Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 12:41

Neusriemen die aan de zijkanten met een ring aan het kopstuk zitten, zoals deze, willen nog wel eens naar voren glijden zonder die extra riempjes. Wat dat betreft hebben ze inderdaad een belangrijke functie...
Maar ik vind het ontzettende ondingen. Ik zie maar heel, heel zelden dit soort hoofdstellen waarbij het extra riempje niet vervelend op of tegen het jukbeen ligt.

Bij neusriemen die uit 1 stuk materiaal zijn gemaakt, dus zonder de ringetjes ertussen, heb je dit probleem niet.

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 13:13

Dat heb ik inderdaad met mijn neusriem. Schuift vrij makkelijk naar beneden doordat de neusriem aan een ronde ring zit. Echt zonde want voor de rest is het hoofdstel echt perfect. Een vierkante 'ring' zou wat dat betreft al fijner zijn.

Oretha

Berichten: 3429
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 14:17

Bedankt allemaal. Welke sidepull zouden jullie me nu adviseren? Mijn paard zit tussen cob en full in, dat maakt het zo lastig.

Zoek ook een sidepull die beetje de looks hebben van een gewoon hoofdstel ivm eventuele wedstrijden

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 14:47

Oretha schreef:
Bedankt allemaal. Welke sidepull zouden jullie me nu adviseren? Mijn paard zit tussen cob en full in, dat maakt het zo lastig.

Zoek ook een sidepull die beetje de looks hebben van een gewoon hoofdstel ivm eventuele wedstrijden


Kijk eens op de site bij Lovelance, dat zijn mooie dressuur modellen

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:15

Bij boomlooszadelbecidor en bij kifrahorse hebben ze ook mooie hoofdstellen, al weet ik niet hoe de kwaliteit is. Je zou ook nog kunnen kiezen voor een los kopstuk dat goed past en daar dan een sidepull neusriem aan hangen.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 00:45

Is er iemand die weet wat de lengte van de neusriem is bij de FRA Miranti? Of iemand die dit voor mij wil opmeten? :o