Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:26

Ik heb hem ook voor mijn pony, maar als ik hen gebruik als onderdeken en het wordt buiten iets warmer. Dan wordt ze helemaal suf onder de reputex. En ik heb maar een 50gr deken erop. En ze zit niet belachelijk dik in haar haar. En ze zweet er gauw onder. Ze is wel lekker los als ze hem op heeft gehad :D

PrizTwir
Berichten: 2397
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:35

Ik heb de recuptex getest. Ik kon merken dat het paard zeker opgewarmd was. De eerste keer bij een uurtje op, was hij ook bezweet. De keren erna heb ik hem 2 uurtjes voor de tijd erop gedaan en was hij ook opgewarmd, maar niet bezweet. Hij bewoog ook losser.

Zweten onder het deken is niet erg. Daarnaast kan hij 24/7 op, maar dat moet wel opgebouwd worden en kijk goed naar je paard.

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:37

Dat opbouwen zou goed moeten zitten. Ze heeft nu een BoT mesh deken op. Of het zou zo anders moeten werken.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:41

Heb mijn deken ook net binnen. Vind het wel jammer dat er nergens staat hoe je verstandig doet opbouwen bij het deken zelf. Nu moet ik het zelf nog extra uitzoeken. Morgen lekker uittesten.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:47

Ik heb mijn recuptex eigenlijk gelijk 24/7 opgelegd. Ik heb helemaal geen tijd om het op te bouwen, paard staat gewoon op een pensionstal. Merk alleen maar positieviteit bij die van mij!

Hartje
Berichten: 1941
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:27

Ik heb ook de Bucas op de valreep nog even bij EJ besteld met korting. Nu afwachten wanneer deze geleverd wordt.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:00

Ik maandag besteld bij hypostore en gisteren had ik het al.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:30

Twijfel of hij wel past , jullie?

Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:41

ziet er aan de voorkant wat krap uit. Misschien foto's ook naar bucas of een verdeler sturen voor tips?

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:42

Daphneeeej schreef:
ziet er aan de voorkant wat krap uit. Misschien foto's ook naar bucas of een verdeler sturen voor tips?


Al gedaan,maar voordat ik daar reactie van krijg is morgen. En twijfel daarom of ik hem kan gebruiken.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:55

Vind hem veel te krap voor. Wss raden ze een borstverbreder aan.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:13

Wil je hem 24/7 op? Dan te krap. Borstverbreder
Betwijfel ik of dat kan op deze deken aangezien er ook nog een magneetje zit om de voorkant dicht te maken en in de voorflap zit ook dat magnetische. Een maat groter wordt wel weer heel lang

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:17

Ik heb hen bij mijn Groninger om met een borstverbreder en dat gaat prima. Er zijn extenders met de magneetsluiting.

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:22

Ook hier een recuptex bezitter. Vind het nog moeilijk om echt verschil te voelen omdat ze herstellende is van een peesblessure en op dit moment op 4/6 minuten draven zitten en alleen nog maar rechte lijnen. Merk wel dat minder gevoelig is op haar lijf.
Hoop dat als ze over een aantal weken weer wat meer mag er meer profijt van te hebben :)

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:44

Doei centjes. Ik heb deze besteld...


Afbeelding

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 21:56

Ik ben toch wel tevreden hoor. Denk ik. Vandaag opgehad voor de les en zoo fijn gereden. Echt vanaf de eerste seconde al los

Anoniem

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:03

Ik heb de Recuptex en Rambo Ionic, maar gebruik in praktijk eigenlijk alleen de Ionic omdat die lichter is en een makkelijkere pasvorm heeft bij een diepe halsaanzet. De Bucas was hier ook niet goed te krijgen; om de schouders te strak en bij de kont te ruim, en met een tussenstukje op de borst dan komt daar in beweging best veel druk op te staan omdat de deken bij ons nogal naar achteren trok. Ik heb van de Recuptex dus maar een rugdekentje zonder borst/schouderstuk gemaakt voor onder de longeersingel bij het longeren. :)

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:04

xyzutu2 schreef:
Ik heb de Recuptex en Rambo Ionic, maar gebruik in praktijk eigenlijk alleen de Ionic omdat die lichter is en een makkelijkere pasvorm heeft bij een diepe halsaanzet. De Bucas was hier ook niet goed te krijgen; om de schouders te strak en bij de kont te ruim, en met een tussenstukje op de borst dan komt daar in beweging best veel druk op te staan omdat de deken bij ons nogal naar achteren trok. Ik heb van de Recuptex dus maar een rugdekentje zonder borst/schouderstuk gemaakt voor onder de longeersingel bij het longeren. :)


Duur rugdekentje :Y)

Anoniem

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:09

Helaas ja, maar als hij al smerig is geworden dan is dit een oplossing. Bovendien had ik de mijne volgens mij tweedehands, dus dat scheelt weer. Iets. :')
Maar ja, als je paard een rugprobleem heeft dan blijf je toch proberen of je dingen kunt vinden die hem helpen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:35

Ik wordt gek.. net me verbreedstuk die ik al had omgebouwd. Is de Bucas onderdeken te breed haha.

Nu maar weer zonder gedaan. Inpesipe heeft hij overal handbreedte ruimte.. en toch lijkt die strak op de schoft.. zodra hij z’n hoofd na de grond doet.

Met de verbreder doet de onderdeken het ook wn schuift duur ook nog eens na achteren. Verder rondom hals ook gewoon ruimte

Als ik niet vergeet ga ik morgen foto’s maken.

Ik zag net foto’s hierboven. En zo strak zitten de dekens niet

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:59

Ik heb al vanavond nog antwoord gekregen van Bucas. Die vond het ook wat krap lijken. Dus ik ga hem toch omwisselen. Paardlief zit toch al altijd tussen 2 maten in.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:02

Net mail terug gehad. Dat ze de levertijd gaan opvragen bij de leverancier. Hoorde al via iemand dat sommige maten pas vanaf januari weer worden geleverd. Ik hoop het niet. Wil hem eerder

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:21

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met de rambo ionic, mijn paard past niet in een bucas :') . @xyzutu2, merk je een groot verschil in de lossigheid van Rio?

Anoniem

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:30

[***] is van zichzelf behoorlijk los dus in de beweging zie ik het niet. Wat ik wel merk is dat als hij onder de ionic deken staat als de smid komt hij veel rustiger staat, minder wegtrekt en minder 'vervelend' is. Ik heb dus het idee dat het hem wel helpt, maar ik zag dat gewone warmtedekens zoals Fedimax dekens bij de smid hetzelfde effect hadden. Bij de recuptex heb ik dat niet kunnen proberen omdat hij gewoon te slecht bij hem zat, maar die zou best hetzelfde effect kunnen hebben.

Wat ik bij [***] wel heel duidelijk zie is dat als hij een paar dagen zijn ionic rugkussentje in zijn deken heeft zitten, de spierbulten die hij op zijn lendenen heeft een stuk kleiner en zachter zijn. Een gewone deken heeft dat effect niet, die warmte zorgt er wel voor dat de bulten niet groter worden, maar de ionic maakt ze echt kleiner. Heel apart.

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:39

Dankjewel voor je reactie! Interessant zeg. Ik lees net in een ander topic over loskomende bolletjes van rambo ionic, ik denk dat ik nog even wacht met de aanschaf.