Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 74 van de 90 [ 2248 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 90  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

 
Profiel   

Bij de nieuwere zitten de bolletjes er in omdat die andere er af gingen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 21:25 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Bij de nieuwere zitten de bolletjes er in omdat die andere er af gingen


O thanks had al zo'n vermoeden dat ze eronder zitten en daarom ze slecht zichtbaar zijn. Heb toevallig voor ik dit lees even deze vraag gesteld bij de winkel waar ik hem heb besteld ( heb ze gemaild )

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 06:01 



 
Profiel   

Luna02 schreef
Ik heb nu een klein jaar de standaard Bucas recuptex deken. Als het straks weer iets kouder wordt zou ik hem graag als onderdeken willen gebruiken. Zijn er meer mensen die de standaard variant hiervoor gebruiken of wordt de light versie daar meer voor gebruikt? Ik vind het lastig in te schatten bij welke temperatuur de standaard deken te warm is. Hoe doen jullie dit?


Ik gebruik de standaard versie altijd als onderdeken. Te warm zal ook aan jouw paard liggen. Ik gebruik hem al onder een 0 grams regebdeken tot en met mijn bucas winterdeken. Nu is het lastig, want s nachts zou ze al een deken op moeten maar overdag nog te warm.

Maar eigenlijk heb ik er nooit problemen mee. Eerst alleen regendeken als het rond de 15 graden is overdag, met regen wat sneller, en rond de 10 gaat de recuptex eronder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 07:45 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Ik gebruik de standaard versie altijd als onderdeken. Te warm zal ook aan jouw paard liggen. Ik gebruik hem al onder een 0 grams regebdeken tot en met mijn bucas winterdeken. Nu is het lastig, want s nachts zou ze al een deken op moeten maar overdag nog te warm.

Maar eigenlijk heb ik er nooit problemen mee. Eerst alleen regendeken als het rond de 15 graden is overdag, met regen wat sneller, en rond de 10 gaat de recuptex eronder.


Thanks voor je bericht, de combi met de 0-grams regendeken ga ik ook eens uitproberen als het weer iets kouder wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 13:39 



 
Profiel   

Zijn er - naast de Bucas - nog andere magneetdekens die als staldeken/onderdeken gebruikt kunnen worden? De pasvorm van Bucas is voor mijn paard niet goed, en zoek eigenlijk een onderdeken die ongeveer 100g of 200g toevoegt, én een magnetische functie heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 09:53 



 
Profiel   

Horseware heeft juist een onderdeken met Ionic. Maar werkt op een andere manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 10:04 



 
Profiel   

Kentucky heeft een recuptex deken welke ook als stal/onderdeken gebruikt kan worden.

Tevens heeft back on track ook onderdekens en staldekens met welltex voering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 13:09 



 
Profiel   

Fijne tips, ik ga er naar kijken! Dankjulliewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 18:30 



 
Profiel   

Ik overweeg om naast de recuptex deken die ik al heb. De uitrijdeken/quarter sheet aan te schaffen

Hoe zijn daar de ervaringen over?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 11:57 



 
Profiel   

Saaams schreef
Ik overweeg om naast de recuptex deken die ik al heb. De uitrijdeken/quarter sheet aan te schaffen

Hoe zijn daar de ervaringen over?


Oh daar ben ik ook benieuwd naar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 12:10 



 
Profiel   

Ik heb de quartersheet. Erg fijne deken. Pasvorm is mooi, blijft stabiel liggen en fijn dat hij ook waterdicht is. Mijn paard heeft als probleemgebied rug en lendenen en de quartersheet helpt haar daar bij ontspannen.

Ik heb de weatherbeeta comfitec premier therapy-tec light besteld. Benieuwd hoe de pasvorm daarvan is. 0grams lijkt mij fijn voor wanneer ik nog niet de ionic 100 grams of back on track 200 grams liner kan gebruiken omdat deze te warm zijn. Hopelijk is de pasvorm van weatherbeeta wat beter dan Bucas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 13:27 



 
Profiel   

Ik heb de Bucas recuptex al jaren en vind hem fantastisch. Ik wil graag een liner (onderdeken) kopen van hetzelfde idee. De recuptex ligt niet geweldig op mijn paard en gaat trekken als ie onder een andere deken ligt, vandaar.

Welke liners hebben jullie en welke zijn jullie het meest enthousiast over? Is de ionic bijv qua werking vergelijkbaar met de recuptex?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 14:36 



 
Profiel   

Ionic is niet vergelijkbaar als ik m'n stalgenoten mag geloven. Ik heb voor de winter de ionicliner en daar reageert hij goed op. Blijft ook goed liggen maar ik gebruik horseware dekens met liner systeem.

Back on track ook goede ervaringen mee maar de pasvorm van de liner is niet geschikt voor m'n paard. Ik gebruik voornamelijk de losse dekens.

