Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 63 van de 90 [ 2248 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 90  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

 
Profiel   

Diertjec schreef
Voor de geïnteresseerden, ik verkoop mijn recuptex, maat 205, gewassen, maand gebruikt, maar wel wat gebruikssporen (als in, veulen heeft op het deken staan kauwen >;) )

Merrie wordt goed pissig als ik de deken op wil leggen, vermoed dat het komt doordat ie te groot is. Daarom dus te koop :)

Voor de rest zag ik wel redelijk verschil nadat ze hem 1,5 uur op had :)

Hoiii heb je hem nog tekoop??
Zo ja wat is je vraagprijs??

Groetjes Irene
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 03:48 



 
Profiel   

Ik ga waarschijnlijk m'n recuptex light maat 215 verkopen (blauw-oranje). Mocht iemand interesse hebben, graag een PB met bod.
1 keer op gehad om te passen, maar helaas toch te groot. Op wat haartjes na, geen gebruikssporen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 16:08 



 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met de Ionic of de Recuptex en melanomen? Mogen de dekens gewoon gebruikt worden? Hoor er nu wisselende verhalen over. Mijn paard is een schimmel en heeft wel aanleg om melanomen te krijgen. Ik wil dat niet verergeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 12:22 



 
Profiel   

Kun je dan niet beter even contact opnemen met Bucas zelf. Zij zullen dit wel weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 13:02 



 
Profiel   

FriesWytske schreef
Kun je dan niet beter even contact opnemen met Bucas zelf. Zij zullen dit wel weten.


Ik heb Bucas en Horseware ook gemaild :D . aar vind de praktijk ervaringen van bokt altijd erg prettig :j . Hoop dat er iemand op bokt ervaring heeft met melanomen en een therapie deken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 13:23 



 
Profiel   

Ik ben inmiddels van bucas overgestapt op de ionic. Pasvorm is zoveel beter. Merrie heeft deze nu als onderdeken op en nergens last van.
Bucas werkte voor mijn gevoel wel iets beter dan de ionic. Maar ook de ionic is een erg fijne deken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-20 16:49 



 
Profiel   

Is er verschil tussen de Bucas Recuptex Navy/Orange en de Navy, behalve de kleur natuurlijk?
Ik hoorde van iemand op stal dat ze de Navy/Orange minder goed vond werken dan de Navy. Ik kan hier nergens wat over terug vinden, vandaar mijn vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 11:37 



 
Profiel   

Heeft iemand hier ervaring met de welltex van Back on Track?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 12:13 



 
Profiel   

Equipro schreef
Heeft iemand hier ervaring met de welltex van Back on Track?

Ja. Fantastisch spul. Loeiduur, maar het geld 100% waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 12:17 



 
Profiel   

Is er een speciaal topic voor back on track? Ik heb ook nog een vraag namelijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 12:21 



 
Profiel   

Chantal_1978 schreef
Is er verschil tussen de Bucas Recuptex Navy/Orange en de Navy, behalve de kleur natuurlijk?
Ik hoorde van iemand op stal dat ze de Navy/Orange minder goed vond werken dan de Navy. Ik kan hier nergens wat over terug vinden, vandaar mijn vraag.


Ik heb eerst gewoon de blauwe geleend voor aantal weken/maanden en daarna de oranje aangeschaft, omdat de blauwe er niet was. Ik merk geen verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 12:23 



 
Profiel   

Haii vraagje ik heb het artikel van Pumps en Paarden over het concept "Bucas Therapy" Deken gelezen, kort samengevat zeggen gerleerden "Dat het bullshit is" hoe denken jullie er over en hebben jullie het artikel gelezen?. Vind hem zelf heel intressant en er staan goede standpunten in van "Waarom wel, waarom niet".



Dit is de link:
https://www.pumpsenpaarden.nl/tried-tes ... apy-deken/

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 12:33 



 
Profiel   

Mijn dierenarts en fysiotherapeut hebben juist wel goede ervaringen. Maar niet als wondermiddel, nee. Wel als hulpmiddel. Zij merken ook verschil tussen normale dekens en therapiedekens.

Als ik naar mijn eigen paard kijk zit er echt verschil tussen het dragen van de recuptex en het dragen van een andere deken. Zonder de recuptex reageert zij wat gevoelig op het gebied achter het zadel (rond het SI gebied ongeveer). Zij mankeert daar niks, maar vooral rond de hengstigheid is ze daar strak, maar gevoelig met poetsen altijd wel wat. Als ze de recuptex wel gedragen heeft, is dat gebied een stuk losser en minder gevoelig.
Alleen ik heb hem dus wel 24/7 op. Het 2 uur van te voren en erna is hier niet te doen. Maar mijn paard draagt altijd dekens en als de recuptex er niet onder ligt, dan ligt er een andere deken met vergelijkbare grams onder, dus is het niet alleen de warmte van een deken alleen. Het is een gezond paard van 10 jaar, dus niet oud, stijf of met blessures in die gebieden.

Ik heb zelf een back on track deken geprobeerd, daar voelde ik ook wel verschil in eigen spieren mee in vergelijking met een normaal dekentje voor op de bank bijvoorbeeld. Geen wondermiddelen, nee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 12:42 



 
Profiel   

Diertjec schreef
Is er een speciaal topic voor back on track? Ik heb ook nog een vraag namelijk :D

[MD] Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

:D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 12:45 



 
Profiel   

Equipro schreef
Heeft iemand hier ervaring met de welltex van Back on Track?


Heb ik de beenbeschermers van. Top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 12:59 



 
Profiel   

Chantal_1978 schreef
Is er verschil tussen de Bucas Recuptex Navy/Orange en de Navy, behalve de kleur natuurlijk?
Ik hoorde van iemand op stal dat ze de Navy/Orange minder goed vond werken dan de Navy. Ik kan hier nergens wat over terug vinden, vandaar mijn vraag.


Ben je niet misschien in de war met de normale en light variant? De light is er namelijk volgens mij alleen in de navy/Orange kleur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 12:59 



 
Profiel   

JameyDL schreef
Haii vraagje ik heb het artikel van Pumps en Paarden over het concept "Bucas Therapy" Deken gelezen, kort samengevat zeggen gerleerden "Dat het bullshit is" hoe denken jullie er over en hebben jullie het artikel gelezen?. Vind hem zelf heel intressant en er staan goede standpunten in van "Waarom wel, waarom niet".



Dit is de link:
https://www.pumpsenpaarden.nl/tried-tes ... apy-deken/



Ik vind het geen bullshit. Merk echt verschil als ik hem vooraf gebruik of niet. Zal het vanmiddag ook weer merken. Want ben hem dus weer eens vergeten op te leggen. Maar mijn merrie is veel losser als ze hem van tevoren een tijdje op heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 13:16 



 
Profiel   

JameyDL schreef
Haii vraagje ik heb het artikel van Pumps en Paarden over het concept "Bucas Therapy" Deken gelezen, kort samengevat zeggen gerleerden "Dat het bullshit is" hoe denken jullie er over en hebben jullie het artikel gelezen?. Vind hem zelf heel intressant en er staan goede standpunten in van "Waarom wel, waarom niet".



Dit is de link:
https://www.pumpsenpaarden.nl/tried-tes ... apy-deken/

Kort samengevat zeggen geleerden helemaal niet dat het bullshit is :D. Heb je je eigen artikel wel gelezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 13:35 



 
Profiel   

1. Bloedcirculatie: er werden geen verschillen gevonden tussen de magneetdeken en de placebo-deken.
2. Huidtemperatuur: in beide groepen was de huidtemperatuur aantoonbaar verhoogd op alle tijdstippen tijdens het dragen van beide dekens.
3. Drukalgometer: er waren geen aantoonbare verschillen in mechanische pijndrempels gevonden tussen of binnen de groep.
4. Gedrag: er waren geen aantoonbare verschillen gevonden in gedragskenmerken tussen behandeling met de magneetdeken of de placebo-deken.

Volgens de onderzoekers verschillen de resultaten van de magneetdeken dus amper tot niet met de placebo-deken. Echter is er voor dit onderzoek slechts een heel kleine groep paarden onderzocht, dus we kunnen geen grote conclusies trekken. Maar naar mijn mening werpt dit onderzoek wel een kritische noot naar magnetische dekens en geeft het ons de gelegenheid om zelf goed na te denken over wat fabrikanten en reclames ons misschien willen laten geloven.

Nog een belangrijke side note om mijn bericht af te sluiten: de bloedcirculatie die je versterkt met een deken (of die deken nu wel of geen magneten bevat) is sowieso minimaal als je het vergelijkt met de bloedcirculatie die je krijgt als je beweegt. De bloedcirculatie krijgt een veel grotere boost als je paard aan het rond stappen is.” – Marly Coppens

Hiermee vroeg ik om jullie mening en of jullie verschil merken "Nee natuurlijk zegt ze niet letterlijk dat het bullshit is :(:) . Maar dat is mijn woord interpretatie ervan hoe zij het hier uitlegt. Ook in mijn omgeving zie ik sommige die er fan van zijn (2) alleen krijg niet echt een concreet antwoord van hun behalve dat het warm word en spieren losser?. Als ik mijn 200 grams "gewoon"deken erop gooi word het ook warm. Spieren losser? dan stap je wat langer/ strecth oefeningen. Reclame die is er zeker geweest met alle Paarden Youtubers/Blogs die het product aanbevelen. Zo zat mijn gedachten gang hierin, maar natuurlijk ieder zijn ervaring en mening vandaar dat ik het vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 14:03 



 
Profiel   

Ja maar zo legt ze het ook niet uit. Dat werking nog niet wetenschappelijk is aangetoond (het is nogal een summier onderzoekje, wat door Marly ook onderschreven wordt), betekent niet dat er geen werking is en het hele idee bullshit is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 16:04 



 
Profiel   

Drico schreef
Ben je niet misschien in de war met de normale en light variant? De light is er namelijk volgens mij alleen in de navy/Orange kleur.


Ik heb de navy/orange en is zeker niet de light variant.. Is er in beide.

Las hier trouwens dat mensen ook een wond bij de schoft kregen, hier helaas ook het geval... ;( Het is nu dicht, daar ben ik wel blij mee. Ik kan hem dus niet meer onder houden snachts. Nu bedenk ik me, ik heb een smartex, misschien kan ik dat klittenband wel aan elkaar maken zodat ie niet meer naar achteren kan schuiven? Iemand dat al geprobeerd?


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 16:23 



 
Profiel   

JameyDL schreef
Als ik mijn 200 grams "gewoon"deken erop gooi word het ook warm. Spieren losser? dan stap je wat langer/ strecth oefeningen. Reclame die is er zeker geweest met alle Paarden Youtubers/Blogs die het product aanbevelen. Zo zat mijn gedachten gang hierin, maar natuurlijk ieder zijn ervaring en mening vandaar dat ik het vraag.


Zoals ik al schreef merk ik echt veel verschil tussen een normale 200 grams deken of de recuptex. Dat heeft weinig met stretch of stappen te maken, want ik merk het bij het poetsen. Maar het is een extratje, want stretchen en lang instappen doe ik sowieso. Ik ga niet ineens korter losrijden, omdat ze met poetsen minder gevoelig is door de recuptex.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 17:28 



 
Profiel   

Update voor de mensen die ook een wond op de schoft kregen:
Ik heb de recuptex aan mijn smartex vastgemaakt. Ik ga er vanuit dat hij nu goed blijft zitten. Wordt vervolgd!

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 22:52 



 
Profiel   

Mijne kreeg wonden op de schouder, zelfs als ie bevestigd was helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 00:36 



 
Profiel   

2005 schreef
Heeft iemand ervaring met de Ionic of de Recuptex en melanomen? Mogen de dekens gewoon gebruikt worden? Hoor er nu wisselende verhalen over. Mijn paard is een schimmel en heeft wel aanleg om melanomen te krijgen. Ik wil dat niet verergeren.


Weet sinds dec18 dat mijn paard melanomen in zn mondhoeken heeft -O-
Hij had toen al de ionic deken 24/7 op, deze winter gewoon weer en ze zijn gelukkig niet gegroeid *\o/*
Heedt dus in dat tussenliggende jr 2 controles gehad hiervoor door ta / da.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 19:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 63 van de 90 [ 2248 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 90  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen