Equestic Saddleclip ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:49


RavenIris

Berichten: 769
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Scherpenheuvel, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:58

nina82 schreef:
Hier staat dat de tölt en telgang nog niet worden herkend. Maar zal misschien in de toekomst nog wel komen...
https://www.equestic.com/faq/


Oh dankjewel! Ik had hen al gecontacteerd om het te vragen, bleek dat ik dus gewoon de faq moest lezen. :o Helaas, dan zal ik hem (nog) niet kopen. :)

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:16

Romanoff schreef:
Met 10gb zou dat makkelijk moeten kunnen opslaan inderdaad.
Ben benieuwd wat er uit komt.

Mijn clip die ik kocht bleek defect, volgende dag had ik al de nwe in huis. Ze zijn enorm klantgericht en de service is top!


Mag ik vragen wat er mis was met die van jou?

Vind de klanten service echt heel goed. Vanochtend een mail gestuurd en denk nog geen 10 minuten al reactie. Meer gegevens gestuurd en m'n training gedeeld en vanmiddag werd ik al gebeld. En waarschijnlijk hoor ik morgen al meer wanneer ze de boel hebben uitgezocht waar het fout gaat. Toch wel erg fijn dat dat allemaal zo snel kon. Hoop dat ie het snel doet want had hem 2 keer gebruikt met longeren en daar toch al wel handige dingen uit kunnen halen. En sowieso ook erg leuk om terug te zien wat je allemaal gedaan hebt.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 07:05

Ik kon geen bluetooth verbinding krijgen, dacht zal wel weer aan mijn iphone liggen maar ook mn man met samsung s8 kon geen bluetooth verbinding vinden.
en na 24uur aan de stroom was de batt nog niet opgeladen :+

Nwe clip binnen en die was zomaar opgeladen en kon direct bluetoothverbinding maken :)

Met de ijslanders zijn ze wel bezig geloof ik, dat vertelde die meneer die bij de stand stond bij DressagePro.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:17


Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:23

Zijn er hier mensen met paarden die erg veel beweging hebben...zoals bv de barokke paarden? Zo ja is die meting ook accuraat?

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:25

Ik zit ook nog altijd wat in de twijfel. Lijkt mij een enorm handige toevoeging voor de training, dat wel...

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:30

Ik zag na googlen dat er nog zo iets bestaat, dat zit in de singel...maar die is het dubbele...ik denk zo dat er nog wel meer varianten gaan verschijnen, met misschien een minder mooie app...maar als de app oorspronkelijk apple is, dan snap waarom het zo duur is....zo een sensor is nl niet het geval...de app erbij maakt het duur, commercieel dus.

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:20

Ik kwam deze tegen op fb, wie weet win je en kun je hem een weekje gebruiken.

Afbeelding

Ik vind het ook op dit moment nog te veel geld. Ik hoorde dat ze er ook eentje willen maken net hartslagmeter en gps, dat zou voor mij het al aantrekkelijker maken.

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:28

Ik zou snelheid nog wel een leuke toevoeging vinden. Laatst op het strand gereden weer en ben dan toch wel benieuwd hoe hard we zijn gegaan :o

Anoniem

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:33

Misschien kan ik er binnenkort 1 gebruiken, zal op een fries met veel beweging worden o.a. waarvan zijn afzet ook nog-al eens verschilt. Tevens ook op een fries met minder beweging, en op een welsh-pony. Ik ben onwijs benieuwd en hoop dat het doorgaat!

Ansie

Berichten: 1229
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 13:24

Ik hoorde laatst van iemand dat de meting bij een Welsh pony niet gelukt was, geen verschil in gangen gemeten.
Ben benieuwd of dat bij jou wel lukt Shanna!

Klantenservice is trouwens inderdaad echt prettig en snel. Ik had wat vragen over sommige grafieken. Bijvoorbeeld die van de symmetrie met rood en blauw. Bij mij ziet dat eruit met diepe dalen. Dat blijkt een foutje te zijn die bij sommige afmetingen van telefoonbeeldschermen voor komt. Ik heb een IPhone 6. Ik moet dus een denkbeeldige lijn trekken over de pieken, want het moet een parabool zijn (de dalen ertussen moet ik dus niet zien). Ze zijn bezig om dat op te lossen. En idealiter moeten dan de rode en blauwe lijnen over elkaar heen liggen. Daar had Capriootje hier een voorbeeld van.

Verder klopt er nog iets niet in de beschrijving (vraagteken icoontje) bij het ontwikkelingsscherm van de symmetrie (de stippellijn met groene bolletjes links of rechts met afwijkingspercentage). Daar staat: als het bolletje rechts van de lijn staat dan betekent dat dat de rechterdiagonaal korter is, terwijl uit mijn grafiek (met rood en blauw) juist bleek dat mijn rechterdiagonaal wat langer duurt (lagere bpm). De tekst wordt nog aangepast.
Het verschil bij mijn paard is 5%, bolletje staat iets rechts vd middenlijn.
Hebben jullie al paarden gemeten die qua symmetrie echt heel ongelijkmatig zijn, bijv meer dan 10% afwijking? Ik dacht 1 paard te meten waarbij ik zeker verschil zou moeten zien (op het oog af en toe onregelmatig), maar ook daar was de afwijking toch maar 5%.

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:02

Zijn er meer mensen die het nog moeilijk vinden om de analyses uit te lezen?
Ik vind vooraf de symmetrie van de benen moeilijk, dat is per training behoorlijk uitlopend. De hoefjes zijn allemaal in het groen. En bij de ontwikkeling is er nog geen 5% verschil in de benen.

Afbeelding

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:35

Waar hebben jullie de clip gekocht? Is de 220 euro van Agradi de goedkoopste?

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:31

Ik krijg het gevoel dat het nog eel een dingetje is om er goed mee overweg te kunnen...is hij niet te veel over gewaardeerd?

NoelNettur
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:53

nina82 schreef:
Zijn er meer mensen die het nog moeilijk vinden om de analyses uit te lezen?
Ik vind vooraf de symmetrie van de benen moeilijk, dat is per training behoorlijk uitlopend. De hoefjes zijn allemaal in het groen. En bij de ontwikkeling is er nog geen 5% verschil in de benen.

[ [url=m/ZHhQct.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hallo Nina (en de rest),

Om maar meteen duidelijk te zijn: ik werk voor Equestic :-) en wil deze vraag wel beantwoorden.

Als je op het scherm met de vier hoefjes klikt, krijg je een scherm met twee grafieken, één voor de linker- en één voor de rechterdiagonaal. Wat je daar ziet is het timing verschil tussen de linker en rechter diagonaal in draf. We analyseren elke drafpas en meten de tijd tussen de afzet van de ene diagonaal en het landen op de andere. Al die passen zetten we in deze grafiek. De hoogte van de grafiek geeft het aantal passen met een bepaalde tijdsduur, de breedte geeft aan welke tijdsduur. Dit staat hier in nog in beats-per-minute (BPM), dit gaan we veranderen in de echte tijd. Maar dat is eigenlijk dezelfde informatie: als je drafpas 0.4seconden duurt is dat 150BPM, als een drafpas 0,35seconden duurt is dat 170BPM. Des te verder naar links, des te langzamer. Dat is het belangrijkste om te onthouden.

Des te meer deze grafieken over elkaar heen liggen, des te beter dus. Des te smaller deze grafieken zijn, des te constanter de beweging. Een paard kan namelijk gemiddeld wel symmetrisch zijn, maar toch heel wisselvallig in z'n timing. De 4 hoefjes worden pas oranje of rood als er respectievelijk meer dan 10% of 20% afwijking in de symmetrie is. Geen enkel paard is 100% symmetrisch en een kleine afwijking is heel normaal. Het is vooral zaak om over langere tijd te volgen of de symmetrie niet flink veranderd zonder duidelijke oorzaak (anders rijden), want dat kan duiden op een probleem. Let wel: De wisselvalligheid van de timing wordt bij de 4 hoefjes nog niet meegenomen, daar hebben we de juiste formule nog niet voor gevonden. We weten wel dat dit een indcatie voor regelmatigheid is (wat iets anders is dan symmetrie), maar nog niet hoe we dat in een formule kunnen verwerken. Dat is het lastige als je nieuwe zaken meet die nog nooit eerder gemeten is. Wat je nu ziet is het gemiddelde timing verschil.

Heb ik het zo begrijpelijk uitgelegd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:03

Dat is ook wel interessant om te weten, als mijn test doorgaat weet ik zeker dat 1 paard heel erg afwijkt daarin, ik ben benieuwd of ik dat ook terug ga zien! Eerst maar zien of ik überhaupt de beschikking tot uitproberen krijg :)

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:40

Indestal schreef:
Ik krijg het gevoel dat het nog eel een dingetje is om er goed mee overweg te kunnen...is hij niet te veel over gewaardeerd?


Ik heb m ook sinds kort, voor mijn verjaardag gekregen! Het is niet ingewikkeld, wel de allereerste keer een knopje niet goed ingedrukt maar dat kan met ieder apparaat. Ik heb een hekel aan gedoe, daar is bij deze app gelukkig dan ook geen sprake van!

Heb m afgelopen zondag bij drie paarden gebruikt op 1 dag, eerste was buitenrit van twee uur, daarna mijn LT paard en vervolgens een groene vierjarige. Bij alledrie nuttige informatie! Erg leuk om te bekijken en ook onderling te vergelijken! :)
Enige wat ik jammer vond is dat ie de buitenrit niet helemaal kon analyseren, te lang denk ik. Basisinformatie staat erop maar bijvoorbeeld afdruk nog niet.
Bij mijn LT paard zag ik de series er zelfs in terug, ineens erg veel streepjes van hand veranderen (heb ze op de lange zijde gereden) dus de clip is gevoelig genoeg. Ik ben benieuwd naar updates met zijgangen en wissels er nog meer in zitten!

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:52

NoelNettur schreef:
nina82 schreef:
Zijn er meer mensen die het nog moeilijk vinden om de analyses uit te lezen?
Ik vind vooraf de symmetrie van de benen moeilijk, dat is per training behoorlijk uitlopend. De hoefjes zijn allemaal in het groen. En bij de ontwikkeling is er nog geen 5% verschil in de benen.

[ [url=m/ZHhQct.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hallo Nina (en de rest),

Om maar meteen duidelijk te zijn: ik werk voor Equestic :-) en wil deze vraag wel beantwoorden.

Als je op het scherm met de vier hoefjes klikt, krijg je een scherm met twee grafieken, één voor de linker- en één voor de rechterdiagonaal. Wat je daar ziet is het timing verschil tussen de linker en rechter diagonaal in draf. We analyseren elke drafpas en meten de tijd tussen de afzet van de ene diagonaal en het landen op de andere. Al die passen zetten we in deze grafiek. De hoogte van de grafiek geeft het aantal passen met een bepaalde tijdsduur, de breedte geeft aan welke tijdsduur. Dit staat hier in nog in beats-per-minute (BPM), dit gaan we veranderen in de echte tijd. Maar dat is eigenlijk dezelfde informatie: als je drafpas 0.4seconden duurt is dat 150BPM, als een drafpas 0,35seconden duurt is dat 170BPM. Des te verder naar links, des te langzamer. Dat is het belangrijkste om te onthouden.

Des te meer deze grafieken over elkaar heen liggen, des te beter dus. Des te smaller deze grafieken zijn, des te constanter de beweging. Een paard kan namelijk gemiddeld wel symmetrisch zijn, maar toch heel wisselvallig in z'n timing. De 4 hoefjes worden pas oranje of rood als er respectievelijk meer dan 10% of 20% afwijking in de symmetrie is. Geen enkel paard is 100% symmetrisch en een kleine afwijking is heel normaal. Het is vooral zaak om over langere tijd te volgen of de symmetrie niet flink veranderd zonder duidelijke oorzaak (anders rijden), want dat kan duiden op een probleem. Let wel: De wisselvalligheid van de timing wordt bij de 4 hoefjes nog niet meegenomen, daar hebben we de juiste formule nog niet voor gevonden. We weten wel dat dit een indcatie voor regelmatigheid is (wat iets anders is dan symmetrie), maar nog niet hoe we dat in een formule kunnen verwerken. Dat is het lastige als je nieuwe zaken meet die nog nooit eerder gemeten is. Wat je nu ziet is het gemiddelde timing verschil.

Heb ik het zo begrijpelijk uitgelegd?


Bedankt voor de uitgebeide uitleg, dit maakt het idd wat duidelijker.

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:42

Ik ben ook erg enthousiast! Tja, alleen de prijs...
Ik zie nu dat hij iig niet meer in de aanbieding is bij agradi, dus ik wacht zowieso weer even totdat er ergens een leuke aanbieding komt :D

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:02

Ik denk dat ik hem ook maar aanschaf als hij nog eens ergens in promo staat

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:15

Ik vind hem erg duur...

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:48

Daarom dat ik wacht tot hij nog eens ergens in promo staat hihi :+

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:16


Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:42

Iemand een idee of je hem ook kan halen als het daar 25% korting is? Zag dat er op Agradi nu ook helemaal geen korting meer op was en 250 vind ik toch wel heel veel geld :P