Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 83 van de 101 [ 2506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 101  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

 
Profiel   

Sweetiee schreef
neile schreef
De Equibling is qua vorm en afwerking identiek aan de Trust. Het prijsverschil is ook vrij klein, dus dat ga ik niet opnieuw kopen. Dat werkt zo niet in mijn hoofd x) En van de Trust, daar zijn de ringen dus op dit punt (foto hierboven met de nylon) uitgebroken tijdens de rit. Kan en mag gewoon niet.
Lovelance, ik vind jouw hoofdstel heel mooi maar ook die ring stoort me. Ik wil zeker wat meer betalen voor een hoofdstel dat écht mijn ding is en stevig en in fijn leer, maar dan moet ik wel echt overtuigd zijn. Op een of andere manier ben ik dat nog net niet... Ik ga je website wel in de gaten houden want het komt het dichtst bij een sidepull waarvan ik denk dat het toch een kanshebber kan zijn, zeker gezien je zegt dat er nieuwere modellen gaan komen. Ik ben eigenlijk net op zoek naar dat wat Germie beschrijft.



En die van alizee froment? De Alizee Mistral heet het geloof ik
Al vraag ik me daar van af hoe stabiel de ligging is aangezien het enkel een neusriem en kopstuk is eigenlijk.

[ [url=m/0419D3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wie weet kan je er wel zelf een frontriem en keelriem aan doen mocht je dat willen.

Verder zou ik zo even niks weten dat meer op dressuur lijkt zonder die driehoekjes bij de neus.


Die heb ik gehad, prachtig, maar blijft echt voor geen meter liggen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 19:58 



 
Profiel   

Ja dat werkt dus ook niet. Helaas..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 20:04 



 
Profiel   

Misschien eens op Crownclub.de kijken, ik vind mijn sidepull van daar echt prachtig en hij blijft heel netjes zitten!

[ img ]

Heb wel de frontriem eraf gehaald ookal was hij heel mooi, het gaf echt net te weinig plek voor haar oren. Maar ja, mevrouw zit qua hoofdlengte bij een cob, hoofdbreedte heeft ze een xfull :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 20:15 



 

Iemand een tip om roest van hackamore schaartjes te krijgen?( wieltjes)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 10:18 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Iemand een tip om roest van hackamore schaartjes te krijgen?( wieltjes)


Nachtje in de cola?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 10:35 



 
Profiel   

Zou inderdaad ook cola of azijn proberen tegen roest.

Had een hele tijd terug een hoofdstel gekocht om met bit te gebruiken maar dat zie ik niet meer gebeuren dus vorige week maar aan mijn neusriem gemaakt. Ziet er nog prima uit zo imo. :Y)
[ img ]

Meteen een buitenrit mee gereden, bleef goed zitten maar gezien er eerst echt maat een leren riempje aan zat was dat te verwachten :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 14:32 



 

Heb cola geprobeerd maar helaas.
Nouja dan maar roest.

Ziet er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 17:20 



 
Profiel   

Azmay schreef
Zou inderdaad ook cola of azijn proberen tegen roest.

Had een hele tijd terug een hoofdstel gekocht om met bit te gebruiken maar dat zie ik niet meer gebeuren dus vorige week maar aan mijn neusriem gemaakt. Ziet er nog prima uit zo imo. :Y)
[ [url=m/iQK58P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meteen een buitenrit mee gereden, bleef goed zitten maar gezien er eerst echt maat een leren riempje aan zat was dat te verwachten :+
[ [url=m/GnVYEP.jpg]Afbeelding[/url] ]



Heb je een mooi gerecycled sidepull ervan gemaakt, ziet er mooi en fijntjes uit. +:)+
Die van mij is veel groffer en dikker leer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 18:23 



 
Profiel   

germie schreef
Wel erg duur voor een veredeld leren halster. Sorry, maar ik vind het net een luxe halster. Dat oog bij de kaak en een kaakriem zijn gelijk aan een halster. Ik zou het oog vervangen door gestikt en dan op de markt brengen. En liefst met keelriem.

Dat iets loslaat of afbreekt mag natuurlijk niet, dat verwacht ik absoluut niet bij een hoofdstel.
Luxer leer is helaas niet altijd beter bij defournituren.
De Trust, maar ook de Equibling en de fra van dat type vertrouw ik niet wegens het dunne leer bij de oogjes, dan is het sidepull halster van hierboven beslist sterker. Je zou bij de Trust e.d. nylon ingenaaid verwachten. Ik heb er al eens naar gevraagd, maar durf het niet te kopen.
Ik heb ook wel eens simpel gesoldeerde ogen gezien die losbraken. Lekker link.


Ik kom even binnen vallen. Ik kwam dit berichtje tegen en wil graag even aangeven dat ons hoofdstel (de equibling Kyra) wel degelijk verstevigde lussen met nylon heeft. Alleen de afwerking is gedaan met een leertje er overheen, maar aan de binnenkant zit nylon voor de stevigheid :)

Als je goed kijkt kan je het zien zitten onder het leertje op deze foto.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 10:23 



 
Profiel   

Oh fijn bericht! Jij bent een tevreden gebruiker van de Kyra?
Ik twijfel al een hele tijd om ‘m aan te schaffen, aangezien ik weinig anders passends kan vinden.. (sidepull, anatomisch, kaakriem)
En bij de FRA Rebecca vind ik die extra steentjes lelijk :+

Hoe is de maat? Heb wel eens gelezen dat ie klein valt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 20:07 



 
Profiel   

Marit1995 schreef
Oh fijn bericht! Jij bent een tevreden gebruiker van de Kyra?
Ik twijfel al een hele tijd om ‘m aan te schaffen, aangezien ik weinig anders passends kan vinden.. (sidepull, anatomisch, kaakriem)
En bij de FRA Rebecca vind ik die extra steentjes lelijk :+

Hoe is de maat? Heb wel eens gelezen dat ie klein valt?


Ik ben de ontwerper en verkoper van de Kyra haha. :D

De maat valt redelijk normaal. Is wat aangepast in de tijd. Hij viel eerst vrij groot (en de eerste lichting had een hele krappe keelriem), maar er is veel veranderd wat betreft de maat. Voor zover ik nu terug krijg van klanten en mijn eigen ervaring zijn de maten goed in verhouden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 20:40 



 
Profiel   

Vraagje, ik overweeg om een sidepull neusriem apart aan te kopen om in mijn reguliere hoofdstel te hangen. Alleen zou ik het leuk vinden als er onderaan de kin ook een ring kon worden voorzien. Ik ga namelijk komend voorjaar op trektocht en dan vind ik het wel handig als ik onderaan het hoofdstel ook een ring heb om eventueel een touw aan te hangen. Zijn er zo? Weet iemand dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 12:28 



 
Profiel   

neile schreef
Vraagje, ik overweeg om een sidepull neusriem apart aan te kopen om in mijn reguliere hoofdstel te hangen. Alleen zou ik het leuk vinden als er onderaan de kin ook een ring kon worden voorzien. Ik ga namelijk komend voorjaar op trektocht en dan vind ik het wel handig als ik onderaan het hoofdstel ook een ring heb om eventueel een touw aan te hangen. Zijn er zo? Weet iemand dat?

Kan ik maken voor je hoor :-) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 20:11 



 
Profiel   

In leer? Want ik dacht dat jij vooral werkte met -ikbendenaamkwijtmaarhetiseensoortplastieknepleerinleukekleurtjes- 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 20:15 



 
Profiel   

neile schreef
In leer? Want ik dacht dat jij vooral werkte met -ikbendenaamkwijtmaarhetiseensoortplastieknepleerinleukekleurtjes- 8)7
Biothane ja :D :D
Lijkt heel erg op leer hoor, als je de zwarte versie neemt dan tenminste :D
Absoluut GEEN plastic-look hoor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 20:38 



 
Profiel   

Ja DAT. Ja, heb zelf een biothane halsterhoofdstel maar daar kom je dus nu niet echt ver mee als je paard bitloos gereden wordt. Hangt echt veel te los rond het hoofd. Is overigens een erg leuk materiaal vind ik! Ik zou het graag laten inpassen in mijn bestaande leerhoofdstel, dus stiekem zou ik toch liefst echt onderlegd zwart leer hebben. Toch erg bedankt voor je voorstel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 20:44 



 
Profiel   

Dabo schreef
neile schreef
In leer? Want ik dacht dat jij vooral werkte met -ikbendenaamkwijtmaarhetiseensoortplastieknepleerinleukekleurtjes- 8)7
Biothane ja :D :D
Lijkt heel erg op leer hoor, als je de zwarte versie neemt dan tenminste :D
Absoluut GEEN plastic-look hoor :D


Ik heb de bruine teugels van Dabo en die zien er idd uit als echt leer, iedereen is verbaasd als ik zeg dat het geen leer is. Daarbij lekker makkelijk in onderhoud. Vind het zelf alleen te smal als neusriem denk ik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 20:46 



 
Profiel   

Edit foutje


Laatst bijgewerkt door xMarizka op 28-01-20 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 21:31 



 
Profiel   

xMarizka schreef
*\o/* *\o/* *\o/*
[ [url=m/XzhAsU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tips?
Enigste wat ik kan bedenken is even kijken hoe hij zit als ik de neus iets hoger doe


Ik snap niet waarom je dit hier plaatst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 21:34 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
Ik snap niet waarom je dit hier plaatst?


Denk dat het in het Anatomische hoofdstellen topic moest :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 21:45 



 
Profiel   

Drico schreef
Maartje1990 schreef
Ik snap niet waarom je dit hier plaatst?


Denk dat het in het Anatomische hoofdstellen topic moest :P


Sorry verkeerde topic idd, mijn excuses.
Had wel iets vriendelijker gemogen, menselijk fout van mij :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 22:09 



 
Profiel   

Er was toch niets onvriendelijks aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 22:10 



 
Profiel   

LisaaSophie schreef
Ik heb de bruine teugels van Dabo en die zien er idd uit als echt leer, iedereen is verbaasd als ik zeg dat het geen leer is. Daarbij lekker makkelijk in onderhoud. Vind het zelf alleen te smal als neusriem denk ik...
Klopt hoor, teugels maak ik van 16mm breed, en de neusriemen vanaf 19mm en dan best onderlegd met 30mm zacht foam ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 22:17 



 
Profiel   

neile schreef
Vraagje, ik overweeg om een sidepull neusriem apart aan te kopen om in mijn reguliere hoofdstel te hangen. Alleen zou ik het leuk vinden als er onderaan de kin ook een ring kon worden voorzien. Ik ga namelijk komend voorjaar op trektocht en dan vind ik het wel handig als ik onderaan het hoofdstel ook een ring heb om eventueel een touw aan te hangen. Zijn er zo? Weet iemand dat?


Ik weet niet of die er 1-2-3 zo zijn, het lightrider-systeem heeft volgens mij wel standaard zo'n ring.
Anders weet ik ook wel iemand die het op een bestaande constructie kan maken, of de hele neusriem zelf kan maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 07:42 



 
Profiel   

LisaaSophie schreef
Dabo schreef
Biothane ja :D :D
Lijkt heel erg op leer hoor, als je de zwarte versie neemt dan tenminste :D
Absoluut GEEN plastic-look hoor :D


Ik heb de bruine teugels van Dabo en die zien er idd uit als echt leer, iedereen is verbaasd als ik zeg dat het geen leer is. Daarbij lekker makkelijk in onderhoud. Vind het zelf alleen te smal als neusriem denk ik...

Zijn de teugels wel stroef? Met stukjes tegen wegglijden?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-20 07:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 83 van de 101 [ 2506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 101  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen