[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:44

Het staat hem goed! Hij lijkt alleen erg ver naar voren te liggen?

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:04

Daihyo schreef:
Ik heb de Mandriana Selvaggia te leen van van Buitenzinnig. Super service! Helaas kon ik geen engelse beugels vinden, maar de endurance fenders van Barefoot pasten er ook op, dus kon ik het zo proberen. Ik ben nog een beetje aan het stoeien met hoe het moet liggen. Maar ponylief loopt er prima onder en het zit lekker. Voor zijn prepensioen en stapritjes is dit prima. Het zit en ligt in ieder geval prettiger en stabieler dan de Barefoot die ik heb.
[ [url=m/xHbS9x.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JFgTzR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/m9v75e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super fijne zadels. Heb er zelf ook een. En inmiddels een nieuwe mandriana besteld, dus ga die van mij binnenkort verkopen. Ik zou alleen het zadel wel iets verder naar achteren leggen. Vind hem erg ver naar voren liggen. Maar hij staat je haf erg stoer. De mandriana van Suzanne is sowieso erg mooi.

Sumiry76
Berichten: 63
Geregistreerd: 13-04-18
Woonplaats: Schleiden Duitsland NRW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:05

[/quote]
Super fijne zadels. Heb er zelf ook een. En inmiddels een nieuwe mandriana besteld, dus ga die van mij binnenkort verkopen. Ik zou alleen het zadel wel iets verder naar achteren leggen. Vind hem erg ver naar voren liggen. Maar hij staat je haf erg stoer. De mandriana van Suzanne is sowieso erg mooi.[/quote]


Welk zadel ga je verkopen als ik vragen mag?

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:25

Sumiry76 schreef:


Super fijne zadels. Heb er zelf ook een. En inmiddels een nieuwe mandriana besteld, dus ga die van mij binnenkort verkopen. Ik zou alleen het zadel wel iets verder naar achteren leggen. Vind hem erg ver naar voren liggen. Maar hij staat je haf erg stoer. De mandriana van Suzanne is sowieso erg mooi.[/quote]


Welk zadel ga je verkopen als ik vragen mag?[/quote]

Mijn ghost mandriana, die met het schapenvacht dus. Ik heb een nieuwe mandriana besteld. Een andere kleur vacht een maatje groter en een iets hogere cantle.
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:03

Zoals ik al zei: ik was nogal aan het stoeien met de juiste plek :+
Verder naar achter lag niet helemaal lekker met de singelstoten en verder naar voren was dit zeg maar. Maar we hebben nog even om verder te proberen. Als ze niet al te gek gaan doen met vuurwerk en carbid hier tenminste :x

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:18

Welke vacht heb je nu gekocht?

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:39

Daihyo schreef:
Zoals ik al zei: ik was nogal aan het stoeien met de juiste plek :+
Verder naar achter lag niet helemaal lekker met de singelstoten en verder naar voren was dit zeg maar. Maar we hebben nog even om verder te proberen. Als ze niet al te gek gaan doen met vuurwerk en carbid hier tenminste :x

Ja snap dat gestoei wel hoor. Ik heb een anatomische singel dan zitten de singelstoten ook beter.
En dit is de vacht die ik nu heb besteld.
Afbeelding

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:45

Ik denk dat je testzadel nu alleen al lekkerder ligt doordat die westernpad er niet onder ligt die je bij de Cheyenne wel op de foto hebt staan. Zo'n pad komt een stabiele ligging meestal niet ten goede :=

Het is ook wel echt zo'n lastig Haffenbuikje voor je singel, een wat ronder gevormde singel is sowieso wel een aanrader hiervoor :j

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:19

Die pad lag onder de Freemax prima en was tijdelijk. Ik wil eerst wat proberen voor ik een kostbare nieuwe pad aanschaf. En aangezien deze inlagen heeft, kan dat wel onder de barefoot :D
Onder de mandriana had ik geen pad gedaan. Dat lag zeker beter. Maar liever zou ik er wel 1 onder doen.
Vroegah had ik bij mijn dressuurzadel een banaansingel. Dat hielp ook wel inderdaad. De singelplek van westernzadels doet het net wat beter bij hem. Ik had bij mijn westernzadel een roper singel. Maar dat gaat nu niet werken. Wat zou handiger zijn, anatomisch of banaan?

Mooie vacht uudje <3

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:59

Daihyo schreef:
Die pad lag onder de Freemax prima en was tijdelijk. Ik wil eerst wat proberen voor ik een kostbare nieuwe pad aanschaf. En aangezien deze inlagen heeft, kan dat wel onder de barefoot :D
Onder de mandriana had ik geen pad gedaan. Dat lag zeker beter. Maar liever zou ik er wel 1 onder doen.
Vroegah had ik bij mijn dressuurzadel een banaansingel. Dat hielp ook wel inderdaad. De singelplek van westernzadels doet het net wat beter bij hem. Ik had bij mijn westernzadel een roper singel. Maar dat gaat nu niet werken. Wat zou handiger zijn, anatomisch of banaan?

Mooie vacht uudje <3


Dank je wel.
Tja of je een banaan of anatomisch neemt, ligt een beetje aan het paard. Maar aan het ronde buikje te zien, zou ik denk ik voor een banaan kiezen. Is er misschien iemand waar je er even een van kan lenen? Dan weet je of dat werkt of niet. Voor je er een koopt.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 16:12

Ik had er 1 via MP gevonden, maar krijg geen reactie meer. Dus ik zoek nog even verder.

Vandaag weer gereden. Planning was gister, maar dat was niet zo’n goed idee met de stress nog in zijn lijf :+
Het lag nu veel beter. Maar ik denk toch dat ik de voorkeur aan iets meer zadel geef. Qua zit dan. Want ik vind ‘m zo ontzettend mooi! Maar het geeft mij niet de stabiliteit waar ik mij op mijn haf prettig bij voel. Hij kan nog wel eens wappie doen.
De barefoot overigens ook niet zoals ik zou willen. Maar meer dan deze. Dus ik ga nog even verder zoeken. Ik krijg steeds meer spijt van de verkoop van mijn freemax :o

Het staat hem overigens wel heel gaaf <3
Afbeelding

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 16:21

Zeker weten mooi plaatje zo!
Maar is het dan niet handiger om een Freemax terug te kopen?

Hier heb ik gisteren een tweede Freemax gekocht, voor mijn jonge paard :j Nu hebben ze allebei een eigen :') :j

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 16:39

Die freemax zit wel echt als een huis, mijne doet ook nog wel eens wappie, levert mij nog wel eens blauwe bovenbenen op :') maar tot nu toe nog nooit eraf gegaan

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 17:59

Achterom schreef:
Zeker weten mooi plaatje zo!
Maar is het dan niet handiger om een Freemax terug te kopen?

Hier heb ik gisteren een tweede Freemax gekocht, voor mijn jonge paard :j Nu hebben ze allebei een eigen :') :j

Dat is precies mijn plan :D
Dus als iemand er nog 1 weet… fork 5 en 17 inch. Cow, buffel, round of short maakt me niet uit. Ik wil ‘m later toch ook voor mijn puppy gebruiken. Cow heeft wel de voorkeur, maar een buffel laat ik niet schieten :D

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:11

Daihyo schreef:
Ik had er 1 via MP gevonden, maar krijg geen reactie meer. Dus ik zoek nog even verder.

Vandaag weer gereden. Planning was gister, maar dat was niet zo’n goed idee met de stress nog in zijn lijf :+
Het lag nu veel beter. Maar ik denk toch dat ik de voorkeur aan iets meer zadel geef. Qua zit dan. Want ik vind ‘m zo ontzettend mooi! Maar het geeft mij niet de stabiliteit waar ik mij op mijn haf prettig bij voel. Hij kan nog wel eens wappie doen.
De barefoot overigens ook niet zoals ik zou willen. Maar meer dan deze. Dus ik ga nog even verder zoeken. Ik krijg steeds meer spijt van de verkoop van mijn freemax :o

Het staat hem overigens wel heel gaaf <3
[ [url=m/fEnNGk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij ligt echt een stuk beter nu! Vind hem echt stoer staan. Maar jij moet er ook goed in kunnen zitten natuurlijk. Je zou aan wrongen kunnen denken. Weet niet zeker of die aan dit zadel zitten. Ik had ze wel aan mijn mandriana, scheelt wel veel. Je zou ook voor een hogere cantle kunnen kiezen, geeft ook al meer steun. Maar ja is jou keuze natuurlijk. Jij moet er lekker mee kunnen rijden.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:13

Wrongen vind ik niks. Een hogere cantle, kan dat bij de mandriana?

Galeobdolon

Berichten: 1089
Geregistreerd: 27-06-07

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:41

Zijn er mensen die zowel de Ghost Maremma als de Cagliari kennen? Als het goed is, is het enige verschil dat de Cagliari langere zweetbladen heeft.

Ik ben heel benieuwd naar hoe mensen de Maremma vinden zitten (ten opzichte van de Cagliari). Hebben jullie het gevoel dat je been goed aan blijft sluiten? Zijn er mensen die last krijgen van hun knieën?

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:42

Daihyo, misschien kan je de buttera dan eens testen? Die zou meer steun geven

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:49

Ik heb nu ook een freemax voor mijn beide haflingers. Ben er erg blij mee. Ze zijn 2e hands vrij schraars. Toevallig wilde iemand op mp een freemax ruilen voor een barefoot Arizona nut. Dus dat gedaan.
Daarna Kitty laten komen en gekeken of hij goed was en ook paste op mijn andere haf. Qua maat was hij goed alleen had ik voor Roos een fork maat 6 nodig en voor Anton 5. Fork 6 stond op mp dus die had ik snel compleet. Voor Anton niks 2e hands te vinden met de juiste fork maat.
Kitty had nog 1 17 inch met juiste fork op voorraad dus die maar besteld want ze wist niet wat de levertijden zouden zijn.
Blij dat ik dat gedaan heb want er is intussen niets 2e hands voorbij gekomen.
Heb nu nog 1 Arizon nut maat 1 te koop.
Als ik die kwijt ben dan ben ik helemaal blij met mijn Freemax deals!
Heb van mijn bijrijdster voor mijn verjaardag een heerlijke schapenvacht gekregen. Ook heel blij mee!
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:56

goldyc schreef:
Daihyo, misschien kan je de buttera dan eens testen? Die zou meer steun geven

Die lijkt me zo enorm hoog van voren. Plus dat ik de ruimte wel nodig heb voor mijn achterste en niet van een diepe zit hou. Ik vraag me af of de buttera dan wel okee voelt. En ik vind ‘m eerlijk gezegd ook niet mooi :o

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:06

Ik heb 'm getest, ben voor de mandriana gegaan. (Die is overigens prachtig, heb hem sinds de week voor kerst). Ik voelde niet zo heel veel verschil, maar zowel de mandriana als de buttera die ik getest heb, waren me ongeveer 2 te groot dus ik kan er weinig over zeggen denk ik XD. Ik had bij de buttera wel zoiets van, nou ja, als ik hier uit moet springen in een seconde, blijf ik misschien wel haken. Maar dat wilt dus wel zeggen dat je er minder snel onvrijwillig uit zal geraken, denk ik :+ . Je zou 'm altijd eens kunnen testen, maar ik begrijp het als het je ding niet is, het was uiteindelijk ook niet mijn ding

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:24

Daihyo schreef:
Wrongen vind ik niks. Een hogere cantle, kan dat bij de mandriana?

Ja hogere cantle kan. Heb ik ook besteld. Juist voor wat extra steun voor mijn rug. Weet alleen niet of het bij alle mandriana's kan, ik heb de selvacia besteld en daarbij kon het dus.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:16

uudje schreef:
Daihyo schreef:
Wrongen vind ik niks. Een hogere cantle, kan dat bij de mandriana?

Ja hogere cantle kan. Heb ik ook besteld. Juist voor wat extra steun voor mijn rug. Weet alleen niet of het bij alle mandriana's kan, ik heb de selvacia besteld en daarbij kon het dus.


Kan bij alle zadels van Ghost/Cavallin :j

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:42

Prachtig, die schapenvachten! <3
En Daihyo, ik vind de Mandriana Jim echt geweldig staan! Maar ja, je moet er zelf natuurlijk ook fijn en stabiel in voelen.. Ben je er al helemaal over uit dat het toch de Freemax wordt?

Ik zag net toevallig dat er eentje op de Boktmarkt staat, ook nog met fork 5. :)

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:57

Thanx. Ik heb gelijk even een berichtje gestuurd voor de rest van de maten.
Ik ga wel voor de Freemax. Maar het heeft geen haast. We kunnen best met de Barefoot uit de voeten. Maar ik wil wel graag weer een Freemax.