[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 14:53

Artimes schreef:
8nnemiek schreef:
Hoi allemaal!

Een heel andere vraag; waar zouden jullie zoeken naar een tweedehands boomloos zadel?
Ik wil mijn Barefoot Arizona verkopen, maar op Facebook krijg ik tot nu toe geen reacties, en marktplaats vind ik belachelijk duur geworden voor het plaatsen van advertenties := Zijn er nog meer goede plekken om boomloze zadels te verkopen?


Mijn ervaring is wel dat marktplaats het beste verkoopt.
Heb ook wel eens verkocht via de Duitse eBay klein Anzeige via fb eigenlijk nooit.


Ik heb dit jaar twee boomloze zadels verkocht (waaronder ook een Arizona). Allebei op diverse Facebookpagina's, Bokt en Marktplaats geadverteerd. Uiteindelijk allebei via Marktplaats verkocht. Je hebt wel kans dat het even duurt, de Arizona wordt toch wat vaker gebruikt als 'buitenrijzadel' en daar zal wat meer interesse in komen als de eerste zonnestralen verschijnen i.p.v. dat de regen horizontaal voorbij komt....

Ik heb trouwens ook geinformeerd bij een zadelverkoopster die aan bemiddeling voor boomloze zadels doet, maar dat zou (heel begrijpelijk) zoveel schelen in de opbrengst dat je daar wel een Marktplaats advertentie voor kunt zetten. Ik had trouwens erge mazzel met de kopers, kwamen op de afgesproken tijd en waren erg blij met hun aankoop. Was leuk om te zien dat iemand anders er weer plezier van ging hebben.

Horsier

Berichten: 386
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: Mill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 15:48

lotje5lotje schreef:
Ik heb een vraag over de Edix soft tree zadels. Mijn paard heeft een brede schoft, en veel bespiering ernaast.
Wie heeft er ervaring met een Edix zadel en een breed paard met brede, platte schoft?
Is er iemand die voor mij de afstand tussen de kussens aan de voorkant kan meten, ik bedoel dus helemaal vooraan waar de schoft zit? Oftewel, gaat de schoft tussen de kussens passen? Ik ga natuurlijk een zadelmaker contacteren, maar dat heeft geen zin als de kussens te dicht bij elkaar liggen. Dank!


Als ik eraan denk zal ik straks even voor je meten.
Maar edix heeft een heel breed tussenkanaal. Geloof wel 4 of 5 vingers, en je hebt bij soft tree ook kopijzers in 5 verschillende maten.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 15:53

Heb idd ook via marktplaats verkocht en ook gekocht

Edix is breed qua kanaal en kussens bij schoft afhankelijk van kopijzer

lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 17:39

@Horsier, dank je!

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:41

Hier ook op meerdere plekken geadverteerd met een zadel, een Freemax. Op Facebook echt 0 reactie, hier op bokt wel een paar reacties, maar uiteindelijk verkocht via marktplaats (nou ja, als het goed is is de koper nu onderweg hierheen :D).

cbrmuisje

Berichten: 56
Geregistreerd: 19-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:45

lotje5lotje schreef:
Ik heb een vraag over de Edix soft tree zadels. Mijn paard heeft een brede schoft, en veel bespiering ernaast.
Wie heeft er ervaring met een Edix zadel en een breed paard met brede, platte schoft?
Is er iemand die voor mij de afstand tussen de kussens aan de voorkant kan meten, ik bedoel dus helemaal vooraan waar de schoft zit? Oftewel, gaat de schoft tussen de kussens passen? Ik ga natuurlijk een zadelmaker contacteren, maar dat heeft geen zin als de kussens te dicht bij elkaar liggen. Dank!



Hier lag hij ook prima op een breed geschouderde..
Voordeel is dat je ook met de juiste inlages nog de ligging kan verbeteren. Mijn paardje had aan 1 kant echt een groter schouderblad dan aan de andere zijden. Maar met de juiste inlages was dit geen probleem.
Afbeelding

lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 23:07

@cbrmuisje, bedankt voor de info!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 09:49

Annemiek, als je een Facebook advertentie hebt die echt duidelijk is qua omschrijving en foto's zodat er zeg maar niks te vragen over blijft, dan kan je ook de link aan me doorgeven zodat ik hem kan delen op de Barefoot Facebookpagina. Dan sta je toch wat meer in de kijker misschien :)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 11:20

Bedankt allemaal! Ik denk dat ik de advertentie voor nu dan even alleen op Facebook en bokt laat staan, en dan wacht ik even tot beter weer met het plaatsen op Marktplaats :Y)

pmarena, dat zou top zijn! Dit is de link: https://www.facebook.com/marketplace/it ... 464575590/ Als de foto's/info niet voldoende zijn voor op de BF pagina dan is dat ook geen probleem hoor, snap ik helemaal!

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:45

Pippaa schreef:
Petrichor schreef:
Ik heb de Edix Libre in maat L, fantastisch zadel! Het is een dressuurmodel je zit er echt best wel diep in waardoor ik het gevoel heb dat ik stevig zit als het moet. Toch dwingt dit zadel je niet in een bepaalde houding.

Ik heb zelf ook Barefoot gehad maar de Edix vind ik echt vele malen fijner! Het zit echt veel smaller en je hebt echt minder het gevoel boomloos te rijden, dus met andere woorden minder wiebelig. :)


Ja dat zag ik! Ook op een Fries toch? Ik vind hem qua looks wat minder mooi dan de soft tree zadels, maar als dit de oplossing is dan is het zo. Paard gaat boven alles hè :P

MarjanB schreef:
Ik heb ook een edix

[ [url=m/BiXNf0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Weet het type zo niet meer maar erg fijn zadel. Heeft verstelbare wrong en beugel ophanging

Oh edit: Tariq is dit

Ja heel mooi! Ik ben super benieuwd naar deze en de andere twee dressuur zadels, maar kan nog niet goed vinden wat het verschil is. De kussens lijken bij deze wat anders en de wrongen zijn op de soft tree zadels verschillend. En de prijs natuurlijk :’)

Bedankt voor jullie input!


Klopt ik heb hem op een Fries. Het zadel mag je niet vergelijken met de software tree zadels kwa looks. Hij is echt boomloos en dat maakt het heel anders kwa uiterlijk. :)

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:21

Software, leuk die auto correctie. :')

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:36

Hoi hoi even een vraagje
Nu heb ik sindskort een ghost usa zadel op mijn paard.
Nu svhuift hij ontzettend naar achteren al van alles geprobeerd mbt pad singel en kussens, 100 mtr en ik zit zoals op de foto.(tinker)
Op mijn andere paard schuift dit zadel ook! Precies hetzelfde verhaal. Dat is een volbloed met rechte rug.

De ghost waar mijn andere paard mee word gereden ligt goed en blijft ook liggen. Het kan misschien aan de skirt liggen.. ?
heb het nog niet eerder mee gemaakt mbt zadels.

Ik lees en hoor het wel is vaker maar was even benieuwd als iemand nog een tip heeft.
( al vrees ik dat de ghost usa geen match is helaas)

Afbeelding

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:37

Misschien een andere singel proberen en je dekje van je andere ghost zadel?
Ik vind het wel een super mooi zadel

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:51

pluisbeer schreef:
Misschien een andere singel proberen en je dekje van je andere ghost zadel?
Ik vind het wel een super mooi zadel


Andere zadel betreft een roma die dat pad zou niet lukken. Kussens eronder van dat zadel gaat beter idd maar ik wil toch echt western

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:23

Ik denk ook dat de kans bestaat dat je het in je pad moet zoeken.
Kan je het niet gewoon een keer proberen met die andere pad, past dat echt dermate rampzalig dat 1 ritje niet kan....?

Als die pad wel werkt dan weet je waar de oplossing ligt :)

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:35

Ik heb al verschillende pads geprobeerd mbt vilt edix pad anti schuif pad wol en een combinatie daarvan.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:26

Bij mijn ronde welsh lag het probleem bij de singelstoten en de inlages. Met de pura singelstoten en shimms aan de voorkant bleef het zadel wel als een huis liggen. Dunne zacht schuim shimms waren al voldoende.

Maar bij mijn huidige tinkertank trok het zadel met de pura singelstoten juist weer wat naar voren en heb ik de originele bevestiging er weer aan gedaan en dat blijft wel liggen tijdens het rijden. Alleen als ik er niet op zit schuift hij toch weer iets naar achteren dus ik ben bij haar ook nog even aan het puzzelen met singels, stoten en shimms.

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 16:47

paddraigh schreef:
Hoi hoi even een vraagje
Nu heb ik sindskort een ghost usa zadel op mijn paard.
Nu svhuift hij ontzettend naar achteren al van alles geprobeerd mbt pad singel en kussens, 100 mtr en ik zit zoals op de foto.(tinker)
Op mijn andere paard schuift dit zadel ook! Precies hetzelfde verhaal. Dat is een volbloed met rechte rug.

De ghost waar mijn andere paard mee word gereden ligt goed en blijft ook liggen. Het kan misschien aan de skirt liggen.. ?
heb het nog niet eerder mee gemaakt mbt zadels.

Ik lees en hoor het wel is vaker maar was even benieuwd als iemand nog een tip heeft.
( al vrees ik dat de ghost usa geen match is helaas)

[ [url=m/KsXDvi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik had dit nadat mijn zadel plat was en ik een nieuwe basis eronder had. Maakte geen drol uit wat ik deed, het bleef naar achter schuiven (en wippen, zijlings glijden deed ie heel licht). Buitenzinnig had toen een ouder model (die ik eerst ook had) geregeld. Ik had ze gelijk vergeleken, bleek het enorm te verschillen in breedte. En jawel, de oude lag direct een stuk beter en nu weer goed na een hoop puzzelen met de kussens. *\o/*

Afbeelding

Dekje inlages etc. Waren allemaal hetzelfde. Kussens op alle manieren geplakt. Lag dus echt aan de basis.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 17:40

Op de onderste zit er ook een zichtbaar pommeltje die zorgt voor wat meer schoftruimte, maakt dat het verschil dat je bedoelt...?

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 18:08

8nnemiek schreef:
Hoi allemaal!

Een heel andere vraag; waar zouden jullie zoeken naar een tweedehands boomloos zadel?
Ik wil mijn Barefoot Arizona verkopen, maar op Facebook krijg ik tot nu toe geen reacties, en marktplaats vind ik belachelijk duur geworden voor het plaatsen van advertenties := Zijn er nog meer goede plekken om boomloze zadels te verkopen?


Via de social media, facebook e.d.?
Zo heb ik de mijne verkocht, paar jaar geleden....

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 18:41

pmarena schreef:
Op de onderste zit er ook een zichtbaar pommeltje die zorgt voor wat meer schoftruimte, maakt dat het verschil dat je bedoelt...?


Nee, de hele voorkant is breder (of smaller, net hoe je het bekijkt). De bovenste heeft een weggewerkte pommel, de onderste een zichtbare pommel (en gelijkertijd handvat). Die bovenste kreeg ik met geen mogelijkheid passend, die is te breed en schoof elke keer naar achter. Kussens e.d zitten op de foto er ook niet onder.

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 20:34

paddraigh schreef:
Hoi hoi even een vraagje
Nu heb ik sindskort een ghost usa zadel op mijn paard.
Nu svhuift hij ontzettend naar achteren al van alles geprobeerd mbt pad singel en kussens, 100 mtr en ik zit zoals op de foto.(tinker)
Op mijn andere paard schuift dit zadel ook! Precies hetzelfde verhaal. Dat is een volbloed met rechte rug.

De ghost waar mijn andere paard mee word gereden ligt goed en blijft ook liggen. Het kan misschien aan de skirt liggen.. ?
heb het nog niet eerder mee gemaakt mbt zadels.

Ik lees en hoor het wel is vaker maar was even benieuwd als iemand nog een tip heeft.
( al vrees ik dat de ghost usa geen match is helaas)

[ [url=m/KsXDvi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Normaliter hoort een zadel niet te schuiven.
Als een zadel of pad niet op de plek blijft liggen is de pasvorm gewoon niet geschikt.
Ik denk dus een zoektocht naar een ander zadel

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 10:24

Wel apart, bestel je de Ghost tegenwoordig dan in een breedtemaat qua (al dan niet weggewerkte) pommel / schoftbreedte zeg maar, dat er zoveel verschil in zit dat zich niet echt aan lijkt te passen...?

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 21:04

Hoi dames,

Ik heb een vraagje. :)

Hebben jullie ervaring met deze seatsavers? https://www.edixsaddles.com/product/edi ... aver-bont/

Ik heb dus de Edix Libre en het lijkt mij zo mega fijn om er zo'n vel overheen te doen. Lekker warm en het gevoel dat je verdwijnt in de wolken.

Klopt mijn gevoel een beetje of zijn er ook nog nadelen die ik niet zie? :)

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 08:28

In het algemeen is een nadeel van een vacht over een bestaand zadel heen leggen, dat je daarmee de zitting vaak wat krapper en ondieper maakt.