Ervaringen met Deuber zadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 09:58

OlympicOrry schreef:
Ik heb deze getest toen ik zadels ging testen, helaas zat de zit voor mij niet optimaal, ik werd er wat teveel in gedwongen zeg maar, maar het is wel een erg prachtig zadel, maar dat zijn alle deubers vind ik :D


Ik had het zelfde helaas! De impuls een week getest en merkte dat ik tijdens de buitenrit weer erg zere knieën kreeg. Dus voor mij werd het hem niet.

Ik ben zo blij met HorseStuff and More, echt top service! De Ibero Verano is voor mij in de maak <3

OlympicOrry

Berichten: 595
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:53

Bij mij was het meer dat ik in een erg vreemde houding gedwongen werd en niet echt vrij kon zitten, van mijn knieen had ik geen last, maar heb er dan ook niet lang mee gereden dus dat zegt niet zoveel. Ik ben voor de deuber amarant gegaan en daar ben ik nog steeds heel tevreden van :)

KellyR

Berichten: 1519
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:14

EdkingEnzo schreef:
OlympicOrry schreef:
Ik heb deze getest toen ik zadels ging testen, helaas zat de zit voor mij niet optimaal, ik werd er wat teveel in gedwongen zeg maar, maar het is wel een erg prachtig zadel, maar dat zijn alle deubers vind ik :D


Ik had het zelfde helaas! De impuls een week getest en merkte dat ik tijdens de buitenrit weer erg zere knieën kreeg. Dus voor mij werd het hem niet.

Ik ben zo blij met HorseStuff and More, echt top service! De Ibero Verano is voor mij in de maak <3


Aah gaaf! Zeker delen als deze binnen is!


Terugkomend op het impuls verhaal.
Ik ben er nog steeds heel blij :D wel een tijdje lopen zoeken naar de juiste lengte in de beugels. Maar nu ik echt niet meer anders.

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:19

De impuls spreekt mij het meeste aan maar moet het natuurlijk nog voelen op mijn paard.

Dat je een beetje opgesloten zit vind ik wel prettig en gelukkig heeft het zadel niet heel veel wrong.
Mijn vorige zadel was een Kieffer dressuur met diepe zit dus dat ben ik wel gewend :)

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:19

Welke zadelpasser is een aanrader voor de Deuber?

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:18

Hier tevreden over horse stuff & more. Wendy is helemaal vanuit Limburg naar Friesland komen rijden en mijn zadel is keurig voorzien van een nieuwe, zachte vulling.

KellyR

Berichten: 1519
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:04

Phrono schreef:
Hier tevreden over horse stuff & more. Wendy is helemaal vanuit Limburg naar Friesland komen rijden en mijn zadel is keurig voorzien van een nieuwe, zachte vulling.


Hier ook positieve ervaring met Wendy en Marieke.
Als ik twijfel mag ik ze beide appen.
Vanuit Limburg ook helemaal voorbij Amsterdam gereden.

Had zelf een slechte ervaring gehad met Hipica waardoor ze me zelfs nog iets tegemoet is gekomen in de prijs bij aanschaf van het zadel.

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:15

<3 <3 <3 <3

Afbeelding

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:18

:wow: Nice!

Anoniem

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:23

Prachtig, welke kleuren leer zijn dat?
En heb je ook een foto van de zijkant?

deWolf
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-07-13
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 06:29

EdkingEnzo schreef:
<3 <3 <3 <3

[ [url=m/M2N8Dc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze heb ik nog gezien dit weekend in de auto! Wat een prachtig zadel <3

Wendy is dus afgelopen weekend bij mij geweest en ik ben echt heel tevreden! Wij zijn uitgekomen bij de Orleans. Dat was de enige die paste op mijn paard. Maar die zie ik dan weer nergens tweedehands online staan...

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:11

EdkingEnzo schreef:
<3 <3 <3 <3

[ [url=m/M2N8Dc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi zeg! Is dat toch suède?

@deWolf ook niet in Duitsland via eBay kleinanzeigen?

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:44

Afbeelding

Aspen Tabak met African leather :) geen suède genomen

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:09

Heel mooi! Veel plezier met je nieuwe zadel!

OlympicOrry

Berichten: 595
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: België

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:25

Prachtig zadel. Mijn amarant is ook met african brown.

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:38

Ik heb inmiddels ook contact opgenomen met Wendy en hoop binnenkort een afspraak te maken. Nadeel is dat mijn paard nog niet bereden is. Proefrijden zal dus redelijk beperkt zijn.
Kan wel oefenen met een bbp maar heb er inmiddels 15 (of meer) verschillende zadels op gehad en geen enkele ligt goed genoeg om ook maar even op te gaan zitten. Hoop dat een Deuber wel gaat passen :=

Schijnbaar heeft mijn paard best een lastige rug. Ze is ook heel rond en heeft best weinig schoft, soort ponymodel, maar wel redelijk wat lengte in haar rug.

siskeh
Berichten: 8680
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:39

@fransje, met een ponymodel, zou je dan niet eerder naar dat type kijken? (Dus kent en masters cob, massimo etc.)

Ik heb overigens eindelijk mijn deuber in gebruik, op de gok gekocht, tijd niet gereden en nu passend gemaakt op mijn paarden, gelukkig een goede gok geweest.
De kussens zijn niet 100% perfect, en omdat het zadel dit verder wel is gaan we daar toch nog wat op verzinnen. (overigens zijn de kussens nu juist gevuld wel zeer acceptabel, maar het kán beter! )

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:08

siskeh schreef:
@fransje, met een ponymodel, zou je dan niet eerder naar dat type kijken? (Dus kent en masters cob, massimo etc.)


Zou kunnen maar die zijn wel lastiger aan te passen en aangezien ze 4 is en momenteel nog volop aan het ontwikkelen verwacht ik dat de schoft er nog wel iets meer uit gaat komen. Ze heeft ook enorme schouders trouwens.

En ik vind de Deuber Impuld ook gewoon erg mooi , zeker op een Spaans paard :j

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:35

Ik heb een haflinger met hele ronde rug en de deuber past haar heel mooi hoor. Zeker geschikt voor ronde paarden, lengte in de rug is dan alleen maar mooi meegenomen want niet alle modellen passen op een korte rug.

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:18

Morgen komt Wendy om zadels te passen.

Mijn paard is nog niet ingereden dus het wordt vooral passen en meten en proefrijden en -zittendoe ik dan op het paard van mijn stalgenoot die ik wekelijks rijd.
Ben wel benieuwd :#

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 14:53

@fransje succes morgen! Dan hebben wij een combi afspraak, morgen voor mijn zadel nacontrole en evt bijvullen.

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:00

Phrono schreef:
@fransje succes morgen! Dan hebben wij een combi afspraak, morgen voor mijn zadel nacontrole en evt bijvullen.


Ha, dan ben jij het adres in Friesland waar ze eerst heen gaat :j

Toevallig!

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:59

Toevallig idd! En hoe was het? *\o/*

Bij mij hoefde er niet veel te gebeuren gelukkig. Pasvorm nog goed, vulling mag nog meer zakken. Kortom, meer rijden :D Na een nogal stressvolle verhuizing voor paardlief maar weer rustig opbouwen :)

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:42

We hebben een heleboel zadels gepast en ze kwam tot de conclusie dat alleen de Impuls goed lag. Bij de andere zadels zaten de singelstoten veel te ver naar achteren. Aangezien mijn paard pas vier is en nog echt puppy kan dat nog veranderen.

Gelukkig ben is vooral geïnteresseerd in de Impuls :D

Heb daarna nog proefgereden op mijn bijrijdpaard met het zadel. Zit voor mij ook prima!

Ga nu voorlopig rustig verder met beleren, met een bbp, en zodra ik een beetje stap en draf kan op mijn eigen paard komt ze nog een keer. Zadel is te prijzig om over één nacht ijs te gaan.

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:14

Afbeelding

Het paszadel, vind de kleurcombinatie van het leer prachtig! <3