Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:37

Daphara schreef:
Shari_Becker schreef:
[ [url=m/9GkwpB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/t1YV6s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijne is er ook! ( achterkant is crocolak alleen zie je niet zo goed)

Helaas liep mijn paard er verschrikkelijk onder, met bontje wel een stuk beter, en als je hem er kaal op legt zou die perfect moeten passen.

Mag hem nu 2 weken proberen, zodat het zadel iets meer gaat vormen, en mocht ze er dan nog verschrikkelijk onder lopen neemt Anne hem terug en krijg ik mijn geld terug. Echt super service moet ik zeggen!

Maar het pasmodel liep ze toen super onder dus gok dat het binnen deze 2 weken wel beter gaat zijn! ( hoop ik...)


Ik zou een bontje van een maat groter (of een bontje zonder rand) er onder leggen als ik jou was, je krijgt zo extra druk achter het zadel als zadel zo op de rand van het bontje raakt/ligt en dan doet het niet meer wat het moet doen.


Ja klopt, dit was echter even het enige bontje wat we zo 1/2/3 beschikbaar hadden gezien ik nooit met bontje heb gereden, en we deze even snel van stalgenoot konden lenen.

Er ligt nu gewoon een goed passend bontje onder :) en gelukkig loopt ze er ondertussen weer stuk beter onder!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:16

@Shari_Becker
Fijn dat je een paasend bontje gevonden hebt en eindelijk van je zadel kunt genieten. Mijn zadelmaker zegt altijd dat je een bontje juist moet gebruiken bij een goed passend zadel om de druk nog beter te verdelen. Volgens haar gebruiken veel mensen een bontje om een slecht(er) passend zadel "passend" te krijgen en dat is nou net niet de bedoeling.
Maar ik zou het sowieso altijd adviseren bij een nieuw zadel, die moet toch even inklinken.
Heb je ook een servicebeurt bij de koop van het zadel in, na 20 tot 25 rij-uren ongeveer?

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:57

Daphara schreef:
@Shari_Becker
Fijn dat je een paasend bontje gevonden hebt en eindelijk van je zadel kunt genieten. Mijn zadelmaker zegt altijd dat je een bontje juist moet gebruiken bij een goed passend zadel om de druk nog beter te verdelen. Volgens haar gebruiken veel mensen een bontje om een slecht(er) passend zadel "passend" te krijgen en dat is nou net niet de bedoeling.
Maar ik zou het sowieso altijd adviseren bij een nieuw zadel, die moet toch even inklinken.
Heb je ook een servicebeurt bij de koop van het zadel in, na 20 tot 25 rij-uren ongeveer?


Ja als je mijn zadel er “kaal” op legt past hij echt perfect, en precies dezelfde maat maar dan ingereden ( dus het model wat ik met proefrijden had ) liep ze ook geweldig op, dus heel gek waarom ze in het begin hier zo zuur op reageerde, maar Anne gaf aan dat paarden wel is aan een nieuw zadel moeten wennen zeker met monoblad wat nog wat moet “inzakken” vandaar ook dat ik hem eerst 2 weken mag uitproberen anders neemt ze hem netjes terug.

Maar gezien ze nu na 4x rijden er alweer bijna als vanouds onder loopt gok ik dat het wel goed komt.

Jaa na 6 a 8 weken zit er een servicebeurt bij! Dus dan zullen we denk ik ook weer even kijken of we uiteindelijk met bontje blijven rijden of toch zonder bontje :).

