Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:09

JenniferU schreef:
Ik heb toch de recuptex turnout 6.6 via mp gehaald.
Ik had de gewone deken in 6.3 meegenomen zodat we ze op elkaar konden leggen en het scheelde echt niks. Van de verkoper mag hij event morgen terug als blijkt dat het toch te groot is. Ze heeft meerdere die hem willen dus is m zo weer kwijt.


Nou als ‘ie past heb je gewoon super geluk!

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 23:20

De cooler, valt die ook groter dan jullie andere bucas dekens of gaat dat alleen om de turnout versies?

En dan nog een dingetje. Ik lees dat de deken 15 graden extra warmte geeft. Dit lijkt me een probleem :D Als ik 'm als onderdeken gebruik en het is 5 graden, staat ze er dan bij alsof het 20 graden is (wat veel te warm is voor mijn paard)?

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 11:43

Helaas is de turnout 6.6 toch echt te groot mag gelukkig terug vanmiddag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijne toch ook maar even gepast maar de deken is gegroeit of paard is in bespiering afgenomen haha want als hij zo lag dat ik m nieuw kocht was ie ook te groot.

Afbeelding
Afbeelding

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:28

Dus de 6.6 heb je normaal op en is te groot in turnout? En welke maat is de cooling?

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 14:22

Afbeelding

Dit is een 6.0 turnout en hij heeft van de gewone ook 6.0.
De turnout valt bij hem iets ruim maar geen hele maat naar mijn idee.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 14:42

lies schreef:
Dus de 6.6 heb je normaal op en is te groot in turnout? En welke maat is de cooling?

We hebben normaal 6.3 van bucas en rhino wug in 6.3 en 6.6.
De gewone recuptex onderdeken is een 6.3

De turnout recuptex stond voor een mooie prijs in 6.6 op mp en kon m passen en event retour en de dekens op de grond op elkaar scheelde weinig.
Maar op het paard toch een duidelijke maat verschil.
Ik nam puur de gok omdat deze te koop stond als 2x gebruikt en minder dan de helft vd nieuw prijs. Bij verzenden had ik het niet gegokt.

Slmt9

Berichten: 4820
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:10

Valt de Bucas Irish ook anders dan de Bucas smartex? Ik wil daarvan de high neck passen, maar er staat me iets van bij dat hij sowieso al een andere pasvorm heeft dan bijv de smartex, quilt en cooler.

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:26

Ik vind Irish iets smaller vallen

Jennefer, thnx voor je uitgebreide antwoord. Ik heb je een pb gestuurd :)

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:29

Slmt9 schreef:
Valt de Bucas Irish ook anders dan de Bucas smartex? Ik wil daarvan de high neck passen, maar er staat me iets van bij dat hij sowieso al een andere pasvorm heeft dan bijv de smartex, quilt en cooler.

Ik heb zowel de irish als de smartex.
De irish en smartex met classic hals vallen het zelfde.
De irish high neck valt smaller aan de voorkant.

Slmt9

Berichten: 4820
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 16:22

Oh stom, ik zie net pas dat ik in het recuptex topic post ipv de algemene voor dekens :+

Mijn paard heeft een brede borst, lage hals inzet maar smalle hals en veel dekens regenen in of gaan omvouwen bij de hals. De wug dekens doen dit ook. De sluiting van de bucas dekens sluit wel mooi aan, maar hij moet een maat kleiner dan horseware en dat knelt op de schoft.

Wellicht gaat de irish dan wel een uitkomst zijn, klinkt als een combi van hoge sluiting van Bucas en smaller door de high neck.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 16:50

Slmt9 schreef:
Oh stom, ik zie net pas dat ik in het recuptex topic post ipv de algemene voor dekens :+

Mijn paard heeft een brede borst, lage hals inzet maar smalle hals en veel dekens regenen in of gaan omvouwen bij de hals. De wug dekens doen dit ook. De sluiting van de bucas dekens sluit wel mooi aan, maar hij moet een maat kleiner dan horseware en dat knelt op de schoft.

Wellicht gaat de irish dan wel een uitkomst zijn, klinkt als een combi van hoge sluiting van Bucas en smaller door de high neck.

Pb gestuurd met mijn dekens ervaringen tot nu toe.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 22:17

Ik heb de recuptex outdoor binnen. Ik heb maat 190 voor mijn merrie van ruim 1.65 deze zit heel mooi. Had ook maat 195/198 maar die heb ik niet hoeven passen. Ze stond al snel te dutten op de poetsplaats. Ik blijf het wonderlijk vinden hoe positief ze reageert op de werking van de recuptex.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 22:26

MISTRAL94 schreef:
Ik heb de recuptex outdoor binnen. Ik heb maat 190 voor mijn merrie van ruim 1.65 deze zit heel mooi. Had ook maat 195/198 maar die heb ik niet hoeven passen. Ze stond al snel te dutten op de poetsplaats. Ik blijf het wonderlijk vinden hoe positief ze reageert op de werking van de recuptex.

Wat fijn!

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 22:28

MISTRAL94 schreef:
Ik heb de recuptex outdoor binnen. Ik heb maat 190 voor mijn merrie van ruim 1.65 deze zit heel mooi. Had ook maat 195/198 maar die heb ik niet hoeven passen. Ze stond al snel te dutten op de poetsplaats. Ik blijf het wonderlijk vinden hoe positief ze reageert op de werking van de recuptex.


Dus je hebt een maat kleiner genomen dan je normaal hebt, begrijp ik dat goed?
Nog steeds in dubio welke maat ik moet bestellen namelijk..

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 22:38

Mijn kleine kwpn merrie (1.61m) heeft maat 183 van de mesh therapy en 175 van de outdoor.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 23:45

Nouvel schreef:
MISTRAL94 schreef:
Ik heb de recuptex outdoor binnen. Ik heb maat 190 voor mijn merrie van ruim 1.65 deze zit heel mooi. Had ook maat 195/198 maar die heb ik niet hoeven passen. Ze stond al snel te dutten op de poetsplaats. Ik blijf het wonderlijk vinden hoe positief ze reageert op de werking van de recuptex.

Wat fijn!


Heel blij mee :j En net op tijd voor de kou binnen. Aangezien ik haar oude dekens verkocht had. Had ik geen deken meer liggen.


lies schreef:
MISTRAL94 schreef:
Ik heb de recuptex outdoor binnen. Ik heb maat 190 voor mijn merrie van ruim 1.65 deze zit heel mooi. Had ook maat 195/198 maar die heb ik niet hoeven passen. Ze stond al snel te dutten op de poetsplaats. Ik blijf het wonderlijk vinden hoe positief ze reageert op de werking van de recuptex.


Dus je hebt een maat kleiner genomen dan je normaal hebt, begrijp ik dat goed?
Nog steeds in dubio welke maat ik moet bestellen namelijk..


De Horseware amigo deken was maat 206. Maar dat was nog een deken van mijn vorige paard en was wel iets ruim voor mijn huidige paard. De recuptex Light heb ik ook in een 205 maar denk dat die ook wel een maatje kleiner gekund had. Als je kijkt naar schofthoogte en onderlengte maat van dekens is het inderdaad een kleinere maat dan wat oorspronkelijk zou moeten passen.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:00

Ik heb van beide dezelfde maat, outdoor valt ietsje ruim maar naar mijn idee bij mijn paard geen hele maat.

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:02

Je moet ook niet kijken naar schofthoogte. Dat zegt bucas ook. Je moet een meetlint pakken en je paard opmeten dan weet je de maat. 80% van de paarden loopt met een te lange deken op.

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:29

Het punt is dat ik af en toe lees dat de outdoor versie groot (lang) valt. Vandaar mijn vragen, ik weet welke maat mijn paard normaal moet hebben, ze heeft zeker niet te lange dekens.

Dus dankbaar voor de ervaringen. Lijkt erop dat ik dan toch een maatje kleiner dan normaal moet gaan bestellen.

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:34

Mijn paard heeft van de outdoor zijn eigen maat, van de mesh cooler een maat groter. Ik vind de outdoor deken niet groot vallen maar de cooler klein

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:56

Haha, om het nog wat ingewikkelder te maken!
Heb het probleem dat dekens in eerste instantie wel lijken te passen. Maar ben ik een paar dagen verder, dan blijkt het opeens toch te klein/groot/niet de juiste pasvorm en dan kan ik niet meer retourneren. Dus het komt nogal precies hier, vandaar al mijn vragen. Het is ook geen dekentje van 100 euro..

Jorex

Berichten: 9977
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:04

Bij de kleine maten is het al helemaal drama met hoe bucas valt. Mijn recuptex past perfect aan de voorkant maar steekt achter 5 cm uit, wat op zich logisch is. Een normaal dekenmerk heeft namelijk altijd 80/105. Nu heeft die 85 wel als voordeel dat mijn iets langere jonkie er daardoor ook in past, alleen dan krijg ik de voorkant bijna niet dicht. En outdoor dekens zijn zo dusdanig ruim dat de 107 dus ook te groot is voor mijn jongste en waardoor ik het merk daardoor eigenlijk niet weer wilde kopen. Alleen mijn oudste is wat stijf dus die heeft echt baat bij de recuptex. Zijn zin om te lopen is terug en nog beter hij loopt nu ook rechter met de achterbenen. Dus dan neem ik die iets te lange deken wel voor lief.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:42

Schofthoogte zegt weinig over de ruglengte.
Mijn lusitano van 1.64 had dekenmaat 205 en die van een kennisje met dezelfde stokmaat 185, dat ligt aan de lengte van de rug dan en niet aan de hoogte.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:53

Spenk schreef:
Je moet ook niet kijken naar schofthoogte. Dat zegt bucas ook. Je moet een meetlint pakken en je paard opmeten dan weet je de maat. 80% van de paarden loopt met een te lange deken op.


Dat is wat ik gedaan heb waardoor ik op deze maat uit kwam.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:56

lies schreef:
Haha, om het nog wat ingewikkelder te maken!
Heb het probleem dat dekens in eerste instantie wel lijken te passen. Maar ben ik een paar dagen verder, dan blijkt het opeens toch te klein/groot/niet de juiste pasvorm en dan kan ik niet meer retourneren. Dus het komt nogal precies hier, vandaar al mijn vragen. Het is ook geen dekentje van 100 euro..


Dat had ik precies zo. Logisch dat het goed moet zijn. Misschien ook 2 maten bestellen en dan 1 retour sturen? Dan kun je eventueel vergelijken hoe het ligt.