Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 15 [ 372 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

 
Profiel   

Heb een medium en high gepast inmiddels. Zit behoorlijk verschil in vond ik. De medium lag echt veel te dicht op de schoft. Had ook t idee dat t tussen kanaal iets breder was of het kwam door de dikte van de kussens
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 21:44 



 
Profiel   

De medium wither is gemaakt voor paarden met een gemiddeld hoge schoft. De high wither is gemaakt voor paarden met een hoge schoft.

Klopt dus wel dat de medium wither dichter op de schoft komt te liggen. Volgens mij hebben de meeste warmbloed paarden een high wither nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 08:11 



 
Profiel   

marijkiiii schreef
De medium wither is gemaakt voor paarden met een gemiddeld hoge schoft. De high wither is gemaakt voor paarden met een hoge schoft.

Klopt dus wel dat de medium wither dichter op de schoft komt te liggen. Volgens mij hebben de meeste warmbloed paarden een high wither nodig.

Ik had een medium wither (er was toen nog geen high wither) en mijn paard heeft echt een enorme schoft. Het is dus gewoon passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 09:22 



 
Profiel   

Ik blaas dit topic weer even leven in. Sinds zondag een kent en masters original voor mijn pony. Nu wil ik graag de singelstoten aan de middelste ring vastmaken maar dan komt het klittenband op het leder. Hoe lossen jullie dit op? Ik vind het zonde als het leder beschadigd door het klittenband. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 09:52 



 
Profiel   

Volgens mij valt dit wel mee Sababber!

Ik ben nu met een partij bezig die misschien mijn zadel overneemt, maar mocht dit niet doorgaan dan komt mijn Kent & Masters te koop. Mocht er iemand op zoek zijn hier, het is een HDR 18 inch (maar valt niet groot). Er zitten 3 bomen bij (M, M/W, W).

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 14:27 



 
Profiel   

Zou er hier iemand interesse hebben in een zo goed als nieuw Thorowgood 18inch High wither zadel? Ik overweeg om mijn zadel te verkopen, omdat ik echt echt korte benen heb. Ik heb een beetje spijt dat ik niet degene met losse wrongen heb genomen. Dan had ik deze net iets hoger kunnen zetten, ik zit nu erg met de wrong tegen mijn knie..

Vraag me een beetje af als ik deze zou willen verkopen, via welk kanaal ik dat het beste doe. Ik lees dat de zadels best moeilijk te krijgen zijn, en de mijne is echt nog suuuper netjes en altijd goed onderhouden en bijgevuld. Ik zou er toch graag nog minstens €700 voor krijgen.. Hij was €880 nieuw, en zo ziet het zadel er ook nog uit.. Of ben ik nu te gek aan het gaan? Ik weet dat 2de hands zadels voor veel minder gaan, maar ik dacht dat deze moeilijk te krijgen waren en opzich wel gewild :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 18:43 



 
Profiel   

Ik heb een tijdje terug een zo goed als nieuw thorowgood zadel gekocht voor €400, misschien dat je iets meer kunt vragen maar persoonlijk zou ik er niet meer dan €500 voor betalen aangezien de leren versie (kent & masters) vanaf zo’n €600/650 aangeboden wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 18:59 



 
Profiel   

Ja je hebt misschien wel gelijk hoor. Ik zou hem denk ik wel gewoon dan maar redelijk hoog inzetten en dan kijken wat er gebeurd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 19:01 



 
Profiel   

Hoelang heb je het zadel? Zadels kelderen echt enorm in waarde en schrijven snel af. Dus ik denk inderdaad dat het met €500 wel ophoudt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 19:04 



 
Profiel   

Zadel is nu 1,5 jaar oud, moet zeggen dat ik er wel tevreden van ben verder hoor. Hij ziet er nog precies hetzelfde uit gewoon als nieuw. Ik wil gewoon graag iets wat beter bij mijn postuur past :+

Het is de T8 versie met surface block en lederen zitvlak. Die zijn ook wel een stukje duurder dan dan T4's.


[ img ]

Moet zeggen dat ik dit zadel online ook niet snel 2de hands terug vind, of het is nog met de oude puntige blokken, dit is de nieuwste versie. Maar ik snap het zeker qua prijs hoor! Niet geschoten is natuurlijk altijd mis dus kan maar proberen. Ze mogen altijd afbieden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 19:08 



 
Profiel   

Mijn zadel was ook een T8, wel een springzadeltje maar volgensmij blijven die qua prijs vaak nog iets hoger in waarde dan dressuurzadels

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 20:55 



 
Profiel   

700 is echt te veel hoor. Nieuw kosten ze 850, net even gegoogled, zag een aanbieding. Zelfs als je hem binnen een maand na aanschaf verkoopt krijg je er geen 700 meer voor terug. Met 500 houdt het wel op.
Je kunt het proberen, maar ik leg dan 150 bij en koop nieuw, dan heb ik volledige garantie.
Dus hou er dan ook rekening mee dat je er gewoon mee blijft zitten.

Je hebt ook nog het nadeel dat je tegen Wintec op moet boksen en die zijn gewoon net iets populairder heb ik het idee.

Proberen kan, maar bereid je voor op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 07:56 



 
Profiel   

Ja jullie hebben gelijk hoor! Eerst ook eens kijken of ik een ander zadel vind. Misschien neemt mijn passer deze wel mee en dan kan ze hem gelijk passend verkopen aan iemand dat vind ik misschien nog wel belangrijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 08:36 



 
Profiel   

Hier echt enorm aan het balen over de kwaliteit van mijn Fairfax zadel en de slechte service die de fabriek in Engeland biedt. Fijn zadel maar voor mij never nooit meer..
Nu aan het oriënteren op een nieuw zadel, op dit moment nog twijfelend tussen Erreplus, Prestige en Thorowgood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 21:50 



 
Profiel   

Ik moet zeggen dat de kent en master over het algemeen bevalt, behalve de kwaliteit van de zitting. Ik kan er blijkbaar niet op rijden met naden in mijn rijbroek (terwijl deze echt niet scherp zijn) want dan raakt de zitting beschadigd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 22:53 



 
Profiel   

Ik heb een Fairfax elias en Thorowgood T8. Beide dressuurzadel maar het verschil in kwaliteit is enorm. Fairfax is boterzacht en kan ik echt lang in zitten. Dan merk je toch wel dat Thorowgood een meer budget merk is. Die gebruik ik vooral voor het boscrossen of op natte dagen om mijn goede zadel te sparen.

Als je de mogelijkheid hebt om kwalitatief beter te zitten dan Thorowgood, dan doel ik op Erreus en Prestige, dan zou ik dat zeker doen. Ik heb dit zadel nieuw gekocht en na een jaar dus vervangen met een nieuwe Fairfax. Of ja vervangen, ik heb die Thorowgood ook nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 23:14 



 
Profiel   

Oké helder! Bedankt. Dan zal het inderdaad Erreplus of Prestige worden. Zeker omdat ik me inderdaad aansluit bij wat jij zegt, Fairfax zit enorm zacht en lekker.
Helaas na een korte tijd enorme slijtage op mijn zadel, met als gevolg een flinke beschadiging vandaar geen Fairfax meer voor mij. Ik geloof dat ik het merk anders zo weer had gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 13:12 



 
Profiel   

Je zegt dat je die slijtage al na korte tijd hebt. Is het geen idee om dit bij de leverancier aan te kaarten? Of hebt je dit al gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 13:39 



 
Profiel   

Ja al gedaan inderdaad. Leverancier heeft prima werk geleverd alleen de fabriek niet.
Bedankt voor de tip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 14:12 



 
Profiel   

Laarvv schreef
Ja al gedaan inderdaad. Leverancier heeft prima werk geleverd alleen de fabriek niet.
Bedankt voor de tip.


Wat rot zeg. Fairfax gebruikt voor de meeste zadels best zacht leder, als daar dan een keer een slechte batch tussen zit heb je snel beschadigingen of verkleuringen. Mijn ervaring met reparatie daarvan (onder garantie) is prima. Vervelend dat het bij jou mis is gegaan. Erreplus lijkt me ook erg fijn en geeft ook veel schoudervrijheid (want dat vind ik wel echt het fijnste aan deze zadels) zover ik weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 14:41 



 
Profiel   

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een kent and masters. ik heb eventueel de mijne te koop. Voor hoge schoft, 17,5 inch met 2 bomen erbij. De originele versie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 19:45 



 
Profiel   

Iemand tips voor een goede zadelmaker of passer die in ieder geval Fairfax verkoopt? Regio Utrecht/Amersfoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 22:53 



 
Profiel   

Ik heb mijn fairfax bij Country Mill in Nijkerk vandaan, heel erg tevreden over!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 23:34 



 
Profiel   

treffer schreef
Ik heb mijn fairfax bij Country Mill in Nijkerk vandaan, heel erg tevreden over!


Huh? Die staat bij hen niet tussen de merken en hadden ze een jaartje geleden volgens mij ook niet.

Hoe kan dat? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 00:11 



 
Profiel   

Ik had hem wel tweedehands, misschien maakt dat uit?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 09:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 15 [ 372 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen