Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 90 [ 2248 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 90  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

 
Profiel   

Voor een paard dat snel strak wordt ben ik opzoek naar een magneetdeken. Deze zijn echter reteduuur en de Recuptex kwam toen langs. Heeft dat echt een goed effect op het paard? Wordt ie daar echt 'losser' van zover dat gaat?

En zoals deze magneetdeken is 'maar' 200, iemand ervaring met deze deken?

https://www.magics-spirit.nl/a-37943432 ... -met-hals/
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 09:59 



 
Profiel   

Die deken uit de link lijkt heel erg op die van premier equine, alleen dan een stukje duurder. Zij hebben ook een infrarood deken. Volgens mij is er ook nog zo'n type deken van horseware (rambo ionic?)
Volgens mij is recuptex alleen geen magneetdeken maar werkt het op een andere manier. Ik heb me er nooit in verdiept alleen van deze dekens gehoord/gezien, ervaring heb ik er niet mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 10:06 



 
Profiel   

Het is volgens mij ook allemaal nog wel vrij 'nieuw'. Ik vind het ook niet erg om er wat geld aan te besteden als het echt goed werkt. Het is nooit verkeerd voor een paard dus goed gebruikt zal hij wel gaan worden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 10:09 



 
Profiel   

Jill Huijbregts heeft er een vlog over gemaakt, en hij komt regelmatig in haar vlogs naar voren :) die is er erg tevreden over volgens mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 10:12 



 
Profiel   

Hier hele goede ervaringen met de Bucas Recuptex deken. Mijn paard werd er een stuk losser van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 10:16 



 
Profiel   

Er is hier een topic over oa back on track. Daar staan ervaringsverhalen over de recuptex en andere dekens met dezelfde werking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 10:21 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Jill Huijbregts heeft er een vlog over gemaakt, en hij komt regelmatig in haar vlogs naar voren :) die is er erg tevreden over volgens mij
l

Maar ik ben bij zulke mensen wel is bang dat ze een soort van gesponsord worden :D


Thanks aniek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 10:46 



 
Profiel   

Sinds gisteren in bezit!
Mijn paard heeft veel moeite met het ontspannen van z'n bovenlijn en het is voor hem erg van belang dat hij laag en rond (iig los) gereden wordt.

1,5u voor het rijden heeft hij hem op gehad en heb daarna een uur groepsles gereden. Hij reageert altijd wel "heftig" op andere paarden in de bak (spanning, concentratie etc).
Ik merkte weinig verschil. Na het rijden ook 2u op gehad en daar vond ik hem echt te warm voor. Het is best een warme deken voor een warm (licht bezweet) lijf.

Nog geen echte kans gegeven, dus ga hem komende tijd gewoon proberen. Vooral voor het najaar en winter lijkt het me heel fijn.

Vind het wel lastig om hem dus 2 uur van te voren op te leggen... met dit weer staat die gewoon zonder deken lekker buiten :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 11:14 



 
Profiel   

Klopt wat je zegt. Ik heb de deken inderdaad in de wintermaanden als onderdeken gebruikt en ligt nu in de kast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 11:18 



 

Ik vraag mij af of het voor een huis-tuin en keukenruiter echt iets uitmaakt.
Ik kan mij voorstellen dat paarden die in de topsport lopen en lichamelijke problemen hebben het wel iets werkt maar voor de doorsnee-paarden denk ik dat je niet zo veel merkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 17:41 



 
Profiel   

Ik wil mezelf geen huis-tuin-keuken ruiter noemen en ook geen proff maar iets daartussenin? :') ik wil toch wel naar het zz-zwaar toe wat zeker kan met deze paarden dus iets voor die doelgroep :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-17 17:44 



 
Profiel   

Ik gebruik de Recuptex nu een maand of 2 denk ik. Mijn paard kan zich nogal vastzetten achter het zadel (lendenen), beetje een binnenvetter. Voor het rijden zijn die hard en duurt het even voor ze fijn loopt en los laat, na het rijden zijn de lendenen wel zacht. Nu doe ik de Recuptex minimaal 1 uur voor het rijden op en dan zijn de lendenen al helemaal zacht en los voor ik erop zit en heb ik een paard die veel fijner ontspant en los durft te laten tijdens het rijden. Ze begint nu ook een veel mooiere bovenlijn te ontwikkelen. Dus voor mijn paard heeft het zeker baat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-17 06:17 



 
Profiel   

Oud topic i know! Hoe zijn de ervaringen nu? Heb de mijne net binnen en ik ben erg benieuwd naar de werking en ervaring. Voor een fijne prijs kunnen kopen, 138 ipv 180.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-17 22:58 



 
Profiel   

Niemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-17 13:04 



 
Profiel   

Ik heb er begin dit jaar ook 1 aangeschaft maar eigenlijk gedurende de zomer nog weinig gebruikt. Ik ben niet super enthousiast nog (de keren dat ik hem gebruikt heb), merk niet veel verschil. Maar dat was heel sporadisch gebruik en paard vindt het wel fijn om de deken op te hebben, wordt er ook slaperig van (waar ik misbruik van maak door de deken op te doen bij het vlechten :+ ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-17 13:40 



 
Profiel   

biancaaaa schreef
Ik heb er begin dit jaar ook 1 aangeschaft maar eigenlijk gedurende de zomer nog weinig gebruikt. Ik ben niet super enthousiast nog (de keren dat ik hem gebruikt heb), merk niet veel verschil. Maar dat was heel sporadisch gebruik en paard vindt het wel fijn om de deken op te hebben, wordt er ook slaperig van (waar ik misbruik van maak door de deken op te doen bij het vlechten :+ ).


Ik had hem vandaag even kort op in stal en ik merkte inderdaad dat hij heel rustig werd en rustig zijn hooi ging eten terwijl de rest van de paarden buiten waren. Nu is hij normaal ook geen driftkikker maar word dan wel iets onrustig. Ik twijfel een beetje omdat het natuurlijk wel een hap geld is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-17 13:45 



 
Profiel   

Ik vind het moeilijk om te pijlen, aangezien je paard iedere dag niet hetzelfde is onder het zadel. Nu in de zomermaanden (vanaf mei ongeveer) heb ik de deken niet gebruikt, omdat mijn paard het heel snel warm heeft en gaat nazweten onder een deken na het werk.

De deken heb ik gebruikt van december tot mei ongeveer en ik heb wel het idee dat wel iets goeds doet. Aangezien mijn paard meestal in de wintermaanden wat stijver wil zijn en de afgelopen winters wat minder fit was, heb ik daar dit jaar niks gemerkt. Ik deed wel de deken ongeveer 2 uur van te voren en 2 uur na het rijden opleggen.

Ik denk dat het zeker bij kan dragen, maar dat je geen wonderen moet verwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-17 13:50 



 
Profiel   

Ik ben er nog steeds blij mee. Alleen met die warme dagen heb ik hem niet gebruikt. Maar dat gaat goed komen zodra het kouder wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-17 16:49 



 
Profiel   

ninne1 schreef
Ik ben er nog steeds blij mee. Alleen met die warme dagen heb ik hem niet gebruikt. Maar dat gaat goed komen zodra het kouder wordt.


Wat is het grootste verschil dat je merkt zodra je de deken wel gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-17 17:21 



 
Profiel   

Harvey1 schreef
ninne1 schreef
Ik ben er nog steeds blij mee. Alleen met die warme dagen heb ik hem niet gebruikt. Maar dat gaat goed komen zodra het kouder wordt.


Wat is het grootste verschil dat je merkt zodra je de deken wel gebruikt?


Mijn paard zet zich heel snel in der lendenen vast, ook als ze gewoon in de wei/paddock staat. Als ik de deken ongeveer 30 min tot 1 uur voor het rijden opleg dan zijn die al heel wat losser en zachter geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-17 20:59 



 
Profiel   

Hello, ik heb ook een vraagje hier:
Ik ben me aan het verdiepen in de Recuptex. Alleen mijn paard heb ik altijd dekenloos, zomer en winter en dat zou ik graag zou houden. 's Nachts binnen op stal en overdag buiten.
Mijn vraag is dan ook of het dan wel goed is om dus tijdelijk een deken op te leggen waarbij de rug warm wordt om die daarna er weer af te halen en ze zonder deken staat....??

En tevens, welke maat zou ik nodig gaan hebben, ik ben dus niet bekend met de maten van Bucas, ik heb wel dekens en die heb ik in de maat 195. Mijn paard is vrij breed aan de voorkant (friese bouw), zou dan een 155 van Bucas wel passen of zou je een maatje groter adviseren? Wordt het dan geen jurk??

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 11:28 



 
Profiel   

Ik ben ook aan het nadenken over de recuptex deken maar het 2 uur voor en na het rijden omdoen is in de praktijk vrij lastig. Kan je deze deken ook gewoon als onderdeken 24/7 omdoen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 09:28 



 
Profiel   

annikavolder schreef
Ik ben ook aan het nadenken over de recuptex deken maar het 2 uur voor en na het rijden omdoen is in de praktijk vrij lastig. Kan je deze deken ook gewoon als onderdeken 24/7 omdoen?

Ja hij is ook te gebruiken als onderdeken volgens de product omschrijvingen die ik had gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 09:34 



 
Profiel   

Ja maar ik begreep dat je hem dus niet 24/7 op moet laten... daar baalde ik wel van want dat was ik wel van plan. Dat was niet goed omdat de bleod circulatie dan maar blijftd oorgaan.. dus je moet hem er soms wel onder weg halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 12:18 



 
Profiel   

Heeft iedereen dan de tijd om die deken 2 uur voor en na het rijden op te leggen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 12:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 90 [ 2248 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 90  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen