Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 309 van de 367 [ 9156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312 ... 367  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

 
Profiel   

Mariett schreef
[ [url=m/ARmjvY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze toch ook maar eens hier posten! Mijn nieuwe barebackpad :) Het is een LaBona Grandiosa bbp. Eigenlijk had ik een vilten versie besteld, maar die bleek niet leverbaar in de goede kleur, toen was er iets mis met het vilt etc etc. Uiteindelijk heeft het toch wel een maand of twee geduurd voor ik hem had. Omdat het vilt dus niet helemaal goed was en ze het zo vervelend vond dat ik al zo lang wachtte heeft ze me de leren versie gestuurd!

Ik heb hem hier nog niet eerder gezien, dus het leek me wel leuk om die van mij erin te zetten. Hij heeft kussentjes en een fijn singelsysteem en ligt (gelukkig maar, want ik kon hem vooral niet testen) heel lekker stabiel. Je zit door de opbouw ook nog behoorlijk smal en zacht.


Gaaf hoor!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 08:24 



 
Profiel   

Nou de zadelmaker is geweest…

Wat ik al dacht, het boomzadel past gewoon dus niet. Die had ik echt net opnieuw op laten vullen want ze dacht dat ie daarmee weer zou passen. Helaas, weer breder geworden op de schoft (dus doe wel iets goed in elk geval)

De Chyenne heeft ze ook meegenomen in het passen en die lag goed met een andere pad en singel. Maar goed ik zit er niet fijn in. Dus m’n Chyenne en boomzadel staan te koop en ga vanmiddag een barrydale ophalen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 07:31 



 
Profiel   

De informatie waar ik over beschik is vast antiek want mijn laatste zadel kocht in 15 jaar geleden. Nu met nieuw paard wil ik mij opnieuw verdiepen. Ik heb een 5 jarige spaanse kleuter die nog lang niet uit gegroeid is. Ik wil daarom een betaalbaar zadel waar hij uit mag groeien voor ik een echt grote paarden zadel voor hem ga zoeken.
Hij heeft een korte rug die nogal week is, verder is hij best smal gebouwd..
Ik heb contact met een zadel maker die me attenteerde op een edix zadel omdat dat misschien een oplossing kan zijn voor zijn oplopende croupe. Edix is met kopijzer maar wel boomloos.
Het is een optie maar ik heb een vraag: is het nog steeds zo dat boomloze zadels strakker aangesingeld moeten worden. Want singelen is niet zijn hobby ben ik bang (en de mijne ook niet)
Wat denken jullie van het idee van een oplopende rug en daarom een flexibel zadel, het lijkt slim, maar is het dat ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 23:09 



 
Profiel   

Als een flexibel/boomloos zadel goed past werkt het aansingelen het zelfde als bij een boomzadel. Hier kan ik regelmatig na het rijden opeens nog 3 gaatjes aansingelen maar zadels blijven altijd netjes liggen ondanks dst alles redelijk losjes zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 23:20 



 
Profiel   

Bij mel hoef ik ook echt niet hard aan te singel en kan daarmee vanaf de grond opstappen (al gebruik ik meestal een kruk het is wel fijn dat het kan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 00:12 



 
Profiel   

Daphneeeej schreef
Als een flexibel/boomloos zadel goed past werkt het aansingelen het zelfde als bij een boomzadel. Hier kan ik regelmatig na het rijden opeens nog 3 gaatjes aansingelen maar zadels blijven altijd netjes liggen ondanks dst alles redelijk losjes zit.


Ik heb zowel boom als boomloze zadels, mijn ervaring is dat het gelijk is, met name op de wat rondere/schoftloze types is het toch wel een beetje een ramp. Ook met boomzadels

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 08:47 



 
Profiel   

Hier schuift alles wat niet goed past gisteren voor het eerst met de barrydale gereden en die blijft mooi liggen. Was wel even zoeken naar welke pommel en vulling van de pad. Zadelmaker die ik er bij had verkoopt ook boomloos voordat jullie denken dat ik een “gewone “ zadelmaker er bij heb gehad. Moet denk ik nog wel een andere singel..

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 07:53 



 
Profiel   

Lekker scheve foto :D

Leuk paardje hoor en zadel staat goed!
Ik zou wel kijken voor andere beugelriemen ook, zodat je de gespen niet bovenaan hebt liggen :)

Een maansingel zou wel mooier liggen denk ik :j

Zit je er zelf ook fijn in...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 10:10 



 
Profiel   

Kun je die gespen niet gewoon helemaal naar onderen verplaatsen, restant riem naar achteren doen en er dan een hoesje omheen vouwen ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 10:19 



 
Profiel   

'Tuurlijk :j

Met andere bedoel ik niet per-sé nieuwe :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 10:21 



 
Profiel   

Haha klopt, ik heb normaal enkele riemen maar die kunnen dus hier niet aan omdat het geen haakje is. Dus die moet ik even bestellen nog :) begreep dat ze die van barefoot hebben?

Heb wel een rechte foto maar die was van de andere pad met een dikkere inlage er in en een wijdere pommel. Dus daar kan je ook weer niks mee _O-

Deze pad heeft dat sympenogwattes aan de onderkant en achterkant is wol. Had hier de traagschuim inlages er in en de W pommel. Dan kieperde die naar voren.
[ img ]

Ben er erg blij mee! Moet wel zelf meer aan de bak qua houding :') maansingel staat ook nog op de verlanglijst, eerst maar verhuizen. Denk dat ik de komende maanden niet veel toe kom aan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 10:44 



 
Profiel   

Die is dan weer minder ja. Hoewel het natuurlijk weer anders kan zijn met ruitergewicht erop :)

Beugelriemen en singel hoeven niet per-sé van Barefoot te zijn natuurlijk.
Als oplossing voor de beugelriemen kan je:

- de huidige gebruiken met gesp naar beneden en hoesje om het uiteinde
- je huidige mono-riemen lusje los tornen en om je beugelophanging heen naaien
- een losse beugelophanging met open haken kopen
- nieuwe beugelriemen kopen

Maar net wat je zelf het fijnste vindt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 10:51 



 
Profiel   

Dank je! Zie idd net dat je ook open haken verkoopt :D dus dat is dan de makkelijkste optie aangezien ik goede mono riemen heb. En m’n eigen naai kunsten niet vertrouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 10:53 



 
Profiel   

Ja ik vind het altijd zonde om iets nieuws te kopen als wat je hebt ook bruikbaar is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 10:55 



 
Profiel   

In plaats van naaien kun je er ook gaatjes in maken en dan met chicagoscrews/busschoeven de boel vastzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 11:27 



 
Profiel   

Wij hebben de Freemax (western).
Is er een manier om te zorgen dat mensen met korte pootjes (kids) ook beugels kunnen gebruiken op dit zadel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 11:23 



 
Profiel   

Er zijn beugels voor kinderen die over de knop kunnen. Dat is misschien een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 11:27 



 
Profiel   

Daar kun je wel het leer op je zadel flink mee beschadigen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 11:31 



 
Profiel   

Hi allemaal, zijn er hier mensen met een Heather Moffett Vogue? En dan het nieuwere model?
Ik heb de oude en wil graag de nieuwe versie... het bevalt zo goed!

Maar goed, ik heb de dame van Flexibele Zadels een mail gestuurd... en een oproep gezet op marktplaats en de Bokt markt. Ik wil het zadel ook wel nieuw aanschaffen, maar ben wel bang dat dat allemaal erg moeizaam gaat vanuit de UK.

Zijn er nog mensen die tips hebben voor me waar ik een dergelijk zadel vandaan haal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 12:18 



 
Profiel   

Geen idee wat ze nieuw kosten, maar op ebay staat er eentje met verzendkosten van 65 pond naar NL
https://www.ebay.co.uk/itm/115094755352 ... SwVVRhg6Ij

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 13:07 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Geen idee wat ze nieuw kosten, maar op ebay staat er eentje met verzendkosten van 65 pond naar NL
https://www.ebay.co.uk/itm/115094755352 ... SwVVRhg6Ij


Nieuw kosten ze 1699 pond.

Vind het een beetje spannend via EBay, hebben jullie er ervaring mee dat dit goed verloopt? (aldus vroeg oma....)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 13:35 



 
Profiel   

Er staat geloof ik een flexible zadel op marktplaats


https://link.marktplaats.nl/m1725881633 ... nt=app_ios

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 13:51 



 
Profiel   

Wie kan mij meer vertellen over de startrekk Western shorty? Ik heb een Freemax gehad, maar verkocht wegens blessure van mijn haflinger. Nu mogen we toch wekelijks een rondje rijden en heb ik een Barefoot (Cheyenne) gekocht. Het zit alleen voor geen meter :+
Plus dat hij schuift bij het opstijgen vanwege zijn ronde bouw. Iets wat ik met de Freemax nooit heb gehad. Dus ben ik toch weer aan het rondkijken voor iets anders. Niet specifiek western, maar de Freemax vond ik wel heel fijn, alleen lastig te vinden. Had ik 'm maar nooit verkocht :x :+
Nu kom ik een Startrekk western shorty tegen, maar wat is het verschil met de Freemax? Ziet er mooi uit. Blijft dit beter liggen dan de Barefoot? Wat is er nu precies aanpasbaar, alleen de fork?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 14:12 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Geen idee wat ze nieuw kosten, maar op ebay staat er eentje met verzendkosten van 65 pond naar NL
https://www.ebay.co.uk/itm/115094755352 ... SwVVRhg6Ij
Ninx schreef
Nieuw kosten ze 1699 pond.

Vind het een beetje spannend via EBay, hebben jullie er ervaring mee dat dit goed verloopt? (aldus vroeg oma....)

Ik heb al diverse spullen(ook zadels) van Ebay uit de UK gehaald vóór de Brexit dat wel :)
Deze verkoper heeft iig geen negatieve feedback.
Wat ik altijd doe is een serieuze vraag stellen en kijken hoe snel en netjes er geantwoord wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 14:29 



 
Profiel   

boemel schreef
Wij hebben de Freemax (western).
Is er een manier om te zorgen dat mensen met korte pootjes (kids) ook beugels kunnen gebruiken op dit zadel?


Weet niet hoe groot de kinderen zijn, maar er zijn extra korte fenders van Freemax te koop. Dat zal niet extreem veel verschil maken, maar als je huidige fenders net te lang zijn, is dat een oplossing.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 14:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 309 van de 367 [ 9156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312 ... 367  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen