Erreplus zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:26

Dat vind ik ook heel fijn aan mijn springzadel inderdaad! Het stroevere leer. En ik ben zelf klein, 1,60 en bijna alle springzadels hebben echt een te lang zweetblad. Nu kon ik zowel korter als de kniewrong meer naar Vooren laten plaatsen dus lig m'n been en knie eindelijk waar die hoort :D

Foto ging om de broek voor een vriendin maar geeft een idee
Afbeelding

Noukie
Berichten: 10949
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:14

Gelukkig maar dat er mensen met verschillende wensen zijn :)
Ik heb daarom ook het minst gedwongen model, past het beste bij paard en mij.
Maar sowieso, als een zadel is gemaakt voor een totaal ander model ruiter, zal je er niet lekker in zitten.

Ik vond de andere 2 springmodellen ook wat meer opgesloten. Krijg zelf ook de jpro.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:40

Cabelz schreef:
Ik kom ook even binnenvallen want moet zeggen dat ik ze ook niet super vind zitten (springzadels). Heb zo'n beetje alle modellen (alleen de JP niet) zes weken mogen proberen toen ik als working student in Ierland aan het werk was. Ik vond ze echt te breed en het voelde alsof ik meer "op" het paard zat dan "in". De JD zadel met smalle twist zat nog het beste voor mij (en ook bij die was ik niet verkocht)

Is denk heel persoonlijk want ze hadden die zadels net nieuw en er kwamen ook allemaal mensen om ze te proberen (er is geen fitter in Ierland) en ik was uiteindelijk de enigste die ze minder fijn vond :o De grip vond ik wel heel fijn trouwens!

De grip is inderdaad wel fijn! Als ik die grip op mijn zadel zou kunnen installeren had ik het ideale zadel. :j

Noukie
Berichten: 10949
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:52

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
my god, wát een verschil!
Zadel dus vanmorgen gekregen, paar sprongetjes mee gemaakt en echt heel blij.
Alles gaat gewoon beter, beweegt beter, springt beter.
Hij moet nog wel ietsje wennen aan het SL panel, merk dat ie daar nog wat verrast op reageert soms, maar dat komt wel goed.

Anoniem

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:13

Is het zadel zo klein Capriotje? Ik zie heel de lepel niet meer als je erop zit.

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:21

Grobbebol schreef:
Is het zadel zo klein Capriotje? Ik zie heel de lepel niet meer als je erop zit.


Dat komt door de hoek van de foto denk ;) zal kijken of een foto van de zijkant heb

Noukie
Berichten: 10949
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:36

Capriootje schreef:
Grobbebol schreef:
Is het zadel zo klein Capriotje? Ik zie heel de lepel niet meer als je erop zit.


Dat komt door de hoek van de foto denk ;) zal kijken of een foto van de zijkant heb

Geef nou maar toe, je hent gewoon voor heel veel geld een te klein zadel aangeschaft :') :P

MarlyNyno
Berichten: 90
Geregistreerd: 20-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:16

Hoi allemaal,

Ik heb ook al enige maanden een erreplus Vittoria.

Hier helaas niet positief.
Kwam al als 1 boommaat te groot binnen. Dit moest door de zadelmaker al direct worden aangepast.

Vervolgens lag het nog niet goed en ik werd ook teveel achterin gezet.

Dit zadel is op maat besteld .

Het zadel word nu ook al lelijk op mijn zweetblad. Komt aan allebei de kanten al een soort slag in (op de plek waar de singel door het blad gaat).

Helaas dus nog steeds gedoe met het zadel.

Ik zou er niet meer voor kiezen

Noukie
Berichten: 10949
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:19

Dat snap ik in jouw geval, das wel echt zuur! En Erreplus wil/kan dat niet oplossen voor je?

MarlyNyno
Berichten: 90
Geregistreerd: 20-02-15

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:21

Met Erreplus geen contract, wel met de zadelmaker.

Ik wil het zadel het liefst teruggeven, maar dat is bij hem geen optie.

Hij wilt het blijven aanpassen totdat het goed ligt, maar nu niet veel vertrouwen meer in.

Anoniem

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:44

Oh, dat is wel erg jammer Marly. Waar het je het gekocht?

MarlyNyno
Berichten: 90
Geregistreerd: 20-02-15

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:51

Nou durf het bijna niet te zeggen, want ik zie hier veel positieve verhalen over hem voorbij komen .

Hij wilt het ook allemaal proberen goed op te lossen dmv aanpassingen dus zal verder geen negatieve dingen neerzetten.

Ik hoop ik ieder geval dat het passend gemaakt kan worden.

Op wat voor paarden ligt het bij jullie?

En kennen jullie dat probleem ook met het monoblad en de bolling van de singel?

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:01

Heb je hier misschien een foto van?
Je mag het gerust zeggen hoor we kunnen niet altijd tevreden zijn over alle zadelmakers.
Is voor de meeste mensen positieve of negatieve ervaringen met de zadel makers.

Als ik jou was zou ik contact opnemen met erreplus zelf vaak als er een probleem is met een zadel komen ze het zelf liever oplossen.
( wat ik gehoord heb)

Ik werd met het testzadel ook te ver achterin gezet waardoor ik naar voren ging buigen gelukkig is het met mijn nieuwe zadel niet meer.
Hij heeft het wel zo kunnen aanpassen dat ik goed zat in mijn erreplus!
Ik kan je ook wel ik contact brengen met mijn huidige zadel maker?

Maar ik ben wel benieuwd wat je bedoeld met het monoblad en de bolling van de singel graag een foto als je die hebt?
:)

Noukie
Berichten: 10949
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:10

Ook mindere ervaringen mogen genoemd toch? Wat ik uit je verhaal begrijp is ook niet per se negatief naar je zadelmaker (als in, je bent heel feitelijk en dat moet mogen!). Maar wel beroerd als t zadel om te beginnen al in de verkeerde maat geleverd wordt. Lijkt alsof je daarna achter de feiten aanloopt om de verkeerde basis te herstellen... en dat wil je niet met zo’n zadel.

Die bolling herken ik gelukkig niet trouwens.

Ik heb de zadels op een wat klassieke bwp’er

MarlyNyno
Berichten: 90
Geregistreerd: 20-02-15

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:22

Ik zal er eens een foto van maken inderdaad en plaatsen.

Erreplus zit in Italië toch?
Komen zij dan daarvoor naar Nederland?
Ik kan inderdaad eens kijken of ik ze een mail kan sturen.

MarlyNyno
Berichten: 90
Geregistreerd: 20-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:34

Ik heb hier wel een foto hoe het van voor ligt.



Afbeelding

MarlyNyno
Berichten: 90
Geregistreerd: 20-02-15

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:37

Afbeelding

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:38

MarlyNyno schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb ook al enige maanden een erreplus Vittoria.

Hier helaas niet positief.
Kwam al als 1 boommaat te groot binnen. Dit moest door de zadelmaker al direct worden aangepast.

Vervolgens lag het nog niet goed en ik werd ook teveel achterin gezet.

Dit zadel is op maat besteld .

Het zadel word nu ook al lelijk op mijn zweetblad. Komt aan allebei de kanten al een soort slag in (op de plek waar de singel door het blad gaat).

Helaas dus nog steeds gedoe met het zadel.

Ik zou er niet meer voor kiezen



Ik zou gewoon een berichtje sturen naar Erreplus. Je zadelmaker klinkt daar ook nogal laks in heel eerlijk, is namelijk geen goedkoop zadeltje van 1500 euro. Fouten maken kan overal, maar het gaat er voor mij altijd voornamelijk om hoe het probleem wordt opgelost en of ze hun best voor je willen doen. Klantenservice is zo'n belangrijk stukje.

Je singel probleem snap ik ook niet helemaal. Heb je een foto? :)
Overigens reageert Erreplus over het algemeen best wel heel erg snel op zowel mail als FB.

MarlyNyno
Berichten: 90
Geregistreerd: 20-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:43

Seventeen schreef:
MarlyNyno schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb ook al enige maanden een erreplus Vittoria.

Hier helaas niet positief.
Kwam al als 1 boommaat te groot binnen. Dit moest door de zadelmaker al direct worden aangepast.

Vervolgens lag het nog niet goed en ik werd ook teveel achterin gezet.

Dit zadel is op maat besteld .

Het zadel word nu ook al lelijk op mijn zweetblad. Komt aan allebei de kanten al een soort slag in (op de plek waar de singel door het blad gaat).

Helaas dus nog steeds gedoe met het zadel.

Ik zou er niet meer voor kiezen



Ik zou gewoon een berichtje sturen naar Erreplus. Je zadelmaker klinkt daar ook nogal laks in heel eerlijk, is namelijk geen goedkoop zadeltje van 1500 euro. Fouten maken kan overal, maar het gaat er voor mij altijd voornamelijk om hoe het probleem wordt opgelost en of ze hun best voor je willen doen. Klantenservice is zo'n belangrijk stukje.

Je singel probleem snap ik ook niet helemaal. Heb je een foto? :)
Overigens reageert Erreplus over het algemeen best wel heel erg snel op zowel mail als FB.


Ja ik zal die foto nog even maken van de bolling/ deuk haha lastig te omschrijven. Het zit precies op de plek waar de singel door de lus van het zweetblad gaat. Net of de singel het monoblad daar aantrekt op de rug van het zadel en doordoor die bolling ontstaat. Weet niet of je dan een beetje begrijpt wat ik bedoel ;-)

Kan je dan gewoon naar de Facebook pagina van erreplus zelf? Ga ik dat eens proberen.

MissMiekjee
Berichten: 926
Geregistreerd: 25-12-08
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:17

MarlyNyno schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb ook al enige maanden een erreplus Vittoria.

Hier helaas niet positief.
Kwam al als 1 boommaat te groot binnen. Dit moest door de zadelmaker al direct worden aangepast.

Vervolgens lag het nog niet goed en ik werd ook teveel achterin gezet.

Dit zadel is op maat besteld .

Het zadel word nu ook al lelijk op mijn zweetblad. Komt aan allebei de kanten al een soort slag in (op de plek waar de singel door het blad gaat).

Helaas dus nog steeds gedoe met het zadel.

Ik zou er niet meer voor kiezen


Uiteraard zijn negatieve (maar eerlijke) ervaringen ook welkom, daar leren we met zijn allen van, en geeft ook aan eventuele twijfelende kopers een eerlijk beeld.

Ik heb ook een Vittoria, en ik snap je probleem en de plek op het zweetblad waar je het over hebt (alhoewel ik het zelf eigenlijk niet herken). Zo even snel van je foto's af te zien, lijkt het alsof het zadel aan de onderkant niet fijn aan je paard wil aansluiten, en daardoor de achterste singelstoot daar wat gaat kreuken (omdat er ruimte is) en dus die slag veroorzaakt. Als er iets is wat je niet met een monoblad wil, is dat het niet aansluit aan je paard, want dat geeft inderdaad snel problemen. Een zadel kan namelijk ook aan de onderkant te breed zijn, dat betekent dat je zadel aan de bovenkant wel passend kan zijn, maar dat hoeft niet te betekenen dat het dan aan de onderkant ook past. Mocht dat het geval zijn, dan is dit gewoon niet het geschikte model voor jouw paard helaas, en dat kan. Zoveel verschillende modellen paarden, en daarom ook zoveel verschillende zadels. Ik heb dat ook met een Anatomica op een smal paard gehad. Dat pastte aan de bovenkant wel, maar aan de onderkant van het zadel niet. Dan is het gewoon nog te breed, en dat krijg je heel moeilijk op maat. Daarbij zitten de singelstoten bij de Vittoria niet direct onderaan het zweetblad, maar nog eens onder het zweetblad, dus ik begrijp wel waar je probleem vandaan komt. Echter lijken dit soort problemen me wel een reden om Erreplus zelf te contacten. Ik weet dat ze de klanttevredenheid erg hoog in het vaandel hebben staan, dus als je ze even bericht met je probleem, en daarbij kan vermelden dat het de zadelmaker niet lukt om je probleem op te lossen, verwacht ik dat ze er wel hun best voor willen doen :).

Succes met je zadel, het zijn inderdaad niet de minst dure zadels, dan wil je ook gewoon dat het goed is...

MarlyNyno
Berichten: 90
Geregistreerd: 20-02-15

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:24

Hoi,

Bedankt voor je berichtje.
Over dat niet aansluiten heb ik mijn zadelmaker al gesproken, maar volgens hem komt dit doordat het een nieuw zadel is en dit nog moet vormen. Hier ben ik dus niet zeker van en ben blij met jouw duidelijke uitleg. Dit is goed verklaarbaar dan.

Ik ga inderdaad zelf met Erreplus even contact opnemen. Dit moet zeker in het engels? Haha

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:49

Lijkt me ook wel een goede stap inderdaad. Of er eens een andere erreplus zadelmaker uitnodigen en ernaar laten kijken? Snap het als je niet wilt vermelden wie je zadelmaker is, misschien per pb?

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:24

Afbeelding

Bedoel je wat hier is aan de bovenkant van de beugelriem?
Dat bollen van het blad heb ik ook maar stoor me hier nog niet aan :')

MarlyNyno
Berichten: 90
Geregistreerd: 20-02-15

Re: Erreplus zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:26

Nee een stuk eronder ik ben nu op stal en zal zo eens kijken of ik het op de foto krijg ;-)

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:02

FenixJL schreef:
[ [url=m/tNA7ns.png]Afbeelding[/url] ]

Bedoel je wat hier is aan de bovenkant van de beugelriem?
Dat bollen van het blad heb ik ook maar stoor me hier nog niet aan :')



Misschien een rare vraag zo tussendoor. Maar van welk merk zijn jouw beugelriemen? Ze zien er zo mooi uit.