[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:48

Ja dat viel mij ook op, dat er een passer is die dat zegt. Je kan het zadel ook kaal kopen. Ik heb bijvoorbeeld al twee boomloze dekjes, singel en beugelriemen, zou toch zonde zijn als je dat erbij moet kopen. Bovendien is niet ieder paard/ruiter gecharmeerd van bont onder een dekje.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:17

Wil iemand even melden welke passer dat is?

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:21

DubbelFun schreef:
Volgens mij is koppelverkoop zelfs bij wet verboden.

Dat zou ik zo niet weten, maar ik kan me wel verplaatsen in de verkoper, omdat soms de werking van een product valt of staat met de accessoires. Een singel of beugelriemen is wat anders dan een dekje. Het dekje ondersteunt daar waar nodig is bij dat specifieke merk/model - een ander dekje zou problemen op kùnnen leveren omdat het bijvoorbeeld de wervelkolom niet vrijhoudt of op een andere manier niet past qua vormgeving. Als voorbeeld: wanneer je bij een Ghost een dekje met inlagen gebruikt die niet groot genoeg zijn en de kussens op een randje van de inlagen drukken, kan je een naar drukpuntje krijgen, als een rimpel in je sok, of een steentje in je schoen.

Je kunt niemand verplichten, maar wel dringend aanraden - zeker in het geval van een bepaalde combinatie.

*edit: ik denk niet dat het de bedoeling is dat de betreffende passer in het openbaar genoemd wordt? wellicht heeft die persoon een goede reden om dit te adviseren

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:26

Nouja er lijkt me an sich niks mis mee om als verkoper de keuze te maken dat je zadel X alleen wilt verkopen in combinatie met toebehoren Y. Dan maak je er 1 totaalprijs van is het kiezen of delen voor de klant.

Als die het pakket vervolgens niet wil, zal die vanzelf wel naar een andere verkoper gaan die de artikelen wel gewoon los verkoopt :)

Als je al een zadel los hebt gekocht, kan niemand je natuurlijk ook verplichten om nu ook nog een losse pad te bestellen :=

Sterk aanraden kan natuurlijk wel :j

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:14

Ik vermoed dat ik weet over wie je het hebt. Diegene vermeldt ook enkel de setprijs op de website, dus simpel te vinden en is er imo dus ook open over.

Trok mij ook niet, maar gelukkig verkoopt mijn zadelmaker de zadels ook los. Ik bepaal graag zelf of ik €505 uitgeef aan accesoires die niet mijn smaak zijn eigenlijk.

lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:44

Zou iemand nog het kussenkanaal van een Edixmodel willen opmeten? Dank!!!!

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:50

Ik vergeet het telkens, maar ik snap ook echt het nut er niet van. :?

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:01

Naja, je tussenkanaal kan zowel te breed als te smal zijn, dus is wel interessante info.
En daarbij ook nog een "persoonlijke visie" te smal is uiteraard niet goed(3 vingers of minder, maar té breed is weer zonde van je optimale draagvlak.

lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 23:16

Als het te smal is hoef ik niet te gaan testen. Dat heeft dan geen zin.

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 23:21

Mijn smalle hand past er tussen, dus het 3 vinger verhaal is in ieder geval niet van toepassing :D Dan had het ook niet op mijn bijzettafel gepast.
Afbeelding

lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:02

Dank! Wow die is inderdaad breed :D
Dan gaat dat vast lukken! ik heb een testzadel aangevraagd.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:35

Ha, het welbekende modelletje wijnvat :=

lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:12

Mijn andere paard is ook zo n model (ook haflinger) en die loopt tevreden met een Ghost.

xManon_

Berichten: 6641
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Den Bosch

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 20:08

Vanwege verkoop pony heb ik een barefoot London maat 1 te koop en allerlei accessoires. Zie Bokt markt. Wellicht kan ik één van jullie er blij mee maken. Zoveel worden ze niet meer aangeboden zag ik.

Thais07
Berichten: 7
Geregistreerd: 22-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:27

Helloooow, ik kom hier even doodleuk binnenwandelen met 1001vragen :o
Ik probeer het zo kort mogelijk te houden :')
Ik heb nog nooooit met een boomlooszadel gereden maar rij wel al een jaar met een bbp door gebrek aan een zadel :+ en dat gaat heel goed,mijn pony is een zeteltje. Nu reed ik tot kort alleen wat rondjes in het bos maar wil daar verandering in brengen nu ik naast een pensionstalling kom wonen,ook heb ik nu al een paar bosritjes gemaakt met de grote´groep´ en met mijn pony haar korte pootjes is zonder beugels wel afzien :')
Tijd voor een zadeltje dus, het idee van boomloos staat me enorm aan,en het feit dat de pony hopelijk nog wat gaat vermageren ook handig! Omdat ik boomloos nog niet gewend ben en hier in de uithoek van België aan de grens van Frankrijk woon(en testen niet makkelijk is) wil ik eerst voor een niet te duur 2dehandsje gaan, liefst dressuurgericht of nog liever spaans/Portugees/barok.
En nu komt mijn moeilijke eis :D
Ik wil het zadeltje zo klein mogelijk, omdat pony heel kort is en ik broekmaat 32/34 heb 1.55m en graag wat opgesloten zit door medische problemen...
Hadden ze maar de barefoot madrid in maat 0 ;(
De london blijkbaar wel maar vind ik niet tweedehands... Dan toch maar een nieuwe?
Hoe vallen de ghost piccolos kwa grootte?want die ben ik 2de hands ook al tegengekomen voor de nieuwprijs van de barefoot london, en dan in barok uitvoering <3
Veel vragen dus, ik moet echt eens de knoop doorhakken!
Groetjes, Emilie

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:38

Een barebackpad van Ghost klinkt ook wel als iets wat jullie misschien zou bevallen, dan de piccolo of misschien wel de maat kleiner nog. Hier kunnen ook beugels aan.
De piccolo gaat ongeveer tot maat 38/40 dat lijkt me nog véél te groot voor wat jij zoekt.

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:38

Ghost gaat tot en met bambino, dat us de kleinste maar. Piccolo is 1 maar groter.
Vrijdag heb ik passessie voor ghost bbp’s met Beter Boomloos, ook in België maar iets minder in een uithoek. Ik heb dus geen ervaring met de maten op dit punt, maar vrijdagavond kan ik je vertellen of ik met mijn maat 34 goed in een piccolo zit of toch een bambino nodig heb ;)

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:11

Waar zit je precies emilie? Mag ook via pb

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:13

ik heb maat 36 (1.68 met 58kilo) en vond de picollo toen de tijd veel te ruim aanvoelen voor mij. Dus zal voor jullie denk ik als ik zo lees een Bambini misschien ook wel fijner zijn.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:20

Thais07 schreef:
Helloooow, ik kom hier even doodleuk binnenwandelen met 1001vragen :o
Ik probeer het zo kort mogelijk te houden :')
Ik heb nog nooooit met een boomlooszadel gereden maar rij wel al een jaar met een bbp door gebrek aan een zadel :+ en dat gaat heel goed,mijn pony is een zeteltje. Nu reed ik tot kort alleen wat rondjes in het bos maar wil daar verandering in brengen nu ik naast een pensionstalling kom wonen,ook heb ik nu al een paar bosritjes gemaakt met de grote´groep´ en met mijn pony haar korte pootjes is zonder beugels wel afzien :')
Tijd voor een zadeltje dus, het idee van boomloos staat me enorm aan,en het feit dat de pony hopelijk nog wat gaat vermageren ook handig! Omdat ik boomloos nog niet gewend ben en hier in de uithoek van België aan de grens van Frankrijk woon(en testen niet makkelijk is) wil ik eerst voor een niet te duur 2dehandsje gaan, liefst dressuurgericht of nog liever spaans/Portugees/barok.
En nu komt mijn moeilijke eis :D
Ik wil het zadeltje zo klein mogelijk, omdat pony heel kort is en ik broekmaat 32/34 heb 1.55m en graag wat opgesloten zit door medische problemen...
Hadden ze maar de barefoot madrid in maat 0 ;(
De london blijkbaar wel maar vind ik niet tweedehands... Dan toch maar een nieuwe?
Hoe vallen de ghost piccolos kwa grootte?want die ben ik 2de hands ook al tegengekomen voor de nieuwprijs van de barefoot london, en dan in barok uitvoering <3
Veel vragen dus, ik moet echt eens de knoop doorhakken!
Groetjes, Emilie


De bambini maat Buttera van Ghost valt kleiner dan de andere modellen en je zit mega opgesloten... misschien is dat iets om te testen? En er zijn ook nog zitverkleiners :)*

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:43

@Kwetal, ik dacht een "gewone bambini" misschien al wel klein genoeg zou zijn?Ik vond de buttera Picollo zitting die ik gezien heb ook al érg klein ogen

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:47

siskeh schreef:
@Kwetal, ik dacht een "gewone bambini" misschien al wel klein genoeg zou zijn?Ik vond de buttera Picollo zitting die ik gezien heb ook al érg klein ogen


Die maat is voor kinderen, maar de Buttera valt kleiner voor de ruiter vanwege die opbouw :)

Thais07
Berichten: 7
Geregistreerd: 22-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:58

Ooh wat lief <3 zoveel reacties al, daar ben ik echt veel mee!
Dit is mijn bbp:
https://www.kifrahorse.nl/Barebackpad-L ... Pony-Zwart
30cm zitruimte,ideaal voor mijn 42kg :')
Ik heb er deze week eens beugels aangehangen (met een speciale pad eronder) maar dat was geen succes, ik probeer ze zo weinig mogelijk te gebruiken om haar rug niet te belasten maar dan slingeren mijn benen alle kanten op, ik rijd beter zonder beugels,dan hou ik mijn benen veel stiller := waarschijnlijk komt dat ook omdat ik geen druk durf te zetten met mijn bbp omdat het daar uiteraard niet voor gemaakt is :o

@Cemlys, ik woon in Florenville, België O:)

Thais07
Berichten: 7
Geregistreerd: 22-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:05

Die buttera had ik al gezien en ben er verliefd op <3 Val je niet te ver naar achter? Dat lijkt zo op foto maar is wel helemaal mijn ´look´ <3 Pony is ook nogal een bokker en dan helpt dit zadeltje wel denk ik :P
Wat ik me afvroeg bij dit zadel... Als ik het goed begrijp...kan je het ook ombouwen naar een ander model door een andere zitting te kopen? Of ben ik nu helemaal in de war :D ?

Thais07
Berichten: 7
Geregistreerd: 22-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:22

De ghost mandriana is eigenlijk ook wel mijn ding... en betaalbaar!
https://www.buitenzinnig.nl/shop/index. ... uct_id=205
Is wel een kruising tussen bbp en boomloos, zou mijn beenligging daar iets stabieler in liggen met stijgbeugels in vergelijking met de bbp ik nu heb? Ik ga eigenlijk maar 1x per week een wandelingetje doen en misschien af en toe 1x per week een beetje rondhobbelen in de binnenbak, ik heb een heel stabiele zit en weeg niet veel, mijn pony is ik gok tussen de 1.40m en 1.45m en heel fors gebouwd.. Ik wil haar niet pijn doen O:)