Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:16

Ik lees mee omdat ik voor mijn pony ook een therapy deken wil aanschaffen. Het probleem met Bucas vind ik de pasvorm, ik vind ze eigenlijk nooit mooi liggen, bij geen enkel paard. En als ik jullie maat-struggels zo lees, word ik daar wel in bevestigd.

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:19

Nee hoor. Zijn echt heel veel pony's en paarden waar ze perfect bij liggen.

Maatstruggles zie je bij elk merk. Heel veel mensen kopen te grote dekens, hoeveel mensen gebruiken geen borstbeschermer, hangen de dekens scheef of noem maar op.

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:20

Dat komt met name omdat mensen nog altijd de gave hebben maar gewoon iets te kopen ipv hun paard op te meten.

En 9 van de 10 keer kopen ze de dekens dan 1 of 2 maten te groot.

Ik vraag mij namelijk af hoeveel mensen hier daadwerlijk een meetlint gehaald hebben en hun paard op de juiste manier hebben opgemeten en aan de hand daarvan een deken besteld.

Vaak hoor je dat mensen zeggen nah meetlint zegt 183 maar dat kan nooit kloppen hoor!! Hij is helemaal niet klein.

Als je deken fatsoenlijk past dan liggen ze op heel veel paarden en pony's heel erg mooi.

Maar die veel te grote schuivende en trekkende dekens tja nee die niet. En bij horsewaren kunnen mensen dat nog wat verdoezelen door de lage voorsluiting maar ook die dekens zijn vaak veel te groot.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:21

Ik heb nooit een meetlint gebruikt. Ik koop altijd Harry's Horse 1.75 en die liggen perfect. Maar omdat HH geen recuptex heeft, ga ik nu voor een Bucas.

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:22

rien10 schreef:
Ik heb nooit een meetlint gebruikt. Ik koop altijd Harry's Horse 1.75 en die liggen perfect. Maar omdat HH geen recuptex heeft, ga ik nu voor een Bucas.

Nee daar ga je dan al ja.. Dan weet je dus niet of het past.

Eerst meten dan bestellen bespaart je een hele hoop :)

Bucas zijn maten zijn namelijk 125/165 en 130/175

Veel merken is het 125/175

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:24

Wat nou "daar ga je al" ik meet nooit op voor een HH deken omdat ik weet dat het model Highliner past. Dus hoef ik niet te meten.
Ik denk er over een Bucas aan te schaffen. Heb er nog geen enkele actie op genomen. Geen enkele actie is dus ook nog niet iets van meten, passen of wat dan ook. Dus "daar ga ik niet...."

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:26

Nou je weet wel meteen te zeggen dat je ze eigenlijk bij geen enkel paard mooi vindt liggen.

Daar reageren MwM en ik op. En dat komt dus heel vaak omdat mensen niet meten maar gewoon maar iets kopen op hoop van zegen.
Laatst bijgewerkt door Spenk op 22-10-23 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:27

Ik kan dingen zien. Ik zie dagelijks veel paarden. Ook paarden met Bucas dekens op.

Jorex

Berichten: 9977
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:28

Mijn pony's zijn opgemeten. Dit is dus de 85/107 op een pony die opgemeten ook 107 is en normaal in 105 loopt. Hij valt voor netjes maar is aan de zijkanten en achterkant te lang.
Afbeelding

En dit is mijn langere pony die normaal maat 110 heeft en dus goed in deze deken (ook 85/107) zou moeten passen. Maar in de realiteit is deze deken dus een 115 aan de voorkant en regenen ze altijd in.
Afbeelding

Wel jammer dat diegene die dus een slagje kleiner verkoopt de 100 onderlengte verkoopt en dus gaan die net te krap vallen voor mijn 105 pony.
Dus mijn conclusie is dat ik niet van bucas dekens hou wegens hun vage afwijkend van normaal maten. :o
Ze zijn alleen geschikt voor pony's met een extra lange rug of die extreem breed zijn in het geval van de outdoordekens.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 22-10-23 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:31

Als ze de juiste pasvorm hebben en vooral de juiste maat liggen ze juist keurig. Net als andere merken. Helaas gaat het heel vaak mis bij de juiste maat en blijven mensen bijvoorbeeld kijken naar die stokmaat tabellen of denken ze dat de deken ook de volledige hamstrings moet bedekken ipv stoppen bij staartaanzet waardoor er dus idd een stukje kont/achterbeen bloot blijft.

Pasvorm is wat lastiger, zoals bij elke deken helaas. Daar kom je soms pas achter als ze er al een dag oid mee lopen. Zo heb ik al meerdere andere merken dekens weg kunnen doen, die leken keurig te liggen maar helaas toch niet.

Ik zie ook heel veel paarden met slecht passende dekens, geen 1 merk dat eruit springt. En ook veel paarden met goed passende dekens, zelfs als ze bucas dragen.

Jorex; jammer zeg. Misschien bij die kleine pony's zo, ik heb er bij grotere dieren geen last van gehad juist. Ook niet bij de korte dieren juist.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:58

Afbeelding

Ik vind de Bucas juist mooi aangesloten zitten. Alleen de borstsluiting is even wennen. Daar stond ik gister mee te klooien. Paard zat vol energie gisteren. Hoop niet dat ze die trend door zal zetten :+

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 13:03

Ik vind die sluitingen ideaal :') went vanzelf hoor!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 13:11

MyWishMax schreef:
Ik vind die sluitingen ideaal :') went vanzelf hoor!


Dicht doen ging prima. Maar het open krijgen ging minder soepel :')

Slmt9

Berichten: 4820
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 13:12

Ik deel ook de mening dat veel paarden een verkeerde maat dragen. Dat is idd bij horseware nog te verdoezelen, bij Bucas niet.
Mijn paard zit jammer genoeg tussen twee Bucas maten in. De voorsluiting van Bucas vind ik ook mooier, alleen de handigheid van die magneet heb ik nog nooit gevonden bij het open doen :+

mavantos

Berichten: 3612
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 13:26

rien10 schreef:
Wat nou "daar ga je al" ik meet nooit op voor een HH deken omdat ik weet dat het model Highliner past. Dus hoef ik niet te meten.
Ik denk er over een Bucas aan te schaffen. Heb er nog geen enkele actie op genomen. Geen enkele actie is dus ook nog niet iets van meten, passen of wat dan ook. Dus "daar ga ik niet...."


De highliners van Harry s Horse vallen ontzettend groot, dus ik zou idd even meten.

Mijn paard van 1.68m had van de highliner deken maat 185 :')

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 13:31

Brix is 1.53 en heeft HH 175

Joltsje

Berichten: 9042
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 13:32

De handigheid van de mag neet is 'scheef afdrukken'. Kan t ff niet anders verwoorden. Maar dus boven en onderkant van elkaar losdrukken.

Ik ben inmiddels bucas fan. Met name om de voorsluiting die zo fijn aansluit. De reputex wil wel eens strak trekken (vooral als ze gaat eten). Ik heb dan t idee dat de maneetstukjes haar eug niet overal raken. Is dat dan ook omdat het te groot is?

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 15:09

Slmt9 schreef:
Mijn paard zit jammer genoeg tussen twee Bucas maten in. De voorsluiting van Bucas vind ik ook mooier, alleen de handigheid van die magneet heb ik nog nooit gevonden bij het open doen :+



Herkenbaar. Een 6.3 is eigenlijk aan de grote kant maar een 6.0 net te klein. Dus dan maar een net wat te grote 6.3

Slmt9

Berichten: 4820
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 15:11

@applepapple: trekt de deken bij jou achter dan niet scheef?

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 16:57

ApplePapple schreef:
Slmt9 schreef:
Mijn paard zit jammer genoeg tussen twee Bucas maten in. De voorsluiting van Bucas vind ik ook mooier, alleen de handigheid van die magneet heb ik nog nooit gevonden bij het open doen :+



Herkenbaar. Een 6.3 is eigenlijk aan de grote kant maar een 6.0 net te klein. Dus dan maar een net wat te grote 6.3


Bij mijn paard het zelfde, hij is 1.62m hoog meetlint geeft aan 6.3 maar de 6.3 is eigenlijk voor t mooie te lang aan de achterkant. Voorkant zit wel netjes.
Alle andere dekens van bucas vallen bij hem wat korter.
Afbeelding
Afbeelding

MaritB

Berichten: 8640
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:21

Jorex schreef:
Mijn pony's zijn opgemeten. Dit is dus de 85/107 op een pony die opgemeten ook 107 is en normaal in 105 loopt. Hij valt voor netjes maar is aan de zijkanten en achterkant te lang.
[ [url=m/9Dfk7Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit is mijn langere pony die normaal maat 110 heeft en dus goed in deze deken (ook 85/107) zou moeten passen. Maar in de realiteit is deze deken dus een 115 aan de voorkant en regenen ze altijd in.
[ [url=m/zxfLvM.png]Afbeelding[/url] ]

Wel jammer dat diegene die dus een slagje kleiner verkoopt de 100 onderlengte verkoopt en dus gaan die net te krap vallen voor mijn 105 pony.
Dus mijn conclusie is dat ik niet van bucas dekens hou wegens hun vage afwijkend van normaal maten. :o
Ze zijn alleen geschikt voor pony's met een extra lange rug of die extreem breed zijn in het geval van de outdoordekens.


Ik ervaar dat dus helemaal niet.

Ik ervaar met goedkopere dekens dat 125 te krap is en 135 te groot (en die dekens zijn vaak heel zwaar)

Ik heb voor mijn shet van 97cm horseware 85-130 en bucas 100-130 allebei passen mooi :)

En de mini’s bij ons dragen ook horseware met succes :)

De therapy deken had ik in 4.0 die was te krap en 4.6 heb ik nu, die is te groot. Ik vond 4.3 nergens voor een leuke aanbiedingsprijs.. dus als ik geld over heb (hahaha illusie) koop ik doe nog eens.
Iets te groot vind ik geen ramp, gebruik m vooral tijdens transport.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:23

Slmt9 schreef:
@applepapple: trekt de deken bij jou achter dan niet scheef?


Nee, trekt niet schreef. Blijft mooi liggen.

Dennis

Berichten: 31478
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 14:22

MaritB schreef:
De therapy deken had ik in 4.0 die was te krap en 4.6 heb ik nu, die is te groot. Ik vond 4.3 nergens voor een leuke aanbiedingsprijs.. dus als ik geld over heb (hahaha illusie) koop ik doe nog eens.


De 4'3" bestaat volgens mij helemaal niet. Ik heb hem nog nergens kunnen vinden.
Deedee heeft de 4'6", en Ebje heeft een 4'0" waarvan de borstsluiting aangepast is zodat hij als een 130/4'3" valt nu.

MaritB

Berichten: 8640
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:09

Dennis schreef:
MaritB schreef:
De therapy deken had ik in 4.0 die was te krap en 4.6 heb ik nu, die is te groot. Ik vond 4.3 nergens voor een leuke aanbiedingsprijs.. dus als ik geld over heb (hahaha illusie) koop ik doe nog eens.


De 4'3" bestaat volgens mij helemaal niet. Ik heb hem nog nergens kunnen vinden.
Deedee heeft de 4'6", en Ebje heeft een 4'0" waarvan de borstsluiting aangepast is zodat hij als een 130/4'3" valt nu.


Ja wel weet 2 web winkels die m hebben.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:37

Spenk schreef:
Nou je weet wel meteen te zeggen dat je ze eigenlijk bij geen enkel paard mooi vindt liggen.

Daar reageren MwM en ik op. En dat komt dus heel vaak omdat mensen niet meten maar gewoon maar iets kopen op hoop van zegen.

In dit topic zijn nu weer een aantal foto's geplaatst. En al die dekens vind ik niet mooi liggen. Dat is deels niet passen, maar deels gewoon de pasvorm. Geen loopsplitten. Geen rugmodel, de rug is recht. En daardoor sluit de stof niet aan op het paard. Ik vind dan dat ze niet mooi liggen.