Ervaringen met LeMieux?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:50

Ik heb er een gekocht bij hope valley saddlery in Engeland. Met schaap, supermooie kwaliteit alleen ik ben niet zo heel enthousiast over de extreem hoge schoft modellering. Heb het idee dat de overgang naar de rug te scherp is en dat ie daar dus juist trekt.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:56

Ik heb er ook 1 sinds kort! Bevalt super goed. Gekocht bij Vrielink Ruitersport in Apeldoorn.

salamaleque
Berichten: 996
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:58

Mijn paard heeft geen extreem hoge schoft maar wel een korte schoft. Waardoor een sjabrak achter de schoft geen contact maakt met de rug en dan onder het zadel strak trekt op de schoft. Zou een sjabrak van dit merk mijn probleem kunnen oplossen?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 20:40

Ik heb een mailtje naar DocHorse gestuurd voor die standaard blauwe, en ze geven aan dat het gemiddeld een week duurt voor ze ze binnen hebben en dan meteen doorsturen.

Ik kom er qua berekeningen met de Pond en verzendkosten nog niet helemaal uit wat nu uiteindelijk het goedkoopst is. Ik heb niet à la minute dekjes nodig en het is allemaal al duur genoeg, dus denk dat ik nog even wacht met aanschaffen tot het wel echt nodig is. Bij Horse Health hebben ze wel echt veel keuze.

Heb nu zelf een fijne pad van Eurostar en 2 fijne Eskadron dekjes die wel op LeMieux lijken qua pasvorm (hoge schoftvorm) en ook heel netjes blijven.

salamaleque
Berichten: 996
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:51

Koortje schreef:
Ik heb een mailtje naar DocHorse gestuurd voor die standaard blauwe, en ze geven aan dat het gemiddeld een week duurt voor ze ze binnen hebben en dan meteen doorsturen.

Ik kom er qua berekeningen met de Pond en verzendkosten nog niet helemaal uit wat nu uiteindelijk het goedkoopst is. Ik heb niet à la minute dekjes nodig en het is allemaal al duur genoeg, dus denk dat ik nog even wacht met aanschaffen tot het wel echt nodig is. Bij Horse Health hebben ze wel echt veel keuze.

Heb nu zelf een fijne pad van Eurostar en 2 fijne Eskadron dekjes die wel op LeMieux lijken qua pasvorm (hoge schoftvorm) en ook heel netjes blijven.



Ik heb 3 weken bij Dochorse gewacht op mijn bruin LeMieux sjabrak. Kreeg gisteren einde dag een mailtje dat de kleur niet meer leverbaar is :( ik vind het heel irritant dat ze doen alsof ze op voorraad zijn terwijl dat niet zo is. De standaard sjabrakken zijn in de UK 40 pond en daar komt dan nog zo 15 pond aan verzendkosten bij dan kom je op ong. 70 EUR.

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:55

ik heb gisteren een sjabrak besteld en twee wash bags(hoezen waar je sjabrak in kan voor de wasmachine) via Horse Health. Was inclusief shipping 80 euro kwijt (oftewel 63 pond) en kreeg vandaag al een mailtje dat mijn pakket aangemeld was voor verzending. Voor alleen sjabrak en shipping kwam ik op 65 euro uit.

Bovenin de website kun je de valuta omzetten naar euro's, scheelt veel omrekenen.

welke eskadron sjabrakken hebben een hoge schoft? Eskadron heeft altijd zulke leuke kleurtjes:)

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 21:01

VWestra schreef:
ik heb gisteren een sjabrak besteld en twee wash bags(hoezen waar je sjabrak in kan voor de wasmachine) via Horse Health. Was inclusief shipping 80 euro kwijt (oftewel 63 pond) en kreeg vandaag al een mailtje dat mijn pakket aangemeld was voor verzending. Voor alleen sjabrak en shipping kwam ik op 65 euro uit.

Bovenin de website kun je de valuta omzetten naar euro's, scheelt veel omrekenen.

welke eskadron sjabrakken hebben een hoge schoft? Eskadron heeft altijd zulke leuke kleurtjes:)


Oh thanks voor de tip! Dat valt dan nog mee eigenlijk. Beetje rondkijken, dan zie je dat het in NL ook echt niet goedkoop is (bijvoorbeeld Eskadron, Eurostar etc.).

Die van mij (Eskadron) zijn echt al járen oud dus durf het model je niet te zeggen... gewoon de meer simpele katoenen met een biesje en kleine vakjes. Heb een kobaltblauwe en limegroene.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 21:12


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 21:13

Hmm de links staan omgedraaid zie ik :D

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:32

De Merino-versie is alleen de wol (zonder de huid van het schaap dus). Gemakkelijker met wassen en Lemieux claimt dat het zeker zo duurzaam is.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 22:01

wilma84 schreef:
De Merino-versie is alleen de wol (zonder de huid van het schaap dus). Gemakkelijker met wassen en Lemieux claimt dat het zeker zo duurzaam is.


Thanks! Wel zelfde prijs zie ik.

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:24

Let ook op de d-ring lus en 1 van de twee heeft meerdere kleuren. Zo 1 staat bij mij nog op verlanglijst, maar ben benieuwd wat het met de pasvorm van m'n zadel doet.

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:28

Ik heb toevallig deze vorige week besteld.. ben er heel benieuwd naar!!
Afbeelding

salamaleque
Berichten: 996
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:42

Ik was zojuist bij Divoza en daar zag ik een standaard donkerblauw sjabrak hangen van LeMieux, er komt nog meer maar de levering laat nogal op zich wachten.
Als ik heel eerlijk ben viel het sjabrak me een beetje tegen Ik had inmiddels al een Equiline Octagon binnengekregen en die vind ik qua materiaal echt een stuk mooier. Over de pasvorm kan ik nu nog niks zeggen maar als ik dan toch meer van EUR 55 moet gaan uitgeven zag ik van Eskadron ook een paar hele mooie.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 20:52

salamaleque schreef:
Ik was zojuist bij Divoza en daar zag ik een standaard donkerblauw sjabrak hangen van LeMieux, er komt nog meer maar de levering laat nogal op zich wachten.
Als ik heel eerlijk ben viel het sjabrak me een beetje tegen Ik had inmiddels al een Equiline Octagon binnengekregen en die vind ik qua materiaal echt een stuk mooier. Over de pasvorm kan ik nu nog niks zeggen maar als ik dan toch meer van EUR 55 moet gaan uitgeven zag ik van Eskadron ook een paar hele mooie.


In welk opzicht viel ie tegen dan?

salamaleque
Berichten: 996
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:05

Koortje schreef:
salamaleque schreef:
Ik was zojuist bij Divoza en daar zag ik een standaard donkerblauw sjabrak hangen van LeMieux, er komt nog meer maar de levering laat nogal op zich wachten.
Als ik heel eerlijk ben viel het sjabrak me een beetje tegen Ik had inmiddels al een Equiline Octagon binnengekregen en die vind ik qua materiaal echt een stuk mooier. Over de pasvorm kan ik nu nog niks zeggen maar als ik dan toch meer van EUR 55 moet gaan uitgeven zag ik van Eskadron ook een paar hele mooie.


In welk opzicht viel ie tegen dan?



Ik vond de stof vrij dun, ik ben bang dat het sjabrak na regelmatig wassen slap wordt. Ik vond het een erg basic sjabrak eigenlijk (een beetje zoals de katoentjes van Eskadron maar die kosten dan EUR 28) ik had voor die prijs een wat luxer sjabrak verwacht. Apart van vorm bij de schoft dat wel en een d-ring lus wat voor mijn close contact zadel een groot voordeel is.
Ik ga eerst de Equiline eens proberen, ik houd deze even in gedachten maar ik ben blij dat ik hem in de winkel heb kunnen bekijken.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:47

In welke internetshop zijn de lamswollen sjabrakken te koop?

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:30

Ik heb hem!! Bevalt me supergoed :D
Afbeelding

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 22:22

Picassox schreef:
In welke internetshop zijn de lamswollen sjabrakken te koop?

O
Even terug lezen ;-)

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 22:24

salamaleque schreef:
Ik vond de stof vrij dun, ik ben bang dat het sjabrak na regelmatig wassen slap wordt. Ik vond het een erg basic sjabrak eigenlijk (een beetje zoals de katoentjes van Eskadron maar die kosten dan EUR 28) ik had voor die prijs een wat luxer sjabrak verwacht. Apart van vorm bij de schoft dat wel en een d-ring lus wat voor mijn close contact zadel een groot voordeel is.
Ik ga eerst de Equiline eens proberen, ik houd deze even in gedachten maar ik ben blij dat ik hem in de winkel heb kunnen bekijken.


Goed om te weten! Dan wacht ik zeker nog even. Heb zelf 2 Eskadron basis dekjes en die blijven overigens wel mooi!

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:29

Ik ben echt superblij met mijn zadeldekken van Le Mieux!!

Ik heb de ProDressage. Waar ik vooral zo tevreden over ben is de pasvorm en de lusjes die je aan je zadel vastmaakt, waardoor het dek vrij van de schoft blijft en dus niet naar beneden zakt.

Mijn 1e zadeldek had ik gekocht op de Paard&Lifestyle Masterclass bij Aimee van Past mijn zadel. De tweede heb ik pasgeleden op Indoor Brabant gekocht. Ik weet even de winkel niet meer.

Maar ik zag dat http://www.equichique.nl ze ook heeft!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 11:14

Ah die had ik nog niet gezien! :D
Helaas ook niet voorradig; 4 - 5 weken voor de taupe halflined lambskin...

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:17

Ik heb afgelopen donderdag dekje in Engeland besteld (horsehealth) en hij is zojuist afgeleverd....

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:23

Ik hoop deze week de Workpad binnen te krijgen, zal de ervaring hier dan ook wel laten weten.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 12:25

wilma84 schreef:
Ik heb afgelopen donderdag dekje in Engeland besteld (horsehealth) en hij is zojuist afgeleverd....


De taupe zie ik daar niet staan. Zwart of wit wil ik (nu) nog niet, liefst donkerblauw of bruin.