Ervaringen met LeMieux?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 23:09

Hoi ik heb een paar vraagjes, ik wil ook voor het eerst wat gaan bestellen bij LeMieux maar ik wil eerst een paar dingen weten. Ik wil 2 gp square dekjes bestellen maar klopt het dat die voor veelzijdigheidszadels zijn? En past maat L ook bij grote pony's? Ik wil ook zo'n sportshirt met lange mouwen maar ik zit altijd een beetje tussen s en m in dus weet iemand of die groot of klein valt? En vinden jullie deze sportstof fijn?

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 23:53

Ik gebruik L op mijn haflinger. Imo moet je eerder naar zadelmaar kijken als naar hoe groot je paardje is.
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 05-04-19 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gezocht-ad verwijderd

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 07:03

yarkayunda schreef:
Hoi ik heb een paar vraagjes, ik wil ook voor het eerst wat gaan bestellen bij LeMieux maar ik wil eerst een paar dingen weten. Ik wil 2 gp square dekjes bestellen maar klopt het dat die voor veelzijdigheidszadels zijn? En past maat L ook bij grote pony's? Ik wil ook zo'n sportshirt met lange mouwen maar ik zit altijd een beetje tussen s en m in dus weet iemand of die groot of klein valt? En vinden jullie deze sportstof fijn?


Kijken naar je zadelmaat .
En zou een M nemen ze vallen klein .
Ik heb normaal m/l en moest echt de L

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 08:21

De maten voor de zadeldekjes staan online! Ik geloof dat M geschikt is voor zadels t/m 17 inch. Heb zelf altijd maat L op mij D pony met 17,5inch zadel. Ik heb zelf ook het sport shirt. Ben momenteel net iets te fors voor maat S :+ Maar ook nog zeker geen M haha. Shirtjes eigenlijk altijd nog in S. Deze ook. Ik zou ze qua pasvorm omschrijven als gewoon normaal. Dus dan kun je zelf kiezen of je m liever wat strakker of wat losser wil.

Ik vind het tot nu toe fijne stof, maar heb m van de week pas gekocht en nog niet mee gereden. Dus kan je nog niks vertellen over hoe het zich houdt oid

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:48

ThisEsme heeft de nieuwe LeMieux kleuren in haar video voor degene die benieuwd zijn hoe ze in het echt zijn. Ik vind die sorbet kleur wel erg gaaf!

https://youtu.be/C51t52nmSQg

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 16:41

Wie is ook alweer beheerder van de Whatsapp groep. Ik wil graag wat bestellen :+

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:00

Cheminee schreef:
Wie is ook alweer beheerder van de Whatsapp groep. Ik wil graag wat bestellen :+



Hey dat klinkt interessant! Wordt er nog centraal besteld? En scheelt dat dan veel (ook ivm verzenden in Nl weer?) Ik dacht dat als je 1 dekje bestelt, omgerekend zo'n 60 euro kwijt bent... dan je beter met korting in Nl bestellen toch?

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:36

Ik ben echt ontzettend blij met mijn Lemieux producten!

Op de foto met mijn nieuwste aanwinsten en de snugboots!:
Olive suéde (al staat die beter op mijn zwarte paard)
Springschoenen

Afbeelding

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:22

Ik heb een vraagje! Ik heb vandaag m'n supermooie nieuwe monoblad dressuurzadel binnen gekregen. Het ligt super alleen... passen m'n dekjes er niet mooi onder. :o

Doordat het zweetblad overloopt in de stoten valt de onderste rand van het zweetblad als het waren over de rand van m'n dekjes heen. Ik kan de stoten dus ook niet door het singellusje doen. Daarom was ik benieuwd of iemand mij zou kunnen vertellen hoe lang de dekjes van Lemieux zijn (niet ruglengte dus, maar 'buiklengte' :o )? Is er misschien iemand die ter vergelijking een Lemieux-dekje langs een cotton van Eskadron of een event van BR zou kunnen leggen? Dan kan ik misschien inschatten of het gaat passen, voordat ik een dekje op internet bestel. :D Zou echt super lief zijn, mocht iemand die kans zien! <3

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:24

Bunn schreef:
Ik heb een vraagje! Ik heb vandaag m'n supermooie nieuwe monoblad dressuurzadel binnen gekregen. Het ligt super alleen... passen m'n dekjes er niet mooi onder. :o Doordat het zweetblad overloopt in de stoten valt de onderste rand als het waren over m'n dekjes heen. Ik kan de stoten dus ook niet door het singellusje doen. Daarom was ik benieuwd of iemand mij zou kunnen vertellen hoe lang de dekjes van Lemieux zijn? Is er misschien iemand die ter vergelijking een Lemieux-dekje langs een cotton van Eskadron of een event van BR zou kunnen leggen? Dan kan ik misschien inschatten of het gaat passen, voordat ik een dekje op internet bestel. :D Zou echt super lief zijn, mocht iemand die kans zien! <3



Ik kan ze morgen over elkaar leggen. Zelfde pony en zadel.

Lemieux

Afbeelding


BR
Afbeelding

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:38

Ohhh hmmmm... als ik dat zo zie gaat het niet passen. Snif snif, de dekjes van Lemieux zijn zo mooi! -O-

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:39

Bunn schreef:
Ohhh hmmmm... als ik dat zo zie gaat het niet passen. Snif snif, de dekjes van Lemieux zijn zo mooi! -O-

Ik had laatst een imperial riding dekje op en die was echt lang! Wellicht daar eens naar kijken?

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:40

Faitherr schreef:
Bunn schreef:
Ohhh hmmmm... als ik dat zo zie gaat het niet passen. Snif snif, de dekjes van Lemieux zijn zo mooi! -O-

Ik had laatst een imperial riding dekje op en die was echt lang! Wellicht daar eens naar kijken?


Ohh, dankjewel voor de tip! Ik zal meteen even opmeten hoe lang het dekje minstens zou moeten zijn. Dan moet ik toch maar een keertje met een meetlint naar de ruitersportzaak, haha! :P

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:38

Of een XL bestellen van Lemieux.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:53

upendo schreef:
Of een XL bestellen van Lemieux.


Heb inderdaad een maattabel gevonden van Lemieux. Bij de XL zou de buiklengte 2 centimeter langer zijn, maar de ruglengte 5 centimeter. Dat gaat echt veel te lang op de rug worden: het is niet zo'n groot paardje, haha. :o Ik had wel bij Mattes zitten kijken: die hebben ze ook in een maatje langer, terwijl de ruglengte wel 'gewoon' blijft.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:08

Op mijn KWPN merrie van 1.62 misstond de XL niet hoor. :)

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:11

Afbeelding

Afbeelding

Boven XL, onder L.

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:16

Ik heb ook monoblad past prima bij mij...

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:20

Afbeelding
Dit was nog met mn oude monoblad zadel met lange zweetbladen (veel te lang voor mij)

Dat paste prima.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:23

Oeh, die lavendel is wel heel mooi op een schimmel!
Helaas is mijn portemonnee heel streng voor mij op dit moment.

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:24

Vervelend om te zien dat de navy ook echt heel goed staat op een Haflinger. 8)7 Die gaat erbij op mijn lijstje (die reeds bestaat uit 9 dekjes...)

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:25

Afbeelding
Afbeelding

Beide monoblad, gewone zweetbladen.
Heb nu een Prestige Monza, die zweetbladen zijn iets langer, past gewoon mooi.
Ik wist niet eens dat er XL dekjes waren joh!

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:28

PeerAppel schreef:
Vervelend om te zien dat de navy ook echt heel goed staat op een Haflinger. 8)7 Die gaat erbij op mijn lijstje (die reeds bestaat uit 9 dekjes...)

Heel vervelend he :')

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:40

Mijn zadel is ook een monoblad. :P

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:56

Ohh, hmmm... bij jullie ziet het er inderdaad wel allemaal netjes uit. Zie alleen wel wat onderleggertjes hier en daar, dus ik gok dat je zadel dan ook wat hoger komt te liggen: dat moet ook wel schelen qua ruimte. Ik heb niet eens foto's gemaakt van het zadel op haar (raar, I know :') ), maar ik zal morgenochtend nog eens goed kijken. Misschien heb ik het er wel heel stom opgelegd hoor. :P