[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:58

Maartje1990 schreef:
Ik heb mijn ghost voor €300 op de kop weten te tikken.... ff doorzoeken denk ik?

Mooie prijs, dat vind ik niet. Zoek al een eind, net een startrekk gemist van 385 euro. Ik denk niet dat het zo makkelijk is om een ghost voor 300 euro te kopen, ofwel moet ik gewoon de basis kopen en een schaapvel over trekken, kan ook, tot ik de seat erbij kan kopen.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:05

Hoe zijn de ervaringen met de Flexible Inspiration? Geeft deze echt zoveel schoudervrijheid als ze beloven. Ben gestopt met boomzadels vanwege de terugkerende problemen met het kopijzer en zijn grote schouderpartij.
Ghost was voor hem goed maar gaf mij te weinig steun dus die gaat weg. Zoek een zadel die mij wat meer steun geeft maar wel heel veel schoudervrijheid. Iets van speld en hooiberg of zo.

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:15

Mara2000 schreef:
Hoe zijn de ervaringen met de Flexible Inspiration? Geeft deze echt zoveel schoudervrijheid als ze beloven. Ben gestopt met boomzadels vanwege de terugkerende problemen met het kopijzer en zijn grote schouderpartij.
Ghost was voor hem goed maar gaf mij te weinig steun dus die gaat weg. Zoek een zadel die mij wat meer steun geeft maar wel heel veel schoudervrijheid. Iets van speld en hooiberg of zo.

Ik heb nu 4 jaar een Flexible inspiration en ik durf wel te zeggen dat hij idd veel schoudervrijheid geeft. Het kopijzer heeft korte takken en wijzen meer naar achterz ook zijn de kusens zo gevormd dat ze mooi ruimte geven. Ik gebruik hem oo mijn lusitano met grote schouderpartij. Ik had ook te weinig steun in een ghost en mer de Flexible zit je heerlijk in het zadel.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:22

Daphneeeej schreef:
Mara2000 schreef:
Hoe zijn de ervaringen met de Flexible Inspiration? Geeft deze echt zoveel schoudervrijheid als ze beloven. Ben gestopt met boomzadels vanwege de terugkerende problemen met het kopijzer en zijn grote schouderpartij.
Ghost was voor hem goed maar gaf mij te weinig steun dus die gaat weg. Zoek een zadel die mij wat meer steun geeft maar wel heel veel schoudervrijheid. Iets van speld en hooiberg of zo.

Ik heb nu 4 jaar een Flexible inspiration en ik durf wel te zeggen dat hij idd veel schoudervrijheid geeft. Het kopijzer heeft korte takken en wijzen meer naar achterz ook zijn de kusens zo gevormd dat ze mooi ruimte geven. Ik gebruik hem oo mijn lusitano met grote schouderpartij. Ik had ook te weinig steun in een ghost en mer de Flexible zit je heerlijk in het zadel.


Goed om te horen, ik ga een pas afspraak maken.

Duhelo

Berichten: 28562
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:14

Carl123 schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik heb mijn ghost voor €300 op de kop weten te tikken.... ff doorzoeken denk ik?

Mooie prijs, dat vind ik niet. Zoek al een eind, net een startrekk gemist van 385 euro. Ik denk niet dat het zo makkelijk is om een ghost voor 300 euro te kopen, ofwel moet ik gewoon de basis kopen en een schaapvel over trekken, kan ook, tot ik de seat erbij kan kopen.

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
is deze misschien iets voor je?

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:36

Duhelo, dat is een Ghost van miniaal 10 jaar oud en niet te vergelijken met de huidige... de mensen hebben er een bontje overheen gelegd

Charaz

Berichten: 24321
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:45

Mijn paarden hebben een duidelijke voorkeur voor boomloos... mijn dressuurzadel lag op het oog prima, maar onder het boomloos lopen ze 10x fijner (worden zelfs boos met het dressuurzadel).
Nu ben ik gek op mooie dekjes, maar heb een Barefoot Cheyenne. Rijden jullie weleens met een normaal dekjes onder een boomlooszadel?

Sure_lee

Berichten: 10413
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:48

Je kunt je dekjes tussen de pad en het zadel stoppen.

Duhelo

Berichten: 28562
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:06

Kwetal schreef:
Duhelo, dat is een Ghost van miniaal 10 jaar oud en niet te vergelijken met de huidige... de mensen hebben er een bontje overheen gelegd

oh, ik dacht dat het een van die nieuwere bbp's waren dat ze verkochten.
Dan is de prijs wel nog erg pittig als die ghost al zo oud is :D

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:11

de nieuwe BBP (Mandriana) is 407 euro - maar ietsje duurder dan de gebruikte Startrekk van 385 euro..... en je kunt er vast de tijd mee overbruggen waarin je moet sparen.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:11

Ik heb hem ook gezien, dat barebackpad. Zou dan liever een nieuwe basis kopen met knop en daar zelf bontje overheen doen. Vind het veel geld voor een oude basis...bijna duurder dan een nieuwe...

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:13

Kwetal schreef:
de nieuwe BBP (Mandriana) is 407 euro - maar ietsje duurder dan de gebruikte Startrekk van 385 euro..... en je kunt er vast de tijd mee overbruggen waarin je moet sparen.

Bedankt voor uw tip!
Dat lukt wel, maar zijn de kussens even goed als de basis ghost en zit er ook een drukverdelend plaatje in? Is er mogelijkheid om een knop op te plaatsen aub?
Is,het mogelijk om het boogje vooraan te vervangen door een westernknop van de basis?

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:18

Carl123 schreef:
Ik heb hem ook gezien, dat barebackpad. Zou dan liever een nieuwe basis kopen met knop en daar zelf bontje overheen doen. Vind het veel geld voor een oude basis...bijna duurder dan een nieuwe...


een kale basis - zonder knop - met kussens nr. 3 is 322 euro...... maar dan heb je nog geen dekje etc. ( met knop is het 387 euro)

Nee, er zitten geen kussens onder de Mandriana, wel dikke inlagen. Eventueel kan je er nog een boomloos pad onder leggen. Helaas, je kunt er geen knop op zetten.....
Afbeelding

Bovenstaand is een Mandriana

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:30

Charaz schreef:
Mijn paarden hebben een duidelijke voorkeur voor boomloos... mijn dressuurzadel lag op het oog prima, maar onder het boomloos lopen ze 10x fijner (worden zelfs boos met het dressuurzadel).
Nu ben ik gek op mooie dekjes, maar heb een Barefoot Cheyenne. Rijden jullie weleens met een normaal dekjes onder een boomlooszadel?

Ik rijdt met normale dekjes onder mijn boomloze zadels maar heb hele ander type boomloos dan barefoot. Bij barefoot heb je wel echt inlages nodig. Wel jan je dekje tussen pad en zadel in doen maar is wel schuif gevoeliger.

Cinnepin

Berichten: 8939
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:38

_Evelien schreef:
Hoi! Zijn er hier mensen met ervaring met de Easytrek Classic en Easytrek comfort? Welke vinden jullie beter liggen/zitten?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!



Ik heb de classic, ik vind hem heerlijk zitten en ligt als gegoten op het paard. Met de comfort geen ervaringen.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:54

Kwetal schreef:
Carl123 schreef:
Ik heb hem ook gezien, dat barebackpad. Zou dan liever een nieuwe basis kopen met knop en daar zelf bontje overheen doen. Vind het veel geld voor een oude basis...bijna duurder dan een nieuwe...


een kale basis - zonder knop - met kussens nr. 3 is 322 euro...... maar dan heb je nog geen dekje etc. ( met knop is het 387 euro)

Nee, er zitten geen kussens onder de Mandriana, wel dikke inlagen. Eventueel kan je er nog een boomloos pad onder leggen. Helaas, je kunt er geen knop op zetten.....
[ [url=m/ymXH1w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bovenstaand is een Mandriana

Thx, basis met knop dan maar ;-), en er wat overheen knutselen voorlopig, roeien met de spanen die we hebben ;-)

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:46

Carl123 schreef:
Thx, basis met knop dan maar ;-), en er wat overheen knutselen voorlopig, roeien met de spanen die we hebben ;-)

BuitenZinnig is een weekje op vakantie - als je haast hebt, stuur me dan een PB, dan regelen we dat buiten het topic om

blokfluit
Berichten: 87
Geregistreerd: 11-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:23

Carl 123. Op Marktplaats staat een nette Ghost Roma te koop voor €450.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:40

blokfluit schreef:
Carl 123. Op Marktplaats staat een nette Ghost Roma te koop voor €450.


Oudere Ghost met nieuwe kussens ....... (in een andere kleur dan de zitting) Dus ik vraag me af hoe oud de basis en de zitting zijn...... Kan uiteraard ook prima in orde zijn :j

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:35

Cinnepin schreef:
_Evelien schreef:
Hoi! Zijn er hier mensen met ervaring met de Easytrek Classic en Easytrek comfort? Welke vinden jullie beter liggen/zitten?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!



Ik heb de classic, ik vind hem heerlijk zitten en ligt als gegoten op het paard. Met de comfort geen ervaringen.


Het dressuur model toevallig? Heb je foto’s? :-)

Cinnepin

Berichten: 8939
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:52

Nee veelzeidigheid

Afbeelding
Eerste keer dat ik er op zat, was met pas consult dus zit iets te ver naar achteren in het zadel, wat nu weer normaal is

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:05

Vanaf wanneer zijn de nieuwe kussens ook alweer in gebruik genomen? Of in andere woorden, vanaf welk jaar worden de ghosts als nieuw beschouwd?

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:16

oh gut - toch al wel weer 2 jaar op zijn minst.... ik zou moeten graven in de papieren om een exacte datum te hebben

Charaz

Berichten: 24321
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:38

De inlages zijn zo’n 10 jaar oud denk ik dus zullen minimaal zijn in mijn pad. Ik begrijp dat deze voor drukverdeling zorgen, maar vraag me af of het verschil tussen mijn pad en een dekje heel groot is.

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:13

Behalve voor drukverdeling zorgt een pad onder een barefoot vooral ook voor ruggewervel vrijheid. Iets wat een gewoon dekje niet heeft. En inlages van 10 jaar oud zijn waarschijnlijk ook wel aan vervanging toe...