Zadels met U boom

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 15:16

Dankje iedereen voor de opties tot nu, zitten er een aantal bij die ik zelf nog niet was tegen gekomen!

@nouvel passen die u/uu bomen in elk wow zadel? Aangezien budget momenteel echt geen nieuwe wow veroorloofd haha maar ik wel een mooie 2e hands te koop weet :D

Dat Massimo verhaal was ook ik tegen gekomen en daardoor had ik hm geschrapt van het lijstje haha, dat valt dus wel mee? Je zou toch van een zadelmaker iets anders mogen verwachten....

@Festeropre strada staat al aantal jaar op mijn wensenlijstje... Maar die 3000€ heb ik helaas echt niet even over ;( en 2e hands begrijpelijke bijna niet te vinden

@ Ferera weet je dat zeker aangezien Albion nergens aangeeft een dergelijke boom te kunnen leveren, ook zadelmaker kwam niet met dit idee en is Albion dealer....

De Sella is mooie optie maar ik kan er echt voor geen meter in zitten... Veel te vast en gedwongen zonde want het concept is zeker mooi!

De Sommer en Passier hou ik in mn achterhoofd met de verbrede boom

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:41

Misschien dat ik dan verkeerd ben voorgelicht .... op mijn paard heeft 2 jaar lang een Albion SLK gelegen. Mijn paard heeft een dikke brede schoft en een ietwat rechte rug, uitleg van de zadelmaker destijds was dat zij een u-vormige boom nodig heeft. Ik kwam van een Euroriding Diamant af waarvan ze zij dat deze v-vormig was heb toen via haar de Albion gekocht met u-vormige boom.

Zodoende dat ik dat in de veronderstelling ben dat Albion dit heeft, verder heb ik er echt geen kijk op hoor en ben inmiddels ook weer over op een ander zadel :+

BritHittepit

Berichten: 2547
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:42

de wow bomen passen in elke wow bij mijn weten (ik heb zelf met de u en de v testgereden)

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Zadels met U boom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:49

Er staan momenteel een paar 2e hands Strada’s
op Marktplaats Mischien zit er wat voor je bij?
Overigens kan je tegenwoordig ook een afgeschreven testzadel kopen.
Er worden steeds meer strada’s verkocht dus het aanbod 2e handse word ook steeds groter

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 16:00

Ferera schreef:
Misschien dat ik dan verkeerd ben voorgelicht .... op mijn paard heeft 2 jaar lang een Albion SLK gelegen. Mijn paard heeft een dikke brede schoft en een ietwat rechte rug, uitleg van de zadelmaker destijds was dat zij een u-vormige boom nodig heeft. Ik kwam van een Euroriding Diamant af waarvan ze zij dat deze v-vormig was heb toen via haar de Albion gekocht met u-vormige boom.

Zodoende dat ik dat in de veronderstelling ben dat Albion dit heeft, verder heb ik er echt geen kijk op hoor en ben inmiddels ook weer over op een ander zadel :+


Ja of mijn zadelmaker is abuis haha, ik weet het toch niet meer met zadelmakers momenteel... ;)

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 16:03

Festeropre schreef:
Er staan momenteel een paar 2e hands Strada’s
op Marktplaats Mischien zit er wat voor je bij?
Overigens kan je tegenwoordig ook een afgeschreven testzadel kopen.
Er worden steeds meer strada’s verkocht dus het aanbod 2e handse word ook steeds groter


Ik hou ze 2e hands ook zeker in de gaten! Een testzadel is nog wel een idee, dankje voor de tip

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:40

Strada moet je wel op kunnen zitten, ze zijn heel kort en plat, met 0 steun voor de ruiter. Overigens bruggen alle Strada's giga bij mijn merrie die op papier geschikt zouden zijn, het moet maar net passen. Je kunt voor 2e hands ook Callista Schrage contacten van Exclusive saddles, die kan zelfs geschikte 2e hands uit het buitenland halen voor je, daar schijnt een heel netwerk voor te zijn.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:48

Ik heb dat toevallig van de week nagevraagd omdat 1 van onze paarden een u of uu nodig heeft en volgens mijn fitter gaat het bij oudere modellen soms iets lastiger maar kunnen ze overal in.

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:07

Ik heb een Albion SLK (optimo of ultimo
dacht ik) is met een U boom in de maat XL.
Dat type is met gewone boom en met U boom te krijgen. Zadel is 2 jaar oud dus geen idee of de oudere modellen het ook hebben. Het model wat ik heb is het kopijzer te vervangen en die hebben een andere vorm boom (U model) dan de gewone SLK modellen waarbij dat niet kan.

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 20:49

L_Ruiterhuis schreef:
Ik heb een Albion SLK (optimo of ultimo
dacht ik) is met een U boom in de maat XL.
Dat type is met gewone boom en met U boom te krijgen. Zadel is 2 jaar oud dus geen idee of de oudere modellen het ook hebben. Het model wat ik heb is het kopijzer te vervangen en die hebben een andere vorm boom (U model) dan de gewone SLK modellen waarbij dat niet kan.


Dan denk ik dat het daarom niet als optie genoemd, zadelmaker had alleen vaste bomen mee... ga ik toch nog eens achteraan.

De optie WOW hou ik met deze berichten ook zeker open, als ook in de oudere modellen een U/UU boom kan zou ik geholpen zijn en is de optie voor de 2e hands een hele goede die ik ga nakijken.