[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:59

Kitty_ schreef:
Mara2000 schreef:
Mooi. Zijn die ook al beschikbaar o te testen?


Jazeker! Zowel VZH als Dressuur in alle maten en kleuren :-)



Is dit type ook geschikt voor formaat bijzettafel zonder schoft?

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:48

Weet iemand of de pommel van een Ghost later nog weg te werken is? Ik weet dat je ze kan bestellen met weggewerkte pommel, maar kan dat alleen in het productieproces of ook achteraf?

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:41

Nissima schreef:
Weet iemand of de pommel van een Ghost later nog weg te werken is? Ik weet dat je ze kan bestellen met weggewerkte pommel, maar kan dat alleen in het productieproces of ook achteraf?


Dat kan ook achteraf.
Echter, moet de basis dan wel naar Italië terug, en zal hij veranderd moeten worden door de zadelmaker. Hou hierbij wel rekening met verzendkosten en herstel kosten.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 00:03

Kitty_ schreef:
Mara2000 schreef:
"Kitty_"]
Mara2000"]
Mooi. Zijn die ook al beschikbaar o te testen?


Jazeker! Zowel VZH als Dressuur in alle maten en kleuren :-)

Gaan die maar tot broekmaat 38/40?

Yep, staat er ook bij ;-)


Daar is dus letterlijk een kleine markt voor :)
Voor mij, mt 42, niet interessant dus.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:14

Buitenzinnig schreef:
Nissima schreef:
Weet iemand of de pommel van een Ghost later nog weg te werken is? Ik weet dat je ze kan bestellen met weggewerkte pommel, maar kan dat alleen in het productieproces of ook achteraf?


Dat kan ook achteraf.
Echter, moet de basis dan wel naar Italië terug, en zal hij veranderd moeten worden door de zadelmaker. Hou hierbij wel rekening met verzendkosten en herstel kosten.


Dank je wel voor je antwoord! Goed om te weten dat het wel kan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:42

Vraagje over de nieuwe bbpad van Barefoot.
Mogelijk interesse, alleen wil ik altijd een dekje onder een bbpad doen om enigzins de pad schoon te houden.
Normaal was dat een dek met inlages.
De nieuwe bbpad heeft inlages.
Kan hier elk normaal dekje onder, of trekt zoiets dan bv heel erg op de rug strak?
En wat is de lengte van maat l op de rug?

Edit: t is laat. Ruglengte al gevonden.

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 06:41

Anoniem schreef:
Vraagje over de nieuwe bbpad van Barefoot.
Mogelijk interesse, alleen wil ik altijd een dekje onder een bbpad doen om enigzins de pad schoon te houden.
Normaal was dat een dek met inlages.
De nieuwe bbpad heeft inlages.
Kan hier elk normaal dekje onder, of trekt zoiets dan bv heel erg op de rug strak?
En wat is de lengte van maat l op de rug?

Edit: t is laat. Ruglengte al gevonden.

De nieuwe barebackpad heeft nogsteeds het zelfde systeem dat er een halfpad met inlages onder zit met klittenband. Die kan je loshalen en dus ook zonder mee rijden.
Of een dekke er onder handig is... Heb ik nog niet geprobeerd. Maar denk wel dat als je een simpel katoenen dekje onder de barebackpad inclusief de inlages doet dat je het idee van de inlages wat weg haalt en dat de kans groot is dat het niet helemaal lekker zal zitten. Kan je misschien beter dat halfpadje er onder vandaan laten en dan een eigen boomloos pad met inlages er onder doen.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:21

Wat is hier de ervaring met de beugelophanging van de Barefoot zadels? Kun je met lichtrijden toch puntbelasting krijgen, doordat de beugelophanging aan een stukje stof zit wat alleen met klittenband aan het zadel vast zit?

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 10:47

Ik rij zelf wel licht met mijn Barefoot met VPS. Maar mijn paardje heeft vlakke gangen dus ik kom amper uit het zadel, dat scheelt wel volgens mij. Daarnaast rijd ik hooguit twee keer per week een half uur, dat maakt ook verschil :+

Wat ook scheelt is dat de beugelophanging wel aan zo'n flapje zit, maar dat dat flapje weer op de VPS zit wat de druk meer verdeelt.

Ik rij met dit zadel nu denk ik een jaar en daarvoor ook nog twee jaar boomloos met andere barefoots en een ghost en de rug van mijn paard is mooi bespierd en niet gevoelig. Ze wordt ook jaarlijks nagekeken door een fysiotherapeut en/of dierenarts+fysio.

Ik heb het idee dat boomloze zadels een groot aandeel hebben gehad in hoe haar rug verbeterd is, dus uitgaande van mijn eigen ervaring zou ik zeggen: lichtrijden met een Barefoot met VPS kan goed, maar let, zoals met elk zadel, op (de rug van) je paard.

Amyd

Berichten: 393
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Zeist

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:09

Ik ben opzoek naar een boomlooszadel, waar ik lekker mee in de bak kan rijden en geschikt voor lange buitenritten. Ik heb een ouderwetse haflinger met een wat holle rug.
Nou zie ik dat Ghost veel gebruikt wordt, maar die vind ik niet zo mooi :(
Vroeger heb ik een Barefoot London gehad, die zat erg lekker, maar ik wil graag een Bruin zadel en deze is er niet in het bruin.

Verder dacht aan de Barrydale, maar daar lees ik eigenlijk weinig over. Ik heb wel een maat 2 nodig, dat weet ik wel.

Hoe zit dat bij jullie met het schuiven van het zadel, is dat enigsins op te lossen?

Een trekker heb ik ook gezien, maar lees daar toch wisselende ervaringen over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:10

Daphneeeej schreef:
Anoniem schreef:
Vraagje over de nieuwe bbpad van Barefoot.
Mogelijk interesse, alleen wil ik altijd een dekje onder een bbpad doen om enigzins de pad schoon te houden.
Normaal was dat een dek met inlages.
De nieuwe bbpad heeft inlages.
Kan hier elk normaal dekje onder, of trekt zoiets dan bv heel erg op de rug strak?
En wat is de lengte van maat l op de rug?

Edit: t is laat. Ruglengte al gevonden.

De nieuwe barebackpad heeft nogsteeds het zelfde systeem dat er een halfpad met inlages onder zit met klittenband. Die kan je loshalen en dus ook zonder mee rijden.
Of een dekke er onder handig is... Heb ik nog niet geprobeerd. Maar denk wel dat als je een simpel katoenen dekje onder de barebackpad inclusief de inlages doet dat je het idee van de inlages wat weg haalt en dat de kans groot is dat het niet helemaal lekker zal zitten. Kan je misschien beter dat halfpadje er onder vandaan laten en dan een eigen boomloos pad met inlages er onder doen.


Dankje. Dat kan ook ja. Of als de pad gewoon goed te reinigen is, hoeft een dekje eronder helemaal niet..

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:36

Amyd, er staat een bruine London op Marktplaats, maat 1!!

Amyd

Berichten: 393
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Zeist

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:43

Lotje5lotje daar past helaas mijn derriere niet in :(

Maar ze zijn er dus wel :D

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:47

Ahhhhhh, jammer!!!! Ze zijn inderdaad heel zeldzaam! Soms op Ebay.

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:02

Ik heb een barefoot gehad maar kon daar niet zo stevig in zitten als in de trekker. Vond ook het gladde materiaal niks. Voordeel van de trekker was de vele verstelmogelijkheden en hij zat als een huis.

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:31

Anoniem schreef:
Dankje. Dat kan ook ja. Of als de pad gewoon goed te reinigen is, hoeft een dekje eronder helemaal niet..


ik begreep dat de pad zelfs evt in de was kon. De onderkant is an heel zacht sympanova. Zou dus zelf denk ik met doek en water gedaan kunnen worden.

DubbelFun

Berichten: 88743
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:54

Mara2000 schreef:
Wat is hier de ervaring met de beugelophanging van de Barefoot zadels? Kun je met lichtrijden toch puntbelasting krijgen, doordat de beugelophanging aan een stukje stof zit wat alleen met klittenband aan het zadel vast zit?

Van de oude modellen is bekend dat die veel klachten gaf, het nieuwe VPS zou dat moeten hebben verbeterd.
Natuurlijk geeft lichtrijden áltijd een puntbelasting zéker als je puur op de beugels leunt en jezelf overeind hijst :) Met lichtrijden meer vanuit de knieën zul je daar minder last van hebben.

Zolang de beugelophanging op één punt op de schoft/schouder rust hou je dit probleem.
Bij de drukverdelende V-ophanging (zoals bijv. bij de BM) heb je dit probleem minder.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:54

Amyd schreef:
Ik ben opzoek naar een boomlooszadel, waar ik lekker mee in de bak kan rijden en geschikt voor lange buitenritten. Ik heb een ouderwetse haflinger met een wat holle rug.
Nou zie ik dat Ghost veel gebruikt wordt, maar die vind ik niet zo mooi :(
Vroeger heb ik een Barefoot London gehad, die zat erg lekker, maar ik wil graag een Bruin zadel en deze is er niet in het bruin.

Verder dacht aan de Barrydale, maar daar lees ik eigenlijk weinig over. Ik heb wel een maat 2 nodig, dat weet ik wel.

Hoe zit dat bij jullie met het schuiven van het zadel, is dat enigsins op te lossen?

Een trekker heb ik ook gezien, maar lees daar toch wisselende ervaringen over.


Wellicht een keer een passervice laten komen? Dan kun je veel verschillende zadels proberen en weet je welke goed op je paard liggen en welke fijn zijn voor jou

Zinzi_jewel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:19

De Barry dale zit lekker als je benen er in passen.
Anders zit die opliggende wrong beroerd .

J0anieke

Berichten: 4895
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:55

Ik wilde de barydale, maar vond die echt voor geen meter zitten. Vond de ghost ook niet mooi, maar die stond mijn merrie wel véél beter én hij zit heeeerlijk. Wil echt geen ander zadel meer.. :o

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:54

@ Kitty, is dit zadel klein qua inchmaat. Op de foto lijkt het een rare vorm te hebben (hoek van de foto wellicht maar het lijkt alsof er nauwelijks een zitvlak voor de ruiter is door de vorm aan de voorkant van het zadel.)

Cinnepin

Berichten: 8939
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:10

Ik heb op mn haf de easytrack classic veelzeidigheid, wel het oude model, maar zit heerlijk en vormt goed naar de rug

Amyd

Berichten: 393
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Zeist

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:15

Ik ga inderdaad een passervice laten komen. Nu nog kijken welke.
Ik wil graag ghost, trekker, Barefoot Barrydale, London, Lexington testen/passen

Dus eigenlijk zoek ik iemand die ze allemaal heeft :=

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:22

Amyd schreef:
Ik ga inderdaad een passervice laten komen. Nu nog kijken welke.
Ik wil graag ghost, trekker, Barefoot Barrydale, London, Lexington testen/passen

Dus eigenlijk zoek ik iemand die ze allemaal heeft :=


Waar staat je paard?

Amyd

Berichten: 393
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Zeist

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:03

Paard staat in Mijdrecht