Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 60 van de 90 [ 2248 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 90  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

 
Profiel   

Dankjulliewel!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 18:03 



 
Profiel   

Ik heb ook nog een vraagje ..
heb de recuptex af en toe op en dan een halfuurtje voor het rijden en na het rijden ook zoiets.

Nu is mijn paard kortgeleden gediagnosticeerd met pssm. Een soort van spierziekte dus..

Nu wil ik graag opbouwen dat hij de recuptex gewoon als onderdeken op kan.

Maar hoe bouw je zoiets op ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 21:17 



 
Profiel   

Gek vraagje misschien... Ik hoor veel goede verhalen over de recuptex. Nu wil ik een toekomstig paardje eigenlijk geen deken op doen mocht dit niet nodig zijn.

Is een recuptex ook te gebruiken als een soort zweetdeken? Of is het echt puur de werking zoals deze beschreven staat? Aangezien mensen deze deken ook gebruiken na het rijden ben ik hier dus best benieuwd naar. Ik neem toch aan dat een paard zweet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 21:40 



 
Profiel   

Ja hoor kan wel. Alleen hij werkt wel het beste als je hem voor en na het werk oplegt. Maar kan dus wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 22:03 



 
Profiel   

Ik gebruik de recuptex ook bij mijn dekenloze merrie. Ik doe hem op als ik op stal kom en nog moet mesten etc en doe hem af als ze we gaan wandelen ivm trekken van de deken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 22:11 



 
Profiel   

Lootje1991 schreef
Ja hoor kan wel. Alleen hij werkt wel het beste als je hem voor en na het werk oplegt. Maar kan dus wel


Super! Weer een stukje wijzer!tuurlijk gebruik ik hem ook voor het rijden daarvoor is de werking natuurlijk ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 08:05 



 
Profiel   

Naomi_Haffie schreef
Ik heb ook nog een vraagje ..
heb de recuptex af en toe op en dan een halfuurtje voor het rijden en na het rijden ook zoiets.

Nu is mijn paard kortgeleden gediagnosticeerd met pssm. Een soort van spierziekte dus..

Nu wil ik graag opbouwen dat hij de recuptex gewoon als onderdeken op kan.

Maar hoe bouw je zoiets op ?



Je hoeft het niet meer op te bouwen volgens Bucas en kan gewoon 24/7 op doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 19:08 



 
Profiel   

Ik heb de recuptex light als onderdeken gewoon in 1 keer er onder gegooid toen paardlief geschoren was.
Vorig jaar deed ik dat ook zo en dat werkt prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 19:35 



 
Profiel   

Ik ga toch opzoek naar een ander. Mijn paard heeft 2 wondjes op fe schouder ter hoogte van de liner bevestiging aan beide kanten van het schuren. Ook breken de haren af..

Maarja welke dan :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 02:37 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Ik ga toch opzoek naar een ander. Mijn paard heeft 2 wondjes op fe schouder ter hoogte van de liner bevestiging aan beide kanten van het schuren. Ook breken de haren af..

Maarja welke dan :=

Horseware ionic?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 08:33 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Ik ga toch opzoek naar een ander. Mijn paard heeft 2 wondjes op fe schouder ter hoogte van de liner bevestiging aan beide kanten van het schuren. Ook breken de haren af..

Maarja welke dan :=


de linerbevestiging er af halen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 10:06 



 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met een van deze dekens:

https://hypostore.nl/weatherbeeta-thera ... deken.html

https://www.horze.nl/therapeutische-dek ... 01908.html

Weet niet of het echt magneetdekens zijn maar de omschrijving spreken met wel aan :) De prijs is ook wel een stuk aantrekkelijker dan de Bucas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 10:08 



 
Profiel   

YvonneV schreef
Jester_ schreef
Ik ga toch opzoek naar een ander. Mijn paard heeft 2 wondjes op fe schouder ter hoogte van de liner bevestiging aan beide kanten van het schuren. Ook breken de haren af..

Maarja welke dan :=


de linerbevestiging er af halen?


Ja dan nog brekennde haren overal af, echt zonde

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 15:01 



 
Profiel   

Heeft er hier iemand ook ervaring met een wondje op de schoft?
Ik gebruik de Recuptex als onderdeken, en helaas trekt hij flink naar achter. De halsruimte is gewoon echt te groot. Hierdoor heeft ze een flink geïrriteerde plek op de overgang van de manen naar de schoft.

Ik heb de hals erbij aangeschaft, omdat ik hoopte dat deze de deken op zijn plek zou houden. Helaas werkt dit niet. De hals overigens wel, ik ben er blij mee, maar de deken schuift nog steeds even hard.

Ik heb geen bovendeken waaraan ik hem kan bevestigen, ik heb alleen halve hals en hele hals dekens, die hebben geen linersysteem.

Voor nu heb ik een gastenhanddoekje met babyveiligheidsspelden vast gezet, morgen zal ik zien of dit werkt.

Heeft iemand nog andere ideeën?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 15:52 



 
Profiel   

Zelfde probleem hier. De oplossing is waarschijnlijk de deken 1 maat kleiner aan te schaffen, maar ik vind de pasvorm van bucas sowieso niet best, en nogmaals zo’n investering zie ik even niet zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 19:20 



 
Profiel   

Ik lees even mee, ben van plan om er ook een te bestellen. Hopelijk met black friday nog ergens een leuke korting..
Als ik zo lees moet ik dus inderdaad even rekening houden met de maat. Fijn te weten :)

edit:
Mocht iemand hem weg doen voor een leuke prijs, pb mag altijd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 19:25 



 
Profiel   

Met een maat kleiner word de pasvorm nog rotter, het is niet dat het echt op de schoft kapot is. Maar meer het laatste stuk van haar manen. En inderdaad, ik ga niet nog een deken aanschaffen.
Stomme is dat ze er vorig jaar totaal geen last van had, maar toen zat ze echt veel slechter in haar bespiering. Misschien dat daarom de pasvorm is veranderd.

[ img ]

Hier zie je ongeveer welk stukje het is, vlak achter de teugel. Er is dus nog een paar centimeter manen over tot de schoft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 20:00 



 
Profiel   

Kentucky heeft zogenaamde “bibs” te koop, deze kunnen ook op de schoft. Wellicht is zoiets een oplossing....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 23:31 



 
Profiel   

Ik zocht op "Kentucky bips". Dat was geen succes.

Heb ze nu gevonden, het idee is goed, maar het is zo'n flinke lap...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 00:22 



 
Profiel   

_O-
Ik dacht zelf iets verzinnen met zo'n ouderwetse dikke stalbandage lap...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 00:28 



 
Profiel   

Die heb ik zat!

Ik heb nu dus een gastendoekje erop vast gespeld zitten. Ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 00:33 



 

Er zitten toch van die lusjes aan met klittenband, dan zou ik die aan je deken er bovenop vast maken, dan tilt je deken hem als het ware meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 11:13 



 
Profiel   

Dat zou inderdaad de meest ideale oplossing zijn, maar helaas heb ik halve hals en hele hals dekens. Die hebben geen bevestigingspunten.

En de Recuptexhals zit daar nu aan vast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 11:32 



 

Jammer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 11:56 



 
Profiel   

Wondje was mooi droog vandaag! Als dit doorzet laat ik bij het mannetje-met-de-naaimachine een stuk stof erop stikken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 22:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 60 van de 90 [ 2248 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 90  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen