Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 308 van de 367 [ 9156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311 ... 367  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

 
Profiel   

Haha ja! Is het éindelijk dan toch gelukt :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 16:58 



 
Profiel   

Wow Berdien, wat wordt ze groot. Ik twijfel al even of ik mn edges uit mn freemax moeten halen (een 5 met edges), maar als feyre die 5 nog past dan valt dat denk ik mee :')
Knap paard heb je, al ben ik blij met mn 1.42 tinkie :'), hij is best breed geworden en ik voel het nu al

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 19:49 



 
Profiel   

Mijn jonge quarter, die nog niets gedaan heeft, heeft ook al een maat 5. Die mag van mij dus ook stoppen met groeien...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 20:24 



 
Profiel   

Berdien schreef
Wat ik voelde was de skirt, die zich doordat ze (weer ^) ) overbouwd is in de schouder graaft. De fork zelf heeft voldoende ruimte. Gelukkig had ik nog een dikke vilten pad liggen, die hebben we er nu onder gedaan. Die lift de voorkant wat meer op, waardoor de boel wat hoger komt te liggen.


Dit herken ik wel. Als ik in draf voorover het zadel uit gekiept wordt en twijfel of het zadel nog past, is het simpelweg meneer z'n achterwerk die weer eens de lucht in steekt. Eventjes wachten tot hij weer recht gegroeid is en het zadel zit weer als een zonnetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 11:14 



 
Profiel   

Ben ik weer :') heb de cayenne met een L pommel geprobeerd en dat lag beter.

Daarna de barrydale van een stalgenoot geprobeerd en man wat een verschil! Enige nadeel vind ik dat ik m’n been niet fijn aan kon leggen. En hij lag achter heel los en hoog. Maar goed dat lag wellicht aan de pad van m’n stalgenoot. Wat vinden jullie?

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 21:13 



 
Profiel   

Ik zou er een zadelpasser bij halen :) persoonlijk vind ik alles wat je hebt gepost niet fijn ogen, maar dat zegt opzich ook niks :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 21:38 



 
Profiel   

Sintara schreef
Ik zou er een zadelpasser bij halen :) persoonlijk vind ik alles wat je hebt gepost niet fijn ogen, maar dat zegt opzich ook niks :+


Komt er ook :) ben wel nieuwsgierig naar wat je dan niet fijn vindt ogen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 07:48 



 
Profiel   

Los en hoog liggen kan ook zijn omdat het zadel naar het paard van je stalgenoot is gevormd en nog niet naar jouw paard. Maar zou inderdaad even een passer erbij afwachten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 10:24 



 
Profiel   

Ze lijken allemaal te krap, met name aan de voorkant want als je ook kijkt naar hoe de stijgbeugels hangen, hangen ze ten opzichte van de rest van het zadel naar achteren

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 11:39 



 
Profiel   

Heb ook geen pommel gewisseld idd en welke maat er in zat wisten ze niet. Was puur even voor mijn eigen gevoel. Komt volgende week een zadelpasser en daarna zal ik becidor nog vragen als het met m’n boomzadel en de cayenne niet passend te krijgen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 12:33 



 
Profiel   

Klinkt als een goed idee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 21:38 



 
Profiel   

Ja t is ellende met zadels :+ heb al een op maat gemaakt zadel gehad en weet ik wat allemaal. Nu is ze tenminste blij _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 21:42 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Ja t is ellende met zadels :+ heb al een op maat gemaakt zadel gehad en weet ik wat allemaal. Nu is ze tenminste blij _O-

ik begrijp je volledig, ook allemaal doorgemaakt, komt wel goed met de passervice :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 08:52 



 
Profiel   

[ img ]
Deze toch ook maar eens hier posten! Mijn nieuwe barebackpad :) Het is een LaBona Grandiosa bbp. Eigenlijk had ik een vilten versie besteld, maar die bleek niet leverbaar in de goede kleur, toen was er iets mis met het vilt etc etc. Uiteindelijk heeft het toch wel een maand of twee geduurd voor ik hem had. Omdat het vilt dus niet helemaal goed was en ze het zo vervelend vond dat ik al zo lang wachtte heeft ze me de leren versie gestuurd!

Ik heb hem hier nog niet eerder gezien, dus het leek me wel leuk om die van mij erin te zetten. Hij heeft kussentjes en een fijn singelsysteem en ligt (gelukkig maar, want ik kon hem vooral niet testen) heel lekker stabiel. Je zit door de opbouw ook nog behoorlijk smal en zacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 15:33 



 
Profiel   

Wat een gaaf ding!!! Je had toch een Buttera? of heb ik nu iemand anders in mn gedachten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 17:12 



 
Profiel   

Klopt helemaal! Die heb ik absoluut nog steeds en die gebruik ik ook nog heel graag :)
Die gebruik ik als normaal zadel, en wilde eigenlijk iets wat nog iets minder en iets lichter was, maar wel comfortabel. Zo hebben we ook een Barefoot ride on pad, maar die vond Marie niet prettig dus die moet ik binnenkort weer verkopen. Deze is dus voor de afwisseling!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 17:16 



 
Profiel   

Wauw wat gaaf zeg! En dat dekje <3

Wij genieten van onze Cheyenne :j wat een comfortabel zadel is dat zeg! (Barefoot halfpad ligt onder het dekje)
[ img ]
Vandaag was de eerste keer sinds onze verhuizing van stal, dat we in de bak hebben gereden. Het was erg nat in de winter maar nu kunnen we er weer in rijden. Bij de London had ik het gevoel dat ze altijd zo snel stil wilde staan ermee en naar binnen vallen etc. Vandaag liep ze echt super! Misschien zit ik zelf wat fijner in dit zadel en merkt ze dat :) We zijn er super blij mee in ieder geval!

Ze heeft wel een wat ronder buikje gekregen tijdens onze vakantie. Als dat weer minder is, ligt de singel dan ook weer rechter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 21:35 



 
Profiel   

Fijn zeg!

Ik had een tijdje een barefoot ride on bbp te leen, beviel opzich goed behalve dan dat ik precies met mijn voet op de (gespen van) de singel uitkwam. Ik had dus een andere bbp besteld van fra, maar oh men die viel tegen! Vreselijke pasvorm en paard was er al boos op toen hij nog los op de rug lag. Na een paar meter rijden was hij al ver naar achter geschoven, strak op de schoft en stond de achterkant omhoog :+ teruggestuurd dus.

Hoe bevallen de bbp van christ? Ik heb heel veel bol.com bonnen liggen... Qua broekmaat kan ik in een maat pony, maar belangrijker is de pasvorm voor mel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 15:10 



 
Profiel   

Ik vond de Christ bbp tegenvallen eigenlijk... Helemaal vergeleken de barefoot rop en de ghost mandriana, stuk minder stevig, singelsysteem stond me niet aan, de beugelophangringen irriteerden ook, dus ik heb hem maar weer verkocht :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 15:25 



 
Profiel   

Ik vond de christ erg gladdig. Paard vond hem wel oke, maar ik vond hem niet zo wow. Ik zocht ook iets om met stijgbeugels mee te kunnen rijden (op wandeling, ik ga niet zonder stijgbeugels op straat), en dat ging sowieso niet goed met de Christ. Maar hij was zo glad dat ik zonder zadel waarschijnlijk even goed of zelfs beter kon blijven zitten dan met die bbp :=. Kan ook aan het feit liggen dat ik 'm getest had van een stalgenoot, alhoewel hij nog bijna-nieuw was. Vond de singelophanging ook niet zo fijn.
Heb nu een mandriana i bestelling staan, die beviel me een stuk beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 15:34 



 
Profiel   

Ok, voor 300 euro klinkt dat niet goed genoeg. Glad zou niet erg zijn wat mij betreft, als ik maar een beetje 'in' de pad zit.
Ik vind het heel vervelend om vastgeplakt te zitten. Bij de ride on pad is dat ook een klein beetje... Maar nog wel te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 15:57 



 
Profiel   

Ook al gekeken naar de Zoutewelle? Ik vind die echt heel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 08:28 



 
Profiel   

Ik vond de Christ ook niet fijn, zelfde redenen als hierboven worden genoemd. Vrij glad, singelophanging is wel vast genaaid maar loopt over de rug, beugels zou ik er zelf ook echt niet aan hangen. Paardlief vond hem ook echt niet prettig.
Hebben nu de Barefoot physio ride in, al gebruik ik hem zonder de extra onderlegger. Met kwam ik erg breed te zitten en vond ik niet fijn. Verder heerlijke pad. Staat nu wel te koop, omdat ik graag een boomloos zadeltje echt erbij wil waar dus wel beugels aan kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 08:41 



 
Profiel   

Sintara schreef
Fijn zeg!

Ik had een tijdje een barefoot ride on bbp te leen, beviel opzich goed behalve dan dat ik precies met mijn voet op de (gespen van) de singel uitkwam. Ik had dus een andere bbp besteld van fra, maar oh men die viel tegen! Vreselijke pasvorm en paard was er al boos op toen hij nog los op de rug lag. Na een paar meter rijden was hij al ver naar achter geschoven, strak op de schoft en stond de achterkant omhoog :+ teruggestuurd dus.

Hoe bevallen de bbp van christ? Ik heb heel veel bol.com bonnen liggen... Qua broekmaat kan ik in een maat pony, maar belangrijker is de pasvorm voor mel :)

Heb je dat probleem ook met een andere singel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 12:34 



 
Profiel   

Ik ben eigenlijk wel erg tevreden met mijn Christ. Vind hem niet heel glad eigenlijk en het zit als een wolk. Het singelsysteem over de rug vind ik meevallen doordat deze al lager op de pad is vastgestikt en vanaf daar een breder draagvlak gebruikt naar mijn idee. Pony loopt er ook geweldig onder. Heb er nog een extra pad met onderleggers nu onder. Enige nadelen zijn de lange singelstoten (voor een pony dan) en de drijwrongen hadden wat mij betreft in een lichte hoek moeten staan. Nu zitten mijn benen net iets te recht. Maar echt een hele fijne pad verder!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 13:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 308 van de 367 [ 9156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311 ... 367  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen