Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 310 van de 367 [ 9156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313 ... 367  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

 
Profiel   

Dankje. Ze zijn nu veel te lang (meisje van 9). Ze rijdt af en toe, dus een hele zadel verbouwing is ook alweer zoiets :P :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 15:09 



 
Profiel   

Weet iemand of kopijzer van de edix tudor zadels ook los te koop zijn?
Ben ze kwijt stom genoeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 15:44 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Wie kan mij meer vertellen over de startrekk Western shorty? Ik heb een Freemax gehad, maar verkocht wegens blessure van mijn haflinger. Nu mogen we toch wekelijks een rondje rijden en heb ik een Barefoot (Cheyenne) gekocht. Het zit alleen voor geen meter :+
Plus dat hij schuift bij het opstijgen vanwege zijn ronde bouw. Iets wat ik met de Freemax nooit heb gehad. Dus ben ik toch weer aan het rondkijken voor iets anders. Niet specifiek western, maar de Freemax vond ik wel heel fijn, alleen lastig te vinden. Had ik 'm maar nooit verkocht :x :+
Nu kom ik een Startrekk western shorty tegen, maar wat is het verschil met de Freemax? Ziet er mooi uit. Blijft dit beter liggen dan de Barefoot? Wat is er nu precies aanpasbaar, alleen de fork?


Ik heb een Startrekk western shorty. Nog wel het oude model, de Commander. Het is een oerdegelijk zadel. Stevig. Er zit een leder opbouw in. De kussens zijn in verschillende diktes en lengtes en kan je verplaatsen, klittenband is zeer stevig. Er zijn verschillende forks, allemaal ook in steil en vlak verkrijgbaar, ik heb voor mijn brede beer een vlakke maat 5. Het leer is heel mooi en stevig, echt westernzadelleer. Startrekk is van Deuber&Partner, dus mooie kwaliteit. Het is veel meer zadel dan een Barefoot, echt heel stevig. Zachte zit. De moderne versie is ook echt heel mooi. Becidor heeft een probeerzadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 21:35 



 
Profiel   

Toen ik Ella langs had een paar jaar geleden heb ik ook de startrekk geprobeerd, net als de silverado en de freemax. Alledrie behoorlijk vergelijkbaar: mooie kwaliteitszadels die meer op een boomwesternzadel lijken dan een barefoot.
De startrekk lag op mijn paard helaas gewoon niet stabiel, anders was dat zeker een aantrekkelijk zadel geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 10:54 



 
Profiel   

weet iemand eigenlijk of er nog ergens Hidalgo zadels te koop zijn en of je die nog ergens kan huren om te testen?
Ik heb dat ooit 2 jaar geleden gedaan alleen als ik nu google op hidalgo kom ik niet veel meer tegen over deze zadels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 12:44 



 
Profiel   

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-hidalgo/k0
Even naar beneden scrollen, staan er zat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 12:53 



 
Profiel   

En ook op MP staan er een paar https://www.marktplaats.nl/l/dieren-en- ... ption:true

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 12:54 



 
Profiel   

Dankjewel die eerste link had ik nog niet gevonden! :)
Maar ik zoek vooral een bedrijf waar ze nog te testen/passen zijn. Die kan ik niet meer vinden en ik weet niet zeker of zo'n zadel wel op een ronde brede tinker past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 12:58 



 
Profiel   

Sweetiee schreef
Dankjewel die eerste link had ik nog niet gevonden! :)
Maar ik zoek vooral een bedrijf waar ze nog te testen/passen zijn. Die kan ik niet meer vinden en ik weet niet zeker of zo'n zadel wel op een ronde brede tinker past.

Hidalgo kan ook extra brede varianten maken als het basis zadel niet breedt genoeg vormd. Bij hidalgo is er cutom veel mogelijk om het op maat te laten maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 13:28 



 
Profiel   

Daphneeeej schreef
Sweetiee schreef
Dankjewel die eerste link had ik nog niet gevonden! :)
Maar ik zoek vooral een bedrijf waar ze nog te testen/passen zijn. Die kan ik niet meer vinden en ik weet niet zeker of zo'n zadel wel op een ronde brede tinker past.

Hidalgo kan ook extra brede varianten maken als het basis zadel niet breedt genoeg vormd. Bij hidalgo is er cutom veel mogelijk om het op maat te laten maken.


Ohh dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 13:30 



 
Profiel   

Hier mensen die toevallig een grandeur pad onder een Freemax western gebruiken? Hoe bevalt dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 13:31 



 
Profiel   

Sweetiee schreef
weet iemand eigenlijk of er nog ergens Hidalgo zadels te koop zijn en of je die nog ergens kan huren om te testen?
Ik heb dat ooit 2 jaar geleden gedaan alleen als ik nu google op hidalgo kom ik niet veel meer tegen over deze zadels.


Je zou Charmaine kunnen berichten, http://flexibelezadels.eu/luxe-flexibel ... go-zadels/

Het is ook mogelijk om via Hidalgo zelf zadels te testen, dit is echter wel wat duurder. Mocht je daar hulp bij nodig hebben, bericht mij gerust.
Ik heb zelf geen testzadels van Hidalgo meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 09:37 



 
Profiel   

Buitenzinnig schreef
Sweetiee schreef
weet iemand eigenlijk of er nog ergens Hidalgo zadels te koop zijn en of je die nog ergens kan huren om te testen?
Ik heb dat ooit 2 jaar geleden gedaan alleen als ik nu google op hidalgo kom ik niet veel meer tegen over deze zadels.


Je zou Charmaine kunnen berichten, http://flexibelezadels.eu/luxe-flexibel ... go-zadels/

Het is ook mogelijk om via Hidalgo zelf zadels te testen, dit is echter wel wat duurder. Mocht je daar hulp bij nodig hebben, bericht mij gerust.
Ik heb zelf geen testzadels van Hidalgo meer.


Dankjewel!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 21:18 



 
Profiel   

Pffff, wat zijn ghost zadels verslavend zeg!! (hebben jullie daar ook last van? Nee vast niet _O-) maar ben dus eerst begonnen met een barocco. Prachtig zadel.

Om vervolgens helemaal verliefd te worden op de mandriana( ben ik nog steeds) en er dus ook maar een aangeschaft.
Dus dat zijn 2 zadels.
Maar ja dan zie je de buttera tja dus die ook maar besteld en wauw I love it.
Maar 3 zadels voor 1 paard! Dus mijn barocco verkocht. En Nu heb ik weer een nieuwe mandriana besteld :j
Met een hogere cantle.
Mijn andere Mandriana word waarschijnlijk verkocht. Maar blijft voorlopig nog even bij mij.

Dit word de vacht voor mijn nieuwe mandriana. Vind hem echt heel gaaf en stoer.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:58 



 
Profiel   

[ img ]

Daihyo schreef
Wie kan mij meer vertellen over de startrekk Western shorty? Ik heb een Freemax gehad, maar verkocht wegens blessure van mijn haflinger. Nu mogen we toch wekelijks een rondje rijden en heb ik een Barefoot (Cheyenne) gekocht. Het zit alleen voor geen meter :+
Plus dat hij schuift bij het opstijgen vanwege zijn ronde bouw. Iets wat ik met de Freemax nooit heb gehad. Dus ben ik toch weer aan het rondkijken voor iets anders. Niet specifiek western, maar de Freemax vond ik wel heel fijn, alleen lastig te vinden. Had ik 'm maar nooit verkocht :x :+
Nu kom ik een Startrekk western shorty tegen, maar wat is het verschil met de Freemax? Ziet er mooi uit. Blijft dit beter liggen dan de Barefoot? Wat is er nu precies aanpasbaar, alleen de fork?


Ik heb dit zadel ook (en een Ghost). De fork is aanpasbaar. Ik vind dat dit zadel bijna ligt als een boomzadel. Je voelt je paard minder, maar het zadel ligt super stevig en stabiel. Plus het is ultra kort (50 cm) dus perfect voor korte ruggetjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:26 



 
Profiel   

uudje schreef
Pffff, wat zijn ghost zadels verslavend zeg!! (hebben jullie daar ook last van? Nee vast niet _O-) maar ben dus eerst begonnen met een barocco. Prachtig zadel.

Om vervolgens helemaal verliefd te worden op de mandriana( ben ik nog steeds) en er dus ook maar een aangeschaft.
Dus dat zijn 2 zadels.
Maar ja dan zie je de buttera tja dus die ook maar besteld en wauw I love it.
Maar 3 zadels voor 1 paard! Dus mijn barocco verkocht. En Nu heb ik weer een nieuwe mandriana besteld :j
Met een hogere cantle.
Mijn andere Mandriana word waarschijnlijk verkocht. Maar blijft voorlopig nog even bij mij.

Dit word de vacht voor mijn nieuwe mandriana. Vind hem echt heel gaaf en stoer.
[ [url=m/vIUIci.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ben heel benieuwd hoe hij wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 08:28 



 
Profiel   

Heeft er hier iemand ervaring met de Ghost Buttera Maxxi?

Ik zou hem zo graag willen testen, maar volgens mij is hij nergens als testzadel te verkrijgen in Nederland of België..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:34 



 
Profiel   

Steentje schreef
Heeft er hier iemand ervaring met de Ghost Buttera Maxxi?

Ik zou hem zo graag willen testen, maar volgens mij is hij nergens als testzadel te verkrijgen in Nederland of België..


Ja hoor, ik heb hem als zadel in de normale maat als test zadel

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:49 



 
Profiel   

Ik heb als allereerste op jouw website gezocht, inderdaad. :D Maar ik kon (en kan?) dat model niet vinden op je webshop bij de Ghost test zadels..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:03 



 
Profiel   

Steentje schreef
Ik heb als allereerste op jouw website gezocht, inderdaad. :D Maar ik kon (en kan?) dat model niet vinden op je webshop bij de Ghost test zadels..


Dat klopt, ik moet deze nog bijwerken.
Maar stuur gerust een mailtje mocht je hem willen testen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:51 



 
Profiel   

Buitenzinnig schreef
Steentje schreef
Ik heb als allereerste op jouw website gezocht, inderdaad. :D Maar ik kon (en kan?) dat model niet vinden op je webshop bij de Ghost test zadels..


Dat klopt, ik moet deze nog bijwerken.
Maar stuur gerust een mailtje mocht je hem willen testen!


Ik heb je gemaild!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 14:05 



 
Profiel   

Weet iemand welke maat halfpad mooi onder de Barefoot Wellington past?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 22:24 



 
Profiel   

Welke maat Wellington?

De maten van de halfpads staan er bij als het goed is, je kan natuurlijk altijd even met een meetlint onder je zadel kijken wat je zelf mooi vindt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 07:29 



 
Profiel   

pmarena schreef
Welke maat Wellington?

De maten van de halfpads staan er bij als het goed is, je kan natuurlijk altijd even met een meetlint onder je zadel kijken wat je zelf mooi vindt :)

Dat is waar en ga ik voor de zekerheid even doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 07:31 



 
Profiel   

Ik heb sinds gisteren van Buitenzinnig het Buttera Maxxi zadel van Ghost te leen en vandaag hebben we ons eerste ritje gemaakt. Wát een heerlijk zadel, zowel voor onze pony als voor ons. *\o/*

Ik twijfel alleen over de maat van het zadel.. We hebben nu de standaard maat en we hebben allebei nog ruimte over in het zadel.. Zowel mijn vriend en ik zijn slank en tenger gebouwd (broekmaat 36). We hebben beiden redelijk lange benen, maar zéker geen grote, volle bipsen. Ik ben 1.72 meter, mijn vriend zo'n 1.81 meter.

Ik denk namelijk dat een piccolo maat ons beter zou passen, maar mijn vriend gelooft dat niet en is bang dat het te krap wordt. Belangrijke noot; zijn referentiekader is niet zo groot, aangezien hij als absolute beginner pas twee keer op onze merrie gestapt heeft en een 18" zadel ook — en ik citeer; 'heerlijk vond zitten', terwijl hij daar in verdronk. :+

Wat zouden jullie aanraden?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 22:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 310 van de 367 [ 9156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313 ... 367  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen