Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 09:30

Hebben jullie ervaring met statisch worden van de recuptex als je ‘m als onderdeken gebruikt?
Ik heb ‘m nu een aantal nachten als onderdeken gebruikt en als ik ‘m er ‘s morgens af haal reageert mijn paard heel heftig als ik ‘m over zijn kont naar achteren trek, hij schiet in paniek naar voren alsof hij een schok krijgt ofzo…
Sindsdien raakt hij dus met het afhalen van alles dekens in paniek en schiet weg…
Niet heel handig dus…
Ik wilde ‘m graag gebruiken voor mijn pssm paard als onderdeken om te kijken of hij er losser van wordt, maar op deze manier maak ik hem er niet blij mee denk…

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 09:40

Ik heb sinds kort de Weatherbeeta Therapy Tec.
Ik vind m'n bucas gewoon niet zo mooi zitten en niet handig met een bezweet paard en dit is echt meer een zweetdeken. Of ie wat doet geen idee nog, tot nu toe alleen achteraf gebruikt. Maar hij zit iig prachtig en ik vind hem ook mooi om te zien.
Afbeelding

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 09:42

Nouvel schreef:
Hebben jullie ervaring met statisch worden van de recuptex als je ‘m als onderdeken gebruikt?
Ik heb ‘m nu een aantal nachten als onderdeken gebruikt en als ik ‘m er ‘s morgens af haal reageert mijn paard heel heftig als ik ‘m over zijn kont naar achteren trek, hij schiet in paniek naar voren alsof hij een schok krijgt ofzo…
Sindsdien raakt hij dus met het afhalen van alles dekens in paniek en schiet weg…
Niet heel handig dus…
Ik wilde ‘m graag gebruiken voor mijn pssm paard als onderdeken om te kijken of hij er losser van wordt, maar op deze manier maak ik hem er niet blij mee denk…


Oh ik herken dit! Mijn pony is al zenuwachtig als ik met de deken aan kom lopen. Eenmaal eronder is het prima, maar statisch zou best eens kunnen! Het is niet altijd trouwens.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 10:38

Hier wel eens statisch, maar als ik beide handen op haar houd krijgt ze geen schok. Wel als ik hem er met 1 hand aftrek in 1 keer.

Klinkt raar, maar met 2 handen op paard krijgen we beide geen schok.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 12:18

Oh oke, het klinkt dus wel bekend helaas…
Ik had nog de hoop dat het aan het weer zou liggen nu…
Maar ik zit er niet op te wachten dat mijn paard angstig wordt (of nu al is…) met dekens af doen.
Mijn stalgenootjes doen met mooi weer straks de dekens overdag af in de paddock en dan moet hij niet gaan rennen als de boel nog half vast zit…
Hmm balen, dan heb ik ze dus eigenlijk een beetje voor niks aangeschaft…
Ik kan inderdaad nog even kijken wat er gebeurt als ik ‘m op een andere manier af doe.


Goldie ziet er goed uit, ben benieuwd of je iets van de werking gaan merken!

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 12:21

Het ligt ook aan het weer. Ik gebruik hem al jaren als onderdeken en statisch is maar heel af en toe.

Alleen ik maak altijd eerst alles los, dus ze kunnen al nooit gaan rennen als de deken nog half vast zit. Want die schokken zijn hier nooit met alleen maar de sluitingen losmaken.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 12:24

MyWishMax schreef:
Het ligt ook aan het weer. Ik gebruik hem al jaren als onderdeken en statisch is maar heel af en toe.

Alleen ik maak altijd eerst alles los, dus ze kunnen al nooit gaan rennen als de deken nog half vast zit. Want die schokken zijn hier nooit met alleen maar de sluitingen losmaken.


Dat snap ik, dat doe ik ook.
Maar sinds de recuptex is hij nu dus angstig met het af doen van alle dekens, terwijl hij altijd dood rustig bleef staan tot alles los en af was.
Ik kan niet riskeren dat als een stalgenootje in de paddock zijn gewone deken af doet vanwege het weer en hij gaat rennen als nog niet alles los is…
Dat is een beetje de reden dat is de recuptex niet meer durf te gebruiken…
Ben gisteren weer aan het oefenen geweest met blijven staan als ik zijn gewone deken af doe, terwijl dat nooit problemen heeft gegeven…

StellaPRE

Berichten: 121
Geregistreerd: 19-02-21

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:25


Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 09:09

Ik heb wel goede ervaringen met back on track, maar niet met de rugwarmer.
Om goed te bevestigen lijkt een hele deken mij handiger.

Heeft hier iemand ervaring met verschillende therapy outdoordekens?
Ik ben al een tijdje aan het proberen met verschillende dekens als onderdeken, maar niks blijft voor langere tijd echt mooi liggen…
En bij de recuptex krijgt hij enorme schokken met af doen, dus daar is hij nu bang voor…

Ik zag dat Catago een outdoor model heeft, en Weatherbeeta.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:07

Heeft iemand hier ervaring met de Kentucky recuptex?
Hoe is die qua pasvorm, is die goed als onderdeken te gebruiken zonder trekken en schuren?
En die wordt die niet statisch zoals de bucas recuptex?

StellaPRE

Berichten: 121
Geregistreerd: 19-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:31

Na maanden van twijfel heb ik de mesh bucas recuptex besteld. Ik heb hem binnen en zie de draadjes niet in de stof? Hoor je die te zien zitten?
Afbeelding

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:34

Ik zie ze ook niet zitten, maar ze zitten ook alleen boven de oranje streep.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:11

Nouvel schreef:
Hebben jullie ervaring met statisch worden van de recuptex als je ‘m als onderdeken gebruikt?
Ik heb ‘m nu een aantal nachten als onderdeken gebruikt en als ik ‘m er ‘s morgens af haal reageert mijn paard heel heftig als ik ‘m over zijn kont naar achteren trek, hij schiet in paniek naar voren alsof hij een schok krijgt ofzo…
Sindsdien raakt hij dus met het afhalen van alles dekens in paniek en schiet weg…
Niet heel handig dus…
Ik wilde ‘m graag gebruiken voor mijn pssm paard als onderdeken om te kijken of hij er losser van wordt, maar op deze manier maak ik hem er niet blij mee denk…


Ik heb dit met de bucas cooler en rambo protector. Andere soort dekens, maar wordt beide makkelijk statisch. Als kers op de taart wilde ik mijn paard belonen, maar was ik zelf niet ontladen en gaf ik hem een enorme schok met mn hand. Wij moesten echt van ver komen om weer vertrouwen te krijgen.
Los daarvan de statische puzzel wel opgelost.

Als je de deken af doet, houdt ten alle tijden een hand op je paard tot je de deken hebt weg gelegd bij je paard. Pas als de deken weg is uit jouw handen laat je je andere hand los en moet je zelf even gaan ontladen tegen metaal. Dan krijg jij de schok en je paard niet meer.

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:42


lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:55

Nouvel schreef:
Hebben jullie ervaring met statisch worden van de recuptex als je ‘m als onderdeken gebruikt?
Ik heb ‘m nu een aantal nachten als onderdeken gebruikt en als ik ‘m er ‘s morgens af haal reageert mijn paard heel heftig als ik ‘m over zijn kont naar achteren trek, hij schiet in paniek naar voren alsof hij een schok krijgt ofzo…
Sindsdien raakt hij dus met het afhalen van alles dekens in paniek en schiet weg…
Niet heel handig dus…
Ik wilde ‘m graag gebruiken voor mijn pssm paard als onderdeken om te kijken of hij er losser van wordt, maar op deze manier maak ik hem er niet blij mee denk…



Ja klopt, ik hoor dit ook van klanten. 1 klant zag zelfs wat stroom schokjes als ze het eraf haalde. En het 'knettert'.

Dit komt waarschijnlijk doordat het magnetisch is.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:32

Hier helemaal nog nooit last gehad van dat mijn merrie stroom kreeg als ik de deken af deed, of het zadeldekje van de rug haalde.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:54

lissie_zigor schreef:
Ja klopt, ik hoor dit ook van klanten. 1 klant zag zelfs wat stroom schokjes als ze het eraf haalde. En het 'knettert'.

Dit komt waarschijnlijk doordat het magnetisch is.


Nee, daar heeft het niet mee te maken. Dat is gewoon dit type stof die door wrijving statisch oplaad.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 16:54

Ik heb het bij andere dekens nooit gehad, en na een paar keer af doen was hij gewoon bang voor deze deken, terwijl hij echt super makkelijk is

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:32

Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van de cooler als onderdeken?

Zit te twijfelen om hem als onderdeken 24/7 op te gaan leggen, maar hoeveel gram zou je hem dan moeten tellen?

Merk gewoon dat ik vooral in de winter echt de tijd niet heb om hem op tijd op te leggen en anders blijf ik dekens wisselen.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:33

bij ons op stal meerdere die dat doen, ik zou het denk ik als 50 tot 100 grams ongeveer zien (afhankelijk van of je paard een koukleum is of niet)

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:49

Sky_As schreef:
bij ons op stal meerdere die dat doen, ik zou het denk ik als 50 tot 100 grams ongeveer zien (afhankelijk van of je paard een koukleum is of niet)



Nee, meestal heeft ze Max 150 grams op in de winter.
Dus dan weet ik dat het evt wel kan met mn gevoerde regendeken :)

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:20

Ik vind de recuptex turnout dekens echt fantastisch. Mijn oudje (29) loopt stukken beter onder deze dekens.

femkepien

Berichten: 458
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:25

Barbabientje schreef:
Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van de cooler als onderdeken?

Zit te twijfelen om hem als onderdeken 24/7 op te gaan leggen, maar hoeveel gram zou je hem dan moeten tellen?

Merk gewoon dat ik vooral in de winter echt de tijd niet heb om hem op tijd op te leggen en anders blijf ik dekens wisselen.


Ik gebruik hem als onderdeken, inderdaad als een 50/100 gram. Ik gebruik amigo bravo dekens en daar maak ik de deken aan de voorkant aan vast. Achter heb ik een staartsingel gemaakt. Blijft prima liggen.

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:31

baudyh schreef:
Ik vind de recuptex turnout dekens echt fantastisch. Mijn oudje (29) loopt stukken beter onder deze dekens.


Daar heb ik ook naar gekeken. Maar ik vind bucas niet echt fijn qua buitendekens omdat degene die ik had op de naden bij de buik nat werden. Hoe is dat bij de recuptex?

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:47

baudyh schreef:
Ik vind de recuptex turnout dekens echt fantastisch. Mijn oudje (29) loopt stukken beter onder deze dekens.


Ja ik ook, maar budgettechnisch even niet te doen ..