Ervaringen met LeMieux?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:48

bliksemflits schreef:
Granoek schreef:
Niet om je te ontmoedigen maar ik kreeg net telefoon dat hij toch niet in voorraad was, ze gaan mijn bestelling annuleren :+ too good to be true haha
Ze was er wel heel vriendelijk bij


Ik heb al een mail gehad dat 'ie verzonden is :=

Verzonden of klaar voor verzending? Want klaar voor verzenden had ik ook gekregen

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:54

JenniferU schreef:
goldyc schreef:
https://www.maddelin.be/nl/fleece-lined ... =223794541

Enkel in maat XL, weet niet welke je nodig hebt?

Ik twijfel tussen L en XL.
De gewone mesh waren in XL te lang zag ik terug in de topic.
Deze had ik 2 jaar terug gepost:
[ [url=m/LtP3H1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4EmTxJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
En volgens mij kreeg ik de L niet dicht


Ik heb geen idee of de huidige korter zijn, ik rij altijd oftewel zonder bescherming, oftewel met bescherming met een harde schaal. Maar je kan ook altijd gewoon voor zwarte bescherming kiezen, zeker als je tuig zwart is. Dat staat bij alles.

Ik zag trouwens dat EJ army-green achtige beschermers had van horsegear (?) en QHP, misschien is dat wat?

*edit; typo

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:59


goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:10

Back on track heeft er ook in een groen, dat op de prentjes heel mooi bijpassend is, maar die zijn natuurlijk wel erg prijzig

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:14

Granoek schreef:
bliksemflits schreef:

Ik heb al een mail gehad dat 'ie verzonden is :=

Verzonden of klaar voor verzending? Want klaar voor verzenden had ik ook gekregen


Nope echt verzonden, heb ook al bericht van DHL gehad dat 'ie bij hun is!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:20

Sad :(

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:20

Weet iemand nog een nieuwe of een bijna nieuwe blush ergens?

Lukasje
Berichten: 11248
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:25

k_m schreef:
Luna02 schreef:
Dit is echt mijn week!
Nadat ik eergisteren tweedehands een springdekje terracotta heb kunnen kopen kwam er gisteren een mustard springdekje in hele goede staat voorbij. Maarja, ik had me voorgenomen nu echt even niets meer te kopen... Mijn vriend zei; die is echt heel mooi en je wilt hem toch heel graag? Dat moet je doen! Dus gedaan! Nu een heel blij mens en in afwachting tot ze bezorgd worden! <3
Nu mag ik écht even geen dekjes meer kopen. Tijd om de bankpas in de tuin te begraven haha




Waar kan je zo een vriend kopen? :+


Wordt een lastige denk ik maar je kan mss de bankpas opgraven?

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:38

Bliksemflits, jij hebt toch ook cognac tuig?

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:38

Jessie2020 schreef:
Bliksemflits, jij hebt toch ook cognac tuig?


Ja klopt :) Zowel dressuur als spring :)

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:40

Ok ik heb ook cognac tuig op mn Appalooza (wit met zwarte vlekken). Ik wil rondom de BR tobacco beenbescherming. Denk je dat dat staat?
En welke heb jij?

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:53

Jessie2020 schreef:
Ok ik heb ook cognac tuig op mn Appalooza (wit met zwarte vlekken). Ik wil rondom de BR tobacco beenbescherming. Denk je dat dat staat?
En welke heb jij?


Ik twijfelde daar inderdaad ook over! Op het moment heb ik geen bescherming bij m'n tuig helaas... Ik ben aan het sparen voor wat duurdere en echt goede kappen die ik ook met springen om kan :)

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:55

Mag ik vragen waarom je twijfelde? Is de kwaliteit niet top of de kleur? Ik zoek echt 1 heel mooi paar bij dat zadel ipv verschillende poesjes gaan matchen bij mn dekjes.
Ik ben niet echt mega thuis in beenbescherming dus voor mij is het echt een zoekplaatje.

En wat zijn nu echt goede?

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:03

Jessie2020 schreef:
Mag ik vragen waarom je twijfelde? Is de kwaliteit niet top of de kleur? Ik zoek echt 1 heel mooi paar bij dat zadel ipv verschillende poesjes gaan matchen bij mn dekjes.
Ik ben niet echt mega thuis in beenbescherming dus voor mij is het echt een zoekplaatje.

En wat zijn nu echt goede?


Ik twijfelde vanwege de kleur, heb ze nog nooit besteld!

Ik zoek stevigere kappen, dus een paar waar ik echt mee kan springen en crossen straks. En dan ga je al snel rond de €200 zitten.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:10

Omdat dit mijn enige set kappen boot dit paard gaat worden, mag ik denk wel ook wel wat meer uitgeven. Ik wil er ook alles mee kunnen doen...
naar welke merken zou ik dan kunnen kijken? Ik heb verder niks cognac gezien... zou ik dan anders voor donkerbruin of zwart gaan?

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:13

Als je er ook mee wil springen zou ik persoonlijk voor 'gewone' peesbeschermers gaan en niet voor flextrainers. Wellicht dat bruin ook staat bij je tuig en paard? Dat maakt de zoektocht al makkelijker dan cognac.

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:15

Jessie, wat wil je met je beenbescherming doen? Ik heb onlangs een hele zoektocht naar beenbescherming ondernomen voor mijn paardje, misschien kan ik helpen. Ik ben trouwens geëindigd met een soort namaak-snugboots, omdat ik beschermers nodig had die de kogel van de achterbenen volledig omsloten met een harde plaat. Lemieux heeft de snugboots niet in de maat die ik nodig had, anders had ik die gekozen. Maar ik heb met mezelf wel afgesproken dat ik voor een set hele mooie kogelbeschermers van Zandona of eQuick oid mag sparen als mijn paard goed blijft := (ze heeft een chronische blessure aan haar kogel, die nu onder controle is maar het is niet zeker of dat zo blijft en hoeveel ze nog aan zal kunnen)

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:30

Ik heb een vraag:
Ik heb de mesh donkerblauw maar die is ondanks maat full net te kort voor mn zadel (17,5”). Is de Loire langer dat jullie weten?

Luna02
Berichten: 153
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:47

kim2008 schreef:
Ik heb een vraag:
Ik heb de mesh donkerblauw maar die is ondanks maat full net te kort voor mn zadel (17,5”). Is de Loire langer dat jullie weten?


Dit is ook een 17,5 inch en een Loire full!
Afbeelding

JenteC
Berichten: 455
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:49

Afbeelding

17,5” Loire zijn echt grote dekjes, vind het bij sommige zadels zelfs lelijk worden soms haha. Zijn vooral lang van boven naar beneden (dus schoft tot singel). Zoals je kan zien zit er echt een stuk van het zadel tot aan de rand.
Ken ook meerdere mensen waarbij de singel bijna tegen het leren stuk aan komt, omdat hij aanzienlijk lager is dan bijv. de suède. Bij mij kan het ook net aan, terwijl hij 1,75 hoog is en ook niet de slankste, dus daar ligt het niet aan haha. En kwa schoft richtig staart is hij ook wel iets langer dan de suède volgens mij.. mesh heb ik zelf niet dus daar heb ik het niet mee kunnen vergelijken..
Laatst bijgewerkt door JenteC op 16-01-21 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:56

Ik heb de suedes (en een essential) icm een 18 inch zadel... Past goed.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 09:10

goldyc schreef:
Jessie, wat wil je met je beenbescherming doen? Ik heb onlangs een hele zoektocht naar beenbescherming ondernomen voor mijn paardje, misschien kan ik helpen. Ik ben trouwens geëindigd met een soort namaak-snugboots, omdat ik beschermers nodig had die de kogel van de achterbenen volledig omsloten met een harde plaat. Lemieux heeft de snugboots niet in de maat die ik nodig had, anders had ik die gekozen. Maar ik heb met mezelf wel afgesproken dat ik voor een set hele mooie kogelbeschermers van Zandona of eQuick oid mag sparen als mijn paard goed blijft := (ze heeft een chronische blessure aan haar kogel, die nu onder controle is maar het is niet zeker of dat zo blijft en hoeveel ze nog aan zal kunnen)


Hey supertof dat je wil helpen!!!
Nou, ik zoek bescherming rondom waar ik mee kan rijden (dressuur) in de rijbak (ik tijd ook wel eens in een wat zwaardere bak). Ik doe aan vrijheidsdressuur. Ik wil de beschermers ook gebruiken in de paardenwagen. En ik wil er het liefst een sprongetje mee kunnen maken en mee op buitenrit (als dat er ooit van komt).

Qua “looks” zoek ik aansluiting bij mn tuig. Voor het ene paard cognac en voor mn andere paard zwart. Zou leuk zijn als ze hetzelfde merk konden hebben maar is geen must. Over de kleur, is er hier iemand met een foto met bruine beenbescherming bij cognac tuig? Gluurt dat een beetje?

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 09:12

Vanillia schreef:
Als je er ook mee wil springen zou ik persoonlijk voor 'gewone' peesbeschermers gaan en niet voor flextrainers. Wellicht dat bruin ook staat bij je tuig en paard? Dat maakt de zoektocht al makkelijker dan cognac.


Het paard is een witte Appalooza met zwarte / anthraciet vlekken. Die staat volgens mij alles haha
Of bruin bij cognac staat.. ik zou daar wel eens een foto van willen zien. Heeft iemand dat toevallig en bevalt het? Of gaat t toch storen?

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:14

Je kan ze toch gewoon bestellen en anders stuur je ze terug als het niet matcht?

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:30

Ja tuurlijk dat kan, maar het gaat niet alleen om de kleur. Ik zoek ook echt hele kwalitatief goede. Vandaar dat ik graag inga op het aanbod van goldyc.

Jij zei toch ook dat de kwaliteit niet top is? Of las ik dat verkeerd tussen de regels?

Oh ja en @bliksemflits, heb jij toevallig een foto van bruine beschermers bij cognac tuig? En hoe lijkt jou dat? Ik vrees dat het te druk wordt zeker in combi met leuke Lemieux kleurtjes. Mn paard is zelf ook vrij druk qua vacht (appaloosa)
Laatst bijgewerkt door Jessie2020 op 17-01-21 10:34, in het totaal 2 keer bewerkt