Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 318 van de 367 [ 9156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321 ... 367  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

 
Profiel   

miereneter schreef
Britt1 schreef
Hoi allemaal, weer een vraag; ik zoek een anatomische singel met elastiek voor bij mijn Barefoot zadel. Welke vinden jullie nou echt fijn?


Ik deze:

https://www.boomlooszadelbecidor.nl/ana ... ingel.html

Thanks. En die bevalt je goed? Doet het effectief ook merkbaar iets?

Ik had een MSFC f2 overgenomen van iemand, echt een mooie zachte singel, zonder zo'n stomme ring in het midden, maar helaas toch net te lang. Nu op zoek naar een 55cm, maar die MSFC wordt nauwelijks verkocht zie ik! |(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 11:18 



 
Profiel   

Britt1 schreef
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/ana ... ingel.html

Thanks. En die bevalt je goed? Doet het effectief ook merkbaar iets?


Ja, tot nu toe wel. Hij is nu werkloos tot jonge paard is ingereden. Ik gebruikte hem op een rondgeribt en zeer buikig paard, waarvan de singelplek ver vooraan zat. Vorm van de singel zorgde ervoor dat het zadel op de juiste plek lag en de singel toch vooraan in de singelgroeve.

Mooie kwaliteit en het elastiek is echt heel stug, je kunt het met de hand niet zelf uitrekken. Dat zocht ik specifiek, omdat met soepel elastiek je nog wel verleid kunt worden om per ongeluk te strak aan te singelen. Het idee is dat het elastiek dan wel zorgt voor enige soepelheid en vrijheid voor het paard, of dat echt zo is zou ik niet durven zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 18:19 



 
Profiel   

miereneter schreef
Britt1 schreef
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/ana ... ingel.html

Thanks. En die bevalt je goed? Doet het effectief ook merkbaar iets?


Ja, tot nu toe wel. Hij is nu werkloos tot jonge paard is ingereden. Ik gebruikte hem op een rondgeribt en zeer buikig paard, waarvan de singelplek ver vooraan zat. Vorm van de singel zorgde ervoor dat het zadel op de juiste plek lag en de singel toch vooraan in de singelgroeve.

Mooie kwaliteit en het elastiek is echt heel stug, je kunt het met de hand niet zelf uitrekken. Dat zocht ik specifiek, omdat met soepel elastiek je nog wel verleid kunt worden om per ongeluk te strak aan te singelen. Het idee is dat het elastiek dan wel zorgt voor enige soepelheid en vrijheid voor het paard, of dat echt zo is zou ik niet durven zeggen.

Bedankt voor de uitleg! Ik kan maar geen keuze maken :(. Qua vorm komen de singels op hetzelfde neer. Ik zit nu heel erg met die MFSC in mijn hoofd, omdat die zo goed voelde. Maar die kost 170 euro, vind ik wel veel geld. Zag nu ook de Kieffer Ultrasoft, ziet er ook mooi uit. Tja tja tja, keuzes. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 18:45 



 
Profiel   

Er is zeker geen winkel die ze alle 2 of 3 heeft...?

Anders kan je nog bestellen, vergelijken en dan terugsturen wat je niet wilt houden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 18:50 



 
Profiel   

pmarena schreef
Er is zeker geen winkel die ze alle 2 of 3 heeft...?

Anders kan je nog bestellen, vergelijken en dan terugsturen wat je niet wilt houden :)

Ja denk dat het zoiets wordt. Vind de maat ook zo'n ding. Dacht dat ik met 65cm goed zou zitten, maar helaas dus te groot. Nu moet 55cm wel echt goed zijn, maar toch dan bang dat het weer niet helemaal klopt. Ik zal het retourbeleid van de winkels eens checken. Tweespan is onderhand de enige die de MSFC verkoopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 19:02 



 
Profiel   

MSFC singels vind ik ook echt super fijn! Ik heb er een van 45 cm te koop die ik maar niet kwijt raak. Helaas is ie mijn paardje echt veel te klein. Mocht je willen passen voor de maat, ik zit in de buurt van jou Britt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 19:12 



 
Profiel   

Merriemens schreef
MSFC singels vind ik ook echt super fijn! Ik heb er een van 45 cm te koop die ik maar niet kwijt raak. Helaas is ie mijn paardje echt veel te klein. Mocht je willen passen voor de maat, ik zit in de buurt van jou Britt

Ik vrees dat 45 echt te klein zal zijn maar passen is misschien wel slim! Waar zit jij ongeveer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 19:26 



 
Profiel   

Heelsum, mocht je willen passen doe maar even een pb tje

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 21:40 



 
Profiel   

Merriemens schreef
Heelsum, mocht je willen passen doe maar even een pb tje

Stuur je een pb!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 21:43 



 
Profiel   

Britt1 schreef
Bedankt voor de uitleg! Ik kan maar geen keuze maken :(. Qua vorm komen de singels op hetzelfde neer. Ik zit nu heel erg met die MFSC in mijn hoofd, omdat die zo goed voelde. Maar die kost 170 euro, vind ik wel veel geld. Zag nu ook de Kieffer Ultrasoft, ziet er ook mooi uit. Tja tja tja, keuzes. :n


Waar in Nederland zit je, Britt? Je mag de mijne gerust lenen om uit te proberen. Ik zit in de regio Amsterdam / Haarlem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 09:30 



 
Profiel   

miereneter schreef
Britt1 schreef
Bedankt voor de uitleg! Ik kan maar geen keuze maken :(. Qua vorm komen de singels op hetzelfde neer. Ik zit nu heel erg met die MFSC in mijn hoofd, omdat die zo goed voelde. Maar die kost 170 euro, vind ik wel veel geld. Zag nu ook de Kieffer Ultrasoft, ziet er ook mooi uit. Tja tja tja, keuzes. :n


Waar in Nederland zit je, Britt? Je mag de mijne gerust lenen om uit te proberen. Ik zit in de regio Amsterdam / Haarlem.

Ik zit in omgeving Arnhem, helaas niet echt om de hoek dus. Maar wel heel lief je aanbod!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:41 



 
Profiel   

Even beeldmateriaal: heb hier de MSFC 65cm aan het zadel, maar deze is dus te lang. Ik heb een maat 55 in mijn hoofd, maar loop eigenlijk nog ergens tegenaan: de singelstoten zijn heel lang. Ik denk dus dat de MSFC uiteindelijk niet mooi past, want dan blijven die stoten flappen.
Hoe doen jullie dat met je boomloze zadels met lange singelstoten? Er bestaan ook wel singels waarin je de stoten nog weg kunt stoppen toch?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 16:44 



 
Profiel   

Moet hij dan eigenlijk strakker dan dat er gaatjes zijn? Want de hoogte van de gespen is zo juist wel goed. Hij trekt alleen misschien iets naar voren? Al is het niet echt te beoordelen uit deze hoek

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 16:59 



 
Profiel   

Sintara schreef
Moet hij dan eigenlijk strakker dan dat er gaatjes zijn? Want de hoogte van de gespen is zo juist wel goed. Hij trekt alleen misschien iets naar voren? Al is het niet echt te beoordelen uit deze hoek

De singel ligt verder wel mooi, maar hij komt al net tegen het zweetblad aan. Vind ik te krap, want stel hij wordt wat smaller, dan heb je gelijk echt geen marge meer. :(
En dan ook nog die uitstekende singelstoten dus...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:04 



 
Profiel   

Singelstoten inkorten of wegstoppen in de singel lusjes / hoes inderdaad :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:45 



 
Profiel   

pmarena schreef
Singelstoten inkorten of wegstoppen in de singel lusjes / hoes inderdaad :j

Ja maar de MSFC heeft dus geen hoes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:53 



 
Profiel   

Er is vrij veel stof over boven de gespen.. De gespen zelf liggen qua hoogte namelijk wel aardig. Zou eerder geneigd zijn om juist een langere singel aan te raden met weinig stof na de gespen. In verhouding is die waarschijnlijk nog korter. En met die ietwat ronde buik wellicht ook een maanvormige variant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:55 



 
Profiel   

Celebi schreef
Er is vrij veel stof over boven de gespen.. De gespen zelf liggen qua hoogte namelijk wel aardig. Zou eerder geneigd zijn om juist een langere singel aan te raden met weinig stof na de gespen. In verhouding is die waarschijnlijk nog korter. En met die ietwat ronde buik wellicht ook een maanvormige variant.

Zou ik idd ook doen :) ik heb de foam maanvormige singel van kramer, daar passen de lange singelstoten helemaal in

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:03 



 
Profiel   

Sintara schreef
Celebi schreef
Er is vrij veel stof over boven de gespen.. De gespen zelf liggen qua hoogte namelijk wel aardig. Zou eerder geneigd zijn om juist een langere singel aan te raden met weinig stof na de gespen. In verhouding is die waarschijnlijk nog korter. En met die ietwat ronde buik wellicht ook een maanvormige variant.

Zou ik idd ook doen :) ik heb de foam maanvormige singel van kramer, daar passen de lange singelstoten helemaal in

Ja nu je het zegt, daar hebben jullie een punt mee.
Ik ga eens Googlen maar die van jou van Kramer!

Edit: welke is het, ik zie het zo gauw niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:08 



 
Profiel   

Britt1 schreef
pmarena schreef
Singelstoten inkorten of wegstoppen in de singel lusjes / hoes inderdaad :j

Ja maar de MSFC heeft dus geen hoes.


Ja...nee....dat snap ik natuurlijk :j
Maar bij een andere singel bedoel ik dus :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:17 



 
Profiel   

Citaat
Ja...nee....dat snap ik natuurlijk :j
Maar bij een andere singel bedoel ik dus :=

Ah ja, precies. Wat een zoektocht. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:25 



 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met de Barefoot dressuur singel?
Ik ben op zoek naar de lengtematen van deze singels, niet van gesp tot gesp, maar in totaal. Weet iemand of ik dat ergens kan vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 13:05 



 
Profiel   

De basis van de singels steken ongeveer 5 cm uit na de gespen. Om te voorkomen dat er velletjes / haren in de gespen komen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 13:15 



 
Profiel   

Thanks. Ik wil het alleen precies weten, want komt wel nauw. En kreeg van iemand andere maten door die nu niet overeen komen met wat jij hierboven schrijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 20:08 



 
Profiel   

Over de MSFC singels: Affinity is identiek aan MSFC en die heeft Wellsaddle in diverse maten en tegen borg uit te proberen. https://www.wellsaddle.nl/index.php/nl/ ... 5-en-70-cm
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 08:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 318 van de 367 [ 9156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321 ... 367  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen