Ervaringen met Deuber zadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:26

Phrono schreef:
Och balen van de singel! Ik heb ook een nieuwe singel besteld van mattes. Ik kon 'm personaliseren in eigen kleuren én met de 25% korting die ze hadden bij hypostore. Hij mag dan alleen niet retour. Maar ik heb 'm getest en weet dat 'ie goed bevalt. Straks een hele mooie set samen met mijn nieuwe dekje.

Ik heb beugelriemen in de lichtbruine kleur. Ooit eens tegenaan gelopen in een sale hoek voor een koopje.. weet alleen het merk niet meer.


Ja, je denkt dan dat iemand er verstand van heeft, dat had ik zelf beter kunnen doen. Ik ben ook een beetje kwaad op mezelf dat ik niet zelf even gecheckt heb hoe de drukverdeling was...



miereneter schreef:
Waidida schreef:
Ben ik weer met een vraag hoor :+ welke kleuren beugelriemen gebruiken jullie? Ik twijfel namelijk tussen zwart en havana van bates. Mijn zadel is havana en aspen black. Heeft iemand de havana van bates al gezien in het echt? Zou die mooi matchen bij de havana van deuber?

Ik heb de onderhoudsproducten van deuber zelf recent aangekocht omdat ik niet echt tevreden was van de producten die xe zadelpasser meegaf. Ook is er een nieuwe singel onderweg omdat (again door haar aangeraden) de singel van prolite echt absoluut niet fijn was voor mijn paard. Lekker 120 euro de vuilbak in :')

Ik heb geluk dat er nu iemand die praktisch een dorp verder woont ook dealer is geworden van deuber, ik kan dus daar vragen voor het onderhoud. Anders betaal ik me echt gewoon blauw aan transportkosten elke keer. Ik moest vorige keer 130 euro betalen dacht ik, voor mijn gratis checkup, dat vond ik een beetje te veel van het goeie, dan kon ik evengoed een betalende sessie doen bij iemand anders en nog goedkoper af zijn.


Balen van de singel. Ik had éxact hetzelfde: van haar de Prolite gekocht. Toegegeven, qua model is dat de perfecte singel voor ons. Maar hij werd in een mum van tijd keihard, en toen ging paard terecht protesteren. Vier singels later uiteindelijk terecht gekomen bij de Gel-Tek van LeMieux. Ik ben zeer dankbaar voor Marktplaats :Y) . De LeMieux is hetzelfde model als de Prolite, maar dan boterzacht. Ik denk dat we nu op de juiste singel zijn uitgekomen.

Ik hoop dat het hier niet zo is, anders ga ik idd ook 2dehands kijken. Hier zat echt alle druk op een strookje van nog geen 5cm paard is er ook niet gelukkig mee. Ik twijfel om in de tussentijd met mijn oude singel te rijden alleen is die echt veel te kort en heeft die elastieken. Het is dus kiezen tussen 2 kwaden...

miereneter

Berichten: 2583
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:50

't Is voor mijn paard gewoon een lastig de goede singel te vinden, ligt verder niet aan de zadelpasser. Achteraf gezien had ik gewoon hetzelfde model als de Prolite nodig, maar dan in een zachtere uitvoering. Had mezelf een hele zoektocht kunnen besparen :Y) .

Maar ik heb tussendoor dus uitgeprobeerd:
- Eric Le Tixerant (volledig elastiek, leek me heel fijn, maar bij een bokje hing ik met zadel en al onder zijn buik, wat de nodige paniek veroorzaakte)
- Edix crescent (paard zei nee)
- een wollen Christ maansingel (heerlijk zacht, maar niet het goede model)
- een ouderwetse koordsingel (die heb ik nog als reserve, ligt verbazingwekkend acceptabel)
- ik vergeet er vast nog een of twee :o .

De Gel-Tek die we nu hebben is echt het zachtste leer ooit. Ik heb er uit voorzorg het bijpassende wolletje bijgekocht, maar dat hebben we niet nodig.

siskeh
Berichten: 8678
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:11

Mijn ervaring(ook als zadelpasser, maar ook met mn eigen paarden) is dat de vorm van prolite vaak prettig is, alleen het materiaal is vaak niet prettig. De fairfax is dan je alternatief maar daarvan vind ik de prijs kwaliteitsverhouding wel erg matig.
Ik heb zelf een horka singel in prolite-vorm geweldig ding, koste 60 euries en is super zacht!

