Equestic Saddleclip ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:04

Ik heb in het begin ook wel wat problemen gehad met de training op slaan. En soms verloor hij dan de verbinding maar dat is niet erg, dan kun je gewoon doorgaan met je training en aan het eind de training stoppen en dan haalt hij alsnog alle informatie van de clip af. Dat had ik eerst ook niet door. Nu eigenlijk nooit meer problemen ermee, was zelf ook eerst even een hoop uitproberen.

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:38

Soms moet ie na de training nog even nadenken inderdaad. Ik leg m’n telefoon dan op m’n zadel en dan gaat ie heel snel lopen qua min en weer normaal als die klaar is :)

PicassoPablo
Berichten: 12
Geregistreerd: 03-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:50

Felinehoi heeft een video gemaakt over haar ervaringen. Misschien handig om te kijken als je twijfelt?
Laatst bijgewerkt door PicassoPablo op 28-04-23 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:43

Vandaag binnen gekregen!
Vraagje; hoe weet je of hij vol opgeladen is?

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:50

Wat ik een beetje vreemd vindt?
Je kunt hem niet uitzetten toch? Moet je hem dan standaard opladen voordat je gaat rijden? Want je kunt nergens zien hoe vol hij zit?

sumic

Berichten: 1877
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 00:10

Ik heb er nu 4x mee getraind over een week tijd en nog niet opgeladen tussendoor. Voor mij ook even aftasten hoe lang het duurt voordat de batterij leeg is. Morgenvroeg voor de zekerheid maar even opladen voordat ik ga rijden. Misschien dat iemand anders al wel een ervaring er mee heeft hoe lang de batterij meegaat.

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 00:59

Jooliieen schreef:
Vandaag binnen gekregen!
Vraagje; hoe weet je of hij vol opgeladen is?


Het staat in het boekje, volgens mij als het lampje of uit is, of niet meer knippert (weet het niet meer uit mijn hoofd)

Via de app kan je volgens mij als je verbonden bent zien hoe vol hij nog is. Boven in het scherm zie je een symbooltje met 3 streepjes, gok dat dat de status van de batterij is en de streepjes buiten het vierkantje het signaal

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:09

Hij moet opgeladen ong 10 dgn meegaan opgeladen.

Vol opgeladen dan gaat het groene lichtje uit die aanstaat met opladen.

JansenJan
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-09-17
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:10

NoLimit_93 schreef:
Jooliieen schreef:
Vandaag binnen gekregen!
Vraagje; hoe weet je of hij vol opgeladen is?


Het staat in het boekje, volgens mij als het lampje of uit is, of niet meer knippert (weet het niet meer uit mijn hoofd)

Via de app kan je volgens mij als je verbonden bent zien hoe vol hij nog is. Boven in het scherm zie je een symbooltje met 3 streepjes, gok dat dat de status van de batterij is en de streepjes buiten het vierkantje het signaal


Klopt inderdaad. Als de Equestic SaddleClip vol is, zie je wanneer de app verbonden is met de SaddleClip, 3 groene streepjes rechts bovenin het scherm. Naarmate de batterij verder leeg gaat, zullen het aantal streepjes afnemen en oranje kleuren. Tijdens het opladen gaat er een groen lichtje op de SaddleClip branden. Als dit lichtje uit gaat, is de SaddleClip volledig opgeladen.

stefaniekoen
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:30

Is hij wel compatibel met meerdere telefoons?

Of kan je hem maar voor een persoon gebruiken?

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:37

stefaniekoen schreef:
Is hij wel compatibel met meerdere telefoons?

Of kan je hem maar voor een persoon gebruiken?


Ik weet het niet, wil het wel een keer testen maar is nog niet gelukt.

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:14

Als de telefoon de app heeft kan je hem met elke telefoon verbinden via Bluetooth :) je maakt een account aan dus je kan gewoon inloggen en evt een 2e gebruiker aanmaken en op 1 account ook meerdere paarden aanmaken

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:59

Ik heb hem nu een paar keer gebruikt, maar ik vind hem met springen een beetje tegen vallen, hij telt niet alle sprongen vanaf de goede kant.. En verder kan hij niet de afdruk meten tijdens de verschillende sprongen of wel?

MyChoice

Berichten: 2202
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:08

Op marktplaats staat een tweedehands. Mag van mijn man geen tweedehands gaan kopen, dus we gaan voor een nieuwe. Maar misschien voor een van jullie interessant. Ik mocht hem voor 150 overnemen.

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:13

Ik heb vandaag mijn clip opgehaald die ik overgekocht heb van een vriendin, heb alles al geïnstalleerd maar nog niet gereden. Nu zag ik alleen dat de clip wel haar naam heeft, iemand een idee of je dat kan veranderen? Vind namelijk nergens instellingen van de clip... Ben er al wel mee verbonden dus maakt op zich niet zo veel uit O:)

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:17

IlBuono schreef:
Ik heb vandaag mijn clip opgehaald die ik overgekocht heb van een vriendin, heb alles al geïnstalleerd maar nog niet gereden. Nu zag ik alleen dat de clip wel haar naam heeft, iemand een idee of je dat kan veranderen? Vind namelijk nergens instellingen van de clip... Ben er al wel mee verbonden dus maakt op zich niet zo veel uit O:)



Als je ben verbonden met de clip klik je weer boven aan in het schermpje(waar je de clip ook verbind) , dan komt er een nieuw venstertje en dan staat daar rechtsboven bewerken, daar kan je de clip een andere naam geven. (hopelijk is het zo een beetje goed uitgelegd :o )

MyChoice

Berichten: 2202
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 08:24

Iemand die hier iets van kan maken?
Dit is tijdens een les gemeten. Instructrice gaf aan dat hij mooi recht is, en in de spiegel zag ik dat zelf ook. Pootjes gingen mooi even ver naar voren.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sannie92
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:20

MyChoice schreef:
Op marktplaats staat een tweedehands. Mag van mijn man geen tweedehands gaan kopen, dus we gaan voor een nieuwe. Maar misschien voor een van jullie interessant. Ik mocht hem voor 150 overnemen.



Bij Agradi zijn ze er weer voor €199,95 *\o/*

MariskaFally

Berichten: 899
Geregistreerd: 24-12-04

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:33

Ik heb er net eentje besteld bij de Agradi, ben heel erg benieuwd.

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:56

MyChoice schreef:
Iemand die hier iets van kan maken?
Dit is tijdens een les gemeten. Instructrice gaf aan dat hij mooi recht is, en in de spiegel zag ik dat zelf ook. Pootjes gingen mooi even ver naar voren.


[ [url=m/w8eQFJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dVdaBf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yTcPRr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NMwpcv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind die onderste inderdaad ook lastig hoe dat nou precies zit :o

Je kunt wel op dat vraagteken klikken rechtsboven daar staat dan wat “normaal” is. En ik begrijp daaruit dat qua ritme zo’n piek juist hoor en als ie lang gerekt is dat je ritme slechter is. En in de stap zie ik dat bij die van mij heel erg terug want hij vind het lastig om hetzelfde tempo/ritme aan te houden in stap.

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:39

kaatje89 schreef:
MyChoice schreef:
Iemand die hier iets van kan maken?
Dit is tijdens een les gemeten. Instructrice gaf aan dat hij mooi recht is, en in de spiegel zag ik dat zelf ook. Pootjes gingen mooi even ver naar voren.


[ [url=m/w8eQFJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dVdaBf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yTcPRr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NMwpcv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind die onderste inderdaad ook lastig hoe dat nou precies zit :o

Je kunt wel op dat vraagteken klikken rechtsboven daar staat dan wat “normaal” is. En ik begrijp daaruit dat qua ritme zo’n piek juist hoor en als ie lang gerekt is dat je ritme slechter is. En in de stap zie ik dat bij die van mij heel erg terug want hij vind het lastig om hetzelfde tempo/ritme aan te houden in stap.


Die onderste moet je volgens mijn instructrice ook als een berg zien ipv die dalingen ertussen, heb ze af en toe wel en af en toe niet dus weet het ook niet precies.

MyChoice

Berichten: 2202
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:07

Ja klopt, maar dan nog strookt het niet met het beeld dat instructrice en ik zelf zien haha! Vraag ligt inmiddels bij equestic. Ben benieuwd!

JansenJan
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-09-17
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:24

MyChoice schreef:
Iemand die hier iets van kan maken?
Dit is tijdens een les gemeten. Instructrice gaf aan dat hij mooi recht is, en in de spiegel zag ik dat zelf ook. Pootjes gingen mooi even ver naar voren.


[ [url=m/w8eQFJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dVdaBf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yTcPRr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NMwpcv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk dat je begonnen bent met trainen met de Equestic SaddleClip. Je moet inderdaad de data even kunnen interpreteren.

1ste en 4de screenshot:
Op de website hebben we een heel duidelijk stukje geplaatst over het lezen van de Symmetrie. Hier kun je dat bekijken: https://www.equestic.com/hoe-lees-symmetrie/

2de en 3de Screenshot:
Hier zie je het gemiddelde ritme in draf en galop. Jouw paard heeft een behoorlijk stabiel ritme. De hoogte en breedte van de piek geeft eigenlijk gewoon het aantal passen aan. Hoe stabieler het ritme van je paard, hoe hoger en smaller de curve. Het midden van de grafiek (de hoogste piek) geeft het gemiddelde ritme aan. Alles wat links en rechts van de piek zit geeft de variatie aan. Het ritme van jouw paard is zowel in draf als in galop behoorlijk stabiel. Bij een jong paard krijg je vaak een bredere en minder hoge curve. Die maakt dan evenveel passen gedurende de training, maar dan is het ritme het ene moment wat hoger en het andere wat lager.

In je training kun je bijvoorbeeld controleren of het ritme (al dan niet in combinatie met de afdruk) het zelfde is als wanneer je met je trainer traint. Vaak gebeurt het dat tijdens een wedstrijd het ritme onbedoeld wat lager wordt dan tijdens de training thuis. tijdens de wedstrijd wordt het gevoel vaak beïnvloed door zenuwen. Door het ritme te meten weet je voor de volgende wedstrijd of je iets aan moet of wilt passen.

MyChoice

Berichten: 2202
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:19

Iemand al eens gehad dat de rit wel geregistreerd is, de richting en de gangen wel maar de symmetrie en afdruk niet?

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:03

MyChoice schreef:
Iemand al eens gehad dat de rit wel geregistreerd is, de richting en de gangen wel maar de symmetrie en afdruk niet?


Heb ik ook weleens gehad. Soms helpt het als je in het begin schermt het even naar beneden trekt dan gaat ie vaak dingen laden. Althans dat was de uitleg die ik kreeg toen en dat werkte bij mij wel.