Hööks bestel topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:42

pien26 schreef:
Ik weet ook niet of ik het hoofdstel mooier vindt dan mijn huidige
[ [url=m/gJl6cT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik laat kaartje er nog aan. Stuur het misschien terug want zonde als het alleen bij passen blijft.


Je mag me anders ook wel even PB’tje sturen misschien heb ik wel interesse

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Hööks bestel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:38

Ik wil het anders ook wel overnemen. Bij jouw paard vind ik het al beter zitten dan bij het paard van de andere bokker. Het blijft wel grof, Maargoed lijkt me idd kwestie van wennen. Ik rij met een Micklem en ben benieuwd hoe mijn paard erop zal lopen.

StalMelyn

Berichten: 2050
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Hööks bestel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:51

Mijn paard heeft een heel smal hoofd en daardoor oogt het sneller grof heb ik het idee.

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:03

Ik vind hem juist heel erg mooi staan dat hoofdstel!. Wil dit hoofstel ook gaan bestellen als hij er in het bruin is. Rijd nu zonder sperriem en neusriem best los. Mag je gewoon ermee starten op wedstrijd (dressuur)?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:15

Dany94 schreef:
Ik vind hem juist heel erg mooi staan dat hoofdstel!. Wil dit hoofstel ook gaan bestellen als hij er in het bruin is. Rijd nu zonder sperriem en neusriem best los. Mag je gewoon ermee starten op wedstrijd (dressuur)?


https://www.knhs.nl/media/12538/toegest ... r-2017.pdf

Dit zijn de toegestane modellen hoofdstellen, dus helaas...

StalMelyn

Berichten: 2050
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:08

Ligt denk ik aan hoe je de termen/difinitie bekijkt. Kan ook onder hoge neusriem vallen. Staat niet bij of deze gesloten moet zijn.

Ik heb geen idee hoor, maar vraag het me gewoon af.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Hööks bestel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:12

Mij lijkt het inderdaad ook onder een hoge neusriem te vallen. Maar ik zou even mailen naar het KNHS :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:14

Drico schreef:
Mij lijkt het inderdaad ook onder een hoge neusriem te vallen. Maar ik zou even mailen naar het KNHS :)


Dat zou ik sowieso doen... Redelijk uniek hoofdstel natuurlijk, KNHS heeft het waarschijnlijk nog niet eens gezien vóór de richtlijnen voor dit jaar live waren, doorsturen en mogelijk staat het er dan volgend jaar gewoon bij :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Hööks bestel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:57

ik vind het hoofdstel ook helemaal niet verkeerd staan hoor :)

Hier het halster ook goedgekeurd, de extra full zit nu op het grootste en gaat nét, maar net goed is ook goed :P

Afbeelding

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:37

pien26 schreef:
Het uiterlijk is even wennen denk ik. Ze liep er zo mee weg. Merkte niet perse verschil.

Voor haar lijkt het me fijn, niets dat de mond dichtsluit (Had de neuriem nooit strak maar nu heeft ze er een die niet dicht kan)
Als je hard aan bit moet trekken (als ze er vandoor gaat) trek je nu ook aan de neusriem en niet alleen in de mond.
En nu maar een stuk leer aan de zijkant ipv drie.

Maar of ik er heel gecharmeerd van ben qua uiterlijk weet ik zo net nog niet.

Hee, jij staat op dezelfde stal als ik :')

Mocht je toch besluiten hem kwijt te willen, dan zou ik hem als dat mag heel graag eens proberen en dan eventueel overkopen. Ik vind hem wel erg mooi zo op de foto! :j

StalMelyn

Berichten: 2050
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Hööks bestel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:02

Stalgenoten!

Ik ga het eventjes proberen en dan besluit ik. Je mag hem sowieso proberen van mij, kan je kijken of het bevalt.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:04

pien26 schreef:
Stalgenoten!

Ik ga het eventjes proberen en dan besluit ik. Je mag hem sowieso proberen van mij, kan je kijken of het bevalt.

En ook nog kastburen. Het moet niet gekker worden.

Dat is lief! :D

StalMelyn

Berichten: 2050
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Hööks bestel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:15

Ik heb ook nog eens prolite singel maat smal/55cm die je kan proberen. Mijn pony is zo smal dat maat smal ook niet lekker ligt. Is ook drukverminderend
(Ik houd van drukverminderend spul)

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:24

pien26 schreef:
Ik heb ook nog eens prolite singel maat smal/55cm die je kan proberen. Mijn pony is zo smal dat maat smal ook niet lekker ligt. Is ook drukverminderend
(Ik houd van drukverminderend spul)

Ja die heb ik zelf ook op aanraden van de zadelmaker, anders ligt m'n zadel op d'r nek. Iets met rond, schouder ver naar achter en singel plek naar voren _O-

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Hööks bestel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:38

Hoe lang duurt het gemiddeld voor de zending binnen is? Ik heb de 19e besteld en product was op voorraad. Ben zo benieuwd haha

Molfre

Berichten: 2636
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:56

Wat een gaaf hoofdstel die Lingus :D Al lijkt het leer allemaal net wat grof om netjes op een fijnere pony te passen.

Sowieso een leuke shop, ik ga hem eens doorspitten en wie weet, voor de volgende ronde...

Wel jammer dat er bitloos zo weinig is, behalve de Micklem en Indian Hackamore. Maar wie weet.

EDIT: never mind, moest even door klikken :Y)

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:11

De Lingus is echt mooi <3
Ik heb hem nu een paar daagjes te leen, weet nog niet goed wat ik er van vind. Krijg geen nette constante aanleuning, vanavond even testen met mijn eigen hoofdstel om te zien of het aan de Lingus ligt of aan iets anders :)

Ik denk trouwens dat als je de frontriem vervangt, het al een stuk eleganter oogt. Het is een fijne frontriem maar in vind 'm wel een beetje lomp.


Afbeelding
Paard was niet zo blij, buurman wilde aan d'r friemelen :')

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:41

Topickaap: 10 mei ben ik in Noorwegen en ben dan in staat om het een en ander mee te nemen vanuit de Hooks winkel in Kristiansand.

Mochten mensen nog willen dat ik iets voor ze meeneem, laat maar weten. Ophalen in Zwolle, Kampen of Schiphol de 14e.
Anders kom ik in mei ook nog in Weert, daar kan het ook opgehaald worden, maar dat wordt later.

Verzenden kan ook maar dan komen er nog in NL verzendkosten bovenop.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 14:47

Ania schreef:
Topickaap: 10 mei ben ik in Noorwegen en ben dan in staat om het een en ander mee te nemen vanuit de Hooks winkel in Kristiansand.

Mochten mensen nog willen dat ik iets voor ze meeneem, laat maar weten. Ophalen in Zwolle, Kampen of Schiphol de 14e.
Anders kom ik in mei ook nog in Weert, daar kan het ook opgehaald worden, maar dat wordt later.

Verzenden kan ook maar dan komen er nog in NL verzendkosten bovenop.


Let wel op dat Noorwegen duurder is. :)

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:02

Quir schreef:
Ania schreef:
Topickaap: 10 mei ben ik in Noorwegen en ben dan in staat om het een en ander mee te nemen vanuit de Hooks winkel in Kristiansand.

Mochten mensen nog willen dat ik iets voor ze meeneem, laat maar weten. Ophalen in Zwolle, Kampen of Schiphol de 14e.
Anders kom ik in mei ook nog in Weert, daar kan het ook opgehaald worden, maar dat wordt later.

Verzenden kan ook maar dan komen er nog in NL verzendkosten bovenop.


Let wel op dat Noorwegen duurder is. :)



Oh? Scheelt dat veel?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Hööks bestel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:04

Ik vind die hoofdstellen met halve neusriem stiekem toch wel echt gaaf. Geeft een indruk van vrijheid ofzo ik weet niet :P

StalMelyn

Berichten: 2050
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Hööks bestel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:20

Ik heb een keer met het hoofdstel gereden en mijn merrie liep er zo mee weg. Echt goede indruk qua werking heb ik dus nog niet.
Nu staat mijn merrie bij de hengst en leent Fortitude het hoofdstel.

Ik ben het er wel mee eens dat een andere frontriem heel ander beeld kan geven. Nu kan het wat zwaar ogen.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 17:23

Ania schreef:
Quir schreef:

Let wel op dat Noorwegen duurder is. :)



Oh? Scheelt dat veel?


Scheelt niet heel veel, maar wel wat. Lingus is 69,90€ in Noorwegen nu € 74,-

Dus het is niet heel noemenswaardig, maar als je er tien mee neemt op euro prijzen, is dat toch 40/50 euro. ;)

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 14:59

Ik ben helemaal happy! En paard ook :-) Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Hööks bestel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 15:04

Heel mooi!