Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 317 van de 367 [ 9156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320 ... 367  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

 
Profiel   

Britt1 schreef
uudje schreef
@Britt1 wel even op fb kijken. Ze heeft geen website.

Kan helaas geen Facebookpagina vinden.


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 20:01 



 
Profiel   

Britt1 schreef
Ik zoek een half pad voor onder mijn Barefoot. Lijkt me fijner om een 'normaal' zadeldekje plus half pad onder het zadel te leggen, want dit past toch niet lekker.
Iemand een goede tip? Er is veel te koop zie ik :)

[ [url=m/tToT6C.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb altijd de grandeur halfpad met katoenen onderkant gehad, hier zat een neopreen laagje op waardoor de boel niet makkelijk ging schuiven. Door de hoge schoft uitsparing valt het ook heel fijn 'in' het dekje en het zadel. Bij mij is de boel nooit gaan schuiven.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 20:14 



 
Profiel   

Cera_D schreef
Britt1 schreef
Ik zoek een half pad voor onder mijn Barefoot. Lijkt me fijner om een 'normaal' zadeldekje plus half pad onder het zadel te leggen, want dit past toch niet lekker.
Iemand een goede tip? Er is veel te koop zie ik :)

[ [url=m/tToT6C.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb altijd de grandeur halfpad met katoenen onderkant gehad, hier zat een neopreen laagje op waardoor de boel niet makkelijk ging schuiven. Door de hoge schoft uitsparing valt het ook heel fijn 'in' het dekje en het zadel. Bij mij is de boel nooit gaan schuiven.


[ [url=m/mKDLWK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nkhmdi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja zoiets leek mij dus ideaal. Is deze half pad voldoende onder een dekje en boomloos zadel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 20:18 



 
Profiel   

Britt1 schreef
Ja zoiets leek mij dus ideaal. Is deze half pad voldoende onder een dekje en boomloos zadel?


Hier moet je dus inderdaad nog wel inlages in doen of bij kopen, dan is het voldoende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 20:21 



 
Profiel   

Cera_D schreef
Britt1 schreef
Ja zoiets leek mij dus ideaal. Is deze half pad voldoende onder een dekje en boomloos zadel?


Hier moet je dus inderdaad nog wel inlages in doen of bij kopen, dan is het voldoende.

Hoe weet je welke je moet hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 20:29 



 
Profiel   

Britt1 schreef
Hoe weet je welke je moet hebben?


De maat is vaak universeel (of op maat te knippen), en je kiest inlages die passen bij jouw paard, dus een paard die nog wat schraal is wil je bv graag wat meer demping geven.
Misschien even checken welke inlages in je huidige zitten? Als hij daarmee fijn loopt zou ik die gewoon gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 20:54 



 
Profiel   

Cera_D schreef
Britt1 schreef
Hoe weet je welke je moet hebben?


De maat is vaak universeel (of op maat te knippen), en je kiest inlages die passen bij jouw paard, dus een paard die nog wat schraal is wil je bv graag wat meer demping geven.
Misschien even checken welke inlages in je huidige zitten? Als hij daarmee fijn loopt zou ik die gewoon gebruiken.

Hij is echt pas net onder het zadel dus zou dan denken dat wat dikkere inlages nu fijner zijn voor hem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 21:05 



 
Profiel   

Deze is van JVdekjes
[ img ]
Deze van kifra. Bevalt me heel goed. Had eerst lamswol en nu volledig katoen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 23:24 



 
Profiel   

Thanks voor de tips! Ik ben er nog niet over uit. Ik weet niet welke inlages nu precies nog nodig zijn onder de Wellington. Ik wil sowieso een zwart zadelpad. Als je een specifieke tip hebt van Kifra, graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 23:32 



 
Profiel   

Kifrahorse heeft verschillende opties en je kan haar ook om advies vragen. Weet dat de vierkante dekjes meer anatomisch gevormd zijn dan die in de vorm van het zadel zijn die 6 vakken heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 06:57 



 
Profiel   

Ze heeft wel een website hoor: https://jvdekjes.jimdofree.com/

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 09:11 



 
Profiel   

Vraagje aan de Barefootkenners. Toen de Merlyn net uitkwam, was die maar in 1 maat te bestellen. Met welke maat komt dat nu overeen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 12:07 



 
Profiel   

Goede vraag! En ik zou er zo ook niet het antwoord op weten eigenlijk. Ik neem aan dat de maat 1 er het eerst was, maar weet dat niet 100% zeker meer. Kleine kans dat het de maat 0 was. Maar het heeft maar heel kort geduurd voordat hij in 3 maten kwamen.

Vraag je dit omdat je een Merlyn hebt geprobeerd en niet weet welke maat het is, of hoe moet ik dat zien...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 12:10 



 
Profiel   

Hoi allemaal, weer een vraag; ik zoek een anatomische singel met elastiek voor bij mijn Barefoot zadel. Welke vinden jullie nou echt fijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 12:12 



 
Profiel   

Ik heb 1 van de eerste gehad en denk erover terug 1 aan te schaffen. Maar ik weet nog dat het voor mijn kont maar net aan was en voor mijn kortrugpony ook, dus handig om te weten of het nu een maat 0 of 1 was :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 12:16 



 
Profiel   

Staat er niet gewoon een serienummer in waaraan je het kan afleiden dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 12:31 



 
Profiel   

Als je het zadel niet meer hebt zou ik gewoon kijken naar wat jij nodig hebt en of dat dan past op je pony. Een te klein zadel werkt gewoon niet omdat de druk dan achterop komt te liggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 13:02 



 
Profiel   

Britt1 schreef
Hoi allemaal, weer een vraag; ik zoek een anatomische singel met elastiek voor bij mijn Barefoot zadel. Welke vinden jullie nou echt fijn?


Ik deze:

https://www.boomlooszadelbecidor.nl/ana ... ingel.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 16:14 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ze heeft wel een website hoor: https://jvdekjes.jimdofree.com/

Ooh wist ik niet joh.!!
Ik had zelf altijd begrepen van haar dat ze alleen via fb de bestellingen doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 18:38 



 
Profiel   

Ik zie dat de stof van mijn namaak-Skito er ook nog op staat. Kan me haast niet voorstellen dat ze dat nog steeds heeft. Dus de site wordt misschien niet zo up-to-date gehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 18:54 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ik zie dat de stof van mijn namaak-Skito er ook nog op staat. Kan me haast niet voorstellen dat ze dat nog steeds heeft. Dus de site wordt misschien niet zo up-to-date gehouden.


Als ik me niet vergis welke ik voor jou heb gemaakt, dan is die stof er nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:39 



 
Profiel   

Leuk dat je je dat nog herinnerd :)
Ik vind het nog steeds een mooie stof. En het houdt zich ook goed in de was. Dus ik kan hem zeker aanraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 21:19 



 
Profiel   

Weet iemand of er ook een verdeler is waar je langs kunt om zo op een bok de verschillende Ghost zadels te kunnen zien en er eventueel even op kan zitten?

Ik zou graag eerst willen oriënteren alvorens ik met de tijd een testzadel ga bestellen.

Liefst Limburg/Brabant of Belgie kant Maastricht of Duitse deel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 23:49 



 
Profiel   

Brabant kun je Paula van Freehorse passervice berichten, zij zit in Valkenswaard, en voor België Ingrid van Beterboomloos. Zij zit in Zaventem

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 07:09 



 
Profiel   

Narcissa schreef
Ik heb 1 van de eerste gehad en denk erover terug 1 aan te schaffen. Maar ik weet nog dat het voor mijn kont maar net aan was en voor mijn kortrugpony ook, dus handig om te weten of het nu een maat 0 of 1 was :')


Mocht je er eentje willen, een kennisje van me heeft er eentje te koop, nog bijna nieuw. Wel in België....weet niet of dat een probleem is?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 11:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 317 van de 367 [ 9156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320 ... 367  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen