Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:42


Anoniem

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:03

zoek je specifiek een sidepull?
Ik heb wel een lightrider over.

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:57

neile schreef:
Ik ga ook even volgen om wat hoofdstellen voorbij te zien komen. Misschien zit er iets tussen dat ik nog niet heb uitgeprobeerd. Ik ben specifiek op zoek naar een normaal, dressuur uitziende sidepull, liefst in een hogere prijsklasse als dat premium leer betekent. Ik had een Kifra Horse Trust, amper mee gereden, waar recent tijdens een buitenrit beide ringen zijn losgekomen. Ik vind dat dus echt not done voor een bitloos hoofdstel. De leerkwaliteit was al niet super (wel netjes onderlegd), dus ik twijfel om het bij de schoenmaker te laten herstellen of gewoon een nieuw te kopen. Ik ga hier even meevolgen. Ik wil niet zo'n systeem met van die driehoekjes op de wangen, echt een dressuurmodelletje.


Ik verkoop het hoofdstel die Caira ook al deelde.
Een sidepull die echt niet misstaat in de dressuurring, met brede zachte neusriem. Gemaakt van zeer hoge kwaliteit Duits leder.

Afbeelding

Afbeelding

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:27

Wel erg duur voor een veredeld leren halster. Sorry, maar ik vind het net een luxe halster. Dat oog bij de kaak en een kaakriem zijn gelijk aan een halster. Ik zou het oog vervangen door gestikt en dan op de markt brengen. En liefst met keelriem.

Dat iets loslaat of afbreekt mag natuurlijk niet, dat verwacht ik absoluut niet bij een hoofdstel.
Luxer leer is helaas niet altijd beter bij defournituren.
De Trust, maar ook de Equibling en de fra van dat type vertrouw ik niet wegens het dunne leer bij de oogjes, dan is het sidepull halster van hierboven beslist sterker. Je zou bij de Trust e.d. nylon ingenaaid verwachten. Ik heb er al eens naar gevraagd, maar durf het niet te kopen.
Ik heb ook wel eens simpel gesoldeerde ogen gezien die losbraken. Lekker link.

J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:38

germie schreef:
Wel erg duur voor een veredeld leren halster. Sorry, maar ik vind het net een luxe halster. Dat oog bij de kaak en een kaakriem zijn gelijk aan een halster. Ik zou het oog vervangen door gestikt en dan op de markt brengen. En liefst met keelriem.

Dat iets loslaat of afbreekt mag natuurlijk niet, dat verwacht ik absoluut niet bij een hoofdstel.
Luxer leer is helaas niet altijd beter bij defournituren.
De Trust, maar ook de Equibling en de fra van dat type vertrouw ik niet wegens het dunne leer bij de oogjes, dan is het sidepull halster van hierboven beslist sterker. Je zou bij de Trust e.d. nylon ingenaaid verwachten. Ik heb er al eens naar gevraagd, maar durf het niet te kopen.
Ik heb ook wel eens simpel gesoldeerde ogen gezien die losbraken. Lekker link.

De fra Rebecca heeft zulke ringen, maar niet vastgemaakt met een dun leertje, maar met nylon. Kan je zeggen uit ervaring dat ze heel stevig zijn. :j

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:08

J0anieke schreef:
germie schreef:
Wel erg duur voor een veredeld leren halster. Sorry, maar ik vind het net een luxe halster. Dat oog bij de kaak en een kaakriem zijn gelijk aan een halster. Ik zou het oog vervangen door gestikt en dan op de markt brengen. En liefst met keelriem.

Dat iets loslaat of afbreekt mag natuurlijk niet, dat verwacht ik absoluut niet bij een hoofdstel.
Luxer leer is helaas niet altijd beter bij defournituren.
De Trust, maar ook de Equibling en de fra van dat type vertrouw ik niet wegens het dunne leer bij de oogjes, dan is het sidepull halster van hierboven beslist sterker. Je zou bij de Trust e.d. nylon ingenaaid verwachten. Ik heb er al eens naar gevraagd, maar durf het niet te kopen.
Ik heb ook wel eens simpel gesoldeerde ogen gezien die losbraken. Lekker link.

De fra Rebecca heeft zulke ringen, maar niet vastgemaakt met een dun leertje, maar met nylon. Kan je zeggen uit ervaring dat ze heel stevig zijn. :j

Dat kreeg ik niet als antwoord van een winkel.
Heb je een detailfoto?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:18

Germie een kaakriem is gewenster bij bitloos omdat het zorgt voor een stabielere ligging. Die ring vind ik echter zelf ook niet mooi

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:28

Maartje1990 schreef:
Germie een kaakriem is gewenster bij bitloos omdat het zorgt voor een stabielere ligging. Die ring vind ik echter zelf ook niet mooi

Bij mijn paard is de kaakriem niet nodig.

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:41

germie schreef:
Wel erg duur voor een veredeld leren halster. Sorry, maar ik vind het net een luxe halster. Dat oog bij de kaak en een kaakriem zijn gelijk aan een halster. Ik zou het oog vervangen door gestikt en dan op de markt brengen. En liefst met keelriem.


Het oog bij de kaak is bewust gedaan, hierdoor ontstaat nog meer stabiliteit. Hierbij zit de kaakriem ook een stuk lager dan die van een halster. Niet iedereen heeft die extra stabiliteit misschien nodig, ik vind het erg fijn en zou persoonlijk zonder weer niet aanraden. Helaas kan je geen bitloos hoofdstel ontwerpen waar iedereen warm van wordt, geeft ook niet. Ik wilde een hoofdstel met dressuurlooks, stabiel, anatomisch kopstuk en op meerder punten aanpasbaar.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:10

Veen kleinere ring die dus minddr grof is zou geen optie zijn?

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:16

Maartje1990 schreef:
Veen kleinere ring die dus minddr grof is zou geen optie zijn?


Jawel! De ring had ook kleiner gemoeten, dat was ook zo bij het sample model.

Afbeelding

Er komt binnenkort weer een nieuwe lichting, ook nieuw(e) model(len) erbij.

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:27

lovelance schreef:
germie schreef:
Wel erg duur voor een veredeld leren halster. Sorry, maar ik vind het net een luxe halster. Dat oog bij de kaak en een kaakriem zijn gelijk aan een halster. Ik zou het oog vervangen door gestikt en dan op de markt brengen. En liefst met keelriem.


Het oog bij de kaak is bewust gedaan, hierdoor ontstaat nog meer stabiliteit. Hierbij zit de kaakriem ook een stuk lager dan die van een halster. Niet iedereen heeft die extra stabiliteit misschien nodig, ik vind het erg fijn en zou persoonlijk zonder weer niet aanraden. Helaas kan je geen bitloos hoofdstel ontwerpen waar iedereen warm van wordt, geeft ook niet. Ik wilde een hoofdstel met dressuurlooks, stabiel, anatomisch kopstuk en op meerder punten aanpasbaar.

Dat snap ik. Maar iets waarbij je een keelriem en kaakriem zelf kunt plaatsen (dus zelf de positie) zou ideaal zijn. Misschien ga ik dat eens ontwerpen.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:30

lovelance schreef:
Maartje1990 schreef:
Veen kleinere ring die dus minddr grof is zou geen optie zijn?


Jawel! De ring had ook kleiner gemoeten, dat was ook zo bij het sample model.

[ [url=m/Qb0yeO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er komt binnenkort weer een nieuwe lichting, ook nieuw(e) model(len) erbij.


Dit is een stuk beter

J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:14

germie schreef:
J0anieke schreef:
De fra Rebecca heeft zulke ringen, maar niet vastgemaakt met een dun leertje, maar met nylon. Kan je zeggen uit ervaring dat ze heel stevig zijn. :j

Dat kreeg ik niet als antwoord van een winkel.
Heb je een detailfoto?

(Foto van Nissima hier op bokt: )

Afbeelding

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:26

De Equibling is qua vorm en afwerking identiek aan de Trust. Het prijsverschil is ook vrij klein, dus dat ga ik niet opnieuw kopen. Dat werkt zo niet in mijn hoofd x) En van de Trust, daar zijn de ringen dus op dit punt (foto hierboven met de nylon) uitgebroken tijdens de rit. Kan en mag gewoon niet.
Lovelance, ik vind jouw hoofdstel heel mooi maar ook die ring stoort me. Ik wil zeker wat meer betalen voor een hoofdstel dat écht mijn ding is en stevig en in fijn leer, maar dan moet ik wel echt overtuigd zijn. Op een of andere manier ben ik dat nog net niet... Ik ga je website wel in de gaten houden want het komt het dichtst bij een sidepull waarvan ik denk dat het toch een kanshebber kan zijn, zeker gezien je zegt dat er nieuwere modellen gaan komen. Ik ben eigenlijk net op zoek naar dat wat Germie beschrijft.

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:41

Bij jou was het leer wat uitscheurde?

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:58

Daar waar dit hoofdstel hierboven nylon heeft, had het mijne blijkbaar enkel een paar stiksels die die ringen aan het hoofdstel hielden. Dat was niet zichtbaar zonder dat ze uitgescheurd waren trouwens, dus ik ben wantrouwig geworden tegenover goedkopere modellen. Er moet op iéts bespaard worden denk ik dan... Maar bij een sidepull is de ring wel vrij essentieel ^^

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 06:48

neile schreef:
Daar waar dit hoofdstel hierboven nylon heeft, had het mijne blijkbaar enkel een paar stiksels die die ringen aan het hoofdstel hielden. Dat was niet zichtbaar zonder dat ze uitgescheurd waren trouwens, dus ik ben wantrouwig geworden tegenover goedkopere modellen. Er moet op iéts bespaard worden denk ik dan... Maar bij een sidepull is de ring wel vrij essentieel ^^

Klopt. Daarom durf ik ze niet te kopen nog. Vind die wel mooi, maar er komt echt kracht op te staan. En dan moet het veilig zijn inderdaad.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:03

Ik vind dat hoofdstel van Lovelance juist wel heel mooi, met die grotere ring! :o
Lovelance, kan ik jou een pb sturen met een vraag omtrent je webshop of liever via de mail?

J0anieke schreef:
(Foto van Nissima hier op bokt: )

[ [url=m/eHoLOd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kan me niet eens herinneren dat ik deze foto heb gemaakt :))

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:18

Nissima schreef:
Ik vind dat hoofdstel van Lovelance juist wel heel mooi, met die grotere ring! :o
Lovelance, kan ik jou een pb sturen met een vraag omtrent je webshop of liever via de mail?

J0anieke schreef:
(Foto van Nissima hier op bokt: )

[ [url=m/eHoLOd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kan me niet eens herinneren dat ik deze foto heb gemaakt :))


Ja dat mag zeker! Mail is voor mij het makkelijkste, pb’s vergeet ik nog wel eens :+
Info@lovelance.nl

J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:35

Nissima schreef:
Ik vind dat hoofdstel van Lovelance juist wel heel mooi, met die grotere ring! :o
Lovelance, kan ik jou een pb sturen met een vraag omtrent je webshop of liever via de mail?

J0anieke schreef:
(Foto van Nissima hier op bokt: )

[ [url=m/eHoLOd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kan me niet eens herinneren dat ik deze foto heb gemaakt :))

Haha ik wel, dat was dé reden waarom ik dit hoofdstel had gekocht tov soortgelijke :')

Fudge

Berichten: 1021
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:47

lovelance schreef:
Maartje1990 schreef:
Veen kleinere ring die dus minddr grof is zou geen optie zijn?


Jawel! De ring had ook kleiner gemoeten, dat was ook zo bij het sample model.

[ [url=m/Qb0yeO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er komt binnenkort weer een nieuwe lichting, ook nieuw(e) model(len) erbij.


Heb je enig idee wanneer we de nieuwe modellen kunnen verwachten?

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:07

Floran schreef:
Heb je enig idee wanneer we de nieuwe modellen kunnen verwachten?


Hopelijk voor april, dan heb ik ze nodig :D

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:48

lovelance schreef:
Floran schreef:
Heb je enig idee wanneer we de nieuwe modellen kunnen verwachten?


Hopelijk voor april, dan heb ik ze nodig :D


Ga je naar Equiday?

Sweetiee
Berichten: 374
Geregistreerd: 20-11-15
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:50

neile schreef:
De Equibling is qua vorm en afwerking identiek aan de Trust. Het prijsverschil is ook vrij klein, dus dat ga ik niet opnieuw kopen. Dat werkt zo niet in mijn hoofd x) En van de Trust, daar zijn de ringen dus op dit punt (foto hierboven met de nylon) uitgebroken tijdens de rit. Kan en mag gewoon niet.
Lovelance, ik vind jouw hoofdstel heel mooi maar ook die ring stoort me. Ik wil zeker wat meer betalen voor een hoofdstel dat écht mijn ding is en stevig en in fijn leer, maar dan moet ik wel echt overtuigd zijn. Op een of andere manier ben ik dat nog net niet... Ik ga je website wel in de gaten houden want het komt het dichtst bij een sidepull waarvan ik denk dat het toch een kanshebber kan zijn, zeker gezien je zegt dat er nieuwere modellen gaan komen. Ik ben eigenlijk net op zoek naar dat wat Germie beschrijft.



En die van alizee froment? De Alizee Mistral heet het geloof ik
Al vraag ik me daar van af hoe stabiel de ligging is aangezien het enkel een neusriem en kopstuk is eigenlijk.

Afbeelding

Wie weet kan je er wel zelf een frontriem en keelriem aan doen mocht je dat willen.

Verder zou ik zo even niks weten dat meer op dressuur lijkt zonder die driehoekjes bij de neus.