Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 76 van de 90 [ 2248 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 90  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

 
Profiel   

oji schreef
Maar dat is toch ook het hele idee achter de magneetdeken, dat het lokaal veel warmer wordt en door die warmte betere doorbloeding etc etc. 10-15 minuten onder het solarium werkt in dat opzicht ook fijn maar is lang niet zo makkelijk elke keer te realiseren als een magneet deken op als ze toch al de stapmolen ingaat.

Ja maar dat is wetenschappelijk dus al afgedaan als werkt niet :') magneet dekens hadden geen enkel effect.

Ik kan je de artikelen wel opzoeken als je interesse hebt.

Het is een leuk stukje marketing vooral en placebo by proxy omdat de eigenaar denkt dat het werkt.

Ik dacht eerst ook dat het hielp hoor! Maar dat bleek echt onzin te zijn. En onder een andere extra laag deken kreeg je exact hetzelfde effect.

Edit onder andere dit onderzoek https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24779912/

Iedereen moet zelf de keuze maken maar verwacht geen wonderen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 21:55 



 
Profiel   

Welke therapie dekens mag je gebruiken op een drachtig paard?
Ik heb een bucas reputex maar die past ze niet dus moet op zoek naar een alternatief...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 12:08 



 
Profiel   

Mocht er iemand willen ruilen, ik heb een Bucas Recuptex (de zomerversie zeg maar) in maat 205. alleen mijn paard is verkocht, en ik heb nu een D pony.
En ik denk: de kans dat iemand van de D pony's over is gegaan op een paard is natuurlijk vrij aanwezig, dus wellicht dat er iemand wil ruilen.

mocht jij dus een Recuptex in maat 175 (of 170) hebben liggen, en wil je die graag ruilen voor een grotere, neem dan vooral even contact met me op :-)

Ik ben/was overigens erg tevreden over de deken. Ondanks dat veel mensen zeggen dat het "in theorie" niet veel zou kunnen doen, leek ik wel verschil te voelen in losheid. Dus of dat het dan tussen mijn oren zit of niet, ik vind het een fijne deken :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 12:14 



 
Profiel   

oji schreef
Ja maar dat is wetenschappelijk dus al afgedaan als werkt niet :') magneet dekens hadden geen enkel effect.

Ik kan je de artikelen wel opzoeken als je interesse hebt.

Het is een leuk stukje marketing vooral en placebo by proxy omdat de eigenaar denkt dat het werkt.

Ik dacht eerst ook dat het hielp hoor! Maar dat bleek echt onzin te zijn. En onder een andere extra laag deken kreeg je exact hetzelfde effect.

Edit onder andere dit onderzoek https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24779912/

Iedereen moet zelf de keuze maken maar verwacht geen wonderen.


Eigenlijk zouden ze zo’n studie eens moeten herhalen met de nieuwere dekens.
Ik denk niet dat ie in 2014 Recuptex en Weltex hebben getest.
Het zou goed kunnen dat de uitkomst het zelfde zou worden, maar je kan dat pas zeggen als deze materialen ook onderzocht zouden worden. De ontwikkeling heeft natuurlijk ook niet helemaal stil gestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 15:26 



 
Profiel   

Ik heb vandaag voor t eerst gereden met de quartersheet van bucas. Recuptex variant.

Met een normale uitrijdeken merk ik geen verschil.

Ze was hieronder toch echt een heel stuk losser in het gehele lijf. We hebben heel lekker kunnen lessen.

Pony heeft SI artrose. Dus of er wel of geen werking is van de recuptex. Het gedeelte word wel zodanig snel opgewarmd qua spieren dat ze heel fijn wordt in het lijf.

Zomers is dat nooit een probleem. In de winter kan ze wel eens stijf zijn maar tot nu nog niet gelukkig. Het is nog niet echt heel koud geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 17:53 



 
Profiel   

Dat klinkt positief!

Heeft iemand ook ervaring met de recuptex stapmolendeken?
Zou die iets bijdragen aan lossigheid van spieren bij het stappen van een paard met blessure?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 19:26 



 
Profiel   

Ik krijg eerdaags het zadeldekje binnen van de recuptex, heb de gewone deken al en de harry horse exceed dus ben heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 20:31 



 
Profiel   

Ik heb dit weekend de Recuptex Turnout Extra besteld. Geschoren paardlief stond tot nu toe onder de normale recuptex staldeken + een 150 gr deken. Hij laat alleen heel duidelijk merken dat hij niet gecharmeerd is van 2 dekens over elkaar. Ik wil echter wel de recuptex behouden, want merk dat hij lekker los is in het rijden. Volgende week komt de nieuwe deken binnen. Naar verwachting heb ik dus binnenkort een recuptex staldeken maat 195 over die weg mag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 10:53 



 
Profiel   

Hoihoi,

Ik heb de therapy deken aangeschaft maar mijn merrie is nu 6 maanden drachtig. Hebben meer mensen de therapydeken gebruikt bij een drachtige merrie en is dit allemaal goed verlopen? Ik wil natuurlijk niet dat het schadelijk is voor het veulen (al verwacht ik natuurlijk dat dat eigenlijk niet zo is). Ik hoor graag jullie ervaringen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:08 



 
Profiel   

Ik heb de recuptex stapmolen deken besteld voor mijn PSSM paard met peesblessure om te gebruiken bij het stappen aan de hand, ik hoop dat het zijn spieren een beetje zal helpen.
Maar nu ik ‘m binnen heb zie ik dat ‘ie ongevoerd is, alleen dat laagje recuptex op de rug…
Dat lijkt me best koud nu in deze tijd, en dit is de tijd dat ik ‘m wil gebruiken…
Zijn er ervaringen met deze deken, worden ze er echt warm onder met alleen stappen? Of toch te koud denk… dan heeft het niet veel zin in dit geval en kan ik beter op zoek naar een iets warmere deken…

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 12:49 



 
Profiel   

Hoe zijn de ervaringen met de recuptex dekjes?
De quarter sheet bevalt me overigens echt heel erg goed!
Ik vind m nogal duur, tweedehands ook nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 15:40 



 
Profiel   

Saaams schreef
Hoe zijn de ervaringen met de recuptex dekjes?
De quarter sheet bevalt me overigens echt heel erg goed!
Ik vind m nogal duur, tweedehands ook nog.

Ik heb hem in gebruik momenteel, loop tegen meerdere dingen aan dus kan nu niet oordelen of het een fijn dekje is en werkt. Paard moet eerst weer vertrouwen krijgen. Maar het dekje schuift in iedergeval niet onder me zadel vandaan en past heel mooi.

Wat ik wel kan zeggen is dat mijn paard woensdag erg stijf was in het begin (dinsdag zware les gehad) en voelde na een minuut of 10 duidelijk dat hij losser werd.
Ik gebruik ook de gewone recuptex deken.
Ik gebruik hiervoor de harry horse exceed dekjes die hebben qua werking wat weg vd recuptex maar zijn leuker geprijst

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 19:43 



 
Profiel   

Saams gebruik jij de quarter sheet de gehele training, of doe jij hem na het opwarmen af? En mag ik vragen welke maat je gebruikt voor welke maat paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 21:32 



 
Profiel   

N_B_N schreef
Saams gebruik jij de quarter sheet de gehele training, of doe jij hem na het opwarmen af? En mag ik vragen welke maat je gebruikt voor welke maat paard?


Ik gebruik hem tot nu toe de gehele training. Pony is geschoren. Ik heb alleen een buitenbak en we staan in de polder. Altijd koud. :+

Maat M voor mijn D maat van 1.48

Vandaag ermee gelongeerd. Sorry niet de meest charmante foto :=


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 21:40 



 
Profiel   

Dank je wel ik twijfel erover. Hij is best duur. Hier deels geschoren en onder een deken en buitenbak ^)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:22 



 
Profiel   

Mijn pony's maken geen verschil onder de recuptex van Bucas. Maar dat kan komen omdat ze ongeschoren zijn. En ik hem zomers te warm vind en dus niet gebruik.

Binnen heb ik een back on track kleedje liggen. En daar liggen beide katten echt super graag op! Die heb ik vorig jaar voor onze pechvogel gekocht na meerdere operaties. Maar hij is nog steeds favoriet voor hem en zijn broer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:34 



 
Profiel   

JenniferU schreef
Je kan de riempje toch verlengen? Beetje creatief zijn hoor hihi. Bandageriempje bijv aan je singelstoten
Ik ben er blij mee, de maat M vind ik ruim genoeg voor hem en als ik kijk naar de vorm vd deken met zadel enz zit ie goed.
Paard liep duidelijk ontspannender en liet rug al snel los(of dit kwam door de deken of dat me zadel aangepast is merken we morgen)
Heb in iedergeval fijn gereden.
[ [url=m/ZflzZQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/D2jFOA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Twijfel nu ontzettens of ik de gewone deken ook ga kopen maar 2 uue voor 2 uur na het rijden red ik echt niet


Even een schopje omhoog aangezien er interesse in is nu.
Dit is een maat M op een tuiger van 1.63
Uiteindelijk heb ik volgens mij toch een L gekocht omdat de M omhoog kroop met rijden.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Heb nu wel spijt dat ik hem heb verkocht, dus ga er waarschijnlijk wel weer 1 aanschaffen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 08:41 



 
Profiel   

Ik krijg dinsdag de quarter sheet binnen in een L. Heb dan de deken, dekje en uitrijdeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 18:29 



 
Profiel   

Goedeavond, heeft er hier iemand al ervaring met de bucas recuptex turnout? De gewone deken vind ik erg fijn maar durf hem niet als onderdeken te gebruiken, bang dat ze hem slopen. Nou merk ik echter dat mijn paard zich niet lekker warm kan houden onder de gewone bucas irish dekens en zit ik er toch aan te denken om de recuptex als onderdeken te gaan gebruiken en event de turnout aan te schaffen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 21:15 



 
Profiel   

JenniferU schreef
Goedeavond, heeft er hier iemand al ervaring met de bucas recuptex turnout? De gewone deken vind ik erg fijn maar durf hem niet als onderdeken te gebruiken, bang dat ze hem slopen. Nou merk ik echter dat mijn paard zich niet lekker warm kan houden onder de gewone bucas irish dekens en zit ik er toch aan te denken om de recuptex als onderdeken te gaan gebruiken en event de turnout aan te schaffen


Ik heb de mijne toevallig net een week. Ik heb de Extra gekocht voor mijn geschoren KWPN’er. Ik had de gewone recuptex als onderdeken, maar hij werd zo chagrijnig van 2 dekens over elkaar. Ik vind het wel echt een uitkomst zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 21:19 



 
Profiel   

Dennis schreef
Mijn pony's maken geen verschil onder de recuptex van Bucas. Maar dat kan komen omdat ze ongeschoren zijn. En ik hem zomers te warm vind en dus niet gebruik.

Binnen heb ik een back on track kleedje liggen. En daar liggen beide katten echt super graag op! Die heb ik vorig jaar voor onze pechvogel gekocht na meerdere operaties. Maar hij is nog steeds favoriet voor hem en zijn broer.


Ah ik lees dit, ik heb m gekocht, de bucas, voor mijn welsh, maar ik merk niets. Kan het door het dikke haar komen dus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 08:44 



 
Profiel   

Ik heb mij laten vertellen dat hij het best direct op de huid moet liggen.
Dus kan mij heel goed voorstellen dat een zomer of geschoren vachtje (of een dun rijpaarden vachtje, want in verhouding met pony's hebben die 's winters nog geen haar ;) ) wel werkt, maar met een wintervacht niet/nauwelijks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 10:37 



 
Profiel   

Luna02 schreef
JenniferU schreef
Goedeavond, heeft er hier iemand al ervaring met de bucas recuptex turnout? De gewone deken vind ik erg fijn maar durf hem niet als onderdeken te gebruiken, bang dat ze hem slopen. Nou merk ik echter dat mijn paard zich niet lekker warm kan houden onder de gewone bucas irish dekens en zit ik er toch aan te denken om de recuptex als onderdeken te gaan gebruiken en event de turnout aan te schaffen


Ik heb de mijne toevallig net een week. Ik heb de Extra gekocht voor mijn geschoren KWPN’er. Ik had de gewone recuptex als onderdeken, maar hij werd zo chagrijnig van 2 dekens over elkaar. Ik vind het wel echt een uitkomst zo!

Werkt de turnout hetzelde als de onderdekens? Ik kan er 1 voor een mooie prijs kopen maar twijfel want het is een flink bedrag vor een 2e hands deken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 15:47 



 
Profiel   

Ik heb de bucas recuptex turnout voor mijn oude pony. En merk echt verschil. Hij is veel losser en vrolijker in de wei dan dat ik hem niet op heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:19 



 
Profiel   

Moet je het gebruik van de bucas recuptex nog opbouwen
Heb de ligt versie die ik als onderdeken wil gaan gebruiken (inplaats van al 3 jaar in de kast te laten liggen :7 )
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 00:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 76 van de 90 [ 2248 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 90  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen