Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 75 van de 90 [ 2248 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 90  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

 
Profiel   

Ik heb toch maar de Rambo Ionic 100gr liner besteld. Ben heel benieuwd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 13:44 



 
Profiel   

Heb een recuptex fleece deken gekocht voor de pony.
Las iets over opbouwen. Maar hoe / wat kan ik nergens vinden. Hoe hebben jullie dit gedaan ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:26 



 
Profiel   

Spenk schreef
198 heb ik. Paard is 1,65.

206 heb ik met mijn 1,64 KWPN springer

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 21:06 



 
Profiel   

Ik heb van de week een Bucas Recuptex Light gekocht, met het idee om deze zo nu en dan als onderdeken onder een bucas deken vast te maken. Maar nu valt mij op dat er niet echt een voering zit bij de schouders van de deken, enkel voorop de borst. Geeft dat niet enorme schuurplekken als je het als onderdeken op doet? Iemand ervaring met de light versie als onderdeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 16:54 



 
Profiel   

Ik zou hem sowieso niet als onderdeken gebruiken tenzij die echt heel goed ligt. Ik vind de pasvorm echt waardeloos trekt en schuurt... Terwijl alle andere dekens bucas zijn ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 17:05 



 
Profiel   

Ik gebruik de normale als onderdeken al jaren. Met de light helaas geen ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 17:48 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Ik gebruik de normale als onderdeken al jaren. Met de light helaas geen ervaring.

Heeft de gewone versie wel een gladde voering bij de schouders? En trekt de deken door de Stay-dry voering niet naar achteren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 21:11 



 
Profiel   

Ik heb de light ook al jaren als onderdeken. Pasvorm is voor de twee van mij echt prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 07:09 



 
Profiel   

Ik heb de bucas normale versie als onderdeken onder de smartex. (175/130)
Past hier fijn!

Ik krijg deze week via horze de recuptex uitrijsheet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 07:12 



 
Profiel   

M_Vainqueur schreef
Ik heb van de week een Bucas Recuptex Light gekocht, met het idee om deze zo nu en dan als onderdeken onder een bucas deken vast te maken. Maar nu valt mij op dat er niet echt een voering zit bij de schouders van de deken, enkel voorop de borst. Geeft dat niet enorme schuurplekken als je het als onderdeken op doet? Iemand ervaring met de light versie als onderdeken?


Ik gebruik de Light als onderdeken.
Dat gaat prima hoor, geen last van schuurplekken enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 12:07 



 
Profiel   

M_Vainqueur schreef
MyWishMax schreef
Ik gebruik de normale als onderdeken al jaren. Met de light helaas geen ervaring.

Heeft de gewone versie wel een gladde voering bij de schouders? En trekt de deken door de Stay-dry voering niet naar achteren?


Die stay dry voelt heel anders als andere dekens met die voering. Maar die voering heb ik in meerdere dekens en geen enkele trekt naar achteren. Als dat wel gebeurt ligt het niet aan de voering, maar aan de pasvorm of waarschijnlijk een te grote deken. De gewone heeft een gladde binnenkant, het hoort wel stay dry te zijn maar is niet dat fleece achtig.

1 jaar is die gaan schuiven, toen paard geen bespiering meer had door blessure. Alle andere jaren bleef hij keurig liggen, dit jaar ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 12:13 



 
Profiel   

Vraagje. Ik heb geen 2 uur van te voren de tijd om de deken op te leggen (stal is 45 km verderop). Wel staat mijn paard altijd ca 20 minuten in de stapmolen voor ik ga rijden als ik in de tussentijd de stal uitmest en tuig etc klaar leg. Ben gemiddeld 30-40 minuten voor ik erop stap op stal. Ik zat te denken om de Bucas recuptex light te kopen en die dan ca een half uur voor het rijden erop te doen (in de winter onder een wollen zweetdeken en in de zomer zonder extra deken) en in ieder geval dus tijdens het losstappen in de molen lijkt mij dat een mooie opwarming van de rug. Heeft dat zin of is het gewoon weggegooid geld als ik het op die manier gebruik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 13:42 



 
Profiel   

Het is sowieso compleet onbewezen :P allemaal wetenschappelijke onderzoeken te vinden daarover.

Maar in de molen zetten zou ik niet doen of de stapmolen deken kopen. De pasvorm is niet geweldig dan gaat het enorm trekken en schuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 13:51 



 
Profiel   

Hier staat ze dan niet in de molen, maar wel continu ermee. Geen slechte pasvorm, niet schuren of schuiven. Ook niet als ik stapmolen speel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 14:26 



 
Profiel   

Tja dat verschilt natuurlijk per paard maar ik zie heel veel dat die echt waardeloos ligt... Mijn paard draagt van alle dekens bucas en alles de recuptex ligt zo ruk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 14:33 



 
Profiel   

Pasvorm is zo paard afhankelijk. Sommige bucas dekens liggen top bij mijn paard, sommige totaal niet. De dikkere Bucas dekens liggen gemiddeld genomen op mijn paard niet mooi, de dunnere staldekens en smartex rain liggen super. Als het niet goed past gaat het uiteraard retour, maar in de winter staat mijn paard sowieso altijd met een normale wollen deken, niet speciaal een stap model en nooit last van schuren of schuiven met het stappen.

Het gaat mij er vooral om of de therapy werking ook werkt met een half uurtje stappen onder de deken ipv 2 uur van te voren. Op zich heeft mijn paard helemaal geen rugproblemen maar is heel compact dus dat vergt altijd extra losmaakwerk voor er echt buiging en swung inkomt. Ik ga elke 14 dagen naar de aquatrainer en merk de dag erna altijd hoe fijn de rug dan vanaf het opstappen meteen veel losser is. Het gaat mij er puur om of de therapy deken in de stapmolen ook meehelpt die rug lekker vanaf het allereerste begin fijn los te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 18:08 



 
Profiel   

Mijne is vrij strak in de lendenen en ik ben ooit begonnen met half uurtje voor het rijden en daar merkte ik wel verschil mee. Normaal met poetsen trok ze wat, ook al is alles medisch in orde, met recuptex was dat veel.minder tot weg. Dus geen wetenschappelijk bewijs, maar wel verschil bij mijn paard. Al is het maar door extra warmte haha. Normaal had ik echt een stuk galop nodig om haar helemaal.fijn los en swingend te krijgen. Dat swingen is nog steeds na de galop maar ze is wel sneller los.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 18:34 



 
Profiel   

De warmte is vaak hetgeen dat helpt ja :j . Niet de therapy werking die onbewezen is en zelfs onderzoek is dat zulke dekens placebo by proxy effect opleveren :D

Als ik een bucas shamrock opleg dan heb ik het zelfde effect is gewoon de warmte die het geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 18:38 



 
Profiel   

Ik merk wel verschil tussen de liner en recuptex. Terwijl die vergelijkbaar zouden moeten zijn qua warmte. En ik ben altijd erg sceptisch dus heb regelmatig de deken eraf gelaten 0mdat het vast ergens anders aan zou liggen :') helaas niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 18:43 



 
Profiel   

De recuptex is wel warmer dan een liner , horseware? Mijn vergelijk is wel tussen bucas dekens van de dezelfde stof :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 18:45 



 
Profiel   

Spenk schreef
De recuptex is wel warmer dan een liner , horseware? Mijn vergelijk is wel tussen bucas dekens van de dezelfde stof :j


Nee, bucas liner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 18:47 



 
Profiel   

Maar dat is toch ook het hele idee achter de magneetdeken, dat het lokaal veel warmer wordt en door die warmte betere doorbloeding etc etc. 10-15 minuten onder het solarium werkt in dat opzicht ook fijn maar is lang niet zo makkelijk elke keer te realiseren als een magneet deken op als ze toch al de stapmolen ingaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 19:24 



 
Profiel   

Voor mij werkte het op die manier fijn, oji. Kan je hem niet lenen? Ik mocht hem van stalgenootje lenen een paar weken, om te kijken of het echt wat was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 19:50 



 
Profiel   

Helaas niemand hier om te lenen. Ik sta heel erg kleinsvhalig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 19:59 



 
Profiel   

Haha ik straks ook, maar dan het geluk dat er sowieso 5 dekens op stal rond gaan. Balen zeg...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 75 van de 90 [ 2248 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 90  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen