[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:55

DubbelDun schreef:
Voorbeeld: als overduidelijker vertegenwoordiger/verkoper van één of meerdere producten mag je wel de verschillen uitleggen tussen de onderlinge merken/modellen.
Maar je mag niet zeggen 'ik kom met model/merk x en y op die datum daar en daar'. Of 'ik heb van dat model er nog 2 beschikbaar'.


Ja ok, daar is markt voor en daar mag je dat dus wel ??

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:35

Zelfs het posten van een nieuw product is twijfelachtig, zeker als je er dan nog bij zegt dat het deze maand in de aanbieding is..... je mag dat wel in je onderschrift vermelden met een linkje. Je klanten mogen uiteraard wel foto's posten van hun nieuwe zadel. Een beetje lastig allemaal, maar als iedereen zich er an houdt, krijg je geen scheve gezichten.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:20

Kwetal schreef:
Zelfs het posten van een nieuw product is twijfelachtig, zeker als je er dan nog bij zegt dat het deze maand in de aanbieding is..... je mag dat wel in je onderschrift vermelden met een linkje. Je klanten mogen uiteraard wel foto's posten van hun nieuwe zadel. Een beetje lastig allemaal, maar als iedereen zich er an houdt, krijg je geen scheve gezichten.


Ik hoop dat er in dit topic nieuwe zadels getoond blijven worden door de verschillende dealers. Fokkers plaatsen op bokt ook berichten en foto's van veulens die ze uiteindelijk verkopen.
Juist bij de boomloze zadels is zo veel ontwikkeling, fijn om die informatie dan op 1 plek te vinden.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:45

Ik zou dat hier ook graag doen ter info nieuwe zadels posten maar het mag blijkbaar niet, soms heel jammer want ik vind het persoonlijk info naar jullie toe

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 15:08

mindful schreef:
Ik zou dat hier ook graag doen ter info nieuwe zadels posten maar het mag blijkbaar niet, soms heel jammer want ik vind het persoonlijk info naar jullie toe


Maar dat mag je dus wel doen in markt met desnoods linkje onderaan je berichten naar je advertenties.

Zelfde wat mara doet

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 15:16

Peetstap schreef:
mindful schreef:
Ik zou dat hier ook graag doen ter info nieuwe zadels posten maar het mag blijkbaar niet, soms heel jammer want ik vind het persoonlijk info naar jullie toe


Maar dat mag je dus wel doen in markt met desnoods linkje onderaan je berichten naar je advertenties.

Zelfde wat mara doet


Dat van mij is gewoon verkoop van mijn eigen zadel, vind ik toch anders.
Ik zou in dit topic graag foto's zien van zadels die nieuw op de markt zijn of komen. En dat zou ook gewoon moeten kunnen. Het is geen verkoopbericht tenslotte. Als ik in bijv het 'aparte kleurtjes' topic in de Tinkerhoek kijk zie ik veel veulens die te koop staan. Dat zou dan ook niet mogen. Maar dat mag wel.

Kitty_

Berichten: 3042
Geregistreerd: 10-03-04

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 15:37

Ik had hier iets geschreven over het so***ta zadel ( zal de volledige naam maar niet noemen _O- ) denk dat daarop gereageerd is.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 16:39

Peetstap schreef:
mindful schreef:
Ik zou dat hier ook graag doen ter info nieuwe zadels posten maar het mag blijkbaar niet, soms heel jammer want ik vind het persoonlijk info naar jullie toe


Maar dat mag je dus wel doen in markt met desnoods linkje onderaan je berichten naar je advertenties.

Zelfde wat mara doet

Het probleem is onder andere dat, wanneer iemand zegt "ik heb altijd last van mijn heupen op een zadel van merk X" de dealer van merk Y, niet mag zeggen dat merk Y smaller zit.... tenzij je dan weer 3 merken opnoemt die mogelijk ook wat smaller zitten. Maar goed, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje (als dealers) en we doen het er maar mee..... 8-)

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:35

En jullie kunnen alsnog veel kwijt in dit topic toch? Waar kun je nou zo direct contact hebben met je (potentiële) klanten en de doelgroep. Ik denk dat dit een heel waardevol topic is voor jullie. En fijn als het een beetje in balans blijft idd.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:35

Kwetal schreef:
Het probleem is onder andere dat, wanneer iemand zegt "ik heb altijd last van mijn heupen op een zadel van merk X" de dealer van merk Y, niet mag zeggen dat merk Y smaller zit.... tenzij je dan weer 3 merken opnoemt die mogelijk ook wat smaller zitten. Maar goed, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje (als dealers) en we doen het er maar mee..... 8-)


Gaan aardig off-topic, sorry mods....ik ben de schuldige :o
Maar als ik onder elk van mijn berichten een link zet naar mijn bedrijf dat bv apparatuur verkoop die scheve oren recht zet en dat in vele topics doorlopend aanbeveel mag blijkbaar wel ?


Ik loop op bokt nl tegen commercieel afmeten met verschillende meet apparatuur aan.
Wat bij de een mag, wordt ergens anders gemodereerd blijkbaar.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:36

Raamzicht schreef:
En jullie kunnen alsnog veel kwijt in dit topic toch? Waar kun je nou zo direct contact hebben met je (potentiële) klanten en de doelgroep. Ik denk dat dit een heel waardevol topic is voor jullie. En fijn als het een beetje in balans blijft idd.

Yep, en ben daar ook bijzonder blij mee +:)+

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70739
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:34

Ik zal even als moderator reageren om verwarring weg poberen te nemen.

Foto’s van nieuwe zadels en informatie daarover mag in dit topic gedeeld worden wanneer gebruikers daarom vragen, echter zonder commercieel tintje.

Als voorbeeld; *merk* heeft een nieuw zadel op de markt gebracht, deze heeft een diepe zit + foto dan mag dit of zoals in een eerder voorbeeld gegeven, als iemand op zoek is naar een zadel met smalle zit dan mag een merk genoemd worden met bijvoorbeeld kenmerken, je hoeft hier niet meerdere merken voor te noemen zodat het toegestaan wordt.

Er mag echter niet gedeeld worden dat het zadel bij jou te koop is, links in een bericht zijn niet toegestaan en diensten mogen niet gedeeld worden tenzij een gebruiker expliciet hierom vraagt. Links mogen wel in je onderschrift en profiel geplaatst worden.

Maartje1990

Berichten: 22289
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:12

Dus bijv. Als iemand last heeft van de heupen en een smallere zit zoekt. Mag Buitenzinnig zeggen “de ghost heeft een smalle zit”.

Als die bokker dan vraagt “waar kan ik m kopen” mat ze zeggen “bij mij”

Maar niet in 1 en hetzelfde bericht?

Ik kan dan bijv wel weer zeggen “de ghost zit smal en die kun je bij Buitenzinnig krijgen”

Correct?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70739
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:24

De eerste twee kloppen, het laatste niet omdat je dan namens iemand anders reclame maakt. Dit mag alleen wanneer een gebruiker vraagt om een adres.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:51

Maar dan mag dit als voorbeeld dus feitelijk niet;

Handfysiotherapeuten met een laser hebben eigenlijk altijd een positief resultaat op een triggerfinger. Binnen een maand is het in de regel over.

http://www.hplt.nl Curing with the power of light!

Edit, en dit dus ook niet:

Misschien is Cranio Sacraal therapie iets voor jouw paard. Cranio Sacraal therapie is een uitverdiept gedeelte van de osteopathie. Het lijkt er op dat je paard bevriest en daarna vlucht. Door het sympathische zenuwstelsel weer tot rust te brengen, is het goed mogelijk dat je paard weer zichzelf wordt. Succes!

Cranio Sacraal therapie en APS therapie herstelt het evenwicht en stimuleert het zelf genezend vermogen.
http://www.praktijkpaardenmens.nl

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70739
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:14

Klopt, op zulke berichten mag je temmen omdat ze commercieel zijn door de links. Wanneer in de links alleen informatie staat ter onderbouwing dan mag het wel. Verwijzen links naar een dienst of product dat afgenomen kan worden dan wordt het als commercieel gezien en dat mag alleen wanneer een gebruiker er expliciet om vraagt.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 08:06

Lekker complex allemaal... we zitten hier toch met z'n alleen om ervaringen uit te wisselen, maar ook de ontwikkelingen in de gaten te houden :) Ik snap dat 'hey, ik verkoop dit en dit' niet mag, maar vind het zelf toch wel erg fijn te weten wat merken aan ontwikkeling doen en welke nieuwe merken er eventueel zijn :)

Bokkers: plaatsen jullie dan allemaal ervaringen als jullie zadels gepast hebben, zodat we een idee hebben van de zit/ ligging op paard etc? :) #ikbennieuwsgierigaangelegd

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70739
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 09:04

Maar dat mag ook allemaal gewoon gedeeld worden. Echter werden hier ook berichten geplaatst waarin diensten en producten werden aangeboden en dat niet is toegestaan op het forum. Daarvoor kunnen markt, je onderschrift en profiel voor worden gebruikt.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 09:19

C_arola schreef:
Klopt, op zulke berichten mag je temmen omdat ze commercieel zijn door de links. Wanneer in de links alleen informatie staat ter onderbouwing dan mag het wel. Verwijzen links naar een dienst of product dat afgenomen kan worden dan wordt het als commercieel gezien en dat mag alleen wanneer een gebruiker er expliciet om vraagt.


Bedankt voor je uitleg.


Beste is dus af en toe es gericht vragen wat voor nieuwe materialen er zijn of aankomen of naar oplossingen bij problemen. :)

DubbelFun

Berichten: 88882
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:17

En te verwijzen naar je onderschrift als dat van toepassing is ;)

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:31

C_arola schreef:
Klopt, op zulke berichten mag je temmen omdat ze commercieel zijn door de links. Wanneer in de links alleen informatie staat ter onderbouwing dan mag het wel. Verwijzen links naar een dienst of product dat afgenomen kan worden dan wordt het als commercieel gezien en dat mag alleen wanneer een gebruiker er expliciet om vraagt.


Ik neem aan dat je begrijpt dat "wij" hier af en toe de weg kwijt zijn??? %) Soms is de grens heel vaag/dun......

DubbelFun

Berichten: 88882
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:44

Ik begrijp dat je dus niet alleen 'commecieel' bent als je zélf iets verkoopt, maar ook als je linkt naar iets van anderen ?? Terwijl je daar zelf niets mee te maken hebt c.q. beter van wordt.

In het eerste geval kan ik me daar wel in vinden als het té gek gaat worden en er overduidelijk alleen gepost wordt om het eigen product te kunnen verkopen.
In het 2e geval zie ik het toch als een manier om anderen te laten delen in je kennis van wat er zoal op de markt is zonder dat je er zelf beter van wordt. En is dat niet wat de bedoeling van een forum is ?? :)

Petrichor

Berichten: 10569
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:46

Kwetal schreef:
C_arola schreef:
Klopt, op zulke berichten mag je temmen omdat ze commercieel zijn door de links. Wanneer in de links alleen informatie staat ter onderbouwing dan mag het wel. Verwijzen links naar een dienst of product dat afgenomen kan worden dan wordt het als commercieel gezien en dat mag alleen wanneer een gebruiker er expliciet om vraagt.


Ik neem aan dat je begrijpt dat "wij" hier af en toe de weg kwijt zijn??? %) Soms is de grens heel vaag/dun......

Ja heel erg vaag! Sowieso wie doe je er kwaad mee?

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:59

DubbelDun schreef:
Ik begrijp dat je dus niet alleen 'commecieel' bent als je zélf iets verkoopt, maar ook als je linkt naar iets van anderen ?? Terwijl je daar zelf niets mee te maken hebt c.q. beter van wordt.

In het eerste geval kan ik me daar wel in vinden als het té gek gaat worden en er overduidelijk alleen gepost wordt om het eigen product te kunnen verkopen.
In het 2e geval zie ik het toch als een manier om anderen te laten delen in je kennis van wat er zoal op de markt is zonder dat je er zelf beter van wordt. En is dat niet wat de bedoeling van een forum is ?? :)


Kennelijk wordt dat gezien als reclame voor anderen..

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:04

Citaat:
Ja heel erg vaag! Sowieso wie doe je er kwaad mee?


IMO niemand, maar het is wel erg scheef wanneer de ene persoon wel reclame kan maken en de andere getemd wordt. Aan het begin van deze rubriek staat natuurlijk wel een aantal linkjes. En de gifgroene balk van een mod om aan te geven dat men niet mag adverteren.... :D

Op de een of andere manier kijkt niemand meer naar pagina 1 (om de links te vinden naar de verschillende merken en waar die te koop zijn) Onderschriften worden ook niet (altijd) gelezen en de zoekfunctie is kennelijk ook niet heel bekend, als ik zie hoe vaak de zelfde vraag opnieuw gesteld wordt. :o Er komen ook regelmatig nieuwe mensen bij, die op zoek zijn naar informatie en we zijn tegenwoordig niet meer zo geduldig, dus willen die informatie nú en willen niet hoeven zoeken..... :list: (hmmmmm - dit zegt iets over mijn leeftijd :+ )

Zullen we nu weer on topic gaan???
Afbeelding
omdat het plaatsen van nieuwe mogelijkheden wèl mag...... :#