Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 81 van de 101 [ 2506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 101  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

 
Profiel   

Ik had voor Duke nog een lederen van FRA, kaakgekruist. Maar Duke is nog niet beleerd en hij paste Dexter niet dus ik kan niet proberen of die beter werkt..
Goh ja het haar zou kunnen, maar ik heb hem nu een paar maanden af en toe gebruikt en ook zonder zijn baardje schoof het hoofdstel.. Ik ga niet zo heel veel meer rijden dus ik denk dat ik hem nu 6 maanden heb (max) en ik heb er een keer of 5 mee gereden, telkens iets anders geprobeerd met de neusriem of bakstukken etc.. maar het is eigenlijk van de eerste keer al dat hij schuift
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 12:20 



 

Heb t idee dat die Biothane hoofdstellen sowieso snel schuiven

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 13:55 



 
Profiel   

Hoihoii

Ik kom hier even met een vraag. Ik rijd nou ong een jaartje bitloos buiten, maar nu heb ik al 2 keer gehad dat mijn neusriem zomaar afbrak tijdens de galop.

1 keer bij een micklem namaak in een rustig galopje.
En vandaag weer met een lange "mechanise" hackamore tijdens een rengalop. Gelukkig kreeg ik haar allebei de keren wel gestopt omdat ik ook veel op neckrope train met haar, maar ik durf dus eigenlijk nou niet zonaar iets nieuws te kopen van een hackamore ofso :\

Nu loopt ze op sidepull totaal niet fijn dus dat is sowieso geen optie.

Maar ik zou graag eens kin-of kaakgekruist willen gaan proberen en misschien kleinere hackamore scharen. Als we dan toch iets nieuws moeten hebben wil ik eens kijken of we andere opties hebben ipv enkel zo'n grote scherpe hackamore.

Weet iemand een bedrijf of website waar ik verschillende bitloze optomingen kan testen? Dan zit ik te denken aan iets gekruist of dus een normale hackamore (bloem/S/recht)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 16:21 



 
Profiel   

Maar wat breekt er? En waarom dan in galop? Zet je (onbedoeld) zoveel druk op het leer? Ik zie het niet helemaal voor me wat er dan gebeurt.
Ik heb het in jaren bitloos rijden nog nooit gehad, zelfs niet met in elkaar geflanste probeersels ;)

Aan hackamore scharen kun je natuurlijk iedere neusriem/kinriem bevestigen die je wilt, ook een stevigere, al weet ik niet of dat dan een oplossing is als het gaat om hoeveelheid druk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 21:29 



 
Profiel   

Van de sidepull brak een leertje af waar de sidepull ring aan zat. Achteraf heb ik de ring aan de andere kant een beetje gedraaid en liet die ook zo los.

De hackamore brak aan de zijkant bij een ijzer gedeelte af. Een kleine pin die de stukken bij elkaar hield liet aan 1 kant los en toen schoot de schaar er tussendoor. Dit kan wellicht wel door druk zijn geweest omdat mijn paard er vandoor ging en we op een enorm scherpe bocht met laag hangende boom afreden, daar moest ik haar dus wel even koste wat kost stoppen. Ik ben er niet trots op dat we een momentje hadden waarbij zij er vandoor trok en ik moest trekken om haar optijd terug te krijgen maar het laat wel zien dat onze training op neckrope goed gaat aangezien ze stopte ipv de 2 km lange weg nog af te rennen die na die bocht rechuit ging en vervolgens op een drukke weg uit zou komen.

Bitloos trainen is echter iets waar we weer even samen aan moeten werken nadat ze bijna een half jaar op en af ziek was en dus zo goed als stil stond.

Maargoed qua hoofdstellen heb ik al een kaak gekruist model gevonden die ik van iemand kan proberen dus we zullen het gaan zien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 22:39 



 
Profiel   

weslyjune schreef
Die GVR vind ik inderdaad heel mooi!

heb je ook foto vd zijkant?

(nu ik mijn eigen tekst als quote lees schrik ik van de typ fouten :') bid ipv bit oa. shame on me en beetje stomme autocorrect)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 23:33 



 
Profiel   

Jetta schreef
Juist! Mijn paard doet dat ook met zachte, brede, vriendelijk uitziende neusriemen. En het irriteert hem uiteindelijk en gaat met zijn hoofd schudden, om het ding kwijt te raken.
En dus: wij hebben een dunne neusriem, rijden nooit met constant contact en geven kleine signalen.

Wat gek hè, je zou verwachten dat ze een zachtere neusriem fijner vinden, maar voor mijn merrie werkt dat blijkbaar ook totaal niet :))

Maartje1990 schreef
De ringen, waar de teugels aan zitten, van de rebecca zitten natuurlijk wel een stuk lager dan die van de micklem.

Oh, nu je het zegt inderdaad!

thoranLOVE schreef
Iemand die ik ken doet bitlooshoofdstel fittingen en schijnbaar zit er soms al een gigantisch verschil tussen 2 sidepulls. Dus mocht je een nieuwe willen zou je misschien eerst een fitting kunnen doen?

Zou ik heel fijn vinden maar die zijn er hier bijna niet helaas, ik woon niet in Nederland :o Heb wel zelf al meerdere hoofdstellen gehad, FRA Pardoes, FRA Rebecca, een kaptoom. Alleen met de Micklem loopt ze fijn >;)
Ik ga nog eens een rondje googlen om te zien of er hier misschien toch stiekem hoofdstelfitters zijn :D

car0linee schreef
Ik heb de FRA Rebecca voor mijn merrie. Had hiervoor de micklem. Maar hierbij zaten de ringen voor de teugels te hoog op haar neus waardoor ze niet fijn in de aanleiding kon lopen.
Met de Rebecca loopt mijn merrie wel heel erg Fijn. Ik ben dus wel erg blij met de Rebecca en krijg ook alleen maar complimenten over dit fijne hoofdstel.
Denk dat het echt per paard verschilt welk hoofdstel fijn werkt :)

Wat fijn om te horen dat de Rebecca voor jouw merrie zo goed werkt! Het blijft een heel mooi hoofdstel :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-19 13:14 



 
Profiel   

@nissima: je hebt een pb met een tip van een Spaanse shop, misschien kent zij ook wel fitters

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-19 18:50 



 
Profiel   

Ah super, dank je wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 14:07 



 
Profiel   

Weet iemand een bitloze hoofdstelpasser in Limburg of Belgisch Limburg?
Heb een op maat gemaakte leren kaakgekruist en ook die schuift helemaal scheef dus lijkt me sterk dat het aan het biothane lag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-20 19:39 



 
Profiel   

Granoek schreef
Weet iemand een bitloze hoofdstelpasser in Limburg of Belgisch Limburg?
Heb een op maat gemaakte leren kaakgekruist en ook die schuift helemaal scheef dus lijkt me sterk dat het aan het biothane lag.

Niet in Limburg, maar misschien eens Leni van Naturalhorseriding contacteren? Wellicht kan ze het koppelen aan nog meer mensen in de buurt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-20 21:07 



 
Profiel   

Granoek schreef
Weet iemand een bitloze hoofdstelpasser in Limburg of Belgisch Limburg?
Heb een op maat gemaakte leren kaakgekruist en ook die schuift helemaal scheef dus lijkt me sterk dat het aan het biothane lag.


Paula kivits?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-20 01:32 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
Granoek schreef
Weet iemand een bitloze hoofdstelpasser in Limburg of Belgisch Limburg?
Heb een op maat gemaakte leren kaakgekruist en ook die schuift helemaal scheef dus lijkt me sterk dat het aan het biothane lag.


Paula kivits?

Die zit inderdaad niet zo ver, dankjewel!
Maar dan kan ik best wel ergens even een bak huren want op de weg op en af lijkt me niet ideaal.
edit: weet je toevallig of ze ook boomzadels nakijkt? Zou handig zijn als ik de twee kon combineren want mijn zadel moet sowieso nagekeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-20 11:23 



 
Profiel   

Ze is van de boomloze zadels, boomzadels weet ik niet of ze daar ook kennis vsn heeft. Zou je haar even moeten vragen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-20 12:21 



 
Profiel   

Zijn er in dit topic ook mensen die dressuur rijden bitloos? Ik zou graag via pb wat ervaringen willen uitwisselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 13:23 



 
Profiel   

_Anneruth schreef
Zijn er in dit topic ook mensen die dressuur rijden bitloos? Ik zou graag via pb wat ervaringen willen uitwisselen.


Klassieke dressuur, telt dat? En ik geef veel combi’s les die bitloos rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 17:51 



 
Profiel   

Ik rij bitloos dressuur en iemand anders springt bitloos met mijn paard. Appyeren en zijgangen gaan gewoon hoor. Niet anders dan met bit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 20:58 



 
Profiel   

Anneruth, zou het niet leuk zijn de ervaringen in dit (of een ander) topic uit te wisselen ipv via pb? Dan kan iedereen bijdragen en/of er wat van opsteken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 21:01 



 
Profiel   

@Castellon; ik snap wat je bedoelt maar ik heb daar niet zoveel positieve ervaringen mee, helaas.
@Caira: ik heb je een PB-gestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 09:48 



 
Profiel   

germie schreef
Ik rij bitloos dressuur en iemand anders springt bitloos met mijn paard. Appyeren en zijgangen gaan gewoon hoor. Niet anders dan met bit.

Dat is mijn ervaring niet, helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 09:49 



 
Profiel   

_Anneruth schreef
germie schreef
Ik rij bitloos dressuur en iemand anders springt bitloos met mijn paard. Appyeren en zijgangen gaan gewoon hoor. Niet anders dan met bit.

Dat is mijn ervaring niet, helaas.

Dat is jammer. Maar echt, ik merk totaal geen verschil en heb zeker wel 10 paarden bitloos gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 10:02 



 
Profiel   

_Anneruth schreef
Zijn er in dit topic ook mensen die dressuur rijden bitloos? Ik zou graag via pb wat ervaringen willen uitwisselen.


Dressuur doe ik vaak op neckrope, is ze nog ontspannender en zachter dan met hoofdstel ongeacht bit of bitloos :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 19:26 



 
Profiel   

@Sweetie: dat zie ik mezelf nog niet zo snel doen :D ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 20:20 



 
Profiel   

Ik ga ook even volgen om wat hoofdstellen voorbij te zien komen. Misschien zit er iets tussen dat ik nog niet heb uitgeprobeerd. Ik ben specifiek op zoek naar een normaal, dressuur uitziende sidepull, liefst in een hogere prijsklasse als dat premium leer betekent. Ik had een Kifra Horse Trust, amper mee gereden, waar recent tijdens een buitenrit beide ringen zijn losgekomen. Ik vind dat dus echt not done voor een bitloos hoofdstel. De leerkwaliteit was al niet super (wel netjes onderlegd), dus ik twijfel om het bij de schoenmaker te laten herstellen of gewoon een nieuw te kopen. Ik ga hier even meevolgen. Ik wil niet zo'n systeem met van die driehoekjes op de wangen, echt een dressuurmodelletje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 09:01 



 
Profiel   

neile schreef
Ik ga ook even volgen om wat hoofdstellen voorbij te zien komen. Misschien zit er iets tussen dat ik nog niet heb uitgeprobeerd. Ik ben specifiek op zoek naar een normaal, dressuur uitziende sidepull, liefst in een hogere prijsklasse als dat premium leer betekent. Ik had een Kifra Horse Trust, amper mee gereden, waar recent tijdens een buitenrit beide ringen zijn losgekomen. Ik vind dat dus echt not done voor een bitloos hoofdstel. De leerkwaliteit was al niet super (wel netjes onderlegd), dus ik twijfel om het bij de schoenmaker te laten herstellen of gewoon een nieuw te kopen. Ik ga hier even meevolgen. Ik wil niet zo'n systeem met van die driehoekjes op de wangen, echt een dressuurmodelletje.


Deze? Kost €119


[ img ]

Ik vind m zelf echt prachtig! Is er ook in het bruin

https://www.equibling.nl/product/lequi- ... hoofdstel/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 09:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 81 van de 101 [ 2506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 101  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen