Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 293 van de 367 [ 9156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296 ... 367  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

 
Profiel   

Gebruikte je de iberica echt alls zadel? Met beugels? Of dat niet
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 08:31 



 
Profiel   

Muze schreef
Gebruikte je de iberica echt alls zadel? Met beugels? Of dat niet

Ik zou persoonlijk nooit een iberica met beugels rijden. De singelstoten lopen over de rug en er zit niet meer dan een schapenvelletje over een lap stof. Ik wilde hem eerst ook, maar viel me gigantisch tegen, hoe hij in elkaar zit. Zeker voor zoveel geld. Aan de buitenkant ziet ie er mooi uit en zonder beugels kan je er prima mee rijden, alleen zonder beugels heb ik weinig grip, omdat de vacht vrij glad vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 15:59 



 
Profiel   

[ img ]

Gewoon wauw! <3 De leren singelstoten ook echt. Wat een afwerking!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 09:49 



 
Profiel   

Celebi schreef
[ [url=m/xdOOc0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gewoon wauw! <3 De leren singelstoten ook echt. Wat een afwerking!

Ohhh je hebt hem thuis! Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 12:16 



 
Profiel   

Yes! Ben ook erg benieuwd! Had 'm even op de leuning van de bank gelegd om te gaan test zitten en ik paste niet. Maar het blokje in de achterkant zat helemaal aan de voorkant waardoor ik erop zat. Nu zit ik er wel goed in haha. Maar de pony maat had niet veel kleiner mogen zijn hoor. :')

Ben echt wel overdonderd door de kwaliteit. Prachtig ding. Maar ook de rug band verrast me, ik vind door de manier van stikken dat deze niet echt een één punts druk heeft zoals iedereen omschrijft. Doordat de band onderaan al vast gestikt zit valt dat enorm mee op het eerste gezicht (en gevoel, heb m'n vriend even voorzichtig aan de singels laten trekken toen ik m'n arm eronder had). Super blij mee al! Vanavond gelijk even passen! *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 15:15 



 
Profiel   

De tinker die ik hopelijk binnenkort heb gekocht heeft een schitterend boomloos Trekker zadel. Viel me alleen op dat het dekje wat erbij zit van die vulling erin heeft. Is dit gewenst/nodig ivm boomloos? Zou ik ook andere (ongevulde) dekjes kunnen gebruiken? Ik heb van mijn andere paard dressuur zadel dekjes, zou dit een match zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 19:22 



 
Profiel   

Hoi :wave:

Zouden jullie even willen meedenken? Op de pony van mijn dochter ligt nu een wintec. De pony is 4 jaar oud en verandert ongeveer eens per 2 weken van model :+ voor de beeldvorming: het gaat om deze combinatie:

[ img ]

De wintec met het blauwe kopijzer ligt niet lekker, hij gooit met zijn hoofd in draf (met barebackpad niet, dus lijkt het gelukkig aan het zadel te liggen in plaats van aan de pony). Met een kopijzer wijder rolt het zadel van links naar rechts en naar voren. Niet zijn model dus. Omdat hij steeds zo verandert, en om ze zo snel mogelijk weer lekker aan het rijden te krijgen, heb ik gisteren een tweedehands Barefoot Cheyenne opgehaald. Nog even wachten op de juiste maat pommel en het speciale dekje (en de checkup door de osteopaat) en dan kunnen we hem testen.

Helaas vindt dochterlief het zadel niet mooi, en wil graag tzt iets wat meer op een boom veelzijdigheidszadel lijkt. De pony heeft brede schouders en wordt achter de schouder iets smaller, veel flare nodig dus. Ik wil met de Barefoot proberen of het boomloze concept uberhaupt werkt voor ze. Ik heb lang geleden heerlijk rondgereden op een Bob Marshall, maar dat is een totaal ander zadel natuurlijk

Ik heb het hele topic doorgenomen, en ben wel enthousiast over de ghost italy. Zijn er nog andere opties die ik over het hoofd zie? En hebben jullie nog andere tips? Ik ben heel benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 11:44 



 
Profiel   

Er zijn genoeg boomloze merken die een "echt Engelse" uitstraling hebben - laat iemand langs komen.....dan kan je kijken waar de voorkeur van de pony (en je dochter) naar uitgaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 12:16 



 
Profiel   

Kwetal schreef
Er zijn genoeg boomloze merken die een "echt Engelse" uitstraling hebben - laat iemand langs komen.....dan kan je kijken waar de voorkeur van de pony (en je dochter) naar uitgaat
bedankt voor je antwoord :) ik vind het lastig om die merken te vinden, zeker met een passer die meerdere types heeft :) de links in de openingspost doen het niet allemaal meer. Heb je tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 13:49 



 
Profiel   

Oh joh, wat vervelend, misschien moet de Mod dit eens nakijken?
BuitenZinnig heeft niet alles meer van wat er in die openingspost staat, helaas.
Kifra heeft geen Ghost (meer) Freehorse Passervice wellicht?

Nou werken sommigen wel samen, dus wat de ene niet heeft, kan soms geleend worden van de ander

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 13:55 



 
Profiel   

Ik ga freehorse eens googlen, dank je :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 13:57 



 
Profiel   

Heeft iemand hier een Edix met lederen boom (Tudor of Emir), en zou diegene de breedte van het kussenkanaal willen meten? Heel erg bedankt vast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 11:34 



 
Profiel   

Mag het niet de Yasir zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 15:14 



 
Profiel   

ja mag ook!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 17:28 



 
Profiel   

Als ik het dan niet vergeet, zal ik mijn zadel opmeten voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 19:33 



 
Profiel   

Ik heb even een screenshot van een filmpje maken van de Tinker die wij hebben gekocht, ze krijgt namelijk een schitterend Trekker zadel mee maar ik weet hier dus 0.0 vanaf haha.

Voor zover ik begrijp uit de links in de beginpost heeft ze nu een grandeur dekje met opgevulde pads, maar dat is dus niet nodig voor Trekker? Kan ik het beste opnieuw een zadelpasser langs laten komen? Op het eerste gezicht lijkt het zadel heel netjes te liggen en had ze geen schuurplekken, maar ze is hier nog niet dus kan er nog niet enorm veel over zeggen.

Ik zou graag een extra dekje kopen omdat ik maar 1 niet zo fijn vind met zweet etc, kan ik ook bijv een dressuurdekje nemen of schat ik dat dan helemaal verkeerd in?


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 10:37 



 
Profiel   

Super PeerAppel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 13:18 



 
Profiel   

rainbowtrash schreef
Ik heb even een screenshot van een filmpje maken van de Tinker die wij hebben gekocht, ze krijgt namelijk een schitterend Trekker zadel mee maar ik weet hier dus 0.0 vanaf haha.

Voor zover ik begrijp uit de links in de beginpost heeft ze nu een grandeur dekje met opgevulde pads, maar dat is dus niet nodig voor Trekker? Kan ik het beste opnieuw een zadelpasser langs laten komen? Op het eerste gezicht lijkt het zadel heel netjes te liggen en had ze geen schuurplekken, maar ze is hier nog niet dus kan er nog niet enorm veel over zeggen.

Ik zou graag een extra dekje kopen omdat ik maar 1 niet zo fijn vind met zweet etc, kan ik ook bijv een dressuurdekje nemen of schat ik dat dan helemaal verkeerd in?


[ [url=m/AYiGxZ.png]Afbeelding[/url] ]


Ik ben al lang geen Trekker expert meer, maar naar mijn eigen bescheiden mening wil ik graag ook onder een Trekker een pad zien met voldoende stevigheid om de randen van de kussens wat "te verzachten". Dat kan door voldoende dikte van het materiaal van de pad zelf, een lekker schaapje er onder, of hele dunne kussens.

Maar misschien zijn er dingen veranderd bij Trekker, ik heb al jaren niet meer een zadel van dat merk in handen gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 13:27 



 
Profiel   

Kwetal schreef
rainbowtrash schreef
Ik heb even een screenshot van een filmpje maken van de Tinker die wij hebben gekocht, ze krijgt namelijk een schitterend Trekker zadel mee maar ik weet hier dus 0.0 vanaf haha.

Voor zover ik begrijp uit de links in de beginpost heeft ze nu een grandeur dekje met opgevulde pads, maar dat is dus niet nodig voor Trekker? Kan ik het beste opnieuw een zadelpasser langs laten komen? Op het eerste gezicht lijkt het zadel heel netjes te liggen en had ze geen schuurplekken, maar ze is hier nog niet dus kan er nog niet enorm veel over zeggen.

Ik zou graag een extra dekje kopen omdat ik maar 1 niet zo fijn vind met zweet etc, kan ik ook bijv een dressuurdekje nemen of schat ik dat dan helemaal verkeerd in?


[ [url=m/AYiGxZ.png]Afbeelding[/url] ]


Dankje! Als ik dan een dikke pad zou kiezen, zou je dan dressuur of vzh aanraden?

Ik ben al lang geen Trekker expert meer, maar naar mijn eigen bescheiden mening wil ik graag ook onder een Trekker een pad zien met voldoende stevigheid om de randen van de kussens wat "te verzachten". Dat kan door voldoende dikte van het materiaal van de pad zelf, een lekker schaapje er onder, of hele dunne kussens.

Maar misschien zijn er dingen veranderd bij Trekker, ik heb al jaren niet meer een zadel van dat merk in handen gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 14:38 



 
Profiel   

Het hangt nogal van het paard af wat onder het zadel zit. Die van mij heeft een opliggende ruggengraat en een ver doorlopende schoft, dus daar moet wel een pad met inlages onder. Ze heeft ook een heel dun, fragiel velletje..
Maar bij een verzonken ruggengraat kan dat anders zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 15:03 



 
Profiel   

Na osteopaat en zadelpasser bleek mijn heerlijke Ghost toch echt te lang voor mijn kleine pruts :(

Nu een Edix Tudor. Mooi zadeltje, al hadden de singelstoten wat dunner gemogen. Dit is een 17" en groter past ook echt niet op de pony (gelukkig past mijn kont nog wel in 17", zeker als die laatste kilo's eraf zijn).

[ img ]

Zadelpasser raadde wel een Edix 8-pocket pad aan. Ik heb nu een Grandeur en daar ben ik best wel tevreden over. Is zo'n Edixpad echt nodig? Als het nodig is, komt die er natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 16:37 



 
Profiel   

Imo is een 'pocket'pad alleen handig als je ongelijk moet shimmen of om een erg holle rug op te vangen.
Hoe meer vakken in een pad des te minder drukverdeling (voor zover je daar bij een flexibel iets al van kunt spreken).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 16:49 



 
Profiel   

De inlages die in het pad zitten zijn belangrijker dan het pad zelf IMO, daarbij is 8 pockets inderdaad alleen handig als je niet gelijk wilt vullen.
Wat is volgens zadelpasser de reden dat die 8 pockets beter is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 19:30 



 
Profiel   

Blijkbaar beveelt Edix aan om hun producten tesamen met andere Edix producten te gebruiken. Er is zelfs een passer waarbij je het zadel niet eens los kunt kopen, enkel in een pakket met Edix pad/singel/beugelriemen/beugels. Voor mij de reden om die zadelpasser niet te laten komen want ik had dat allemaal al...

Dan blijf ik gewoon lekker mijn Grandeur gebruiken :) Skola heeft op stand geen kaarsrechte rug maar niet om te zeggen dat er opvulling nodig is. In beweging trekt ze haar buikspieren aan en komt die omhoog. Ze is verder overal netjes bespierd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 11:09 



 
Profiel   

Volgens mij is koppelverkoop zelfs bij wet verboden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 11:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 293 van de 367 [ 9156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296 ... 367  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen