Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 312 van de 367 [ 9167 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315 ... 367  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik ben ook op zoek naar een singel. Mijn haflinger is buikig en door een chronische blessure gaat dit niet beter worden. We maken 2x per week een stapritje.
Ik heb een barefoot Cheyenne. Het ligt op zich aardig, behalve dat de singelplek niet lekker is. Het zadel wordt wat naar voren getrokken. Ik zit aan een banaansingel te denken, maar is dat een goed idee? Herkennen meer mensen dit? Hoe los je dit?
[ [url=m/B6IyVE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tMLJ18.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik gebruikte een poos de ghp bold, nu niet meer nodig na flink afvallen. Op zich werkte de singel die ik nu heb ook wel, maar werd ie op den duur wat nukkig naar. Met de qhp bold was het over. Is een beetje banaan maar niet enorm, want zo'n mega ronde buik had hij nou ook weer niet. Tot meneer flink was afgevallen de singel gebruikt, hij werd weer wat nukkig met de singel omdoen. Ik denk dat de druk dan anders verdeeld wordt en dan vervelend wordt? Maar nu gebruik ik de oude singel weer en geen probleem meer. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 22:39 



 
Profiel   

Ik gebruik nu al jaren de anatomische singel van Kifra horse. Ik heb zelf de western versie. Maar is echt top met mijn buikige haflingers.

https://www.kifrahorse.nl/Anatomische-D ... ngel-Kifra

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 08:19 



 
Profiel   

Ben heel enthousiast over de maansingel van Edix. Ook een banaan eigenlijk. Goede kwaliteit, zacht leer, toch stevig, met heel stevig elastiek dat je zelf niet kunt uitrekken. En door de vorm geschikt voor (in mijn geval) een buikige Arabier. Nog niet op mijn paard getest, maar op een andere buikige Arabier met de singelplek ver vooraan.

https://www.boomlooszadelbecidor.nl/ana ... ingel.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 14:42 



 
Profiel   

Apart model zo met die niet-onderlegde stukken....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 15:06 



 
Profiel   

Ziet er wel mooi uit.
Als je elastiek gaat 'beschermen' zal de werking verminderen door de vaste stiknaden en nu het niet tegen de huid ligt zullen er ook minder haartjes beklemd raken (mits het paard geen wintervacht heeft :D ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 15:13 



 
Profiel   

Nou ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar hoe dat uitwerkt....inderdaad zeker met langere wintervacht haren heb ik er nog niet een 100% hallelujah gevoel bij zelf.... ik hou sowieso niet zo van singels met teveel materiaal overgangen.

Voel me dan prettiger bij de oplossing van Barefoot met gewoon een volledige padding, waar het elastieken bovendeel vrij overheen kan bewegen. Maar vind het wel een interessant ontwerp :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 15:44 



 
Profiel   

pmarena schreef
Nou ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar hoe dat uitwerkt....inderdaad zeker met langere wintervacht haren heb ik er nog niet een 100% hallelujah gevoel bij zelf.... ik hou sowieso niet zo van singels met teveel materiaal overgangen.

Voel me dan prettiger bij de oplossing van Barefoot met gewoon een volledige padding, waar het elastieken bovendeel vrij overheen kan bewegen. Maar vind het wel een interessant ontwerp :j


Er komen geen haren tussen te zitten in mijn ervaring, elastiek zit ver genoeg van de huid. Misschien ook geholpen door de vorm. Maar goed, het vinden van een goede singel is natuurlijk enorm paard-afhankelijk en kan me voorstellen dat die van Barefoot ook heel fijn is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 17:05 



 
Profiel   

Ik heb de singel van Edix nu enkele maanden. Erg fijn. Nu met flinke wintervacht, maar geen haren ertussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 23:10 



 
Profiel   

Super fijne singel die van edix .ik heb hem in 70 cm
Heb een langere nodig
Ga die van 70 cm nog in de verkoop doen als ik een langere heb gekocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 23:31 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
Super fijne singel die van edix .ik heb hem in 70 cm
Heb een langere nodig
Ga die van 70 cm nog in de verkoop doen als ik een langere heb gekocht

Welke kleur heb je? Misschien heb ik wel interesse :) Bij welk zadel heb je 'm nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 08:52 



 
Profiel   

Hoihoii, mag ik ook even binnenvallen.? :)

Aangezien teruglezen erg veel is probeer ik het zo.

Momenteel heb ik voor mijn pre een zadel met boom waar ze helaas niet fijn op reageert. Hierdoor ben ik aan het kijken naar een (semi)boomloos zadel.

Nu kwam ik uit op de edix yasir.. :D

Dus wie heeft er ervaring met dit zadel.? Negatief en positief is welkom :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 13:11 



 
Profiel   

miereneter schreef
pmarena schreef
Nou ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar hoe dat uitwerkt....inderdaad zeker met langere wintervacht haren heb ik er nog niet een 100% hallelujah gevoel bij zelf.... ik hou sowieso niet zo van singels met teveel materiaal overgangen.

Voel me dan prettiger bij de oplossing van Barefoot met gewoon een volledige padding, waar het elastieken bovendeel vrij overheen kan bewegen. Maar vind het wel een interessant ontwerp :j


Er komen geen haren tussen te zitten in mijn ervaring, elastiek zit ver genoeg van de huid. Misschien ook geholpen door de vorm. Maar goed, het vinden van een goede singel is natuurlijk enorm paard-afhankelijk en kan me voorstellen dat die van Barefoot ook heel fijn is.


Mijn favoriet is de Tixerant singel, maar ik weet eigenlijk niet of die nog gemaakt wordt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 13:13 



 
Profiel   

pmarena schreef
Mijn favoriet is de Tixerant singel, maar ik weet eigenlijk niet of die nog gemaakt wordt :)


Die wordt nog verkocht in ieder geval, kwam hem tegen in mijn zoektocht naar een singel. Wel een beetje gevorderde prijsklasse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 13:16 



 
Profiel   

Mijn Tinker dame is zeer kort.
Ik heb er van de week voor de tweede keer opgezeten, dit keer met een zadel (ghost standaard maat) kan iemand mij vertellen hoe dit zadel ligt qua grote… is het echt te lang, zou ik ook in een kleinere maat kunnen passen.?

Zadel is van een vriendin, was enkel om is te beleven hoe het past qua lengte. Ook nog een Barefoot cherokee maat 1 er op gehad maar die lijkt me echt niets.[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 23:41 



 
Profiel   

Ik vrees dat je zelf niet in een maat kleiner zou passen. Voor het nette zou je paardje inderdaad wel een korter zadel mogen, maar het voordeel van de Ghost (en veel andere boomloze opties) is dat er in principe geen gewicht komt op de cantle en de achterste paar cm van het zadel. Daardoor komen vaak paarden met een korte rug prima weg met een iets te lang boomloos zadel.

Ik vind de Ghost (ookal heb je geen foto zonder ruiter toegevoegd) mooier passen dan de barefoot.

Let wel op, onder boomloze zadels is een boomloos pad wel écht een must. Je moet het ook zien als verlengde van je zadel, het passen zonder wilt daardoor ook niet alles zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 07:43 



 
Profiel   

Ik zou zeker niet kleiner gaan, daarmee krijg je juist eerder problemen omdat er dan sneller wat bil op de cantle komt te rusten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 11:25 



 
Profiel   

En vind je deze voor haar kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 11:54 



 
Profiel   

veerle92 schreef
Hoihoii, mag ik ook even binnenvallen.? :)

Aangezien teruglezen erg veel is probeer ik het zo.

Momenteel heb ik voor mijn pre een zadel met boom waar ze helaas niet fijn op reageert. Hierdoor ben ik aan het kijken naar een (semi)boomloos zadel.

Nu kwam ik uit op de edix yasir.. :D

Dus wie heeft er ervaring met dit zadel.? Negatief en positief is welkom :)




Ik heb sinds augustus de Edix Tudor. Heel blij mee. Zit er zelf heel fijn in (wilde geen opliggende wrongen) en paard loopt er erg goed onder. Heb een ronde Connemara met brede en vlakke schoft. Veel zadels liggen veel te veel bovenop hem en schuiven van links naar rechts. Dit zadel ligt als een huis. Wel samen even moeten wennen. Hij liep direct heel ontspannen, maar wel wat voorzichtig. Hij voelt mij natuurlijk nu ook veel meer. Pb gerust als je meer vragen hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 22:27 



 
Profiel   

Ik ben rustig aan ook weer aan het kijken naar boomloos. In het verleden een Arizona gehad, maar had ik weinig steun aan zelf op m’n wiebelige draver.
Daarna tijdje me notting Hill gehad, heel fijn maar ivm meer springen toen toch naar een boomzadel gegaan en daarnaast een barebackpad.

Omdat paardlief toch best snel wat vast zet en spanning opbouwt in zijn rug, wil ik toch weer graag een boomloos zadel om te kijken of hem dit helpt.

Nu kan ik een Edix courville overnemen, maar ik ben benieuwd of die qua zit, breedte en kwaliteit vergelijkbaar is met Barefoot? Wat zijn jullie ervaringen met dat zadel? (Kon in dit topic alleen dingen uit 2018 vinden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 14:58 



 
Profiel   

Ik wil nog heel even terug komen op de edix maansingel omdat hij me blijft fascineren. Ik heb nu een simpele rechte neopreen singel maar daarbij heb ik altijd dat het voorste gaatje eentje strakker kan dan de achterste. Is dat met deze singel opgelost, of kan ik dan beter kijken voor een singel met een V systeem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 22:38 



 
Profiel   

Dan zou een maan of banaan inderdaad kunnen helpen. En dan moet je nog kijken in welke richting, bij sommige paarden moet de banaan 'andersom'.

Daphara hier op bokt heeft daar ooit een handig plaatje voor gepost, heb het even opgezocht:


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 09:38 



 
Profiel   

Ik heb de Mandriana Selvaggia te leen van van Buitenzinnig. Super service! Helaas kon ik geen engelse beugels vinden, maar de endurance fenders van Barefoot pasten er ook op, dus kon ik het zo proberen. Ik ben nog een beetje aan het stoeien met hoe het moet liggen. Maar ponylief loopt er prima onder en het zit lekker. Voor zijn prepensioen en stapritjes is dit prima. Het zit en ligt in ieder geval prettiger en stabieler dan de Barefoot die ik heb.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 17:11 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik heb de Mandriana Selvaggia te leen van van Buitenzinnig. Super service! Helaas kon ik geen engelse beugels vinden, maar de endurance fenders van Barefoot pasten er ook op, dus kon ik het zo proberen. Ik ben nog een beetje aan het stoeien met hoe het moet liggen. Maar ponylief loopt er prima onder en het zit lekker. Voor zijn prepensioen en stapritjes is dit prima. Het zit en ligt in ieder geval prettiger en stabieler dan de Barefoot die ik heb.
[ [url=m/xHbS9x.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JFgTzR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/m9v75e.jpg]Afbeelding[/url] ]


Staat hem goed! De Mandriana is zn heerlijk zeteltje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 22:09 



 
Profiel   

Staat stoer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 12:01 



 
Profiel   

Wauw staat echt prachtig die Mandriana <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 09:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 312 van de 367 [ 9167 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315 ... 367  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen