[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:00

ricojoreen schreef:
Daarom heb ik ze in de bovenkant van de kussens, boven het harde plaatje zeg maar... Gaat tot nu toe ook prima, heeft iemand een foto van hoe de ghost shims worden gebruikt? Of ze in de kussens gaan of tussen de kussens en de basis en of dat dan met klittenband ertussen geplakt wordt aangezien de Italy kussens niet open kunnen? (om mijn vraag iets duidelijker te maken :') )
Ik heb liever geen pad met shims, omdat je dan ook weer hoogteverschil hebt op de rug van het paard.


Tussen de kussens en de basis (zie mijn antwoord boven) - je kunt verschillende diktes bestellen en die gaan in een klittenband "tasje" Dus het klit van onder en van boven.
Iemand heeft er hier een foto van geplaatst, maar ik heb die even niet voorhanden

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:08

Kwetal schreef:
ricojoreen schreef:
Daarom heb ik ze in de bovenkant van de kussens, boven het harde plaatje zeg maar... Gaat tot nu toe ook prima, heeft iemand een foto van hoe de ghost shims worden gebruikt? Of ze in de kussens gaan of tussen de kussens en de basis en of dat dan met klittenband ertussen geplakt wordt aangezien de Italy kussens niet open kunnen? (om mijn vraag iets duidelijker te maken :') )
Ik heb liever geen pad met shims, omdat je dan ook weer hoogteverschil hebt op de rug van het paard.


Tussen de kussens en de basis (zie mijn antwoord boven) - je kunt verschillende diktes bestellen en die gaan in een klittenband "tasje" Dus het klit van onder en van boven.
Iemand heeft er hier een foto van geplaatst, maar ik heb die even niet voorhanden


Dank, had idd al gezocht maar kon niks vinden helaas.
Lijkt me dat het zo'n opstapeling wordt aan de voorkant, dus als iemand toevallig meeleest en een foto zou willen maken heel graag :D

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:41

Sorry, ik heb er geen foto van, maar met mijn Barefoot heb ik met shims + een (zelfgemaakte) frontriser ook best wel een beetje een opstapeling onder mijn zadel. Maar mijn ervaring is dat je er uiteindelijk vooral baat bij hebt dat je zadel goed ligt :)

Ik krijg anders enorm last van mijn rug, zit totaal niet lekker in het zadel en kan ook niet op een manier zitten die fijn is voor mijn paard als mijn zadel voorover kiept. Shims zijn wat dat betreft een verademing.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:04

RicoJoreen - Nala heeft volgens mij een keer een foto gemaakt en geplaatst :)*

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 23:11

Kwetal schreef:
Wat jammer Cowgirl - wellicht was een ander model dan toch beter geweest - maar dat is een kwestie van proberen helaas...wat voor de ene werkt, doet dat voor de ander niet :(

Het voorstel van Sterrenpony zou kunnen helpen


Ik heb bij de passessie wel 5 of 6 modellen gehad maar de firenze zat het beste en eerlijk ik reed er zo mee weg en daar was ik heel verbaasd over.

Maar hij is al verkocht en daar ben ik blij mee.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:21

Afbeelding
Afbeelding

Ik op de bok met shims
Afbeelding

Ik op de bok zonder shims
Afbeelding

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 13:28

Helaas is mijn merrie weer terug naar de vorige eigenaar omdat t bij ons echt niet meer ging. Ik had voor haar een cavallin mandriana aangeschaft. Mocht iemand interesse hebben, stuur maar een pb.

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 21:16

Ik heb gehoord dat je grandeur pads kunt bestellen voor verschillende type zadels, en dat dan aan kunt klikken wou zadel je hebt, en je deze ook in verschillende kleuren kunt bestellen. Ik zoek er 1 voor de Ghost Roma Picollo, maar zie geen site waar ik dan kan vinden.. wie weet hoe dat zit?

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 21:27

Top, dankjewel buitenzinnig!! :D
Valt me nog mee qua opeenstapeling, zeker het proberen waard als ik na de winter (hoop ik) mijn eigen pony weer kan rijden :):)

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 21:49

Solistar schreef:
Ik heb gehoord dat je grandeur pads kunt bestellen voor verschillende type zadels, en dat dan aan kunt klikken wou zadel je hebt, en je deze ook in verschillende kleuren kunt bestellen. Ik zoek er 1 voor de Ghost Roma Picollo, maar zie geen site waar ik dan kan vinden.. wie weet hoe dat zit?


Ik heb die van mij destijds via Buitenzinnig besteld :)

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 22:18

Solistar schreef:
Ik heb gehoord dat je grandeur pads kunt bestellen voor verschillende type zadels, en dat dan aan kunt klikken wou zadel je hebt, en je deze ook in verschillende kleuren kunt bestellen. Ik zoek er 1 voor de Ghost Roma Picollo, maar zie geen site waar ik dan kan vinden.. wie weet hoe dat zit?

kan bijv bij buitenzinnig of via dr website van Grandeur zelf. Die hebben zo een simulator ding waarbij je je keuzes kan invoeren en dan te zien krijgt hoe het er uit zal gaan zien. Ik heb ze toen gewoon via https://www.grandeur.de/ besteld.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:23

De Ghost pads kun je inderdaad via mij bestellen. Komt omdat alleen de dealers van de Ghost zadels de patterns/codes hebben voor die pads

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:56

Buitenzinnig schreef:
De Ghost pads kun je inderdaad via mij bestellen. Komt omdat alleen de dealers van de Ghost zadels de patterns/codes hebben voor die pads


Ghost Grandeur pads bedoel ik uiteraard :)

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 08:57

Wie kan mij misschien helpen met het kiezen van een kleurtje? :')
Ik wil graag een pad onder mijn ghost toscana, de pad die er standaard onder zit is zwart, maar de zitting is beige. Mijn paard heeft de kleur vos, ik wilde eigenlijk dus een zwarte katoenen kifra square maar die is helaas uitverkocht.
Foto van mijn toscana <3
Afbeelding

Ik weet dat geel ook erg leuk bij mijn ruin staat, maar die kleur is er helaas niet. Ik twijfel nu tussen donkerblauw of donkergroen. Maar alle andere kleuren vind ik ook leuk, maar t moet wel ook leuk bij elkaar staan :')

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:30

Samantha89 schreef:
Wie kan mij misschien helpen met het kiezen van een kleurtje? :')
Ik wil graag een pad onder mijn ghost toscana, de pad die er standaard onder zit is zwart, maar de zitting is beige. Mijn paard heeft de kleur vos, ik wilde eigenlijk dus een zwarte katoenen kifra square maar die is helaas uitverkocht.
Foto van mijn toscana <3
[ [url=m/b7ikKI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet dat geel ook erg leuk bij mijn ruin staat, maar die kleur is er helaas niet. Ik twijfel nu tussen donkerblauw of donkergroen. Maar alle andere kleuren vind ik ook leuk, maar t moet wel ook leuk bij elkaar staan :')


Kan je niet investeren in een halfpad, dan kan je daarna elk normaal dekje eronder doen :D
Anders zou ik denk ik voor Navy gaan, hoewel donkergroen ook echt heel mooi zou zijn <3

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:43

Ghost kan evt ook pads maken in suede, zelfde als je toscana.
En anders kan ik je helpen met een passende van Grandeur, heeft ook veel leuke kleurtjes

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:06

Vind persoonlijk bij bruin groen heel mooi combineren

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 12:04

Samantha89 schreef:
Wie kan mij misschien helpen met het kiezen van een kleurtje? :')
Ik wil graag een pad onder mijn ghost toscana, de pad die er standaard onder zit is zwart, maar de zitting is beige. Mijn paard heeft de kleur vos, ik wilde eigenlijk dus een zwarte katoenen kifra square maar die is helaas uitverkocht.
Foto van mijn toscana <3
[ [url=m/b7ikKI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet dat geel ook erg leuk bij mijn ruin staat, maar die kleur is er helaas niet. Ik twijfel nu tussen donkerblauw of donkergroen. Maar alle andere kleuren vind ik ook leuk, maar t moet wel ook leuk bij elkaar staan :')


Als je de Basis-pad wil vervangen, kan dat in elke kleur. Maar je kunt niet die pad er onderuit halen en er zomaar iets voor in de plaats doen. Dit is een onderdeel van het geheel - de basispad, daartussen de basis met de cantle en de singelstoten, dan de zitting. Die basis-pad kan besteld worden in Airshell in diverse kleuren, maar zoals BuitenZinnig zegt, ook in hetzelfde suede als de zitting

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:25

Ik heb een vervelende vraag.. Mijn ghost zadel is kapot, bij de pommel/voorboogje is een (vermoed ik) popnagel losgeraakt.

Heeft iemand enig idee waar ik dit kan laten repareren? Schoenmaker zegt dat het te lang is/dik leer en dat hij het niet wil proberen..

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:31

Kun je er geen chicago screw door doen en daar een druppeltje sekondenlijm op doen.

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:39

Kwetal schreef:
Samantha89 schreef:
Wie kan mij misschien helpen met het kiezen van een kleurtje? :')
Ik wil graag een pad onder mijn ghost toscana, de pad die er standaard onder zit is zwart, maar de zitting is beige. Mijn paard heeft de kleur vos, ik wilde eigenlijk dus een zwarte katoenen kifra square maar die is helaas uitverkocht.
Foto van mijn toscana <3
[ [url=m/b7ikKI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet dat geel ook erg leuk bij mijn ruin staat, maar die kleur is er helaas niet. Ik twijfel nu tussen donkerblauw of donkergroen. Maar alle andere kleuren vind ik ook leuk, maar t moet wel ook leuk bij elkaar staan :')


Als je de Basis-pad wil vervangen, kan dat in elke kleur. Maar je kunt niet die pad er onderuit halen en er zomaar iets voor in de plaats doen. Dit is een onderdeel van het geheel - de basispad, daartussen de basis met de cantle en de singelstoten, dan de zitting. Die basis-pad kan besteld worden in Airshell in diverse kleuren, maar zoals BuitenZinnig zegt, ook in hetzelfde suede als de zitting


Maar de basispad wil ik niet vervangen, ik wil juist een extra pad eronder omdat ik er beugels aan heb hangen :o maar de kleur kiezen vind ik zo moeilijk haha.

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:41

Nandos schreef:
Ik heb een vervelende vraag.. Mijn ghost zadel is kapot, bij de pommel/voorboogje is een (vermoed ik) popnagel losgeraakt.

Heeft iemand enig idee waar ik dit kan laten repareren? Schoenmaker zegt dat het te lang is/dik leer en dat hij het niet wil proberen..

[ [url=m/LrngHd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3gzwEs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook al? Ik heb dat op een andere plaats gehad. Ik heb er zelf een chicago screw doorgedaan. Was uiteindelijk heel makkelijk te verhelpen.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:45

Hier ook inderdaad al eens een kapotte popnagel gerepareerd met een chicago screw. Ik heb er hier nog een paar liggen, misschien heb ik de goede maat voor je.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:20

Samantha89 schreef:
Maar de basispad wil ik niet vervangen, ik wil juist een extra pad eronder omdat ik er beugels aan heb hangen :o maar de kleur kiezen vind ik zo moeilijk haha.


Dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry :o Maar hoe dan ook, die extra pad kan in exact de kleur van je zadel, of in bijpassend Airshell :j

@nandos - met een Chicago schroefje is het simpelst - anders moet hij in het geheel retour naar Italie. Heb je nog wel alle onderdelen? Want de voorste bevestiging van de zitting is er mee verbonden - samen met die voorste ring

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:27

Oké bedankt allemaal! Alleen ik wil graag katoen aan de onderzijde omdat ik weet dat dat niet schuift, of echt wol, want synthetisch wol schoof onder de Arizona nut die ik toen had, had een fra pad eronder. Daarna had ik een barefoot pad gekocht en dat schoof niet, maar prijstechnisch zijn die katoenen van kifra wel erg fijn!