[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 19:07

Aangezien de lente dichterbij komt, heb ik een vraagje. Wat voor vliegenuitrijdekens gebruiken jullie? Ik heb een Engelse variant maar dat ‘gat’ is te klein voor mijn Madrid. Zou een westernversie een oplossing zijn of is dat ook te klein?

Duhelo

Berichten: 28601
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 19:40

ik heb een hele goedkope deken genomen zonder kruissingels. 2 gaten erin op de hoogte van de stijfbeugelophanging.
ik leg hem over het zadel heen, haal de beugels erdoorheen en doe de borssluiting dicht voor de borst van het paard. ik heb grote en brede paarden dus ik heb er een stukje tussenzitten anders kan die niet dicht :+.
Riempje onder de staart en ding ligt als een huis (en paard is nagenoeg volledig bedekt, zeker als je eentje neemt met hals.

Sure_lee

Berichten: 10438
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:15

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb er 2 waar mijn zadels prima doorheen passen. 1 is in ieder geval van horka.

siskeh
Berichten: 8680
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:51

BaBritFre schreef:
Aangezien de lente dichterbij komt, heb ik een vraagje. Wat voor vliegenuitrijdekens gebruiken jullie? Ik heb een Engelse variant maar dat ‘gat’ is te klein voor mijn Madrid. Zou een westernversie een oplossing zijn of is dat ook te klein?


Waarschijnlijk wel, ik had om te proberen 1 met een "westerngat" kwam ik achter, die was met mijn kleine spaanse zadel dus veel te groot, nog zo'n 15 cm "gat" over aan de achterkant

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:16

Duhelo schreef:
ik heb een hele goedkope deken genomen zonder kruissingels. 2 gaten erin op de hoogte van de stijfbeugelophanging.
ik leg hem over het zadel heen, haal de beugels erdoorheen en doe de borssluiting dicht voor de borst van het paard. ik heb grote en brede paarden dus ik heb er een stukje tussenzitten anders kan die niet dicht :+.
Riempje onder de staart en ding ligt als een huis (en paard is nagenoeg volledig bedekt, zeker als je eentje neemt met hals.


Dat is wel heel creatief haha! Misschien is dat dan de oplossing als écht niks past :P

Sure_lee schreef:
Ik heb er 2 waar mijn zadels prima doorheen passen. 1 is in ieder geval van horka.


Dankjewel! Zijn mooie dekens!!

siskeh schreef:
Waarschijnlijk wel, ik had om te proberen 1 met een "westerngat" kwam ik achter, die was met mijn kleine spaanse zadel dus veel te groot, nog zo'n 15 cm "gat" over aan de achterkant


Dat klinkt alsof het wel zou moeten werken dan bij de Madrid, ik vind hem nogal 'bombastisch'. Ik probeer dan wel eens met een dekentje van de Kramer die zijn niet zo duur :)

Jets

Berichten: 3556
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:30

Hier ook een Horka, zeker aan te raden, past op alle zadels die ik gehad heb en gaat al 4 jaar mee :j

Zinzi_jewel

Berichten: 8863
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:38

Rambo amigo
Past hier perfect om Engelse en western zadel

Narcissa
Berichten: 3054
Geregistreerd: 29-03-15

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 22:27

Ik heb een Busse Moskito, heeft ook een grote opening.

siskeh
Berichten: 8680
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 22:29

xLes schreef:
Ik heb een Busse Moskito, heeft ook een grote opening.


Volgens mij is dat wat ik ook heb gepast, te groot rondom mijn zadel.. (het is een echt klein zadel ook)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48636
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:44

Knelis is nu 1 jaar en 7,5 maand. Hij wordt over een jaar of 3 beleerd onder het zadel. Ik ben me alvast een beetje aan het oriënteren op zadels... je kan niet vroeg genoeg beginnen met oriënteren :P

Ik ben zelf erg groot fan van Torsion, boomloos. De kans is groot dat er een Torsion bij komt hoor, maar ik wil me niet blind staren op 1 merk... want wat voor Banjer en mij goed is, hoeft niet perse goed te zijn voor Knelis en mij. Het enige dat ik wel heel zeker weet is dat ik geen zadel met vaste boom wil. Ik wil met Knelis de Spaanse kant op: Working Equitation enzo (ook daarover ga ik me nog verder oriënteren)... nu heb ik zadels gezien met een leren boom... Hidalgo. De zadels zien er erg mooi uit en lijken me ook wel prettig.

Nu vraag ik me af of hier mensen zijn met ervaringen met de Spaanse zadels van Hidalgo, zowel positief als negatief. Of zijn er misschien andere merken boomloos die Spaanse/barokke zadels hebben? (Leren boom schaar ik voor het gemak onder boomloos).

Zijn er misschien bij een bedrijf (of particulier?) Hidalgo's die ik een keer mag proberen? (heeft geen haast!)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:08

Banjer schreef:
Knelis is nu 1 jaar en 7,5 maand. Hij wordt over een jaar of 3 beleerd onder het zadel. Ik ben me alvast een beetje aan het oriënteren op zadels... je kan niet vroeg genoeg beginnen met oriënteren :P

Ik ben zelf erg groot fan van Torsion, boomloos. De kans is groot dat er een Torsion bij komt hoor, maar ik wil me niet blind staren op 1 merk... want wat voor Banjer en mij goed is, hoeft niet perse goed te zijn voor Knelis en mij. Het enige dat ik wel heel zeker weet is dat ik geen zadel met vaste boom wil. Ik wil met Knelis de Spaanse kant op: Working Equitation enzo (ook daarover ga ik me nog verder oriënteren)... nu heb ik zadels gezien met een leren boom... Hidalgo. De zadels zien er erg mooi uit en lijken me ook wel prettig.

Nu vraag ik me af of hier mensen zijn met ervaringen met de Spaanse zadels van Hidalgo, zowel positief als negatief. Of zijn er misschien andere merken boomloos die Spaanse/barokke zadels hebben? (Leren boom schaar ik voor het gemak onder boomloos).

Zijn er misschien bij een bedrijf (of particulier?) Hidalgo's die ik een keer mag proberen? (heeft geen haast!)


@Buitenzinnig hier op bokt heeft sowieso Hidalgo in het pas/test assortiment. Ik heb erop gereden, mijn merrie drukte haar rug er wat mee weg. Wij hebben sinds een jaar een Ghost Barocco met weggewerkte pommel. Eigenlijk prima tevreden over, maar laatste weken loopt ze wat met de 'handrem' erop. Riedeltje 'osteopaat, en hoofdstel checken, zadel checken' nu even doorlopen dus.

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:05

BaBritFre schreef:
Aangezien de lente dichterbij komt, heb ik een vraagje. Wat voor vliegenuitrijdekens gebruiken jullie? Ik heb een Engelse variant maar dat ‘gat’ is te klein voor mijn Madrid. Zou een westernversie een oplossing zijn of is dat ook te klein?


Ik heb de barefoot lazy mountain! Maar heb men western zadel ook nog liggen voor als ze ooit eens slank wordt haha! Maar gebruik een uitrijvliegendeken westermodelletje en maatje 205!
Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48636
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:08

Dank voor de tip Skippy :)

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:05

Hoi allemaal.

Ik heb op internet gezoch maar kom er niet echt uit.
Ik wil graag boomloos westernzadel proberen mijn voorkeur gaat uit naar freemax. Maar ik kan eigenlijk geen pas service vinden in de buurt van zeeland (provincie zeeland omg Goes) . Weten jullie misschien iemand die ook freemax heeft

Irene793
Berichten: 269
Geregistreerd: 04-08-17

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 00:26

Komt Ella niet in Zeeland?

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:52

Relien schreef:
Hoi allemaal.

Ik heb op internet gezoch maar kom er niet echt uit.
Ik wil graag boomloos westernzadel proberen mijn voorkeur gaat uit naar freemax. Maar ik kan eigenlijk geen pas service vinden in de buurt van zeeland (provincie zeeland omg Goes) . Weten jullie misschien iemand die ook freemax heeft


Ella van boomlooszadelpasservice, of anders Kitty, van kifrahorse

Narcissa
Berichten: 3054
Geregistreerd: 29-03-15

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:35

Relien, ik volg even mee. Afhankelijk wie er komt, heb ik ook interesse in een zadelpasser laten komen, kunnen we reiskosten delen (zit niet ver uit jouw buurt)

Kitty_

Berichten: 3042
Geregistreerd: 10-03-04

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:31

Ik post hier niet zo veel meer want ik krijg de ene na de andere pb van moderators over blijkbaar niet toegestane posts, maar inderdaad ik kom door heel Nederland en België :)

Reeltje_5

Berichten: 2652
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:03

Relien schreef:
Hoi allemaal.

Ik heb op internet gezoch maar kom er niet echt uit.
Ik wil graag boomloos westernzadel proberen mijn voorkeur gaat uit naar freemax. Maar ik kan eigenlijk geen pas service vinden in de buurt van zeeland (provincie zeeland omg Goes) . Weten jullie misschien iemand die ook freemax heeft

Ik wil het easytrek zadel van kitty passen. Mocht ze richting jou gaan, dan komt ze ook langs mij! Mochten er nog meer op de route zijn kunnen we wel combineren ivm reiskosten.

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 01:40

@xLes & @Aurelia.

Ik heb een aanvraag voor pas service bij kifra horse verstuurd.. dus mochten jullie ook een pas service van haar willen dan weten jullie dat ze binne kort deze kant (zeeland) op komt

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 09:56

Kitty_ schreef:
Ik post hier niet zo veel meer want ik krijg de ene na de andere pb van moderators over blijkbaar niet toegestane posts, maar inderdaad ik kom door heel Nederland en België :)


Huh, wordt je op je vingers getikt ?, waarvoor ??

DubbelFun

Berichten: 88886
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:07

Commercieel... heb ik ook al een paar keer gehad ;)

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:17

DubbelDun schreef:
Commercieel... heb ik ook al een paar keer gehad ;)


Dus een commercieel iemand zonder maar ook een nuttig bericht mag bokt gewoon plat adverteren en iemand die tussen de normale berichten door praktisch advies geeft mag dat niet ??

DubbelFun

Berichten: 88886
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:24

Nee, commerciële uitlatingen mogen niet.
Je mag niet duidelijk iets te koop aanbieden, maar advies geven mag wel natuurlijk.

DubbelFun

Berichten: 88886
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:27

Voorbeeld: als overduidelijker vertegenwoordiger/verkoper van één of meerdere producten mag je wel de verschillen uitleggen tussen de onderlinge merken/modellen.
Maar je mag niet zeggen 'ik kom met model/merk x en y op die datum daar en daar'. Of 'ik heb van dat model er nog 2 beschikbaar'.