Equestic Saddleclip ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 01:00

Een vraagje:

De clip geeft aan dat het linkerachterbeen minder afzet heeft, de takt laat zit ook zien want linksachter en rechtsvoor bewegen trager. De landing is wel mooi op 1%. aan de rechterkant van de stippellijn.

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verbeteren zodat het weer symmetrisch wordt? Ik ga Equestic zelf ook nog even mailen maar als er iemand is die mee kan sparren dan heel graag.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 08:10

Merk je deze uitslag zelf ook met rijden?

Schouder plaatsen en linksom wat schouder voor rijden en schakelen in de draf zou ik zo eerst doen. Wat voor oefeningen heb je gereden toen de clip die uitslag gaf? Is het iets wat structureel terugkomt of nu opeens ?

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:28

VWestra schreef:
Merk je deze uitslag zelf ook met rijden?

Schouder plaatsen en linksom wat schouder voor rijden en schakelen in de draf zou ik zo eerst doen. Wat voor oefeningen heb je gereden toen de clip die uitslag gaf? Is het iets wat structureel terugkomt of nu opeens ?


In het rijden merk ik geen verschil en mijn instructeur ziet ook niks in haar gangen.
Het enige wat ik zou kunnen merken is dat ze af en toe op haar linkerschouder valt en dan ook de hoefslag af gaat. Eigenlijk valt ze dus enorm naar binnen.
Het is sinds de laatste paar maanden dat het gebeurt en gek genoeg is ze vanaf die momenten ook veel voorwaartser en actiever in het rijden. Daarvoor had ze een flegmatieke houding maar waren de bolletjes meer richting de 0%
Ik heb overgangen gereden en zijwaarts meegenomen, voornamelijk op links. Op andere dagen wissel ik af tussen de linker en rechterhand.

Vadiz

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Honselersdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 02:15

Dovahkiin schreef:
Een vraagje:

De clip geeft aan dat het linkerachterbeen minder afzet heeft, de takt laat zit ook zien want linksachter en rechtsvoor bewegen trager. De landing is wel mooi op 1%. aan de rechterkant van de stippellijn.

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verbeteren zodat het weer symmetrisch wordt? Ik ga Equestic zelf ook nog even mailen maar als er iemand is die mee kan sparren dan heel graag.


Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar 18 nov was er een webinar waar oa dit ook wordt besproken. Ik weet dat ze daar een opname van hebben. Misschien willen ze die ook aan je verstrekken? Ik weet in ieder geval dat een afwijking tot 5% niets is om je zorgen om te maken.

Ze vertelden toen ook dat een afwijking in afzet meestal uit de achterhand komt en bij een afwijking in de landing vanuit de voorhand. Hiervan uitgaande zou je dan dus de achterhand moeten gaan activeren om het beter te krijgen? Zou het kunnen zijn dat hij 1 achterbeen minder goed onderzet? Daar kwam bij mij de afwijking vandaan.

Succes in ieder geval!

Sababber

Berichten: 2695
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:51

Ik wil even als gouden tip meegeven dat de afwijking niet van je paard af hoeft te komen. Mijn merrie heeft altijd een afwijking van maximaal 5% gehad op de afzet naar links. Ik heb sinds kort losse dijwrongen aan mijn zadel toegevoegd en nu rijden we 0%. Is dus mijn afwijking die nu wordt verholpen door de dijwrong waardoor ik mijn paard niet meer zo erg uit balans haal.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:48

Is het een idee dan een keer te meten hoe het aan de longe gaat, of je dezelfde afwijking ziet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:50

Sababber schreef:
Ik wil even als gouden tip meegeven dat de afwijking niet van je paard af hoeft te komen. Mijn merrie heeft altijd een afwijking van maximaal 5% gehad op de afzet naar links. Ik heb sinds kort losse dijwrongen aan mijn zadel toegevoegd en nu rijden we 0%. Is dus mijn afwijking die nu wordt verholpen door de dijwrong waardoor ik mijn paard niet meer zo erg uit balans haal.


Hier kan ik me in vinden. Heb ik met het nieuwe zadel. Afwijking is een stuk minder geworden.

Sababber

Berichten: 2695
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:52

Cemlys schreef:
Is het een idee dan een keer te meten hoe het aan de longe gaat, of je dezelfde afwijking ziet?


Kan, dan zie je puur afwijking van het paard zonder invloeden, maar wel op een volte.. dubbele lijnen rechtuit spreekt mij dan meer aan omdat je daarin het paard meer kunt ondersteunen en beter kunt rechtrichten. Maar heel simpel een keer een andere ruiter er op kan ook al verschil maken..

Vadiz

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Honselersdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 02:53

Cemlys schreef:
Is het een idee dan een keer te meten hoe het aan de longe gaat, of je dezelfde afwijking ziet?


Aan de longe is de afwijking altijd groter is mij verteld door equestic omdat je geen rechte lijnen hebt dan. Het paard is dan altijd gebogen waardoor de passen altijd ongelijk zijn doordat je binnenbocht (been) en buitenbocht (been) hebt.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 06:56

Ik longeer veel rechtuit met dubbele lijnen, dat zou nog een optie zijn misschien, mits je paard het kent

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:03

Vadiz schreef:
Dovahkiin schreef:
Een vraagje:

De clip geeft aan dat het linkerachterbeen minder afzet heeft, de takt laat zit ook zien want linksachter en rechtsvoor bewegen trager. De landing is wel mooi op 1%. aan de rechterkant van de stippellijn.

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verbeteren zodat het weer symmetrisch wordt? Ik ga Equestic zelf ook nog even mailen maar als er iemand is die mee kan sparren dan heel graag.


Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar 18 nov was er een webinar waar oa dit ook wordt besproken. Ik weet dat ze daar een opname van hebben. Misschien willen ze die ook aan je verstrekken? Ik weet in ieder geval dat een afwijking tot 5% niets is om je zorgen om te maken.

Ze vertelden toen ook dat een afwijking in afzet meestal uit de achterhand komt en bij een afwijking in de landing vanuit de voorhand. Hiervan uitgaande zou je dan dus de achterhand moeten gaan activeren om het beter te krijgen? Zou het kunnen zijn dat hij 1 achterbeen minder goed onderzet? Daar kwam bij mij de afwijking vandaan.

Succes in ieder geval!



Dankjewel, ik denk ook dat het voornamelijk uit linksachter komt. En vooral bij het oefenen van zijgangen schiet hij soms naar 9% en wordt het bolletje dus oranje. OVer de webinair zal ik even contact opnemen of ik die zou mogen bekijken.

Sababber schreef:
Ik wil even als gouden tip meegeven dat de afwijking niet van je paard af hoeft te komen. Mijn merrie heeft altijd een afwijking van maximaal 5% gehad op de afzet naar links. Ik heb sinds kort losse dijwrongen aan mijn zadel toegevoegd en nu rijden we 0%. Is dus mijn afwijking die nu wordt verholpen door de dijwrong waardoor ik mijn paard niet meer zo erg uit balans haal.


Het is begonnen op het moment dat mijn paard veel voorwaartser is geworden. Voorheen was hij erg flegmatiek en koste het mij veel energie om hem vooruit te houden. Dit is nu omgekeerd en is hij goed voorwaarts en kan ik meer op cruise control rijden. Ook zijn we op een betere bodem gaan rijden.
Voorheen was het een zware bodem die intensief gebruikt werd met weinig onderhoud. Nu op een mooie vlakke vlokkenbak.

Anoniem

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:11


Vadiz

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Honselersdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 00:31

Marije_1997 schreef:
Voor de mensen die resultaten willen delen en er over sparren. Er is een whatsappgroep, daar kun je via de link instappen

https://chat.whatsapp.com/F0HHTyqWSpC2A5RHo7bNjk


Wat interessant! Even kijken of ik dit op mijn mobiel krijg, aangezien ik bokt op mijn tablet heb.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 15:51


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 15:53

Levita schreef:
Marije_1997 schreef:
Voor de mensen die resultaten willen delen en er over sparren. Er is een whatsappgroep, daar kun je via de link instappen

https://chat.whatsapp.com/F0HHTyqWSpC2A5RHo7bNjk


Oh fijn! Bedankt voor de tip!


Geen probleem! Hebben we vorig jaar ofzo bedacht. Heel fijn om gewoon met gebruikers te sparren. Je hebt ook nog een Facebook groep, maarja WhatsApp gooi je het makkelijker in.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:16

Hoe bevalt de EQ club tot op heden bij de gebruikers? Ik lag door Corona er even uit, maar gisteren mijn eerste punten met een rit binnen gehaald

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:10

Moonlight17 schreef:
Hoe bevalt de EQ club tot op heden bij de gebruikers? Ik lag door Corona er even uit, maar gisteren mijn eerste punten met een rit binnen gehaald



Ik moet het nog ondervinden. Ben nu sinds enkele dagen lid. Ben ook al punten aan het scoren. Maar ik vind het nog niet zo overzichtelijk.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:04

Wat is de EQ club?

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 08:54

Hoi
Ik kom even binnen vallen.
Ik heb al een tijdje de clip, maar gebruik hem amper, want na een maand stond er al dat ik een abonnement moest nemen. Terwijl er overal staat dat je 3 maanden die pro abonnement hebt, ik heb hem daarom niet meer gebruikt. Nu zijn die al we voorbij, maar wil hem wel weer eens gebruiken.

Welk abonnement hebben jullie? Ik heb 2 paarden waarvoor ik hem wil gebruiken, zeker bij degene die ik nu na een peesblessure mag opbouwen lijkt het mij heel interessant.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:05

Ik had die ambition voor 2 paarden maar nu tijdelijk stop gezet ivm blessure van 1 vd 2 en de ander die vooral door bijrijder gereden wordt. Als hij weer mag opbouwen ga ik wel weer met de clip rijden.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:33

Ik heb de Pro voor 1, uit de tijd dat je hem voor langere tijd kon kopen. Mij draait de app juist om de afdruk en symmetrie. Wat vooral in de opbouw van de blessure en het opmerken van de blessure heel belangrijk is geweest voor mij.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:39

ivy_power89 schreef:
Wat is de EQ club?


Nieuw initiatief dat Equestic heeft gelanceerd voor tot nu toe de meeste gebruikende gebruikers, komt later voor iedereen beschikbaar. Een soort punten spaarsysteem om vervolgens weer iets voor terug te krijgen. Wisselend van een advies tot een maand gratis abonnement.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 10:10

darkadia schreef:
Ik had die ambition voor 2 paarden maar nu tijdelijk stop gezet ivm blessure van 1 vd 2 en de ander die vooral door bijrijder gereden wordt. Als hij weer mag opbouwen ga ik wel weer met de clip rijden.


Ga je als je weer gaat opbouwen weer de ambition gebruiken?

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 12:27

Ja dat denk ik wel. Had ik in principe wel voldoende aan.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:45

Ik heb de pro 5, maar ook nog met levenslang abonnement.
Weet zo even niet meer wat er bij welke abonnementen hoort, maar voor mij is symmetrie, takt, afdruk en landing het belangrijkste.

Op dit moment gebruik ik m niet zo veel, in de winter train ik ze vooral aan de hand in stap, die heeft dan niet zo veel toegevoegde waarde. Maar hoop er straks veel aan te hebben bij het klaar maken van de jonge hengsten voor de hengstenkeuring.