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:21

Ik heb al 2,5 jaar de Omni en die zit heel erg goed. Zit echt zeer zacht en kan er makkelijker in doorzitten dan de meeste zadels. Het was een zadel dat zeer goed bij mij pastte en ook bij mijn paard gelukkig, hij laat namelijk niet makkelijk een zadel aanmeten door zijn gevoelige rug. Had vroeger veel moeite met balans, dat is veel verbeterd sindsdien en ook zijn galop is vanaf dit zadel kunnen verbeteren. Meer sprong en hij heeft daardoor spiermassa bijgekregen. Ben er heel tevreden mee! Juist het leder bleekt wat af.

leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 13:00

Ah hier ligt ie helaas nog niet goed :( . Bij het aanmeten aangegeven dat ik het idee had dat ie iets voor over viel maar hij lag voor het oog stabiel. Helaas ligt ie nu toch echt bijna op de schoft na 6x rijden dus Anne moet helaas terug komen.
Erin zitten is ook nog wel een uitdaging maar het moet gewoon allemaal nog wat zakken denk ik en daar heb ik te weinig voor gereden. Proef zadel zat wel heerlijk <3

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:00

Oké, ik hoop dat het nog goed komt dan!
Ik ben heel benieuwd hoe dat afloopt leonie! Hou je ons op de hoogte?

leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:56

Anne is afgelipen donderdag geweest en schrok er ook van. Blijkbaar bekend probleem voor dit zadel vanuit de fabriek.

Hij ligt nu een stuk beter maar nog niet overtuigd over ligging en zitting voor mij.
Deze week kan ik echt zelf gaan trainen en dus eens goed uitproberen. Hoop dat alles op zijn plek valt!.

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:55

Oh dat klinkt een beetje eng...
Ik heb m’n afspraak met Anne helaas nu al twee keer moeten verzetten, ivm hernia klachten...

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:42

Heb net drie zadels gepast.
Uiteindelijk uitgekomen bij de Adagio.
Nu maar afwachten.... met kerst is de levertijd langer

leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:28

Gimmick11 schreef:
Oh dat klinkt een beetje eng...
Ik heb m’n afspraak met Anne helaas nu al twee keer moeten verzetten, ivm hernia klachten...

Helaas tot op heden niet goed :(

Na het opvullen lag ie wel echt heel stuk beter maar nog niet 100%. En ik kan er niet fijn op zitten. Mijn bekken word geblokkeerd op de een of andere manier.
Zelf op vakantie geweest maar Instructrice heeft hetzelfde probleem helaas.

Nu weer zoeken naar een afspraak want blijkbaar was de gemaskte afspraak niet bevestigd en kan het nu alleen 3dagen voor de kring finale midden op de dag en dan werk ik gewoon |( . Hoop echt dat dit zadel passend voor ons beide gemaakt kan worden want tot op heden nog niet het YES gevoel gevonden.

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:24

Shari_Becker schreef:
[ [url=m/9GkwpB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/t1YV6s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijne is er ook! ( achterkant is crocolak alleen zie je niet zo goed)

Helaas liep mijn paard er verschrikkelijk onder, met bontje wel een stuk beter, en als je hem er kaal op legt zou die perfect moeten passen.

Mag hem nu 2 weken proberen, zodat het zadel iets meer gaat vormen, en mocht ze er dan nog verschrikkelijk onder lopen neemt Anne hem terug en krijg ik mijn geld terug. Echt super service moet ik zeggen!

Maar het pasmodel liep ze toen super onder dus gok dat het binnen deze 2 weken wel beter gaat zijn! ( hoop ik...)


Volgens mij heb ik dezelfde in bestelling, de adagio.

Hoe zit die van jou inmiddels?

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:27

leonie87 schreef:
Gimmick11 schreef:
Oh dat klinkt een beetje eng...
Ik heb m’n afspraak met Anne helaas nu al twee keer moeten verzetten, ivm hernia klachten...

Helaas tot op heden niet goed :(

Na het opvullen lag ie wel echt heel stuk beter maar nog niet 100%. En ik kan er niet fijn op zitten. Mijn bekken word geblokkeerd op de een of andere manier.
Zelf op vakantie geweest maar Instructrice heeft hetzelfde probleem helaas.

Nu weer zoeken naar een afspraak want blijkbaar was de gemaskte afspraak niet bevestigd en kan het nu alleen 3dagen voor de kring finale midden op de dag en dan werk ik gewoon |( . Hoop echt dat dit zadel passend voor ons beide gemaakt kan worden want tot op heden nog niet het YES gevoel gevonden.


Oh jee, dat klinkt niet best.... maar zal heus wel goed komen, toch?
Het is ook lastig, het zadel moet voor het paard fijn zijn maar ook voor jezelf goed zitten.

Het adagio testzadel zat bij mij echt heerlijk en m’n paard liep echt aanmerkelijk beter.
Ze heeft een lange rechte rug, en met mijn herniaklachten zit ik haar soms echt dwars op mijn huidige zadel...

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 12:11

Gimmick11 schreef:
Shari_Becker schreef:
[ [url=m/9GkwpB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/t1YV6s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijne is er ook! ( achterkant is crocolak alleen zie je niet zo goed)

Helaas liep mijn paard er verschrikkelijk onder, met bontje wel een stuk beter, en als je hem er kaal op legt zou die perfect moeten passen.

Mag hem nu 2 weken proberen, zodat het zadel iets meer gaat vormen, en mocht ze er dan nog verschrikkelijk onder lopen neemt Anne hem terug en krijg ik mijn geld terug. Echt super service moet ik zeggen!

Maar het pasmodel liep ze toen super onder dus gok dat het binnen deze 2 weken wel beter gaat zijn! ( hoop ik...)


Volgens mij heb ik dezelfde in bestelling, de adagio.

Hoe zit die van jou inmiddels?


Mijn paard liep er super onder en ik zat er perfect op, helaas blijkt ze een scheurtje in haar collaterale hoefbandje te hebben dus heb ik er maar 2 weken van kunnen genieten want ze moet nu minimaal half jaar op rust ( was al eerder kreupel maar toen dachten ze dat het was omdat ze geen gewrichtsvloeistof aanmaakt, dus daarvoor ingespoten en 4 weken rust en toen liep ze 6 weken super maar nu blijkt het dat het toch heeft geschuurd toen er geen gewrichtsvloeistof zat dus moet ze echt lang op rust omdat 6 weken wel verbetering geeft maar niet genoeg helaas ).

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:52

Hallo!

Ik meld me hier ook even. Na héél veel zadels te hebben geprobeerd heb ik maandag het nieuwste model van Frank Baines, de Rococco, aan laten meten. Eindelijk een zadel gevonden waar ik goed in kan zitten en mijn paard fijn onder loopt _/-\o_
Nu moet ik alleen nog verzinnen hoe ik wil dat hij er uit komt te zien. Ik wil niet te veel poespas, maar vind iets leuks op de achterkant toch wel mooi. De zadelmaakster stelde voor om wat samen te stellen in de Build my Baines, maar vind dat toch behoorlijk lastig aangezien het er niet zo uit ziet als in het echt. Ik ben dus even gaan zoeken naar voorbeelden en kwam hier terecht.

@Shari_Becker, heb jij misschien een duidelijke foto van je choco achterkant? Dat lijkt me ook wel gaaf!
@Leonie87, wat heb jij op je achterkant zitten? Dat ziet er ook wel mooi uit!

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:09

Leuk! Ik wilde ook niet al teveel poespas idd
Ik heb suède op de achterkant met een subtiel lakrandje, zo blijft het rustig maar toch chique!

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 09:28

Ik heb zwart croco achterop, en alle randjes donkerblauw lak.

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:22

Gimmick11 schreef:
Ik heb zwart croco achterop, en alle randjes donkerblauw lak.


Heb jij misschien een foto van je achterkant? Ik bedoelde in m’n vorige post ook Croco, maar daar heeft de autocorrect choco van gemaakt :+

Ze heeft nu bij Baines de prijzen opgevraagd van een achterkant in croco, stingray en carbon print. Ben benieuwd wat het kost!

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:24

filou schreef:
Hallo!

Ik meld me hier ook even. Na héél veel zadels te hebben geprobeerd heb ik maandag het nieuwste model van Frank Baines, de Rococco, aan laten meten. Eindelijk een zadel gevonden waar ik goed in kan zitten en mijn paard fijn onder loopt _/-\o_
Nu moet ik alleen nog verzinnen hoe ik wil dat hij er uit komt te zien. Ik wil niet te veel poespas, maar vind iets leuks op de achterkant toch wel mooi. De zadelmaakster stelde voor om wat samen te stellen in de Build my Baines, maar vind dat toch behoorlijk lastig aangezien het er niet zo uit ziet als in het echt. Ik ben dus even gaan zoeken naar voorbeelden en kwam hier terecht.

@Shari_Becker, heb jij misschien een duidelijke foto van je choco achterkant? Dat lijkt me ook wel gaaf!
@Leonie87, wat heb jij op je achterkant zitten? Dat ziet er ook wel mooi uit!


Sorry lees je bericht nu pas, zal later vandaag even goede foto maken! Croco is echt maar heel subtiel zie je amper als je er niet met je neus bovenop staat

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:40

Ik reed altijd met een zaldi. Toen die niet meer paste heb ik een 2dehands bains op de kop getikt. Een zadel die super lag en waar ik goed in kon zitten. En dat heb ik door mijn rugprobleem met zeer weinig zadels.

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:19

Afbeelding

leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:50

filou schreef:
@Leonie87, wat heb jij op je achterkant zitten? Dat ziet er ook wel mooi uit!
Ik weet niet meer hoe het heet maar het is een soort van plastic antislip materiaal. Makkelijk schoon te houden en erg tof!

Na wat klooien met afspraken is Anne gister in de avond geweest. We zijn begonnen in het zadel wat ik besteld had. Zo kon Anne zien wat er gebeurde in mijn bekken. Daarna ben ik in de demo gaan zitten en dat was een significant verschil! Zadels naast elkaar gehouden en het zit hem in de smalle twist due we extra haden laten plaatsen voor mij.
Met wat vulling onder de rokjes bij mijn eigen zadel werd dit veel beter!

Om alles uit te sluiten ben ik nog op de Operetta gaan zitten. Dit model bestond nog niet toen ik bestelde. Maar OMG WAUW! Opeens was daar het halleluja gevoel. De echte klik met een zadel! Opstappen en zitten. <3 alleen.... die prijs...

Nu heb ik meerdere opties.
-Kan het reeds bestelde zadel laten aanpassen en houden.
-Kan het demo zadel overnemen.
-Kan een Operetta bestellen/demo kopen.
-Kan ervoor kiezen om geen zadel af te nemen.

Super oplossing met veel keuze dus! Ik mag nu iig de Operette een weekje proberen dus daar ben ik heel blij mee! Na weken niet fatsoenlijk hebben kunnen zitten, kom ik nu in de hemel :+.

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:08

Wat kost die operetta dan?

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:51

Hee ik zie nu pas dat mijn laatste bericht niet geplaatst is >;)
@Shari_Becker, bedankt voor je foto! Het is inderdaad een stuk subtieler dan veel andere back cantles. Na een aantal foto's naast elkaar gehouden te hebben heb ik vanmorgen toch de knoop doorgehakt en het wordt Stingray <3
Geen idee nog wanneer ik hem ontvang, maar gezien de feestdagen er tussen zitten zal het vermoed ik niet eerder dan februari zijn. In de tussentijd heb ik gelukkig wel het demo zadel om mee te rijden, dus kan even vooruit!

@Leonie, wat super opgelost zeg van je zadelmaker! Is het verschil in prijs met de Operetta heel groot? Anders zou ik zeker voor de Operette gaan, als je daar echt het halleluja gevoel op hebt gehad, zou ik persoonlijk gene genoegen nemen met minder. Maar ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken ;)

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:04

Gimmick11 schreef:
Wat kost die operetta dan?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar? Die was er ook nog niet toen ik ging passen anders had ik die misschien ook wel genomen.

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:32

Nou ik weet t nu, dat is buiten mijn budget