Bucas is helemaal drama als je paard een flinke schoft heeft dus ik waag me er niet aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 15:34 



 
Profiel   

grauwman schreef
Ionic is niet vergelijkbaar als ik m'n stalgenoten mag geloven. Ik heb voor de winter de ionicliner en daar reageert hij goed op. Blijft ook goed liggen maar ik gebruik horseware dekens met liner systeem.

Back on track ook goede ervaringen mee maar de pasvorm van de liner is niet geschikt voor m'n paard. Ik gebruik voornamelijk de losse dekens.

Bucas is helemaal drama als je paard een flinke schoft heeft dus ik waag me er niet aan.


Wat bedoel je ermee dat het niet vergelijkbaar is? In de zin van, de werking is minder of juist beter dan de recuptex?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 16:43 



 
Profiel   

Ik heb veel van back on track maar jammer genoeg valt de pasvorm inderdaad wat tegen als je dekens langer op laat liggen.
Ik had goede hoop op dit liner, en die ziet er ook super uit, maar zit aan de voorkant ook niet top bij mijn paard.

Ik heb de Ionic liner geprobeerd, die is goed van model en ligt mooi.
Maar mijn paard bleek niet tegen Ionic te kunnen….
Ging helemaal verstijven als =hij ‘m op had en heel erg krampen achter, dus die heb ik helaas nog een paar keer proberen weer weg moeten doen…

Met recuptex geen ervaring, mijn paard past Bucas niet helemaal fijn.
Ik ben wel heel benieuwd naar ervaringen met de uitrijdeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 18:16 



 
Profiel   

Eapy schreef
Wat bedoel je ermee dat het niet vergelijkbaar is? In de zin van, de werking is minder of juist beter dan de recuptex?


De werking is anders en afhankelijk van het paard. Bij de 1 werkt het goed en bij de ander merk je geen verschil.

Dat is balen Nouvel dat je paard niet tegen ionic kan. Ik heb de bucas uitrijdeken al een jaar in de kast liggen ivm blessure niet kunnen gebruiken.
Misschien aankomende winter :)

Had wel een fleece versie in gebruik van WB, comfitec oid. Merkte weinig verschil

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:05 



 
Profiel   

Kentucky heeft ook een recuptex deken, toch? Wellicht is die pasvorm beter? Voor mijn paard die bucas ook niet past vanwege een hoge schoft zit ik daar in ieder geval naar te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 20:19 



 
Profiel   

Saaams schreef
Ik overweeg om naast de recuptex deken die ik al heb. De uitrijdeken/quarter sheet aan te schaffen

Hoe zijn daar de ervaringen over?


Ik heb m verkocht omdat we naar een stal gingen met binnenbak maar daarvoor reed ik er altijd mee in de winter. Op stal eerst de gewone deken, en zodra het zadel erop ging de quarter sheet erop en die bleef met rijden erop. Het is een nier deken dus die kan met rijden opblijven.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 06:32 



 
Profiel   

Ik wil hem gaan bestellen maar twijfel of ik een S of M neem. (D pony van 1.48) ik denk maar een M. Liever iets te ruim dan te kort.

Ben benieuwd of het effect heeft. De gewone deken is prettig. Pony heeft SI artrose en snel vast in de onderrug

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:28 



 
Profiel   

Wat valt de hals van de recuptex groot zeg :( , dacht een XL nodig te hebben maar het is net een hoodie komt tot over zn oren dus kan hem gaan ruilen voor een L

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 21:58 



 
Profiel   

Vind je? Bij mij zijn halzen vaak te lang en de L is hier aan de krappe kant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 06:30 



 
Profiel   

Spenk schreef
Vind je? Bij mij zijn halzen vaak te lang en de L is hier aan de krappe kant.


Welke maat deken heb en hoe groot is je paard? Ik heb 195 van de recuptex opleggen normaal heeft hij 205 dus dacht met die dikke nek wel xl nodig te hebben :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 08:53 



 
Profiel   

198 heb ik. Paard is 1,65.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 17:19 



 
Profiel   

Spenk schreef
198 heb ik. Paard is 1,65.



Heb ik ook de mijne is 1.68, heb nu L als hals past perfect. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 21:47 



 
Profiel   

Hier ga ik de recuptex 6.6 + L hals toch weer weg doen. Heb hem nu 2 jaar en gebruik hem amper. Heb hem dit jaar nog niet eens gebruikt en vorig jaar misschien eens 10x. Pasvorm is waardeloos bij mijn paard terwijl die van alles dekens bucas draagt in deze maat... Verder past bucas altijd super :)

Ook van de werking ben ik niet overtuigd. Onder een shamrock of power cooler voelt en is die niks anders. En deze past gewoon heel goed dus die heb ik dan eigenlijk altijd op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 10:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 74 van de 90 [ 2248 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 90  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen