Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Halsters met twee clips aan de keelriem

 
Profiel   

:wave:

Omdat mijn merrie bij een te strakke keelriem meer last krijgt van opgezette speekselklieren in haar kaken heb ik wat aanpassingen nodig voor haar weidehalsters. Ik ben lang aan het prutsen geweest, maar inmiddels heb ik het opgelost met een anky halster met een extra leertje aan een kant van de keelriem waardoor die niet meer direct aansluit op haar kaak.

Elke keer een anky halster kopen als weidehalster is mij een iets te prijzig geintje, dus nu ben ik op zoek naar goedkopere merken halsters met zo'n clip aan beide kanten van de keelriem.

Ohja: het is geen optie om haar zonder halster op de wei te zetten. Dat is een voorwaarde vanuit de stalling waar ik sta in verband met de kudde snel binnen kunnen halen bij gevaar, dus het is even zoeken naar passende halsters.

Beeldmateriaal:
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 14:29 



 
Profiel   

Misschien begrijp ik het niet helemaal goed hoor, maar je kunt toch ook zo een riempje er tussen doen als je maar 1 klipje hebt? :)
Voor 2 klipjes kun je kijken naar poets halsters!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 14:33 



 
Profiel   

Dan moet je de hele tijd pielen om de clip los te maken omdat hij iets gedraaid zit en het leertje redelijk dik is. :)
Dus daarom de voorkeur voor twee clipjes.

Dan is er dus toch een zoekterm voor! :))
Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 14:35 



 
Profiel   

Kan je niet een losse karabijnhaak door de musketonhaak doen en daar het halster mee sluiten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 14:37 



 
Profiel   

upendo schreef
Dan moet je de hele tijd pielen om de clip los te maken omdat hij iets gedraaid zit en het leertje redelijk dik is. :)
Dus daarom de voorkeur voor twee clipjes.

Dan is er dus toch een zoekterm voor! :))
Bedankt!


Ahh oke, dan begrijp ik het! Dat klinkt niet handig nee. Succes met zoeken! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 14:38 



 
Profiel   

Ik heb er 1 maar geen idee van welk merk, zal vanavond even kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 14:38 



 
Profiel   

En halster in een maatje groter zodat die niet klemt rond de kaak geen optie? Want ik vind dat de onderkant van de neusriem nu wel erg laag hangt, ben je niet bang dat ze er op gaat staan en/of er in vast komt?
Of misschien zelfs een combinatie maken van een "gewoon" poetshalster met het onderstuk van een maatje groter poetshalster

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 14:44 



 
Profiel   

Ik heb er ook 1, een rode van harrys horse. Echter al meer dan 5 jaar geleden denk ik gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 14:45 



 
Profiel   

Ik dacht ook meteen aan gewoon een karabijnhaak ertussen en verder is er natuurlijk altijd de optie om een halsriem te gebruiken. Veiliger dan een halster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 14:47 



 
Profiel   

Karabijnhaal zou ook nog een optie kunnen zijn. Ben alleen bang dat als ze dan ergens aan vast komt te zitten ze langer blijft hangen?

Ik ben benieuwd Kayleigh!

Een maatje groter kan niet, het verschil tussen cob/full etc. maakt qua keelriemlengte erg weinig verschil. De neusriem heb ik inmiddels al wat strakker gemaakt, al ben ik niet bang dat ze erin vast komt te zitten.

Lusitana, heb ik ook overna gedacht, maar omdat ze met haar speekselklieren zo gevoelig is zet haar hals nog eerder op dan haar kaak, dus daar maak ik liever ook niks strak aan vast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 14:52 



 
Profiel   

https://www.agradi.nl/br-poetshalster-e ... -zwart.htm

dit wat je zoekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 14:55 



 
Profiel   

Kan heel goed dat ik deze heb; https://www.divoza.com/nl/br-poetshalster

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 14:55 



 
Profiel   

Heb je al eens gedacht aan een touwhalster met een leertje/ elastiekje tussen?
deze zijn zo licht, ze zal ze amper voelen, en door het leertje of elastiekje springt die zo open moest ze ergens vasthangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 14:56 



 
Profiel   

Die BR poetshalsters komen inderdaad heel dicht in de buurt! Nu nog even een zoeken zonder fleece bij de neusriem en het kopstuk! :))

Duhelo, had ik niet aan gedacht nee, mij is altijd geleerd dat je geen touwhalster om moet doen. Is dat wel makkelijk vast te maken? De stalbaas doet 's ochtends de halsters om als ze naar buiten gaan, het moet geen gepruts zijn. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 15:00 



 
Profiel   

Meende dat de ankyhalsters dat ook hebben/hadden

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 15:01 



 
Profiel   

Misschien een zo'n dik postelastiekje er tussen als je er een karabijnhaak tussen wilt doen maar bang bent dat ze dan langer zou blijven hangen? Of zeg ik nu iets wat niet zou kunnen werken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 15:02 



 
Profiel   

ik heb er 1 van harry's horse

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 15:03 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Meende dat de ankyhalsters dat ook hebben/hadden

*grinnikt*
*wijst naar tekst in beginpost*

Harry's Horse en BR moet het dus worden, ik ga even googelen! Thanks voor de snelle reacties!

En Piuni, ik weet niet hoe solide dat is. Moet ik elke week een nieuw postelastiek op de kop tikken vrees ik.. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 15:04 



 
Profiel   

upendo schreef
Die BR poetshalsters komen inderdaad heel dicht in de buurt! Nu nog even een zoeken zonder fleece bij de neusriem en het kopstuk! :))

Duhelo, had ik niet aan gedacht nee, mij is altijd geleerd dat je geen touwhalster om moet doen. Is dat wel makkelijk vast te maken? De stalbaas doet 's ochtends de halsters om als ze naar buiten gaan, het moet geen gepruts zijn. :)



Hier staat bij neopreen ; https://www.dekroo.nl/webwinkel/paard/h ... ial=963424

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 15:08 



 
Profiel   

upendo schreef
Dan moet je de hele tijd pielen om de clip los te maken omdat hij iets gedraaid zit en het leertje redelijk dik is. :)
Dus daarom de voorkeur voor twee clipjes.

Ik zou dan een leertje doen met een ringetje eraan, zodat je de klip weer aan het ringetje vast kunt maken.
Je kan een ring gebruiken van een oud halster, of eentje kopen in de bouwmarkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 15:08 



 
Profiel   

upendo schreef
Duhelo, had ik niet aan gedacht nee, mij is altijd geleerd dat je geen touwhalster om moet doen. Is dat wel makkelijk vast te maken? De stalbaas doet 's ochtends de halsters om als ze naar buiten gaan, het moet geen gepruts zijn. :)

Touwhalster mag je niet omdoen omdat dat niet breekt als ze ergens blijven haken.
Normaal maak je een touwhalster vast door het kopstuktouwtje door het lusje heen te halen met een knoopje erdoor.
als je rond het lusje een leertje knoopt, dan kan je het kopstuktouwtje om een klein musketonnetje knopen, op maat zetten, en dan hoeft de staleigenaar enkel het musketonnetje in het leertje klikken om het halster aan en af te doen.
Risico vh touwhalster valt af, zodra ze ergens blijft haken breekt het leertje (of elastiekje) en valt het touwhalster zo van haar hoofd af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 15:26 



 
Profiel   

Is een halsband voor paarden geen optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 15:54 



 
Profiel   

upendo schreef
belle_boef schreef
Meende dat de ankyhalsters dat ook hebben/hadden

*grinnikt*
*wijst naar tekst in beginpost*



Zonnesteek :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 15:58 



 
Profiel   

Neem eens contact op met dabo design zit ook hier op Bokt. Anders f googlen voor haar website.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 16:11 



 
Profiel   

Equ-all kan halsters op maat en naar wens maken. Zij kan de keelriem langer voor je maken of eventueel die extra sluiting.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 16:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen