Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 30 van de 39 [ 953 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 39  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Equestic Saddleclip ervaringen

 

Je mag alvast in de groep hoor! Vragenstellen kan ook natuurlijk. Maar mee denken ook :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 08:22 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Je mag alvast in de groep hoor! Vragenstellen kan ook natuurlijk. Maar mee denken ook :)


Leuk! Stuur je even een PB! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 08:26 



 
Profiel   

ik ga hem nu ook testen op de veluwe. ben benieuwd hoe lang de accu het doet ervan aangezien we vaak ritten maken tussen de 5 tot 8 uur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 12:27 



 

kimwilliam schreef
ik ga hem nu ook testen op de veluwe. ben benieuwd hoe lang de accu het doet ervan aangezien we vaak ritten maken tussen de 5 tot 8 uur.


Als het goed is kan ie geen ritten van langer als 1.5 uur ofzo registreren. Langer zijn ze dacht ik wel mee bezig

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 12:28 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
kimwilliam schreef
ik ga hem nu ook testen op de veluwe. ben benieuwd hoe lang de accu het doet ervan aangezien we vaak ritten maken tussen de 5 tot 8 uur.


Als het goed is kan ie geen ritten van langer als 1.5 uur ofzo registreren. Langer zijn ze dacht ik wel mee bezig



oke dan wordt het steeds opnieuw activeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 12:47 



 
Profiel   

Quir schreef
Moet in de winter hier dus opletten, want -10 is eh warm zeg maar. _O-


ik heb em hier bij -30 in de onverwarmde zadelruimte laten liggen, dan doet 'ie het dus niet meer :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-20 05:19 



 
Profiel   

kleinvosje schreef
Quir schreef
Moet in de winter hier dus opletten, want -10 is eh warm zeg maar. _O-


ik heb em hier bij -30 in de onverwarmde zadelruimte laten liggen, dan doet 'ie het dus niet meer :=


Oh. :=
Dan moet ik wel echt opletten in de winter, haha. Dan kan je m denk ik dus beter ook niet gebruiken als t zo koud is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-20 07:17 



 
Profiel   

Ik mag aannemen dat je een binnenbak hebt? Ik houd de clip in de winter op mijn lichaam in mijn binnenzak, en onze rijhallen zijn verwarmd, dan is het geen probleem. Je kan em ook aan het onderste zweetblad klemmen, dichter op de paardenhuid en geen last van koude wind etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-20 08:21 



 
Profiel   

kleinvosje schreef
Ik mag aannemen dat je een binnenbak hebt? Ik houd de clip in de winter op mijn lichaam in mijn binnenzak, en onze rijhallen zijn verwarmd, dan is het geen probleem. Je kan em ook aan het onderste zweetblad klemmen, dichter op de paardenhuid en geen last van koude wind etc.


Nee helaas nog niet, thuis alleen nog een buitenbak en bossen haha.

Stal zelf wel verwarmd, nooit kouder dan 10 graden (geen zin om steeds de hele dag met water te sjouwen _O- ).

Dus misschien beter m in de winter, als het zo koud is, niet te gebruiken dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-20 08:57 



 
Profiel   

Ik ben een meelezer van dit topic.

Ik gebruik de clip in de revalidatie van mijn paard.
Nu heb ik een vraag.
Hoe moet ik onderstaande foto "lezen/beoordelen" .
Is van vandaag op een buitenrit. Rij nog niet in de bak.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-20 15:00 



 
Profiel   

hoi is er hier iemand die mij wat kan vertellen over de eerste grafieken ? Heb hem vandaag voor het eerst gebruikt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 21:05 



 
Profiel   

Ik heb hem ook nog niet zo lang, maar vind de grafieken en de uitleg erbij op zich heel duidelijk. Wat wil je weten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 22:22 



 
Profiel   

Ik heb een vraag;
Ik weet dat ze in Engeland voor racepaarden een soort mega molen hebben voor galop trainingen waarin ze ook vanalles kunnen analyseren en daardoor veel blessures kunnen voorkomen (lichte afwijkingen gelijk detecteren dus dan gelijk meer rust etc). Kan deze clip ook zoiets (al dan niet in meer primitieve vorm)?
Ken een paard die beetje fragiel is dus als dit zou helpen om echte blessures tegen te gaan dan top

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 23:22 



 

f4bjheu schreef
Ik heb een vraag;
Ik weet dat ze in Engeland voor racepaarden een soort mega molen hebben voor galop trainingen waarin ze ook vanalles kunnen analyseren en daardoor veel blessures kunnen voorkomen (lichte afwijkingen gelijk detecteren dus dan gelijk meer rust etc). Kan deze clip ook zoiets (al dan niet in meer primitieve vorm)?
Ken een paard die beetje fragiel is dus als dit zou helpen om echte blessures tegen te gaan dan top


Met de clip kun je idd blessures in een vroeg stadium ontdekken. Je ziet namelijk vrij snel of je paard anders loopt. Als de afwijking meer als 15% is, is dacht ik de kans dat er een blessure is aanwezig. Maar dit kan ook extreme scheefheid betekenen (vaak is er dan toch wel iets van een blessure aanwezig omdat ze met zo'n afwijking compenseren)

Om tegen te gaan is het niet, maar om er vroeg bij te zijn wel (grotere afwijking als normaal = paar dagen rust dan nog eens kijken)

Ik ga de clip mocht ik weer mogen trainen ook intensief gebruiken, om zowel scheefheid te ontdekken en blessures voor te zijn (zodat we weer een aantal maanden uit de running zijn) nu heb ik de clip helaas nog niet intensief kunnen gebruiken, maar in de whatsappgroep kunnen we onder andere ook er uit halen dat een zadel niet helemaal lekker ligt. De Facebook groep is ook ideaal om vragen te stellen. Hier zit de founder ook in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 23:32 



 
Profiel   

Top! Bedankt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 23:40 



 
Profiel   

Kan iemand mij hier wat over vertellen ik heb hem pas net en moet nog leren. Ben ik een beetje goed bezig?

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 12:41 



 
Profiel   

Perryx schreef
Kan iemand mij hier wat over vertellen ik heb hem pas net en moet nog leren. Ben ik een beetje goed bezig?

[ [url=m/0sFJHK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TX0ORH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Nmxzux.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DGK8md.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BY2LYN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is zo niet te vertellen, aangezien we een flink deel van de informatie missen.

Wat helpt is wat basis informatie over jullie en wat je gedaan hebt deze training. Daarnaast vind ik de gemiddeldes die je tegenwoordig aan kan zetten heel handig, als eerste vergelijkings materiaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 14:04 



 
Profiel   

Wat moet ik aan zetten haha? Wil je het even uit leggen?
Wij rijden recreatief, b niveau.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 14:48 



 
Profiel   

Perryx schreef
Wat moet ik aan zetten haha? Wil je het even uit leggen?
Wij rijden recreatief, b niveau.


Recreatief op B niveau, helpt al wat. Wat zijn normaal de sterke en zwakke punten van je paard. Heb je qua bouw aan paard een spring, dressuur of meer dravers type.
Heb je geoefend tijdens deze training op veel overgangen deze trainen of recht gerichtheid of weer totaal iets anders.

Het rood omcirkelde vakje.

[ img ]

Dan moet je wel wat gegevens ingevuld hebben, zoals dressuur, spring of eventing paard. Dan kun je, je jou data vergelijken met een gemiddeld dressuur, spring of eventing paard. Heb je recreatie ingevuld, dan is er geen norm.

Ik zie namelijk 1% symmetrie in takt, landing en afzet, maar de kracht van de afzet van je paard is bijvoorbeeld in het begin van de galop veel hoger dan later. Dit kan door zoveel dingen beïnvloed worden. Dat zonder extra informatie of beeld het heel moeilijk is om te zeggen of dit goed of fout is.

Enkele voorbeelden op basis van de bovenste 2 gekozen plaatjes:
Meestal is die 1% symmetrie heel goed, maar was dit in wedstrijdhouding of in voorkeurshouding van het paard. Dat je in het begin een krachtigere afzet had in galop, komt dat omdat je paard ergens van schrok en daardoor veel harder afzetten en daarna normaal of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 17:59 



 
Profiel   

Hi!

Hier in overweging om de saddle clip aan te schaffen. Rij op dit movement (opbouw fase) met de equilab en merk dat deze niet alles goed registreert.
Wat voor abbo hebben jullie op de clip?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 18:24 



 

Samy schreef
Hi!

Hier in overweging om de saddle clip aan te schaffen. Rij op dit movement (opbouw fase) met de equilab en merk dat deze niet alles goed registreert.
Wat voor abbo hebben jullie op de clip?


Ik heb 2 keer een jaar abbo gekocht, wat betekent dat je levenslang hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 20:01 



 
Profiel   

Ow krijg je dan levenslang abo? Dat wist ik niet. Is dat ook voor meerdere paarden? Ik volg er nu 3, je krijgt enkele maanden gratis abo pro erbij om meer paarden te kunnen volgen.

Qua gegevens: hier is de stap bijv krachtiger qua afzet als ik wat stap-draf overgangen heb gereden. Idem met draf-galop, wordt de draf ook meteen krachtiger qua afzet.
Bij galop merk ik als ik hem niet actief genoeg houd, dat ook de afdruk minder wordt.

Overigens heb ik bij mijn recreatiepaard maar dressuurpaard gezet om inderdaad iets van een norm ter vergelijking te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 21:02 



 

Ik heb de levenslang pro voor 2 paarden. Koste volgens mij nog geen 200 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 21:58 



 
Profiel   

Kan iemand mij hier uitleg over geven ??

Met rijden staat de symmetrie landing op groen en 1% en longeren 23% en rood ? hoe kan dit ? Rood is niet goed toch ? Hoe kan er tussen rijden en longeren zo veel verschil zitten? [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 11:09 



 

Perryx schreef
Kan iemand mij hier uitleg over geven ??

Met rijden staat de symmetrie landing op groen en 1% en longeren 23% en rood ? hoe kan dit ? Rood is niet goed toch ? Hoe kan er tussen rijden en longeren zo veel verschil zitten? [ [url=m/TuJSQ7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waar heb je de clip aan vast? Longerengeeft wel vaker valse informatie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 12:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 30 van de 39 [ 953 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 39  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen