[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:22

michenou schreef:
Die Butterfly ziet er goed uit! Die was ik helemaal nog niet tegen gekomen bij de webshops hier.

* Begint nu alweer te twijfelen aan de aankoop. * :')


Volgensmij bestaat de butterfly niet meer. Is iig niet meer te vinden op de officiële website van Christ. Zijn wel eens nieuwe modellen bij gekomen zoals de Cloud en de Premium voor hoge schoften. De Butterfly en Diamond zijn er lijkt het weer uit assortiment gegaan.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:57

Dat westernmodel met dat rare flubbertje dat als een soort knop er uit moest zien, was ook maar een raar ding := Dat leek toen een beetje de vervanger van de Butterfly te moeten worden.

De Iberica had veel te harde steunblokken. De Premium was na de Butterfly de beste vond ik :j

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:04

Dat western model vond ik veel potentie hebben, maar de uitvoering ziet er inderdaad een beetje.. zielig uit. Ach, als ik het zo hoor kan ik geen foute keuze gemaakt hebben met de Premium Plus. Ik hoop zo dat ik er goed in pas. De pad is nog steeds niet verzonden dus daar baal ik stiekem wel een beetje van. Kijk er zo naar uit haha. :')

Las trouwens in een oude comment iets over dat iemand een opgerolde handdoek in de achterkant van de (volgens mij) Premium Plus deed zodat daar een diepere kom ontstaat. Is dit echt mogelijk?

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:18

Ja je kan er zelf wat onder doen, het zit alleen een beetje knullig. Bij bvb. de Iberica en Butterfly zit er echt een omhoog gewerkt "zakje" voor een achterboogje en bij de Premium niks, dat is gewoon 1 geheel die hele zitting. Dus je moet het er dan een beetje onder klemmen zeg maar en dan komt de achterkant ook een beetje omhoog vaak, dat je dus de onderkant ziet.

Was hij nog wel op voorraad daar waar je hem besteld hebt...?

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:25

Ja er was er nog een op voorraad stond er met 1 tot 2 dagen voor verzending. Nou dat was dus uiterlijk gisteren. Had wel al een mailtje terug gekregen zaterdag op een vraag die ik gesteld had met daarbij dat ze mijn bestelling had gezien. Maar verder niet dat het niet meer op voorraad is dus lijkt me toch dat ie ergens binnenkort verzonden zou moeten worden toch? Altijd leuk om zo ongeduldig te zijn haha. :+

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:19

michenou schreef:
Dat western model vond ik veel potentie hebben, maar de uitvoering ziet er inderdaad een beetje.. zielig uit. Ach, als ik het zo hoor kan ik geen foute keuze gemaakt hebben met de Premium Plus. Ik hoop zo dat ik er goed in pas. De pad is nog steeds niet verzonden dus daar baal ik stiekem wel een beetje van. Kijk er zo naar uit haha. :')

Las trouwens in een oude comment iets over dat iemand een opgerolde handdoek in de achterkant van de (volgens mij) Premium Plus deed zodat daar een diepere kom ontstaat. Is dit echt mogelijk?


Dat was ik. Ik ben zelf klein van stuk, had toen de tijd minder kennis dan nu en ik had toen maat full gekocht. Ik heb toen een extra doek in de achterkant gestopt waar het schuimblok ook in zit en daardoor de zitmaat verkleint/dieper gemaakt. Dat werkte top toen voor mij. Maar weet niet of in de loop van de tijd de constructie veranderd is of het nog wel of niet meer kan.

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:39

Daphneeeej schreef:
Dat was ik. Ik ben zelf klein van stuk, had toen de tijd minder kennis dan nu en ik had toen maat full gekocht. Ik heb toen een extra doek in de achterkant gestopt waar het schuimblok ook in zit en daardoor de zitmaat verkleint/dieper gemaakt. Dat werkte top toen voor mij. Maar weet niet of in de loop van de tijd de constructie veranderd is of het nog wel of niet meer kan.


Ah okee! Ik ben ook vrij klein van stuk maar heb wel maat pony besteld dus hoop dat dat oké is. :j

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:52

michenou schreef:
Daphneeeej schreef:
Dat was ik. Ik ben zelf klein van stuk, had toen de tijd minder kennis dan nu en ik had toen maat full gekocht. Ik heb toen een extra doek in de achterkant gestopt waar het schuimblok ook in zit en daardoor de zitmaat verkleint/dieper gemaakt. Dat werkte top toen voor mij. Maar weet niet of in de loop van de tijd de constructie veranderd is of het nog wel of niet meer kan.


Ah okee! Ik ben ook vrij klein van stuk maar heb wel maat pony besteld dus hoop dat dat oké is. :j

Maat pony is helemaal goed die heeft mijn vriendin die ook klein is en die is er helemaal blij mee die heeft dat ding al 6 jaar ofzo

Sumiry76
Berichten: 63
Geregistreerd: 13-04-18
Woonplaats: Schleiden Duitsland NRW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:43

Ik heb wegens omstandigheden mijn Merrie moeten verkopen, en heb nu nog een 4 jarige Tinker dame en een Shetlander ruintje.

Mijn Tinker is nog niet onder het zadel en met haar ben ik net pas begonnen met grondwerk, dus nog een lange weg te gaan.

Nu heb ik van mijn Merrie nog een nagenoeg ongebruikte Freemax waarvan ik denk dat deze veel te groot zal zijn voor mijn Tinker Nova.

Maar voor ik hem te koop ga zetten wilde ik het toch nog even bij jullie checken☺️

Afbeelding

Ze is gemeten op 139cm stokmaat.

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:48

Is het een short versie? Voor zover ik kan zien eigenlijk prima

Sumiry76
Berichten: 63
Geregistreerd: 13-04-18
Woonplaats: Schleiden Duitsland NRW

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:50

Nee het is de buffel round

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:27

Vind hem ook niet extreem te groot ogen, als ik kijk waar het zitvlak eindigt lijkt dat netjes voor de laatste rib te zijn (zover je dat kan beoordelen van een foto).

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:12

Hij ligt sowieso al te ver naar voren, dus eigenlijk kun je er weinig over zeggen zo vanaf de foto

Sintara

Berichten: 7415
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:01

Ook boomloos moet gewoon door een zadelpasser beoordeeld worden..
Maar hij ligt inderdaad teveel naar voren en als hij op de juiste plek ligt is hij wel lang denk ik

DubbelFun

Berichten: 88713
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:59

Hij ligt idd iets te ver naar voren, maar dan nog vind ik hem niet te lang.

Sumiry76
Berichten: 63
Geregistreerd: 13-04-18
Woonplaats: Schleiden Duitsland NRW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:12

Sintara schreef:
Ook boomloos moet gewoon door een zadelpasser beoordeeld worden..
Maar hij ligt inderdaad teveel naar voren en als hij op de juiste plek ligt is hij wel lang denk ik



Had hem toen idd niet netjes er op gelegd, was puur om te kijken hoe ze zou reageren op iets op haar rug.

Dit zadel is ook niet voor haar gekocht maar voor mijn nu verkochte merrie. En daar is Ella Gorte van Doorn bij geweest.

Ik denk zelf dat hij te lang is voor haar.

Sumiry76
Berichten: 63
Geregistreerd: 13-04-18
Woonplaats: Schleiden Duitsland NRW

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:16

Is de Buttera met zadelbasis trouwens geschikt voor het totale plaatje, inrijden, recreatieve buitenritten, dressuurmatig rijden af en toe.

Hoe passen deze zadels op Tinkers?

Voor het beeld de rug van mijn Tinker hoe ze nu is, wordt pas over een jaar ingereden.

Afbeelding
Afbeelding

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:26

De basis van iedere Ghost is eender, ongeacht de zitting (er zijn wel diverse afmetingen) dus een Buttera past, maar alle andere modellen ook. Het gaat er om dat jij in dat type zitting prettig kunt rijden. En er zijn genoeg mensen die hun Tinker, Trekpaard, brede Haf of Fjord er mee inrijden :)

Sumiry76
Berichten: 63
Geregistreerd: 13-04-18
Woonplaats: Schleiden Duitsland NRW

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:37

Ik zou een standaard nodig hebben (broekmaat 38/40)

Ik heb mijn vorige paard heel lang gereden met een Christ Iberica Plus en dat zat voor mij heel fijn. Geen gedwongen houding maar toch een veilig gevoel door de vorm.

In mijn idee zou de Buttera een goede zijn qua houding en zit.

Tegen die tijd ga ik uiteraard passen

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:47

Sumiry76 schreef:
Ik zou een standaard nodig hebben (broekmaat 38/40)

Ik heb mijn vorige paard heel lang gereden met een Christ Iberica Plus en dat zat voor mij heel fijn. Geen gedwongen houding maar toch een veilig gevoel door de vorm.

In mijn idee zou de Buttera een goede zijn qua houding en zit.

Tegen die tijd ga ik uiteraard passen

Dan vind je dit vast ook heel fijn.... :j houdt er rekening mee dat dit model ietsje kleiner valt dan de andere, vanwege de vorm. :)*
Testen is altijd verstandig.... +:)+

Sumiry76
Berichten: 63
Geregistreerd: 13-04-18
Woonplaats: Schleiden Duitsland NRW

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:10

Kan ik bij jou ook testzadel bestellen tegen die tijd?
Woon in de Nord Eifel uurtje na de grens van kerkrade Limburg

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:31

Sumiry76 schreef:
Kan ik bij jou ook testzadel bestellen tegen die tijd?
Woon in de Nord Eifel uurtje na de grens van kerkrade Limburg

Ik stuur je even een PB

Sumiry76
Berichten: 63
Geregistreerd: 13-04-18
Woonplaats: Schleiden Duitsland NRW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:42

Kwetal schreef:
Sumiry76 schreef:
Kan ik bij jou ook testzadel bestellen tegen die tijd?
Woon in de Nord Eifel uurtje na de grens van kerkrade Limburg

Ik stuur je even een PB



Is goed

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:53

Nog steeds niet verstuurd.. Heb er inmiddels al een mail aan gewaagd want we zijn een week verder, maar ook daar geen reactie op.. -O-

Anyhow, ik had een borstel en wol wasmiddel meebesteld en mijn vraag was hoevaak jullie de bontjes/barebackpads wassen en vooral borstelen?

Otti1977

Berichten: 3042
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:54

Waar heb je het besteld?