Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyChoice

Berichten: 2205
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 22:32

Als je het gewone leer nat maakt net zolang tot het geen water meer opneemt, en dan invet, dan heb je amper/geen slijtage door je stijgbeugelriemen. En stijgbeugelriemen van zacht leer met nylon kern helpen ook tegen slijtage :-)

Het nubuck schoonmaken ben ik ook nog zoekende in. Tot nu toe maar gewoon afgebleven. Dus als iemand daarvoor een gouden tip heeft….

knollentuin
Berichten: 10409
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 23:23

Met zo een gummetje misschien? En insprayen met nubuckspray eerlijk deed ik dat met de ponyzadels van de kids, die suède kniestukken hadden m'n eigen zadels zijn volledig leer

Pallatin

Berichten: 2537
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:30

linsje27 schreef:
Ik wil het topic weer even een schopje omhoog doen!
Zijn er inmiddels meer en nieuwe ervaringen met de Frank Baines zadels?
Ik ben met name benieuwd hoe ze bevallen bij jonge paarden die nog kunnen groeien en als het zadel redelijk makkelijk en fijn aan te passen is!

Zijn de personen die eerde reageerden nog altijd positief gestemd over het zadel?

Binnenkort heb ik een afspraak bij een zadelmaker. Eerst kijken als m’n AB nog aangepast kan worden en anders kijken voor wat anders, daarom ben ik alvast wat aan het oriënteren. :j


Mijn Frank Baines gaat weg helaas! Ligt niet aan het zadel, past ook perfect op m’n paard maar ik kan er niet goed in zitten en krijg daardoor pijn… :( Heb al van alles geprobeerd maar het is niet anders….mocht er nog iemand interesse hebben dan hoor ik het wel: is een pirouette, 17,5 inch, dubbel zweetblad.

Nielojram

Berichten: 7862
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 18:29

MyChoice schreef:
Het nubuck schoonmaken ben ik ook nog zoekende in. Tot nu toe maar gewoon afgebleven. Dus als iemand daarvoor een gouden tip heeft….


Nubuck maak je schoon met een hele fijne-korrel schuurpapier.

knollentuin
Berichten: 10409
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 01:15

Afbeelding

Deze

leonie87

Berichten: 4476
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:14

Als je even terug leest heb ik ook hier een top voor gegeven. Dat werkt maar uiteindelijk krijg je het gewoon echt niet meer netjes zonder het leer te beschadigen helaas.

linsje27
Berichten: 112
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:05

Pallatin schreef:
linsje27 schreef:
Ik wil het topic weer even een schopje omhoog doen!
Zijn er inmiddels meer en nieuwe ervaringen met de Frank Baines zadels?
Ik ben met name benieuwd hoe ze bevallen bij jonge paarden die nog kunnen groeien en als het zadel redelijk makkelijk en fijn aan te passen is!

Zijn de personen die eerde reageerden nog altijd positief gestemd over het zadel?

Binnenkort heb ik een afspraak bij een zadelmaker. Eerst kijken als m’n AB nog aangepast kan worden en anders kijken voor wat anders, daarom ben ik alvast wat aan het oriënteren. :j


Mijn Frank Baines gaat weg helaas! Ligt niet aan het zadel, past ook perfect op m’n paard maar ik kan er niet goed in zitten en krijg daardoor pijn… :( Heb al van alles geprobeerd maar het is niet anders….mocht er nog iemand interesse hebben dan hoor ik het wel: is een pirouette, 17,5 inch, dubbel zweetblad.



Wat zonde!! Welke boommaat is het, hoe oud is het zadel en in welke omgeving zit je?

Rubs

Berichten: 534
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:18

Ook nog steeds tevreden met mijn Omni, ik heb hem nu 5 jaar.

maria_62
Berichten: 309
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:20

Mocht iemand interesse hebben dan hebben wij nog een overcompleet nagenoeg nieuw Frank Baines zadel liggen. Type Elegance MW boom, 17,5 inch zwart. Mijn dochter was er heel tevreden over, je zit als een huis maar toch "vrij" genoeg, de kwaliteit is super en ook de pasvorm is erg goed. Echt fijne zadels.

linsje27
Berichten: 112
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 17:25

Vanmiddag pas moment gehad met de Frank Baines zadels.
Wat een fijne zadels!!!

Mocht iemand een Operetta 17 a 17,5 inch mw te koop hebben… Let me know! *\o/*

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:47

Ik heb een heel fijn zadel van Frank Baines maar het paard waar die voor was is helaas ingeslapen. Weten jullie of de bomen van Frank Baines aanpasbaar zijn? Ik heb geloof ik niet dat treeclix systeem. Maar ik dacht altijd dat deze bomen in de pers konden, maar nu twijfel ik

linsje27
Berichten: 112
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:52

N_B_N schreef:
Ik heb een heel fijn zadel van Frank Baines maar het paard waar die voor was is helaas ingeslapen. Weten jullie of de bomen van Frank Baines aanpasbaar zijn? Ik heb geloof ik niet dat treeclix systeem. Maar ik dacht altijd dat deze bomen in de pers konden, maar nu twijfel ik


Het Treeclix systeem is volgens mij nog maar 2 jaar op de markt.

Vandaag heb ik de zadelpasser gehad. Ik moet nu erg veel geduld hebben waar ik niet goed in ben :')
Wij hebben voor een W boom gekozen met Treeclix zodat m’n paard een boommaat zou kunnen groeien (ze heeft nu MW en is nog in ontwikkeling). Ze gaf een dat we in het ergste geval de boom nog kunnen verbreden in de pers.

Dus hij kan in de pers maar heeft geen voorkeur zei ze :)

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:59

Ah dank je wel. Ik rijd nu een tinkertje die heeft een wintec extra wijd. Dus denk niet dat m’n FB zover aangepast kan worden :+

Wat heb je besteld? En hoe lang zijn de levertijden op het moment?

linsje27
Berichten: 112
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:26

Zoveel verbreden zal vast niet lukken.. haha

Ik heb een Operetta besteld. Ze loopt er echt heerlijk onder.

Ze zei 12 tot 14 weken levertijd. Met geluk eind augustus de levering. Ze gaat mij op de hoogte houden.

Zijn er andere bokkers met recente ervaring mbt de levertijd van de zadels? Ik las eerder in dit topic dat er een paar jaar terug een kortere levertijd. Stiekem hoop ik dat 12-14 weken levertijd een slag om de arm is, maar dat zal wel niet _O-

siskeh
Berichten: 8680
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:33

N_B_N schreef:
Ik heb een heel fijn zadel van Frank Baines maar het paard waar die voor was is helaas ingeslapen. Weten jullie of de bomen van Frank Baines aanpasbaar zijn? Ik heb geloof ik niet dat treeclix systeem. Maar ik dacht altijd dat deze bomen in de pers konden, maar nu twijfel ik



Ook een zadel waar (nog) geen treeclix systeem op zit kan een treeclix op gemaakt worden.
Enige "nadeel" is dan dat de zadelpasser deze open en dicht moet naaien om hem op maat te maken.
Waarbij de nieuwste zadels daarom de voorkant met schroefjes hebben(zoals de fairfax bijvoorbeeld ook heeft)

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:37

Ja had het gelezen inderdaad. Alleen dan kan je alleen verkleinen en niet verbreden als het treeclix later wordt ingebouwd.

Ben benieuwd naar het resultaat Linsje27.

Ik durf die van mij niet te verkopen. Als ik zie wat er wordt geboden op de zadels die nu te koop staan. Wordt gewoon 1000€ onder de vraagprijs geboden |(

linsje27
Berichten: 112
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:57

De prijzen zakken snel inderdaad.. Ligt er een beetje aan welk model je hebt en hoe oud hij is..
Maar blijft pijn doen!
Helaas heb je dat met alle merken…

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:09

Ik heb een elegance de luxe. Met bling en stroeve zitting Afbeelding
Afbeelding

Maar ik houd hem wel gewoon heb geen zin om er zoveel op in te leveren. Zadel is een jaartje oud.

Aatrox
Berichten: 394
Geregistreerd: 28-12-19

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 08:07

Weet er iemand een dealer of zadelmaker voor FB in omgeving Harderwijk?

linsje27
Berichten: 112
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 08:47

Aatrox schreef:
Weet er iemand een dealer of zadelmaker voor FB in omgeving Harderwijk?


Op de site van FB kan je op dealers zoeken

Aatrox
Berichten: 394
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 09:36

linsje27 schreef:
Aatrox schreef:
Weet er iemand een dealer of zadelmaker voor FB in omgeving Harderwijk?


Op de site van FB kan je op dealers zoeken


Kom ik niet op verder, heb je een linkje dan of ed?

linsje27
Berichten: 112
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 09:51

Afbeelding

Aatrox
Berichten: 394
Geregistreerd: 28-12-19

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 09:53

Nugteren doet geen Frank baines.. raar dat die er tussen staat.

siskeh
Berichten: 8680
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 11:23


linsje27
Berichten: 112
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 11:58

siskeh schreef:
https://ddbsaddles.nl/over-ddb Dora de Boer zit in Sneek, die gaat misschien ook nog wel naar Harderwijk.


Ze is gister bij mij geweest! Erg leuke meid!