Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneV
Berichten: 8792
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:59

JenniferU schreef:
LindyTH schreef:
Kleiner kan ze niet hebben, dan zijn haar billen bloot. :D

Dat hoord ook, deken hoor tot de staartaanzet te vallen. Meeste mensen hebben bij hun paard een te grote deke op.



grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 12:18

Ik heb het zelfde probleem daarom alleen BOT en Rambo Ionic op m'n paard.

Misschien dat de Kentucky recuptex beter valt kwa maat voor je merrie @LindyTH

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:49

Ik wist niet dat Kentucky er ook 1 heeft, die ziet er ook wel goed uit.

Die van Rambo vind ik de achterkant zo laag van hangen? Die komt denk ik onder haar gewone dekens uit.

Dit is hoe de bucas zit bij haar:

Afbeelding
Afbeelding

Eapy

Berichten: 1741
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 08:10

Die maat lijkt inderdaad goed!

Ik blijf dat probleem houden met de recuptex helaas. Ik gebruik hem tijdens in- en uitstappen, of bijvoorbeeld als de hoefsmid er is. Als onderdeken heb ik het echt opgegeven :+

Capriootje

Berichten: 6769
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 11:40

Hier ook hetzelfde probleem qua pasvorm helaas. Ik gebruik hem wel op de trailer naar concours of training en afentoe na een behandeling oid maar echt dagelijks is niet haalbaar :n

Slmt9

Berichten: 4830
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 11:50

Ben wel blij dat een half uur tot uur dragen hier al zoveel verschil maakt in de spieren. Normaliter was ik zelf elke keer aan het masseren, die functie heeft de deken over genomen. En dat is extra fijn als je zelf minder valide bent :D

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 09:13

Wat jammer dat jullie ook geen goede ervaringen hebben met de pasvorm.

Ik heb meer paarden, dus ik ga nog even kijken of hij beter ligt op 1 van de anderen.

Weten jullie misschien of de Kentucky wel eens meedoet met aanbiedingen? Of is dat een merk dat er meestal buiten valt?

Paard waar ik de recuptex voor gekocht heb lijkt het wel heel fijn te vinden, dus een ander merk is het proberen wel waard.

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 09:29

Mijn ervaring is alleen dat de recuptex niet lijkt op de andere soorten dekens, helaas. Nu heb ik het geluk blijkbaar om een bucas paard te hebben, maar op de stallen nog geen 1 paard meegemaakt waarbij er problemen met bucas zijn.

Recuptex is wel weer net iets anders qua pasvorm als de normale bucas dekens. Vooral ook een stuk groter in dezelfde maat. Ik heb 1 keer problemen gehad met pasvorm toen paard langere tijd stil stond door blessure en dus enorm afgevallen was qua spieren. Toen een tijd een schoftbeschermer eronder gehad (niet zo'n bh want die vind ik vreselijk, dit is meer een los stukje bont wat je op de schoft legt en om de deken heen vouwt)
En ik gebruik hem alweer jaren in het dekenseizorn continu als onderdeken.

De bot merkte ik veel minder verschil mee, tot helemaal niks. Andere geleend van stalgenootjes en ook niet overtuigend, maar bij de bucas wel. Maar ik kon dus die dekens allemaal lenen, dat was wel luxe.

Muze
Berichten: 5298
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 13:31

Hebben mensen hier de walker?
Zag die voorbij komen.
Voor bv wandelen maar ook op de trailer? Of zou dat schuren?
Of misschien te warm?

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 13:49

Ik heb vorig jaar de walker gekocht voor mijn paard met peesblessure, voor het stappen aan de hand en langeteugelen enzo.
Hij is heel dun dus te warm zal hij niet snel zijn.
Ik had verwacht dat ‘ie wel ietsje gevoerd zou zijn maar het is alleen een regendeken met recuptex er in.

Muze
Berichten: 5298
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 13:59

Wel fijn? Zou hij geschikt zijn voor de trailer ook? ( niet als zweetdeken Oid).
Of is de normale recuptex fijner?

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 14:00

Voor in de trailer zou ik de gewone gebruiken.
Dit is echt een soort regendeken.

SharonIndezz
Berichten: 4698
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 15:45

Ik zou het liefst ook 24/7 recuptex op hebben bij mijn paard, maar de pasvorm is echt niet goed voor mijn paard, hij heeft hem vaak alleen op trailer , of op stal, en af en toe ook in de Stapmolen, maar deken schuift en trekt, dus ben er wel voorzichtig mee.. buiten dat, vind mijn paard hem wel prettig om te dragen, en hij word er heerlijk soepel van

Slmt9

Berichten: 4830
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 16:43

Ik had de walker en heb hem geruild. Ik wilde die als onderdeken gebruiken, maar ze kunnen er niet mee eten. De voorsluiting is te hoog

Ik gebruik nu een staldeken met recuptex erin. Maar voor het wandelen en grondwerken zou ik toch liever de walker hebben.
De walker had ik destijds als foutje voor 125,- op bol gevonden. Heb nu toch spijt dat hem niet gehouden heb. Ik wacht eigenlijk op nog zo’n foutje :o

Muze
Berichten: 5298
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 10:46

Maar wandelen met de normale deken ( niet de outdoor versie) gaat ook gewoon goed neem ik aan?

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 10:54

Meestal haal ik alles eraf met grondwerken oid. Wandelen laat ik juist alles erop dus ook de recuptex. Alleen als het echt koud is laat ik recuptex erop met grondwerken en dat gaat hier gewoon goed.

Als dat niet ging had hij ook niet blijven liggen in de paddock of weide haha

Muze
Berichten: 5298
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 10:57

Nee precies. Al heb ik die “ discussie” weleens gehad over wandelen met een vliegendeken..

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 11:02

Huh? Mijn paard beweegt meer in het land met vliegendeken als wanneer ik ga wandelen. Want wandelen is stappen en zelfs als ze schrikt is dat een sprongetje. Op het land gaan ze rollen, stappen en elke dag wel gekke 5 minuten met rennen en springen.

Als ze dan schuurplekken krijgen snap ik dat het niet handig is, maar dan past de deken gewoon niet fijn. Anders is het in de vrijheid toch beweeglijker als gewoon wandelen?

Maar goed, ik heb ook een uitrijd vliegendeken met hals voor de zomer :')

Slmt9

Berichten: 4830
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 11:14

Muze schreef:
Maar wandelen met de normale deken ( niet de outdoor versie) gaat ook gewoon goed neem ik aan?


Ja zeker. Ik heb hem dus in een rambo staldeken genaaid (is glad bij de schouders) en die combinatie vind is niet waterdicht.
Voor mij ook wat zwaar. Dus toch maar extra de walker gekocht, komt die binnen, net zo zwaar :+

Dus ik houd het gewoon lekker bij mn eigen combideken. :j

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 18:46

Hoe zijn de ervaringen hier met de Bucas Therapy Walker? Is de pasvorm ruimer dan bij een gewone Bucas deken? Ik loop tegen de hoge sluiting aan (diepe borstaanzet). Leek me een fijne deken voor tijdens het wandelen en werken aan de hand.

Slmt9

Berichten: 4830
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 19:05

Mijn paard heeft maat 183 en van de walker maar M. Die zit mooi, maar ik kan de sluiting niet dicht doen om hem te laten eten of lang en laag mee te laten lopen.
Hij sluit hoger dan een normale deken.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 19:12

Hij sluit vrij hoog en voor laag eten of grazen is ‘ie minder handig.
maar voor werk aan de hand, langeteugelen etc is ‘is prima!

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 00:21

Ik zit even te twijfelen welke deken een toevoeging is voor mijn collectie; mijn paard heeft nu de Therapy 50 gr (light) met een andere (horseware Rhino) 100 gr deken er overheen. Bestel ik nog een therapy erbij in 150 gr of 300 gr? De 50 gr deed hij het goed onder als het 's nachts niet kouder wordt dan 4/5 graden. Als ik 150 gr bestel hoef ik met dit weer niet te klooien met 2 dekens maar; de 300 gram zou het goed moeten doen van -15 tot +10 maar dat lijkt me echt wel te warm? Het zou dus in principe gaan om de temperaturen van onder 5 graden waarbij ik de deken wissel. Ik heb trouwens ook nog een Therapy hals om wat kleine temperatuur verschillen op te vangen. Dus: 150 (medium) of 300 (heavy) erbij bestellen?

En vinden jullie de Therapy quarter sheet echt een toevoeging of voldoet elke andere uitrijdeken ook wel?

Saaams

Berichten: 13279
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 08:49

Is je paard geschoren? Dan zou ik de 300 kiezen.
Is hij ongeschoren, dan de 150.
Heb je geld teveel, dan allebei! :+ :+

Ik ben heel blij met de quarter sheet. Merk op de pony resultaat.
Het paard kreeg hem poosje terug voor het eerst op. Die is 5 en kent het sowieso niet.
Die reageerde met 2 bokjes wtf zit er op mn billen. :=
Hij is alleen niet enorm warm heb ik de indruk. Dus ik laat hem net rijden standaard om.

baudyh

Berichten: 4292
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 10:03

Mijn oude pony staat nu onder de recuptex turnout heavy. Hij doet het zo goed onder die dekens. Ik vind ze super fijn

Ik gebruik de heavy veel meer dan de 150 grams. De 150 grams is echt zo een overgangs deken