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:50

Ja van het materiaal ben ik ook niet echt te spreken, ik heb er meermaals mijn vingers aan opengehaald door scherpere randjes en als ik hem een week niet gebruik is die meteen stug, ik heb nu de deuber besteld, kijken wat dat geeft en als die het niet is dat ga ik voor een banaan/maansingel. Ik heb mijn singel al enkele weken geleden besteld, denk niet dat ik dat nog kan annuleren. Ik weet ook niet helemaal of die vorm ideaal zal zijn, maar goed dat is trial and error

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:09

Dus ofwel zijn de productfoto's echt misleidend en zwaar bewerkt ofwel heb ik toch wel echt gewoon de verkeerde kleur opgestuurd gekregen :+
Afbeelding

Afbeelding

siskeh
Berichten: 8678
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:58

Ik heb de deuber singel gehad(tenminste, ik denk dat ik hem niet meer heb ivm te kort) maar die vond ik wel erg fijn!

en hierboven de bates beugelriemen, nou imo ook echt bruin ja!

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:13

siskeh schreef:
Ik heb de deuber singel gehad(tenminste, ik denk dat ik hem niet meer heb ivm te kort) maar die vond ik wel erg fijn!

en hierboven de bates beugelriemen, nou imo ook echt bruin ja!

Ik kijk er al naar uit tegen dat ik hem heb, het is wel erg lang wachten helaas.
Volgens de winkel is dit toch echt de havanna, dan lijkt dit me echt zware misleiding van bates zelf. Ik heb maar gevraagd om te ruilen voor zwarte.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 19:02

Mijn Deuber Startrekk commander shorty komt te koop! Ik heb een zeer mooie Deuber quantum western op de kop getikt. Ligt heel mooi op mijn paard. Wát een schoudervrijheid geeft dat zadel!

germie

Berichten: 26038
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 07:50

miereneter schreef:
't Is voor mijn paard gewoon een lastig de goede singel te vinden, ligt verder niet aan de zadelpasser. Achteraf gezien had ik gewoon hetzelfde model als de Prolite nodig, maar dan in een zachtere uitvoering. Had mezelf een hele zoektocht kunnen besparen :Y) .

Maar ik heb tussendoor dus uitgeprobeerd:
- Eric Le Tixerant (volledig elastiek, leek me heel fijn, maar bij een bokje hing ik met zadel en al onder zijn buik, wat de nodige paniek veroorzaakte)
- Edix crescent (paard zei nee)
- een wollen Christ maansingel (heerlijk zacht, maar niet het goede model)
- een ouderwetse koordsingel (die heb ik nog als reserve, ligt verbazingwekkend acceptabel)
- ik vergeet er vast nog een of twee :o .

De Gel-Tek die we nu hebben is echt het zachtste leer ooit. Ik heb er uit voorzorg het bijpassende wolletje bijgekocht, maar dat hebben we niet nodig.

Elcid maakt op verzoek singels van Mohair, kan ook diverse modellen en kleuren maken. MIsschien die eens contacten? Het is dus een koordsingel maar dan van mohair en niet van nylon. Ze maakt zowel western varianten als Engelse varianten.

miereneter

Berichten: 2583
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 16:48

germie schreef:
miereneter schreef:
't Is voor mijn paard gewoon een lastig de goede singel te vinden, ligt verder niet aan de zadelpasser. Achteraf gezien had ik gewoon hetzelfde model als de Prolite nodig, maar dan in een zachtere uitvoering. Had mezelf een hele zoektocht kunnen besparen :Y) .

Maar ik heb tussendoor dus uitgeprobeerd:
- Eric Le Tixerant (volledig elastiek, leek me heel fijn, maar bij een bokje hing ik met zadel en al onder zijn buik, wat de nodige paniek veroorzaakte)
- Edix crescent (paard zei nee)
- een wollen Christ maansingel (heerlijk zacht, maar niet het goede model)
- een ouderwetse koordsingel (die heb ik nog als reserve, ligt verbazingwekkend acceptabel)
- ik vergeet er vast nog een of twee :o .

De Gel-Tek die we nu hebben is echt het zachtste leer ooit. Ik heb er uit voorzorg het bijpassende wolletje bijgekocht, maar dat hebben we niet nodig.

Elcid maakt op verzoek singels van Mohair, kan ook diverse modellen en kleuren maken. MIsschien die eens contacten? Het is dus een koordsingel maar dan van mohair en niet van nylon. Ze maakt zowel western varianten als Engelse varianten.


Weet ik, die mohair singels zijn prachtig. Ik zoek echter geen singel meer, met de Gel-Tek gaat het heel goed.

Zinzi_jewel

Berichten: 8839
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:58

Iemand ervaring met de novaflex duett
Hoe valt deze in de kussens ?