Equestic Saddleclip ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 17:01

aestate schreef:
Ik was nog een beetje rond aan het kijken naar artikelen, en zag dat paard&sport er ook een item over had. Daarin werd vernoemd dat ze in de toekomst ook zijgangen en changementen willen gaan registreren. Als je het nu besteld hebt, zou je daar dan ook toegang tot kunnen krijgen denken jullie?


in welk nummer van paard&sport staat dat? heb toevallig vorige week de laatste 3 gelezen, maar niet tegen gekomen :o

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:38

Ze hebben regelmatig updates inderdaad! :)

Niekje51

Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:59

Ik heb de clip ook, had in het begin veel opstartproblemen. Een training niet opgeslagen omdat ik em niet gekoppeld kreeg, of een andere omdat de clip niet goed zat. Trainingen die niet direct opgeslagen worden ben je gewoon kwijt, het blijft niet in het apparaat zitten. Ik heb nog steeds hele trage verwerking (duurt ongeveer 20min na mn rit dat hij klaar is met het verwerken van 1 uur training, maar dat ligt blijkbaar aan mijn Samsung S5) en alleen gegevens verwerking als de telefoon van de toetsenblokkering was, maar vanmorgen weer een goede opgeslagen training. Hier dus geen last van de eventuele storing die zou zijn vandaag. Ik heb gemaild met Equestic en ze geven goede service! Gelukkig maar, want ik was wel een beetje chagrijnig dat mijn dure clip gewoon niet werkte..

Ik gebruik hem zowel voor onder het zadel als met mennen. Helaas is mijn enige meting tijdens het mennen verloren gegaan in de opstartproblemen. Maar in principe doet ie dat prima!

Ansie

Berichten: 1229
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:50

Heb 'm binnen! Uiteindelijk heb ik hem toch via de site van Equestic besteld (met een kortingscoupon :) ) ipv via Agradi.
Snelle levering, gister besteld en vandaag al binnen. Ligt nu op de lader en de app is geïnstalleerd! Morgen maar eens uitproberen :))

aestate
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-01-15

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:29

Ik heb er gister voor het eerst mee gereden! Ik vond het heel gaaf om te zien wat de uitslagen waren, al werd de verbinding wel verbroken na 20 min -O- Ik moet dus nog even kijken hoe ik dat staande kan houden. Hebben jullie je mobiel in je zak of op de bakrand met rijden?

Ansie

Berichten: 1229
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:33

Kan het geheugen van je telefoon hierin beperkend werken? Dat er gewoonweg niet voldoende ruimte is om de gehele training te meten? Of wordt het geheugen van de tel niet extra belast?

Ansie

Berichten: 1229
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:27

Meting is prima gelukt. En niet heel schokkend (gelukkig Haha). Netjes rechtsom en linksom verdeeld (53%-47%, rechtsom vergt nu ook net ietsje meer training) en ritme, afzet ook geen spannende dingen. Vier groene hoefjes bij symmetrie, maar de grafiek daarbij ziet er wel rommelig uit, nog niet echt vloeiend over elkaar heen zoals ik bij Capriootje wel zag.
Opbouw vd training ook mooi verdeeld in blokjes linksom en rechtsom met overgangen.
Ben benieuwd over een langere periode! Of bijv de afzet hoger wordt enz.

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:13

Ik heb hem inmiddels ook, heb hem 2 keer gebruikt met longeren wat prima werkte. Vandaag er voor het eerst mee gereden, maar nu heeft hij de rit niet opgeslagen?

Hij zei dit na de rit Afbeelding
Maar verder kwam hij niet en liep de app vast? Opnieuw geopend en nu staat mijn rit er niet bij. Kun je dat achteraf nog terug krijgen?

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:28

Wow ben helemaal enthousiast. Ik weet dat Feline van het kanaal Felinehoi hem ook 2 weken aan het testen is.
Ik rijd voornamelikk recreatief en dus voornamelijk buiten. Is dit dan ook handig ding voor mij.
In de zomer rijd ik wel meer in de bak dan nu, wij hebben een grasbak zeg maar en trap je nu alleen maar kapot en word het nog gladder.

Zouden jullie het aanraden?
Mij lijkt het best intressant allemaal

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:44

Ligt het aan mij of komt er veel boven dat de trainingen moeilijk opgeslagen worden? Ik twijfel nogsteeds, maar als hij nog niet helemaal naar behoren werkt stel ik het liever nog even uit

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:01

Ik had alleen probleem met opslaan van een training na de IOS 11 update. Die bug is nu opgelost en heb ik geen problemen meer :)

@ joyce: denk voor alleen buitenritten het minder waardevol is ivm dat hij juist meer gericht is op of je beide zijdes vh paard gelijk traint. En dus hoe symmetrisch je paard loopt.
Buitenrit is toch meer rechtuit en oefen je niet voor de wedstrijdrn oid denk ik?
Ik niet iig :P

Wat evt wel dan te zien is of je opbouw klopt kwa stap, draf en galop en hoe het ritme en afdruk hierin is.

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:48

Stille meelezer meld zich :o
Na het lezen van jullie positieve ervaringen, word ik helemaal enthousiast!

Maar ik vraag mij nog wel af of de clip tegen regen kan? Ik lees dat sommigen hem dan vastmaken aan het tweede blad...
Weet iemand hoe het zit met koud weer? Als het straks weer gaat vriezen, is de clip daar tegen bestand?

Ik twijfel ontzettend of ik de clip wel/niet aan moet schaffen.. Het is wel een hoog bedrag, tegelijkertijd valt het mee als je het op de lange termijn ziet. Moeilijk om een beslissing te maken :j

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:21

Je moet ‘m niet in een emmer water leggen :D
Regen of bij eventing door waterbak is geen probleem werd mij gezegd.
Vriezen zou ook geen probleem moeten zijn.
In hete zon laten liggen bijv in de auto wordt wel afgeraden :)

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:23

Romanoff schreef:
Je moet ‘m niet in een emmer water leggen :D
Regen of bij eventing door waterbak is geen probleem werd mij gezegd.
Vriezen zou ook geen probleem moeten zijn.
In hete zon laten liggen bijv in de auto wordt wel afgeraden :)


Bedankt voor je antwoord! Wel fijn om te weten dat je de clip ook gewoon in de cross kan gebruiken. Daar trainen we in ieder geval wel weer voor :D

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:50

Hoe makkelijk is het te registreren als je met verschillende paarden traint?

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:57

Ipsilonka schreef:
Hoe makkelijk is het te registreren als je met verschillende paarden traint?


Heel makkelijk! Je maakt een paard aan, met naam. Evt foto/ras etc. En bij een nieuwe training klik je het gewenste paard aan :)

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:58

Dat maakt het wel erg interessant!

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:21

Ik twijfel ook nog. Enkel het feit dat ik hier enkele keren lees dat trainingen niet opgeslagen worden houdt me wat tegen haha

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:15

Romanoff schreef:
Ik had alleen probleem met opslaan van een training na de IOS 11 update. Die bug is nu opgelost en heb ik geen problemen meer :)

@ joyce: denk voor alleen buitenritten het minder waardevol is ivm dat hij juist meer gericht is op of je beide zijdes vh paard gelijk traint. En dus hoe symmetrisch je paard loopt.
Buitenrit is toch meer rechtuit en oefen je niet voor de wedstrijdrn oid denk ik?
Ik niet iig :P

Wat evt wel dan te zien is of je opbouw klopt kwa stap, draf en galop en hoe het ritme en afdruk hierin is.


Ik heb m'n telefoon zelf nog helemaal niet ge-update omdat ik nog veel slechte dingen hoorde over iOS 11.. en de 1e 2 keer heeft ie het wel opgeslagen maar gister lukte het niet en nu staat de app ook alweer een kwartier hierop, met zo'n draaiend klokje..

Afbeelding

Weet niet zo goed wat ik er nou mee moet. Heb gisteren al bericht gestuurd naar hun via de app, ben benieuwd wat zij ervan zeggen. Baal er best wel van, leek me juist zo fijn om alles naast elkaar te kunnen leggen.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:09

Geheugen vol van je telefoon?? Ik roep ook maar wat hoor!

Dat heb ik nog niet eerder gehad op de app

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:12

Heb nog 10 GB vrij op m'n telefoon.
Heb ook al contact gehad met iemand van de app. Echt wel super service. Het rare is dat het ook niet bij hun op de server is gekomen van gisteren en vandaag. En het zou uitgezocht worden waar het fout gaat. Dus ben benieuwd wat eruit komt. Hoop zo dat het opgelost kan worden..

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:15

Met 10gb zou dat makkelijk moeten kunnen opslaan inderdaad.
Ben benieuwd wat er uit komt.

Mijn clip die ik kocht bleek defect, volgende dag had ik al de nwe in huis. Ze zijn enorm klantgericht en de service is top!

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:23

Dat zeker ja! Ook in de testperiode van Agradi, als je vragen had oid kon je bellen/appen/mailen en je werd direct geholpen, heel fijn :)

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:28

De klantenservice is inderdaad echt top! Super snelle reacties en goede hulp bij problemen. Ook erg fijn dat alles gewoon lekker in het Nederlands kan :D

RavenIris

Berichten: 769
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Scherpenheuvel, België

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:43

Lijkt me echt heel interessant en handig om te hebben! Ik rijd erg veel verschillende paarden en op deze manier lijkt het me nog handiger om bij te houden waar je staat in je training.
Ik vraag me wel af of iemand het al getest heeft met gangenpaarden? Ik rijd namelijk IJslanders en doe dus veel in tölt en telgang, maar vraag me af of de app dit dan gaat registreren als bijvoorbeeld Taktfouten..