Ervaringen met Deuber zadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:23

Ik schop dit topic even omhoog! Van het weekend een passervice gehad en verliefd geworden op de Deuber Impuls. Deze zat echt het lekkerst.
Zijn er hier mensen op Bokt met zo’n zelfde zadel?
Hoelang hebben jullie je deuber zadel al? Ik ben echt bijna om, maar vind het zo veel geld.. :oo ergens houdt het mij toch nog ietttsss tegen..
Ik weet wel, dat als ik er voor ga dat ik hem echt naar mijn smaak laat maken wat kleuren betreft.
Het testzadel waar ik op reed was met suede en leer, dat zat zo ontzettend lekker! Maar ze gaven aan dat suede heeel snel slijt. Dus daar twijfel ik ook nog over. Lastig lastig.

Ik had 3 favorieten. Maar de duurste zat natuurlijk weer het lekkerst :’)

Afbeelding

Anoniem

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:33

Is dit het Impuls zadel dat nu ook tweedehands te koop staat? Dat zijn dan waarschijnlijk ook niet jouw kleuren, maar misschien scheelt het weer wat in prijs. :)

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:41

xyzutu2 schreef:
Is dit het Impuls zadel dat nu ook tweedehands te koop staat? Dat zijn dan waarschijnlijk ook niet jouw kleuren, maar misschien scheelt het weer wat in prijs. :)


Klopt! Maar ik heb een maat 3 nodig! Ik zag er een die ik wel erg mooi vind maar niet de juiste maat helaas

Anoniem

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:47

In Duitsland staan een aantal S3's te koop, maar sommige zijn de Impuls Contour en ik weet niet of je de gewone zoekt of die?

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:48

Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag! :D

Mooi zadel die Impuls! Mijn zadel is een tweedehands, zo'n 7,5 jaar oud. Het is inderdaad wel een investering maar de kwaliteit is gewoon heel mooi. Echt fantastisch kwaliteitsleer wat met goed onderhoud heel lang mee kan. Samen met de aanpasmogelijkheden heb je een zadel voor het leven. <3

Ik zou ook niet zo snel voor suède gaan. Wel mooi, maar lastig qua onderhoud en hoe lang blijft het mooi?

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:49

Ik vind uit Duitsland kopen best spannend. Ik kan geen Duits( :') ) en je hebt dan 0 garanatie. En ook daar staan ze op voor 1800/2000. Nog steeds heel veel geld hihi

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:49

Roelke_ schreef:
Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag! :D

Mooi zadel die Impuls! Mijn zadel is een tweedehands, zo'n 7,5 jaar oud. Het is inderdaad wel een investering maar de kwaliteit is gewoon heel mooi. Echt fantastisch kwaliteitsleer wat met goed onderhoud heel lang mee kan. Samen met de aanpasmogelijkheden heb je een zadel voor het leven. <3

Ik zou ook niet zo snel voor suède gaan. Wel mooi, maar lastig qua onderhoud en hoe lang blijft het mooi?


Bedankt! Heb jij hem tweedehands gekocht? Wel via een zadelmaker of prive? En hoelang heb jij hem al?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:52

Ik heb een aantal keer zadels online gekocht in Duitsland, ook een Deuber, en dat is altijd goed gegaan, maar het hoeft natuurlijk maar een keer fout te gaan... :x
Dat waren inderdaad ook de prijzen die ik zag, en dan is de Impuls Contour nog een stukje duurder...

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:55

xyzutu2 schreef:
Ik heb een aantal keer zadels online gekocht in Duitsland, ook een Deuber, en dat is altijd goed gegaan, maar het hoeft natuurlijk maar een keer fout te gaan... :x
Dat waren inderdaad ook de prijzen die ik zag, en dan is de Impuls Contour nog een stukje duurder...


Oh chill! Ja ik heb dan ook weer zoiets, als ik met zo’n smal geld ga ‘smijten’ doe ik het liever goed en stel ik hem helemaal samen zoals ik graag wil! :)

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:02

EdkingEnzo schreef:
Bedankt! Heb jij hem tweedehands gekocht? Wel via een zadelmaker of prive? En hoelang heb jij hem al?


Gekocht van xyzutu2 :D vorig jaar voorjaar. Zelf passend gemaakt maar na de zomer, paard weer wat zomervetjes kwijt, kreeg ik hem niet meer zo fijn afgesteld. De vulling moest helemaal vervangen en as woensdag komt hij weer terug helemaal uit limburg :o en wordt 'ie weer goed afgesteld. Spannend wel weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:06

Roelke_ schreef:
Gekocht van xyzutu2 :D


Zeer onbetrouwbaar adres, daar zou ik zelf nooit zadel van kopen! :D

Ik snap trouwens wel dat je voor nieuw gaat, zeker als ze tweedehands nog steeds zo duur zijn. Ik had het geluk dat mijn droomzadel in mijn droomkleuren toevallig in Duitsland te koop stond, maar helaas stak mijn droompaard zijn middelvinger ernaar op dus die is toen doorverhuisd naar Roelke. :D
Wat is tegenwoordig eigenlijk de levertijd voor een nieuw zadel bij Deuber?

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:07

xyzutu2 schreef:
Roelke_ schreef:
Gekocht van xyzutu2 :D


Zeer onbetrouwbaar adres, daar zou ik zelf nooit zadel van kopen! :D

Ik snap trouwens wel dat je voor nieuw gaat, zeker als ze tweedehands nog steeds zo duur zijn. Ik had het geluk dat mijn droomzadel in mijn droomkleuren toevallig in Duitsland te koop stond, maar helaas stak mijn droompaard zijn middelvinger ernaar op dus die is toen doorverhuisd naar Roelke. :D
Wat is tegenwoordig eigenlijk de levertijd voor een nieuw zadel bij Deuber?


Wauw dat is best zuur! Wel fijn voor Roelke haha!

Ik heb nog geen idee hoelang het gaat duren. Ik denk wel een aantal maanden?

issie

Berichten: 85
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:24

Afbeelding
Ruim een jaar ben ik happy met onze 2ehands deuber quantum met fenders. Eerlijk gezegd heb ik wel een aantal momenten mijn masssimo trail gemist die ik voor dit zadel verkocht heb. Met name de hoge opbouw is best wennen.

Heb dit zadel op zijn looks gekocht vanuit Duitsland en pas laten maken door de zadelfitter. Het systeem van pasvorm vind ik echt wel een groot voordeel! Plus de kwaliteit is goed.
Nu overweeg ik toch om over te stappen op de impuls, maar nu lees ik hier toch dat de pasvorm echt wel anders is. De S2 van de Quantum is niet te vergelijken met de S2 van Impuls?

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:34

EdkingEnzo schreef:
Wauw dat is best zuur! Wel fijn voor Roelke haha!

Ik heb nog geen idee hoelang het gaat duren. Ik denk wel een aantal maanden?


Zeker een gelukje! Woensdag is mijn zadel weer terug gekomen en ooh wat fijn om 'm weer terug te hebben. De eerste keer wel echt weer wennen, want na bijna 3 maanden op de BBP voelt het in het zadel wel weer erg opgesloten. Paardje loopt er ook weer heerlijk onder, blij mee.

Weet jij al wat je gaat doen EdkingEnzo?

@issie, lastig, geen ervaring met beide modellen. Als ik het zo bekijk hebben de Spaanse modellen wel een diepere zit, dat kan er inderdaad voor zorgen dat je wat minder ruimte hebt? Je kunt een zadel vrijblijvend (en gratis, enkel borg?) testen bij horse stuff en more, misschien een idee?

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:14

EdkingEnzo schreef:
Ik heb nog geen idee hoelang het gaat duren. Ik denk wel een aantal maanden?



Ja, dat duurt wel een aantal maanden als hij niet op voorraad is..

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:36

Ik ben toch weer gaan twijfelen. Ik heb het zadel nu op proef voor een week. In de bak super fijn maar tijdens de buitenrit gister (1,5 uur) heb ik helaas toch weer pijn in mijn knieën. Dat had ik ook altijd in mijn dressuurzadel(s). In mijn barefoot cheyenne heb ik nergens last van. Mijn andere favoriet was de Verano, maar die kan ik helaas niet in de goede maat testen voor een week. Maar ik krijg wel een jaar garantie dus dan kan ik evt nog ruilen..

KellyR

Berichten: 1519
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:28

@issie, ik heb de impuls, ook besteld bij horse stuff and more zoals iemand eerder ook al aanhaalde.
Geen idee hoe de westerns editie zit , maar ik heb wel alle barokke varianten onder mijn kont gehad. Allemaal zitten ze zo anders, het handigst is om het zadel op test te nemen denk ik. Dan merk je vanzelf of het fijn is.
Of sowieso een pasconsult om meerdere modellen te proberen. Wellicht is de el Campo ook fijn voor jullie?

@Edkingenzo
Heb je geprobeerd de beugels korter langer te stellen? Ik weet niet hoe ze nu staan.
Maar ideaal is als ze zoveel mogelijk voor langs de wrong liggen en dat je je teen niet voorbij je knie kan zien.
De wrongen zijn trouwens ook aanpasbaar. Die zou je ook nog kunnen proberen anders te zetten waardoor je zelf fijner zit.
Tijdens de pas sessie heb ik toen ook alle verschillende wrongen er onder gehad.

Levertijd van een nieuw zadel wat nekt op voorraad is is 6 - 8 weken.

Werkt de garantie echt zo dat je mag wisselen? Dat wist ik niet :)
Zou wel ideaal zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:58

EdkingEnzo schreef:
Ik ben toch weer gaan twijfelen. Ik heb het zadel nu op proef voor een week. In de bak super fijn maar tijdens de buitenrit gister (1,5 uur) heb ik helaas toch weer pijn in mijn knieën. Dat had ik ook altijd in mijn dressuurzadel(s). In mijn barefoot cheyenne heb ik nergens last van. Mijn andere favoriet was de Verano, maar die kan ik helaas niet in de goede maat testen voor een week. Maar ik krijg wel een jaar garantie dus dan kan ik evt nog ruilen..


Klopt dat laatste wel? Ik ga er over het algemeen van uit dat een jaar garantie betekent dat je dan bijvoorbeeld bij onnatuurlijk snelle slijtage of andere problemen aan het zadel zelf een nieuwe/gratis reparaties krijgt. Niet dat je een jaar mag rijden en als je na een jaar het toch niet lekker vindt zitten of de kleur niet mooi vindt of je paard van vorm verandert je een andere kunt krijgen.

Wat je met pijnlijke knieen ook nog zou kunnen proberen is beugels gebruiken die vering in het voetbed hebben, dat scheelt bij sommige pijnklachten ook.

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:06

Ja zeker klopt dat!
Ik heb verschillende beugellengtes geprobeerd inderdaad. Ik vind het juist fijn zonder wrongen. Beugels ga ik nog proberen van mijn stalgenootje, zij heeft van die speciale

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:05

Het kan ook zijn dat het diepste punt van de zitting voor jou gewoon op de verkeerde plek zit, dat je bijvoorbeeld te ver achter de beweging wordt gezet en daardoor last krijgt van je gewrichten. Ik moet zeggen dat ik bij veel van de verstelbare barokke Deubers het idee heb dat ze de ruiter een beetje in een stoelzit zetten, met de kont wat verder naar achteren dus. Ik mis dit plaatje: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5CEF6540 waarbij de ruiter door het zadel heel ongedwongen natuurlijk de benen af laat hangen, dus zonder de benen recht te houden of de hakken dwangmatig uit te duwen. Het zadel op de foto geeft die houding bijna standaard aan elke ruiter omdat het daar echt op is gebouwd, en zo zijn er wel meer merken die de primaire focus hebben op het zadel zo opbouwen dat de ruiter het been loodrecht omlaag kan laten vallen.
Bij de moderne barokke/Spaanse Deubers zie ik dat minder terug. Misschien omdat door het verstelmechanisme de kop van het zadel in veel standen nogal hoog/massief uitvalt en dat de dijbenen wijder duwt?

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:15

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Ik weet in ieder geval dat ik het heel erg had in dressuurzadels met veel wrong/diepe zit.

Hier zit ik in het zadel trouwens
Afbeelding

Na deze foto heb ik mijn beugels langer gedaan, dat zat al weer anders!

KellyR

Berichten: 1519
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:18

Op de foto ligt je onder been, naar mijn mening te ver naar voren.
Bij mij was mijn houding sowieso heel wat om aan te werken.
Maar met de beugels op de juiste maat zit ik wel fijn in het zadel.

Ik ben even zo vrij geweest om een lijn te trekken op de foto, indien niet gewenst hoor ik het graag en is ie weg!
Afbeelding
Daar waar de witte lijn eindigt zou jou teen ook moeten eindigen.
Verder zit je met je bovenlijf een fractie te ver naar achter, maar kan ook een moment opname zijn.

Op zich vind ik je boven been wel netjes langs de wrong liggen.
Heb je er hier ook geen wrong onder? Zo ziet het er op het oog namelijk niet uit.

Ben benieuwd hoe je langer zit.
Heb je een spiegel in de bak? Dan kan je kijken hoe je benen liggen en hoe je boven lijf zich daar op aan past.
Je moet je schouders/sleutelbeenderen iets naar voren kunnen laten vallen zonder dat je terug geduwd wordt naar achteren. Eens gelijk voor je onderbeen.

Mocht je er niet uit komen, dan is het denk ik niet het zadel voor jou.
Jammer dat ze niet wat fijner naar de houding van jou hebben gekeken :\

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:42

Wat xyzutu zegt ben ik het mee eens en je ziet dat ook terug op jouw foto. Die stoelzit. Ik had dat eerst ook en heb, toen ik meer in balans zat in het zadel, de riemen ook langer gedaan en dat maakte al veel veel verschil.

Bij de nieuwe deubers kun je de ophanging voor de beugelriemen naar wens meer naar voren of achteren laten plaatsen toch? Ik zou daar toch eens naar informeren, wellicht maakt dat een verschil voor jou.

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 09:01

Even het topic nieuw leven in blazen :j

Wat zijn de ervaringen met de Deuber Impuls hier?
Heb afgelopen week op de Equitana daar even op gezeten en vergeleken met de Campo. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de Impuls.

OlympicOrry

Berichten: 595
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 09:48

Ik heb deze getest toen ik zadels ging testen, helaas zat de zit voor mij niet optimaal, ik werd er wat teveel in gedwongen zeg maar, maar het is wel een erg prachtig zadel, maar dat zijn alle deubers vind ik :D