Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Bruine springset, welk merk? + Zadel op maat maken

 
Profiel   

Onlangs heb ik de fairfax Andrew Hoy Monoflap aangeschaft. Kan nog niet veel zeggen over gebruik etc. spring zelf niet op hoog niveau, maar eindelijk een zadel die goed op mijn paard ligt. En hij heeft een mooie bruine kleur!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:44 



 
Profiel   

Erreplus vind ik zelf erg fijn! Ben er helemaal gek op, kan je foto's sturen via PB als je wil. Devoucoux doet het ook volgensmij, maar ben daar zelf helemaal geen fan van. CWD hetzelfde, Prestige is wel erg fijn! En lager budget heb je Kentaur, die heeft gedeeltelijk maatwerk dacht ik. Anders Equipe, Butet, Antares of Amerigo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 15:19 



 
Profiel   

Neem alsjeblieft geen CWD tenzij je je paard stil wil zetten met rugproblemen. Er rijden veel ruiters met CWD en er zullen ook wel paarden zijn waar ze wel goed op passen, maar ook heel veel paarden passen ze niet. Daarnaast hebben deze zadels geen wolvulling waardoor je de kussens niet kunt aanpassen.

Ik zou wel beginnen met eerst een zadel zoeken en dan de rest. Een zadel is waarschijnlijk het moeilijkste en duurste. Pin jezelf niet vast op een bepaald merk, want het kan dat dat merk niet past bij jou of je paard. Kies een goede zadelmaker en kijk wat die in huis heeft. Deze kan dan ook een zadel uitkiezen dat goed bij jullie past. Bij de meeste merken kun je ook zadels op maat laten maken en helemaal aanpassen aan jouw wensen, kleur zou dus ook geen probleem moeten zijn.
Voor een goede zadelmaker zou ik Zadelmakerij Trias Equi aanraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 17:30 



 
Profiel   

Hier Equipe sinds een jaar en ben er echt nog steeds helemaal verliefd op, leer blijft ook echt goed tot nu toe en na het vetten is ie weer als nieuw. En wat ik ook heel fijn vind is dat er op het soort boom wat ik in het zadel heb zitten levenslange garantie zit. Van Equipe kan je een hele set kopen, heb zelf enkel een hoofdstel erbij, maar ik vind het echt super kwaliteit.

[ img ]
[ img ]

Wel raad ik aan, net als de rest, om gewoon veel merken te proberen. Zo kan ik niet fijn zitten op Prestige en Erreplus terwijl anderen daarbij zweren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 18:27 



 
Profiel   

Je kunt A merken eigenlijk doorgaans ook altijd wel met gekleurde stiksels bestellen.
Mijn albion K2 heb ik volledig met rode stiksels besteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 18:40 



 
Profiel   

Erreplus <3

Ik heb de singel erbij en hoofdstel van ander merk, maar geen bizar moeilijke kleur bruin :)

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 17:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen